Opiskelu ruotsiksi Suomessa!

Lukion tuloksia tarkasteltuani tulin taas hyvin surulliseksi, että bättre folk on pärjännyt niin huonosti. Pienet lukioat, joissa rahaa säästämättä saa persoonallista ohjausta eivät pärjää. Ottaen huomioon vielä, että oppilaat on tarkkaan valikoituja.

Yhtään ei pidä ihmetellä, ettei Åbo Akademi tai Hanken saa hyviä tuloksia.
Tämän lisäksi suomenkieliset eivät ole kiinnostuneita ruotsia opiskelemaan.
Muutama sata suomenkielistä viitsii jatko-opiskella ruotsiksi.
Ruotsissa on perinteisesti opiskeltu, mutta nyt sinne ei enää pääse.
Suomi menee konkurssiin, kun jatkamme turhaa ruotsin opiskelua.

Suomalaiset joutuvat menemään Viroon opiskelemaan. Nyt siellä on jo 1400 ja varmasti jatkossa vielä enemmän, kun Ruotsi sulki ovet. Missä on järki?

4

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perusnuori

Huhtasaari on huolissaan eriarvoistumisesta kouluissa. Ruotsin kieliset ovat ovelasti saaneet maahanmuuttajat pysymään poissa heidän kouluistaan..
      Kannattavat voimakkaasti maahanmuuttoa, mutta sysäävät matut käymään koulunsa ja asumaan ssuomenkielisten kanssa.

• Ruotsin kieliset lukiot eivät kuulu 1. luokkaan. Mikäli olisi lukioden SM-liiga ei yksikään pääsisi mukaan. Yksi rehtori totesi katastrofaalisen tilanteen tultua julki, ettei osaa antaa selitystä. Hän totesi, että on monia syitä. Koulutuksessa on vain 2 syytä menestyä. Ensinnäkin on opettaa hyvin toiseksi saada oppilaat
        Opiskelemaan. Mikäli rehtori ei tätä ymmärrä hän on väärällä alalla.
        Jalkapallossa ja muussa joukkueurheilussa huono menestys palkitaan potkuilla.

• Perusnuori

Mietin, että miten Hjallis Harkimo on pystynyt tekemään gradunsa? Lukihäiriöinen kaveri, joka ei pysty keskittymään opiskeluun. Lukion päättötodistuksen keskiarvo 6,2.
      Olisko apuna ollut joku jo Hankenin käynt?

• Mielestäni Hankenin ja Åbo Akademin käyneiden opintosuorituksiin pitää suhtautua määrätyllä kriiittisyydellä. pienessä suljetussa piirissä, kun ei ole ulkopuolista valvontaa voidaan gradu sun muut kopioida tai käyttää vustajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3797
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2576
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1995
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1741
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1536
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1511
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1321
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      82
      1252
    Aihe