Mustaherukka kuulemma pitää happamasta maasta, niin ei kai sille kannata emäksistä kalkkia antaa?
Mustaherukka ja kalkki?
5
1609
Vastaukset
- eedenistä_itään
Mustaherukka ei ole luumun, kirsikan tai omenan tapaan kalkinsuosija. Mutta menestyy tavallisessa puutarhamaassa, jota silloin tällöin kohtuullisesti kalkitaan.
- Mitenkähäntuoon
No selvä, mutta entä jos jättää puskien kohdat kalkitsematta (laittaa vain omenapuille), niin menestyykö herukka silloin paremmin?
- eedenistä_itään
Kaipa on hyvä jättää herukat kalkitsematta. Mustaherukka menstyy tuoreesta tai kosteassa maassa. Kastelu voi auttaa myös.
Talvella lumen päälle voi laittaa kalkkia kilon neljälle, jotain viiden vuoden välein. Nostaa ehkä phta 0,2 yksikköä. Mutta helpottaa kasvin ravinteiden saantia maasta.
Tuhkaa takasta, leivinuunissa piisitä voi myös käyttää.
Runsas tuhkaus myös estää rikkakasvien nousua pensaan "sisään"
Hyvä laitaa lumen aikaan. Kesäkuu alla ainakin kalkitus "polttaa' ...
Näin meilläKilon neljälle=kilon neliölle (Google Android tablun oikoluku)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927