Lasiaisen samentumat ja hypnoosi

Floater

Olen vähän yli nelikymppinen nainen, ja minulla on ollut lasiaisen samentumia noin 30 vuotta. En ole niihin tottunut, vaan koen, että ne huonontavat elämänlaatuani selkeästi. Samentumien määrä on lisääntynyt vähitellen vuosien mittaan niin, että silmissäni vilisee pitkiä, koko näkökentän päästä päähän ulottuvia "lankoja", joista paksuin on keskeisen näkökentän alueella ja koko ajan nähtävissä esim. kun luen kirjaa jotakuinkin silmät "paikoillaan". Lisäksi on runsaasti ohuempia lankoja, sykeröitä yms.

Kuten me kaikki tästä vaivasta kärsivät tiedämme, silmälääkärit eivät ota ongelmaa vakavasti, vaan antavat ymmärtää, että ongelma piilee korvien välissä. Normaalisti ihmisen pitäisi tottua niihin.

Olen paljon joutunut vuosien aikana miettimään, onko omalla kohdallani ongelma päänsisäinen. Mietin, pystyvätkö jotkut samanasteisista samentumista kärsivistä jättämään ne huomiotta ja näkemään ikään kuin niiden "yli"? Tätä voisi puoltaa se, että jos huomioni on todella vahvasti esim. jossain uudessa tai jännittävässä asiassa, saatan huomata, että en ole vähään aikaan kiinnittänyt mitään huomiota samentumiin. Tällöinhän olen hetkellisesti kyennyt olemaan välittämättä niistä eli tavallaan tottunut niihin. Esimerkkinä voisi mainita aikoinaan vaikka autolla ajamisen opetteleminen. Muistan, että vasta ehkä neljännellä tai viidennellä ajotunnilla huomasin samentumat. Siihen asti huomioni oli kai ollut niin tiiviisti kaiken uuden huomioimisessa ja opettelussa, että samentumat olivat jääneet taka-alalle.

Yleensä kärsin samentumista kuitenkin päivittäin. Mietin, onkohan kukaan kokeillut hypnoosia siihen, että voisi saavuttaa pysyvästi tuollaisen tilan, että huomiotaan ei kiinnittäisi samentumiin vaan että ne voisi jotenkin hyväksyä osaksi omaa näkökenttää ja jäisivät hyväksymisen myötä takaa-alalle.

1

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettelee.psyyken.tuntem

Jos sinulla ns on pätäkkää, mikset tilaisi ajan jollekin hyvän lääkärietiikan omaavalle hypnoterapeutin vastanotolle. Ei hypnoosihoidoissa ole mitään pelättävää.
      Itse miehenä menisin ellen olisi pysyvästi pa-tilassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      65
      1977
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1901
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1649
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1609
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1357
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1289
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1160
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      70
      1132
    Aihe