Laborantin palkka??

Tietäiskö joku..

Mikä mahtaa olla laborantin peruspalkka? ajattelin opiskella sellaiseksi oppisopimuksella, onko jollain jotain mielipiteitä yleisesti alasta, palkasta ja työstä?

7

10539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laborantti

Sanoisimpa että ei paljon kannata laborantiksi lukeminen. Koulutus on kyllä ihan vaativaa ja monipuolista, mutta siihen se jääkin. Valtiolla on paljon mielenkiitoisia työtehtäviä, mutta palkkaus ihan surkea. Ise olen tehnyt valtion laitoksessa sijaisuuksia ja palkkani oli heti seuraava luokka siivoojasta. Yksityisellä saa parempaa palkkaa ja tällä hetkellä 7 vuoden kokemuksella yksityisellä vuorotyönä tehtynä ( päivävuoro ) palkka 2000 huitteilla. Vaikka koulutus antaakin mahdollisuuksia vaativaankin työhön, niin usein laborantti tekee kuitenkin niitä avustavia hommia ja niitä ei paljon muistella kuin vasta sitten kun jokin tulos puuttuu. Arvostus ei siis kovin kova. Toisaalta kyllä mieslaborantit saavat vaativampiakin töitä...
      Yksi aisia on vielä terveys. Riippuen työpaikasta vaarallisten kemikaalien käsittelyä saattaa olla paljonkin ja sitten paljon riippuukin siitä, miten työpaikalla suhtaudutaan näiden asioiden hoitamiseen. Jos itse olisin vielä kouluttautumassa uudelleen,niin en enää laborantin koulutukseen lähtisi.

• laborantti2

Mainitsit juuri tärkeän asian eli terveys. Itse tulin jo opiskeluaikana mm. nikkeliallergiseksi ja kosmetiikka-allergiseksi. Eipä vaan hälytyskellot soineet ajoissa vaan hakeuduin vieläpä töihin tälle alalle. Poskiontelotulehduksia podin jatkuvasti eräässä työpaikassa ja silmät olivat ärtyneet kaiken aikaa.

Vuosien päästä sairastuin vakavasti ja en voi kuvitella enää tekeväni laborantin työtä.
        Lisäksi palkkaus surkeaa.
        En myöskään voi suositella alaa.

• palkka

työ on on mutta palkkaus on huono.
      hyvällä onnella voit saada parempi palkkaisen
      mieti vielä

itte oon valtiolla töissä kohta 10v
      palkka 1750E.
      nyt voi nousta hieman

• AurelijaV

Missä olet työssä? Mun kaveri on kemisti ja haluaisi saada laborantin työtä. Palkka ei ole tärkein asia. Työ on :)

Mun yhteydet: aurelija.viluckyte@gmail.com

Kirjoittakaa tänne kiitos!

• Laborantti itsekin

Kemian teollisuuden perustutkinto, antaa hyvät kemian perustiedot ja valmiudet esim. jatko-opintoihin. Turha itkeä miten huonoa palkkaa laborantit saavat, kun niin monella alalla tilanne on sama. Ei akateemisuuskaan tuo onnea eikä töitä eikä hyvää liksaa välttämättä.

Itse suosittelen. Voittaa ihan milloin vain esim. siivoojan tai keittiötyöläisen pestin. Ei ole raskastakaan vaan erittäin siistiä työtä. Ja ala on laaja ja monipuolinen.

• yksi työntekijä

tarviitteko työntekijää, kemistiÄ?

• hmhhhhhh

kuka haluaa kemististä laborantiksi? o.0

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5100
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      511
      1660
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      911
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe