Oletteko tutkineet palkkaerittelyänne joka kuukausittain tulee postissa?
Tänään huomasin, että minulla, tuskin muillakaan omaishoitajilla ei ole työehtosopimusta! Se lukee nyt palkkaerittelyssäni. Jos meillä olisi työehtosopimus niin meillä olisi oikeuksia.
"Työehtosopimus eli TES on Suomessa työntekijäjärjestön ja työnantajan tai työnantajien järjestön välinen sopimus alakohtaisista työehdoista kuten palkoista (ylityökorvauksineen), työajoista, lomista ja muista eduista, joita sopimuksen soveltamisalalla noudatetaan."
Olisihan se mukavaa saada palkkaerittelyssä mainnitut: Lomarahat, lomakorvaus, vuoro- ja kausilisät. Eikö teistäkin?
Nyt erittelyssä on vain maksuja, jotka pienentävät palkkiota. Ennakonpidätys, T-KuEL-maksu, Sv-päivärahamaksu.
Tässä olisi omaishoitajien liitolle asiaa.
Omaishoitajan palkkaerittely
6
623
Vastaukset
- aktiivinen-omaishoitaja
Tarkista sopimuspaperisi. Saat omaihoitajuudesta palkkiota, et palkkaa. Siksi. Ikävä kyllä.
- Omash
Ja verotus kuin ökyrikkalla, saat pientä vanhuuseläkettä, omaishoidon tuesta viedään 30% veroa.
Ay-liike mässäilee kuin pahimmanlajin kapitalisti verottomilla miljardibisneksillä maksamatta senttiäkään veroa.
Onko oikeudenmukaista omaishoitajia kohtaan. - varmaan.muillakin
Mitäpä, jos palkkatodistuksessa lukee yhdessä kohdassa omaishoitopalkkio ja "tiedot työsuhteen alusta"-osiossa rahapalkka ja kolmannessa kohtaa "kiinteä ppalkka/kk"?
- tylsistyny.t
Oletteko koskaan laskeneet mikä on oma tuntipalkkanne tästä työstä jota teemme 24/7?
Itselläni on 0,38 e/h...- Omsku3
0.35€/tunti, 8.50€/vuorokausi, 255€/kuukausi.
28.5% veroa muut tuesta perittävät maksut. - om.hoit2
Minulla 11,41 vuorokausi ja tuntipalkka 0,47 e/h. Veroa 4 000 e saakka 14 % ja sen jälkeen 30% muut tuesta perittävät maksut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041821
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151601- 1441579
- 1021523
- 801437
- 1191259
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2771206Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241080- 691071
- 381022