Mun unelma-ammatti

Noh

Oon siis 06/12 tyttö. Oon nyt 99% varma et meen lukioon ja lukion jälkeen poliisiammattikorkeakouluun, eli haen poliisiksi. Mutta onko se sitten tyhmää kun poliisilla pitää olla hyvä kunto eikä mulla oo mikään paras. Ja onko Suomessa poliiseja kuollut vuosittain paljon ja vähän olis kiva tietää.

6

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 112

Miksi lukio? Mikset hae vaikka vartijan ammattitutkintoon? Se ei ole sama kuin poliisi mutta turvallisuusala kuitenkin ja siellä aika hyvin huomaa, sopeutuuko turvallisuusalalle.

• Noh

Lukio on ollut mulle jo kauan semmonen mihin haluan, en ole koskaan edes ajatellut muuta kuin lukiota ja tällä hetkellä lukon tuntuu siltä oikealta vaikka on siihen vielä ainakin 4 vuotta. Poliisin ammatti alkoi kiinnostamaan noin 2vuotta sitten, poliisin ammatti ylipäätään kiinnostaa minua. Oma äitini alkoi heti tsemppaa kun hänelle kerroin ja kehotti aloittaa pienestä esim kunnon kohdalla

• Toi18

Ehdottomasti kannattaa mennä lukioon, sillä yleissivistys on todella tärkeää poliisille ja sitä testataan jo pääsykokeissa. :)

• Suomen olosuhteissa on poliisin ammatti varsin turvallinen. Kuten liikkumista vaativissa ammateissa aina on suurin vaara liikenneonnettomuudet.

Sinulla on vielä paljon aikaa pohtia ja hioa kutsumustasi. Sinun on oltava terve ja hyväkuntoinen, mutta mitään Ihmetytön ominaisuuksia ei vaadita. Muista syödä terveellisesti ja riittävästi kuntoilun lomassa, koska olisi aina eduksi jos kasvaisit myös mahdollisimman pitkäksi.

Jos et heti lukion jälkeen pääsekään opiskelemaan saattaisi armeijan käyminen olla hyvä vaihtoehto hyppyvuoden tekemisiksi ja lisäpisteiden sekä kokemuksen saamiseksi poliisin opintoihin. Pitkä ja korkea plussa olisi, jos sinut armeijassa hyväksyttäisiin sotilaspoliisikoulutukseen.

• Noh

Tällä hetkellä oon about 165cm pitkä. Myös kuulo on hyvä ja näkö on hyvä että näen kaikki näkötestissä jne.

• Noh kirjoitti:

Tällä hetkellä oon about 165cm pitkä. Myös kuulo on hyvä ja näkö on hyvä että näen kaikki näkötestissä jne.

Pitkä nainenhan sinusta tulee. Onnea opiskeluun, toivottavasti pääset minne pyrit, vaikka se toiveesi ei sitten kuuden-seitsemän vuoden jälkeen olisikaan sama kuin nyt! :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2902
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1488
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe