Olen opiskelija jolla on varaa laittaa noin 100e osakkeisiin kuukaudessa. Mutta en ole koskaan sijoittanut niin minulla ei ole aavistustakaan mitä tehdä.
Kuinka aloittaa sijoittaminen?
9
621
Vastaukset
- kysymys
Eikös opiskelijoilta leikattu juurikin tuo 100€ hevon vittuun? Miten sulla on muka varaa?
- lisäkysymys
sipilän opeilla? (tai kokoomuksen? tai rkp:n?)
- kuu3526456
Avaa välittäjällä arvo-osuustili tai miksi niitä sitten nykyisin kutsutaankin. Siirrä opintotuet, toimeentulotuet, sun muut ylimääräiset ekstratulot sinne. Osta halvalla ja myy kalliilla. Yksityiskohdat mukaanlukien verotus riippuvat valitsemastasi välittäjästä.
- kannustavaa
Laita 100e osakkeisiin, kela miinustaa opintotukiasi 200e ja perii takaisin loputkin viivästyskoroilla korotettuna jos saat osinkoja.
- Nev
Nordnetilla on superrahasto, jossa ei ole kuluja. Itsellä hyvä kokemus siitä, kivasti noussut.
- Apupyörät_kiinni
Käytä ensimmäinen satanen hyviin kirjoihin niin muutaman kuukauden kuluttua sinulla on jo jonkinlainen käsitys siitä, mitä pitäisi tehdä. Keskustelupalstoilta saat tietoa siitä, mitä pidetään lukemisen arvoisena.
Äläkä yritä satasen kuukausisijoituksella liikaa. Ei mopolla mahottomia.Juuri näin.
Ihan ensiksi kannattaa ostaa vaikkapa Marko Erolan "Paras Sijoitus", joka on johdanto indeksisijoittamiseen. Tämä kirja kertoo perusteet ja rohkaisee rauhallisesti yönsä nukkuvan indeksisijoittajan toimintamalliin, joka ei vaadi jatkuvaa markkinoiden seuraamista eikä 3 kk välein toistuvaa satasivuisten osavuosikatsausten lukemista alusta loppuun.
Ei sillä markkinoita voita, mutta voittaa kuitenkin 90% ammattilaisista salkunhoitajista, ja pidemmällä ajalla lähes jokaisen heistä. Vastineeksi joutuu tyytymään yritysten tarjoamaan keskimäärin 8 - 10 % vuosituottoon.
- väärä-kohde-
Taidat opiskella väärää alaa, jos kiinnostus on sijoittamisessa. Opiskelijalla luulisi olevan halua ja mahdollisuus opiskella vaikka vapaalla sijoittamista.
- vaiettäetu
Tämä juttu on mainos.