On törkeä valhe väittää että Toyotassa olisi ruosteongelma, Toyotan epätoivoiset kilpailijat ovat palkanneet trolliarmeijan levittämään valheita Toyotan ruosteongelmasta peittääkseen omat ongelmansa.
Toyotassa ei ole ruosteongelmia
29
356
Vastaukset
- kaikkivalhetta
Valhetta kaikki linkit ja valokuvat ja autolehtien testit???
Mihinkään ei voi enää luottaa.
Volkkarin päästöskandaali oli just samanlainen keksitty juttu kilpailijoilta. - Käänteitrollausta
Kannatti varmaan aloittaa taas yksi uusi ketju asiasta. Takaa että asia pysyy etusivulla. Mitä useampi ketju aiheesta on, sitä varmemmin lukijat yhdistävät Toyotan ja ruosteen.
Olisikohan trolli itse asialla... - Isott
Tässä VI Bilägare lehden ruostetestejä ja arvioita Toyotan osalta (40 kpl) , skaala ruostesuojauksen arvioinnissa on 1-5. Toyotan yleisin arvosana on 2/5 joskus harvoin arvosana 3/5. http://www.vibilagare.se/test/rost?make=150
- Ne.ruotsalaiset
Huomaatko, että testi on ruotsalainen? Millä perusteella sen voi olettaa pätevän Suomessa?
- Seostettua
Matalat pisteet seurausta, kun joku arvio jollain perusteella (esim. onko muovilevyt hyviä vai ei, keräävätkö ne kosteaa likaa) uusien autojen suojauksia.
Kun tutkitaan sitten vuosien päästä, onkin todettu että useat ne mitä on pidetty uutena parempina, ovatkin ratkaisuina olleet huonompia ja autot pahemmin ruosteessa mm. Passatit.
Myöskin tarkastelun ajankohta vaikuttaa, onko toisessa automallissa siirrytty jo liuotinpäästöjä vähentäviin suojauksiin ja toisessa on vielä paremmat perinteiset suojaukset.
Onko sinkitys riittävä kriittisissä kohtia jne. näissä vaikuttaa myös raaskiiko ostaja asennuttaa uutena etupyörille roiskelevyt helmoja suojaamaan jne. nämä näkyy sitten aikaa myöten, lehtien jutuissa ei sinkkipaksuuksia ole mitattu.
Kyllä Toyotissakin on ruosteongelmaa, mutta ainoa selkeä tapaus on ne jenkkien lava-autot, joita ei eurooppaan tuoda. - aasialainenKusetus
Ne.ruotsalaiset kirjoitti:
Huomaatko, että testi on ruotsalainen? Millä perusteella sen voi olettaa pätevän Suomessa?
Tajusitko, että Toyotat on samanlaisia Ruotsissa ja Suomessa ja olosuhteetkin aika lailla samanlaisia? Kun autoissa ei ole minkäänlaista suojausta tehtaan puolesta ja alustaan on laitettu muovinpaloja keräämään suolaa ja kuraa, niin katastrofi on valmis ja tämä huomattu Toyotan autoissa jo 2-3 vuoden käytön jälkeen. Noloa kun auto alkaa mätänemään 20tkm aikana kun muille se on ns. sisäänajoa jonka jäelkeen auto on parhaimmillaan.
- entinenaivopieru
Menikö nyt kuiteskin puurot ja vellit sekaisin.
Testissä mitataan ruostesuojausta, ei ruostumista- kaksi täysin eri asiaa.
Olen omistanut monenmetkkisiä autoja, myös toyotia, täytyy sanoa että sillä kokemuksella jos autoa pitää vaikka 8v ,voit ihan huoletta ostaa toyotan pellienkin puolesta, jos taas pidät autoa 15v tai enemmän kannattaa auto ruostesuojauttaa jo uutena, oli merkki mikä vaan.
Mitä tulee maalipinnan virheisiin, moni muu merkki on paljon huonompi.
Helppo tapa on silmäillä vaikkapa yleisesti parkkipaikoilla 5-8v autoja, huomaa äkkiä että käsitykset voivat eurolasien takana muuttua. - ÄnPoengs
VI Bilägare numeroarviot ovat arvioita miltä heidän mielestään uuden auton ruostesuojaus näyttää, ei miten ne on muutaman vuoden päästä aikuisten oikeesti ruostunut ja siinä onkin sitten eroa. Käytännössä moni tuolla paremmat pisteet saanut on pahasti ruosteinen pintapelleiltään 10 vuotiaana ja suuri osa huonommat pisteet saaneista hyvä kuntoisia.
- NäinSeVaanOnAina
Autolehdissä ovat kauhistelleet jo vuosia Toyotan onnetonta suojausta ja nopeaa ruostumista.
- IlmastonVaikutus
Kukaan alle 20 vuotta vanhan Toyotan omistaja ei kehtaa väittää Tojon ruostuvan. Ei nimittäin näy sellaisia parkkipaikoilla eikä tien päällä. Tietysti jossakin vaiheessa Toyotakin ruostuu, mutta moni muu merkki on silloin ollut jo vuosia paalissa. Erityisesti kaikki eteläisen Euroopan merkit, Fiatit, Seatit ja ranskalaiset ovat ruosteelle alttiita, ne on suunniteltu kuivaan Välimeren ilmastoon, Toyotan kotimaassa taas kosteus on voimallista ja siksi myös sen vaikutus otetaan suunnittelussa huomioon ja on aina otettu.
- Hola__
Kauppojen parkkipaikoilla kulkiessa on helppo tehdä analyysiä mistä autoista pintapellit kukkii parhaiten ja ylivoimainen voittaja on saksalaismerkit ja pakuissa erityisesti vitot, sehän onkin oikeasti espanjalainen...
- Itseruostuva.hybridi
http://tavallisentallaajanblogi.blogspot.com/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html?m=1
Tässä se normitapaus ja toyotan ongelma. Helmakotelot on täysin suojaamatta sisältäpäin. Kun ruoste lähtee syömään peltiä sisältäpäin niin helmakotelo näyttää aivän hyvältä kunnes käy katsastuksessa niinkuin tälle Corollalle. Läpi menee vain katsurin piikki. Ja kyseessä ei ole vanha auto. - totuus.toinen
"Toyotan kotimaassa taas kosteus on voimallista ja siksi myös sen vaikutus otetaan suunnittelussa huomioon ja on aina otettu."
Siellä auton käyttöikä on noin 5 vuotta, joten ruostesuojausta ei tarvitse tehdä viimeisen päälle eikä ruostumista huomioida sen enempää korin rakenteiden suunnittelussa.
- paras_on_paras
Minulla oli aikaisemmin VW Golf ja Skoda Octavia ja ne ruostuivat ihan silmissä. Nyt on Toyota Avensis eikä ruostu.
- muiden.huolia
Minulla on monia autoja muttei yhtään Toyotaa, joten en ole tarvinnut edes ajatella auton ruostumista
- HolistinAivopierut
Holistilla on ollut ja on lukuisia mielikuvitusautoja ym...
- papan.hengessä
Jo palstan entinen tojotietäjä corollapappa valisti, että Toyotan käyttämä teräs on vähähiilistä ja siten vähemmän altista ruosteelle, eipä siis ruostu.
- Takaluukun.tuulettaja
Just näin. Tämän palstan tojotistit ovat nimenomaan näitä hihhuleita joilla on täysin oma todellisuus.
- aasialainenKusetus
Ja autolehtien kestotesteissä aina valehdellaan ja kaikissa tutkimuksessa vääristellään asiat Toyotan tappioksi, näin uskoo sokea ja tyhmä suomalainen trolli.
- Jahwoll
Onneksi on itsellä näkö vielä kunnossa. Tuossa tuli juuri katsottua kuinka komeasti alkaa kukkimaan ja ruostumaan alle 4 vuotias kohtuullisen vähän ajettu saksalaismerkki pyörän kaarista.
Mutta eihän se olisi kestotestissä näkynyt vaikka auton moottori olisi purettu kuinka atomeiksi.
ei toyotat ole koskaan ruostuneet vaikka ikää ja ajokilometrejä olisi runsaastikkin. eräs vakavista mielenterveys ongelmista kärsivä pitkäaikaistyötön luuseri nyt yrittää vain kääntää skodan erittäin nopean ruostumisen toyotan syyksi jostain ihmeen syystä, joka meille lukijoille on jäänyt hiukan epäselväksi. olisiko syynä vain toyotan ylivoimainen myyntimenestys ja laatutilastojen ikuinen ykkössija selityksenä järjen valon hiipumiseen... kuullostellaan.
- JaOmatPeukutPeräänHihii
Holisti on sitkeä ja kovin tyhmä. Kyllä muutkin ovat lukeneet faktat autolehdistä ja netistöä, eli turha sinun on yrittää kääntää selvää asiaa toiseksi. Eli Toyota on pahin ruostumaan ja se tapahtuu ennätysajassa.
- Nippusidekosla
JaOmatPeukutPeräänHihii kirjoitti:
Holisti on sitkeä ja kovin tyhmä. Kyllä muutkin ovat lukeneet faktat autolehdistä ja netistöä, eli turha sinun on yrittää kääntää selvää asiaa toiseksi. Eli Toyota on pahin ruostumaan ja se tapahtuu ennätysajassa.
Lehtien jutut ovat olleet arvioita ruostesuojauksesta ihan samanlailla kuin folkkari on aina niissä maailman paras eikä siinä ole mitään vikoja ja huijauksia.
Faktat ovat sen sijaan jotain muuta ja ne voi tuolla liikenteessä ja korjaamoiden pihoilla havaita jokainen ihan itse, ilman mainosrahoja.
- pahintaKusetustaRuoste
Toyotan ylivoimaa on nopein ruostuminen ja toisena tulee epämukavuus ja tehottomuus.
- PVesanen
joku yrittää selvästi käännellä skodan ruostumisen toyotan niskoille. syytä ei voi kuin arvailla..
- tulevaisuusKuvaKauheaa
Lainaus toisesta ketjusta ja tämän jälkeen Toyota on tehnyt säästökamppikset tuotannossa ja lisää tulossa seitsemän uuden johtajan toimesta jotka on palkattu vain säästöohjelmaa varten, voihan kauhistus mitähän kuraa sieltä tulee tulevaisuudessa?
"Muutama ote Tuulilasin ruostesuojausartikkelista koskien Avensista, muut mallit yhtä huonolla tolalla
- Aiemmin suojaus oli parempi. Sekä ulkopuolisissa että sisäpuolisissa pinnoissa oli näkyvissä jo alkavaa pintaruostetta
- esimerkiksi runkopalkkien etuosat ovat aivan paljaana. Levyjen etureunoja ei myöskään ole kunnolla kohotettu, joten rapa pääsee helposti levyn ja korin väliin.
- Kivisuihkulle erittäin altis paikka, helmakotelon takapää, on muotoiltu huonosti. Se kaartuu sisään ja alaspäin muodostaen ”seinän”, eikä mekaanisista suojausta ole ollenkaan.
- Osa saumakiteistä on aika rujon näköisiä.
Ja sitten pahin:
- Sisäpuolisissa koteloissa ei ole minkäänlaista ruosteenestoainetta, ja ruostuminen oli jo paikka paikoin alkanut. Ovien vedenpoisto on järjestetty hyvin. Sen sijaan sisäinen suojaus ei, ja ovienkin sisäpinnoilla oli jo alkavaa ruostumista. Takaovien ulkopinnassa on kiveniskuteipit aroissa kohdissa.
Toyota ruvennut säästämään kaikesta. Tuleva ruostefloppi!" - vanhassa.vara.parempi
Ruoste on näin helteillä pieni ongelma, kun autossa ei ole ilmastointia ja lämppäri puhaltaa kabiiniin kuumaa ilmaa.
- ikkunatAukiJaReumatismi
Toyota, vähiten ilmastoitu auto. Säästävät vaarit ei käytä ilmastointia, koska se maksaa ja heillä on käärinliinoissa taskut.
- HolleHolisti
Ei ole ongelmaa vaan ominaisuus https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyotat-ruostuvat-kasiin-korjaaminen-maksaa-miljardeja/vLy3FLvq
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565500Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212417Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551685- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231436Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101207Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190