Vaikuttaako 13. päivä ja perjantai jollain tapaa elämäänne?
Millaisiin tapahtumiin varaudutte?
Hyviin vai pahoihin?
Entä aiotteko mennä katsomaan kuun pimennystä ja tulikuuta 27. päivänä?
Mitä teette perjantaina 13. päivänä?
41
654
Vastaukset
- Jos.kuitenkin.menen
En ole pahemmin taikauskoinen, tiedostin 13:nnen päivän vasta kun kerroit. Oli tarkoitus autoilla lastenlasten kanssa mansikkapaikalle. Ja illalla vielä siirtyä viikonloppupaikkaan. Ei kyllä tähän asti ole ikinä ollut epäonnea pe 13 -päivinä.
- taian.omainen
Ei ole ollut mitään 13. päivän syndroomaa. Tyttäreni on syntynyt 13. pvä:nä. Minullakin on lapsenlapset huomenna päivällä ja uimaan olemme menossa.
Tuota tulikuuta en ollut rekisteröinyt, mutta hyvä, että kerroit. Saatan hyvinkin kavuta Tähtitorninmäelle. En tee mitään erityistä.
En näe edes katsele painajaisia.
Minuun on aikoinaan tehnyt vaikutuksen ainoastaan uni-halvaus.
Sekin vain pari ensimmäistä kertaa.
Sitten selvitin itselleni mikä se on ja mistä se johtuu.
Yltiö-looginen mieli ei oikeastaan voi sortua mihinkään höppänäisiin.
H.- Epäonnistunut
Näemme ehkä epäonnistuneen suhteen kanssa, joka on kestänyt kohta parikymmentävuotta ja jota en ole saanut lopetettua. Jospa nyt saisin!
- Epäonnistunut
Emme nähneet ja epäonni jatkuu..... Voi itku..........
Mieleeni on jäänyt, että nuorena aikuisena lähiympäristössäni oli useita ihmisiä, jotka tosissaan kammoksuivat 13. päivää ja perjantaita, jota pidettiin epäonnen päivänä. Odottivat jotain pahaa tapahtuvan ja monet ihmiset muistelivat, mitä kaikkea kamalaa tuollaisena päivänä oli tapahtunut.
Protestina päätin pitää ko. päivää onnenpäivänäni, jolloin odotin jotain hyvää tapahtuvan. Usein lottosin ko. päivänä. Yhdessä perjantaina 13. päivänä täyttämässäni lottokupongissa olikin sitten rivi, jolla voitin ”6 lisänumero”-palkinnon. - Siitä voisi kertoa toisen tarinan ;)En ole taikauskoinen, suhtaudun tuohon uskomukseen, perjantai 13. päivä -huono päivä, lähinnä vitsinä. Lähden huomenna automatkailemaan Viroon, jos olisin taikauskoinen en huomenna olisi varmaankaan lähtenyt, mutta ei se ole sen kummempi päivä kuin muutkaan.
Tulikuusta en tiedä ja saattaa olla etten sitä mitenkään tiedosta ko. päivänä.- henrjii
Menen mustikoita poimimaan, samalla katson onko lakat jo
kypsiä, yleensä ovat yhtäaikaa kuin viinimarjat.
Sitten käyn onkimassa ahvenia, madot tosin pitää hakea motonetistä - Jallu_
Aion mennä näkemään ja kuulemaan Duo Pimperoa Kaustisten musiikkijuhlille.
- Parasta-perjantaina
Kotivakuutuksen kausi loppui kuun vaihteessa kun olin sanonut sen irti ja tein hintavertauskierroksen eri yhtiöiden välillä.
Uuden otin toisesta yhtiöstä ja pistin sen alkavaksi huomenna 13. päivä. En siksi että tapahtuisi mitään tai edes pelkäisin mitään koska huomennahan on vaan perjantai. Mutta tuntui hyvältä vitsiltä ottaa vakuutus taikausko perjantaille. - Muistien-virkistämiseksi
Laitan-pa Wikiä viimeistelemään taikauskot.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Perjantai_13.
Siitä saa poimia parhaat palat ja pistää omia lisukkeita, miksi "pelätä" perjantaita.En tee mitään erityistä.
H.- halvatunhallayöt
hunksz kirjoitti:
En tee mitään erityistä.
H.Uni-halvauksesi näkyy jatkuvan psyykkisinä valve- ja paska- halvauksina.
- hihihee
halvatunhallayöt kirjoitti:
Uni-halvauksesi näkyy jatkuvan psyykkisinä valve- ja paska- halvauksina.
....tyrsk!....
- onneton-onkija
Jos sattuu jotain ikävää, niin silloin on helppo syyttää onnettomuuspäivää. Jos taas ei satu, niin silloin voi huoletta vähätellä onnettomuuspäivää.
- M-L-
"Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi sattua jotain hyvää!" (Eeva Kilpi)
Erityisesti onnenpäivänä pe 13. - KukaMuistaaMitä
Perjantaina 13. joulukuuta 2013 Suomessa riehui Seija-myrsky.
Mitä tuo myrsky sai aikaan? Tekikö vahinkoa sinun lähelläsi? - tööttt
- elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaisia asioita eri kutttuuripiireissä
- joskus voi löytää sen kaiken röhjö-materiaalin mitä itsestään on nettiinkin ladattu epävarmojen aikoja sietokykyjä koettelevien kykyjen muodossa
- löysin nekin hirviömäisyydet itsestäni
- joten iloisesti vain näkemiin. - hytinäx1
Kyllähän se vaikuttaa huomenna perjantai ja 13:a, viimeinen kesälomapäiväni tällä erää, kaippa se on otettava rauhallisesti ja nautittava jokaisesta minuutista laiskotellen.
- vfihimsf
Mun eks-miehen sisarukset myöhään aikuisiälläkin jaksoi jurputtaa semmosesta asiasta kun eri-ikäisinä lapsina heitä kaikkia oli kohdeltu eriarvoisilla tavoilla
- - ihmiselon raadollisuuteen sai kyllä tutustua monin eri tavoin vanhemmallakin iällä - jos ei muuten niin kielikorvaan särähtelevin sanoin - kaiken kansan kulttuurien merkeissä omissa sukulaistenkin piireissä.
Elää päivää sitäkin allakkaan merkittynä pnä - ei mitään sovittuja menoja mihinkään suuntaan. Jaa, että on semmoinenkin. En juuri noteeraa, päivä toisten joukossa.
Lähden kotitilalle muutamaksi päiväksi. Kisu tietysti mukana.
Enpäs ole tuota tulikuutakaan tullut ajatelleeksi.- noohjooh
Tarina elävästä elämästä (jonka olen joskus aikaisemminkin kertonut):
Oli talvi, mulla lada, tie mutkainen ja liukas. Mikäs siellä lämpöisessä pesässä, radio päällä ja kaikki. Kuulutettiin aamun tärkeimmät aiheet, nimipäivä, auringonnousu ja päivämäärä - perjantai 13. "Hehe", minä naureskelin mielessäni. "Mitähän onnetonta tänään sattuu?" Ja humps lumihankeen nokka edellä.
Minä opin kertaheitolla. Enää ei naureta perjantai 13 päivälle!- Kohti-katastrofia
Ihan urat oli jo poskipielissä ja hörähdykset melkein karkasivat ääneen kun sieluni silmien elokuvateatteri esitti leffaa Nainen Ladan ratissa ja hangessa nokka syvällä.
Mutta näin 13.päivän puolella en ilkeä naurahtaa. Olihan mukana vakavuuden uhka.
Itse avasin tämän Yö tabletin hetki sitten ja huomasin batteryn hiipuneen.
Latausjohdon sain 2 centin päähän joten jouduin luopumaan mukavuus asennosta ja siirtymään 2 cm kohti sängyn poistumisreunaa. - noohjooh
Kohti-katastrofia kirjoitti:
Ihan urat oli jo poskipielissä ja hörähdykset melkein karkasivat ääneen kun sieluni silmien elokuvateatteri esitti leffaa Nainen Ladan ratissa ja hangessa nokka syvällä.
Mutta näin 13.päivän puolella en ilkeä naurahtaa. Olihan mukana vakavuuden uhka.
Itse avasin tämän Yö tabletin hetki sitten ja huomasin batteryn hiipuneen.
Latausjohdon sain 2 centin päähän joten jouduin luopumaan mukavuus asennosta ja siirtymään 2 cm kohti sängyn poistumisreunaa.Jouduitkohan luopumaan mukavuus asennosta perjantai 13 takia, vai siksi koska nauroit toisen epäonnelle, mitähäh? Ihan oikein sulle joka tapauksessa :) Auts, kohta minäkin joudun väistämään epäonnea. Kumittaisinko sen "ihan oikein". Ei taida auttaa, kun kerta jo ajattelin. Ei pidä ajatella!
Näyttää vahvasti siltä, että joutuu putsaamaan mustikoita.
Niin kuin tänään, eilen ja toissapäivänäkin. Sen verran helpottaa, ettei jokaista mustikkaa tarvitse tutkia ja kertoa lapselle onko se hyvä vaiko huono marja ja mihin astiaan laitetaan.
Eikä ihan niin usein poimia mustikoita lattialta ja jalkapohjistaan.- vfihimsf
- jospa kerrankin vietettäis rauhan päivää ihan koko maassa
-viheekommareitten raivosta on aina elonsa aikana osansa saanut monella tapaa
- olipa kilpirauhanen posahtanut etu- tai myöhäisheränneesti ennen tai jälkeen naapurimaan voimaloittten posauksia levottomassa maailmassa.
- suurvaltioitten johtajien keskusteluilla ja mielipiteillä on arvaamatonta arvoa ihan maailmanlaajuisesti .uskoisin. - bessie--
Olen joskus aiemmin kiinnittänyt huomiota siihen, että Moskovan junan (Tolstoi) vaunu 13 on ollut yllättävän suosittu 13. päivän osuessa perjantaille. Ehkä muulloinkin, en ole seurannut, mutta tähän ihan sattumalta tulin joskus kiinnittäneeksi huomiota. Junassa oli silloin vielä tyhjiä ja lähes tyhjiä vaunuja, mutta vaunu 13 oli tupaten täynnä. Yllätti koska noin yleisesti ottaen pidän venäläisiä aika taikauskoisina.
Numero 13 ei merkitse minulle mitään, pelkkä numero. En kaihda sitä, mutta en liioin suosi sitä, en ole vähääkään taikauskoinen. Ei puhettakaan, että vasiten varaisin paikan 13 vaunusta 13 kun nyt matkapäiväksikin osui 13. päivä ja vielä perjantai.
Jos jätän jotain tekemättä (tai teen) perjantaina 13. päivä niin ei se koskaan johdu siitä, että se on 13. päivä, mutta usein kyllä siitä, että se on perjantai.
Seuraavaa kuunpimennystä en varmaankaan jätä kokonaan väliin, mutta tällä tietoa ihan vain tässä kotinurkilla sitä katselen. Tulikuu ei sano minulle mitään?- Bengalitikku
Huomenna.
Pitäisi kiskoa laattoja ylös ja asetella uudelleen. Kivituhkaa on, mutta mistä taion hiekkaa?
Ihan talven varalle, koska laatat ovat painuneet ja kertynyt vesi tai sulannut lumi tekee ne liukkaaksi pakastaessa
Helteellähän kannattaa äheltää, pakkasilla myöhäistä. - bessie--
Bengalitikku kirjoitti:
Huomenna.
Pitäisi kiskoa laattoja ylös ja asetella uudelleen. Kivituhkaa on, mutta mistä taion hiekkaa?
Ihan talven varalle, koska laatat ovat painuneet ja kertynyt vesi tai sulannut lumi tekee ne liukkaaksi pakastaessa
Helteellähän kannattaa äheltää, pakkasilla myöhäistä.Laske tarve, vertaile hintoja ja tilaa asennushiekka pihaan toimitettuna.
Eiköhän helteiden ja pakkasien väliin vielä mahdu monta ulkotöiden tekemiseen ihanteellista päivää. Jos vanhat merkit paikkansa pitää. Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin minä taas kerran missaan ihanteelliset matonpesupäivät. Pitäisi lähteä heti, mutta kun ei huvita. - KinkkiLinkkiLis
Katsopa netistä vaikka wikipediasta ”kuun pimennys” näet komeita ja kiehtovia kuviakin. - En saanut linkitettyä tänne.
- Bengalitikku
Minuun iski laiskuus: kysyin kaiulta, kaivelisinko ylös laattoja...vai laattoja.
Inha tunne rästijuttujen kanssa.
Maksan laskut ja nautin syntymäpäivälahjasta :).
- flegmaatti
Perjantai muiden perjantaiden joukossa.
Ainoa poikkeus tavalliseen ovat aamun labrakokeet.
Saanen tulokset ensi viikolla. Kyllä perjantai kolmastoista tulee noteerattua, varsinnkin jos jotain hömmelöä saa aikaiseksi sinä päivänä, varsinkin jos se musta kissa kulkee yli kadun ja jos onnistun tikapuiden alta kulkemaan,
silloin se on melkein jo katastrooffi, nimittäin se sattumus.
Tottahan toki uson taikuuteen ja varsinkin taikausko ja sananlaskut, niihin on kiva uskoa.
Nyt pitää olla neljän seinän sisällä, eli ovat vain niitä kotitapaturmia jos jotain haavereita sattuu. ja nehän ovat niitä yleisimpiä ne kotitapaturmat.
Toivottavasti ei ole turmallinen päivä tulossa.- ohikulkhia
Ei ihan. Ajatetlin lähteä jysk liikkeeseen katsomaan tarjouksia. Saa sekä netissä että liikkeessä ylimääräisen alennuksen. 13% laskun loppu summasta.
- syntynyt13.päivä
Minulle on tuo 13. päivä ollut onnenpäivä, olen syntynyt 13. päivä, usein olen tehnyt hyvät kaupat 13. päivä. Joten en ole lainkaan huolissani tästä 13. päivästä!
- mimmimum-..mi
Vielä ei ole tapahtunut mitään ihmeellisempää....mutta onhan tässä vielä perjantai kolmattatoista jäljellä....asia mikä vähän häiritsee on nuo muutamat häläri soitot ulkomailta taas...nyt Samoalta... tänään noista soitoista taas varoitettiinkin..
Tulikuuta onkin kiva katsella jos on pilvetöntä 27 heinäkuuta,
meidän korkeuksilla ehkä kello 22 on aika hyvä hetki tähyillä taivaalle ja todeta varsin pitkä kuun pimennys.
Sattuu unikeonpäivä ihan samaksi päiväksi.
Jos kahden viikon pouta kestää on silloin perjantaina juuri 27 ja tulikuuta katsellaan.- RealistiN
Terveiset uistelureissulta! Kuudelle kuhalle oli epäonnenpäivä tänään, sillä niiltä lähti henki koukkukalaan iskemisen seurauksena. Huomenna syödään nuorison saaliista tehtyä soppaa, ja paistokalaa, eli meille tämä perjanti oli yksi onnenpäivä muiden joukossa, joutaa vielä pakkaseenkin ;)
Ihan hyvä päivä, ei tullut remonttia, eikä muitakaan häiriöitä. Jos ei lasketa, kun uutta sivupeiliä päällelaittaessa se putosi ja särkyi. Mutta niitähän saa usia, ja sirpaleet tuovat onnea.
Vaikka totuudennimissä on sanottava, niin kuin laulussa, että sirpaleet särkyneet, on jäljellä onnestain.- Onnenpäivännumero
Työpäivä x kaksi (2): ensin palkkaduuni ja sitten kotihommelit. Hyvin sujuivat pienoisesta väsymyksestä ja sen aiheuttamasta withutuksesta huolimatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465367Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5531922Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771120Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748