Menneisyyden vanki

Huhupuheet ja kirjoitukset vellovat kuumana.
Kun sankarista tehdäänkin roisto.

Jos onkin totta, eikö menneisyys ja erheet koskaan jätä rauhaan.

Jos on alaikäisenä tehnyt kaamean vahingon, voiko sen jo unohtaa.

Ihminen on niin raadollinen.
Kun joku onnistuu tärkeässä tehtävässä, kaivetaan esiin koko historia.
Lapsuudesta lähtien.

Tuodaan julmia asioita esille mediassa, vaikka satavarmoja ei ollakaan.

26

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä ketään kiinnostanut tämä sukeltaja.

• surku-juttu

2lesken sinustako on ruvettu kaiveleen meneisyyden rikokset esiin,,,,

vanha sanonta,,, rikos ei vanhene koskaan,,,, joten kärsi piru riepu,,, ,

• surku
        Ei toki minusta.
        En ole tämänpäivän puheenaihe, sankarisukeltaja.

Hänet yhdistetään vuoden 1991 järkyttävään tapahtumaan. Vahinkolaukaukseen.

• Kaltaistesi-syy
        2lesken kirjoitti:

surku
        Ei toki minusta.
        En ole tämänpäivän puheenaihe, sankarisukeltaja.

Hänet yhdistetään vuoden 1991 järkyttävään tapahtumaan. Vahinkolaukaukseen.

Niin, sinähän et näköjään anna rauhaa kun tännekin tulit siitä kertomaan, itse en ollut missään huomannut kyseistä aihetta.

• Kaltaistesi-syy kirjoitti:

Niin, sinähän et näköjään anna rauhaa kun tännekin tulit siitä kertomaan, itse en ollut missään huomannut kyseistä aihetta.

Kaltaisi
        Meinaat niin, kun sinä et tiedä mitään, asiaa ei ole olemassa.

Tarkoitin, niin kuin alussa kirjoitin, että ensin.suitsutetaan sankaruutta ja urotekoa, niinkuin nyt luolapelastusoperaatiossa.

Sitten aletaan kaivelemaan meneisyyden haamuja.

Ja jos sieltä löytyy vakava tapaus, niinkuin nyt pahat kielet kertovat toimittajat eivät taatisti jätä juttua perinpohjin tonkimatta.

Kyllä tästä kirjoitetaan mediassa tällähetkelläkin.

• pol.joht.ölli.yrpönen
        2lesken kirjoitti:

Kaltaisi
        Meinaat niin, kun sinä et tiedä mitään, asiaa ei ole olemassa.

Tarkoitin, niin kuin alussa kirjoitin, että ensin.suitsutetaan sankaruutta ja urotekoa, niinkuin nyt luolapelastusoperaatiossa.

Sitten aletaan kaivelemaan meneisyyden haamuja.

Ja jos sieltä löytyy vakava tapaus, niinkuin nyt pahat kielet kertovat toimittajat eivät taatisti jätä juttua perinpohjin tonkimatta.

Kyllä tästä kirjoitetaan mediassa tällähetkelläkin.

Olet ytimessä:
        Mutta setä Aarniosta on jo avaus.
        Sukulaisistasi ei.

• pol.joht.ölli.yrpönen kirjoitti:

Olet ytimessä:
        Mutta setä Aarniosta on jo avaus.
        Sukulaisistasi ei.

pol.joh
        En ymmärrä mitä tarkoitat?

• En tiedä, mistä kyse mutta ilmeisesti Paasin menneisyyteen liittyy. Ymmärrän hyvin ärtymyksesi. En pidä nykymedian tavasta uutisoida monista asioista. Usein ikään kuin tuomitaan, ennen kuin on edes tutkittu. Otsikot usein yliampuvia. Monet ihmiset saaneet median ansiosta otsaansa leiman, jota eivät olisi ansainneet.

• entine
        Olet oikeassa.
        Häneen tämä huhu liittyy ja on kuulemma täysin todenperäinen. Varhaiseen nuoruuteen.

Bussissa oli paljon silminnäkijöitä ja hesari kirjoitti tapahtuneesta.

Alaikäisen nimeä ei ole mainittu, mutta tietolähteet kertovat.

• Epäinhimillistä

Miten joku voi olla niiin alhainen että repii tuollaisia juttuja julkiseksi?

• huomhuom

Minun tulkintani tästä aloituksesta on, että aloittaja haluaa vähän "lällätellä". Niin, että "minäpäs tiesin ensin lälläslää".

• huom
        Jos tuo on näkemyksesi, niin siitä vaan lapsellisesti lälläilemään.

En minä ole tiennyt mitään ensin.
        Järkyttävää tapausta puitiin lehdissä v.1991 ja nimetkin lipsuivat esiin.

Ihmiset muistavat nyt apauksen ja lehtileikkeet ovat tallella.
        Nyt sitä käännellään.ja väännellään.
        Eli onko hän sankari vai ei.

• Valitettavasti ihmisten uteliaisuus saa median tekemään noita "paljastuskirjoituksia". En ole koskaan ymmärtänyt kuka noita kohujuttuja oikein jaksaa lukea ja seurata....................no ainakin aloittaja. Itse en ole Hesarissa tuollaista juttua nähnyt, joten lienee taas niitä juorutoimittajien aikansaannoksia.

• pal
        Juttu on ollut lehdessä v.1991.
        Vahinkolaukaus bussissa no 94.

Itse kiinnostuin siksi, kun tuota bussia ja reittiä käytin vuosikausia, asuessani ItäHelsingissä.

Tässä tapauksessa toinen menetti henkensä ja toinen sai ehtoollista.

Ja lähti muille maille.

• 2lesken kirjoitti:

pal
        Juttu on ollut lehdessä v.1991.
        Vahinkolaukaus bussissa no 94.

Itse kiinnostuin siksi, kun tuota bussia ja reittiä käytin vuosikausia, asuessani ItäHelsingissä.

Tässä tapauksessa toinen menetti henkensä ja toinen sai ehtoollista.

Ja lähti muille maille.

Onnistuit siis juuri lukemaan vuoden 1991 lehteä...............olipas sattuma.

• pal kirjoitti:

Onnistuit siis juuri lukemaan vuoden 1991 lehteä...............olipas sattuma.

pal
        Ei tarvinnut etsiä senkummemmin lehtileikkeitä kun ne ovat netissä.

Päivän nimet ovat kuuklattavissa ja tällaista uutista sieltä pukkaa.

Totuushan voi olla toinen.
        Varjo on kuitenkin ehtinyt laskeutua sankaripelastajan harteille.

• juorukelloilleEI

enemmänkin ihmetyttää miksi joku haluaa niitä edelleen levittää :O

• justjookos

Satuit siis kulkemaan samalla bussilinjalla, ja satuit siis lukemaan vuoden 1991 lehtileikettä. Oikeinko säästit "pahan päivän varalle"?

Oikein likasanko-journalismin tyyppiesimerkki. Häpeäisit. Oletko seiskan palkkalistoilla, kenties uutislähde?

• salainen.pollari001

Hän on tietovuotaja, lehtileikevuotaja. Hänellä on leikekirja. Alman akat. Ja bussi 94 aikataulut.
        Alma muuten, on itä-Helsingistä ja eilen tuo keltatukka talssi kauppakeskus itiksessä aivan muina naisina. Kuin häntä ei olisikaan. Joten Almaa ei ammuttu bussi 94 eteen saati ratin taakse.

• salainen
        Miksi luet tätä palstaa?

• salainen.pollari001 kirjoitti:

Hän on tietovuotaja, lehtileikevuotaja. Hänellä on leikekirja. Alman akat. Ja bussi 94 aikataulut.
        Alma muuten, on itä-Helsingistä ja eilen tuo keltatukka talssi kauppakeskus itiksessä aivan muina naisina. Kuin häntä ei olisikaan. Joten Almaa ei ammuttu bussi 94 eteen saati ratin taakse.

salai
        Kun korkein johtomme haluaa palkita ja kunnioittaa hienon työn tehnyttä pelastajaa, porukat ovat, myös minä kiinnostunut hänestä persoonana.

Eikö näin yleensä tehdä ja tsekataan wikiä.
        Yllättäen paljastuukin epäilyjä, ym. vuodelta 1991.

Alkuun kirjoitin, että. eikö ihminen saa koskaan menneisyyden tahroja pestyiksi.

Heti kun tapahtuu näin merkittävä pelastusoperaatio, kaivetaan mukana olleista kaikki mahdollinen ja mahdoton esiin.

Olisinhan voinut olla kirjoittamatta tänne palstalle mitään.
        Olen yhtälailla utelias ja kuuklaava niinkuin monet muutkin.

Se ei kuitenkaan asiaa muuta mihinkään suuntaan.
        Tapahtunut on ja pysyy.

• noohjooh

Puhut asiaa. Peukuttaisin jos pystyisin.

Jos on virheensä sovittanut, niin sen pitäisi unohtaa. Varsinkin jos se on nuoruudessa tehty. Toisaalta (mun lempisana), se voi olla myös jollekin sellainen johtotähti, että jos tuo pystyi rikkeestä huolimatta nousemaan, niin pystyn minäkin.

Mutta joutuuhan itse tekemään sovinnon myös itsensä kanssa. Sen jälkeen ei ole niin väliä mitä muut sanoo. Heittäkööt puhtaat pulmuset lokaa, yleensä ne "virheettömät" ja helpon elämän saaneet ovat kärkkäisempiä tuomitsemaan kuin muut.

• Bengalitikku

Täytyypä sanoa, että en olisi halunut lukea tällaista muka-ei-mustaamis -kirjoitusta. Tuosta ajasta on 27 vuotta.
        Mitäs, jos annettaisiin urhoollisen olla ihan puhtaasti urhoollinen.
        Tällaiseen kaiveluun sisältyy ripaus kateutta.

• Bengalitikku kirjoitti:

Täytyypä sanoa, että en olisi halunut lukea tällaista muka-ei-mustaamis -kirjoitusta. Tuosta ajasta on 27 vuotta.
        Mitäs, jos annettaisiin urhoollisen olla ihan puhtaasti urhoollinen.
        Tällaiseen kaiveluun sisältyy ripaus kateutta.

Bengal
        Mistä ihmeestä vedit tuon kateuskortin?

• Bengalitikku

Hihasta. Viittasin toimittajiin, mikä jäi sanomatta. En siis tarkoittanut sinua sillä. Anteeksi. Joten elä kiihdytä mieltäsi.
        Lisäys: eiköhän tuollaisissa tapauksissa henkilö ole jo kantanut taakkaansa.
        Kait me olemme 27 vuodessa muuttuneet ja toivon mukaan kehittyneetkin.

• painajaiss

Nyt tulo julkisuuteen menneisyyden painolastin kanssa, on rohkea veto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5490
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2407
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1675
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1657
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1195
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      327
      1195
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    10. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe