Onko kaikkien mielestä nyt liian kuuma?

ainaainaaina

Vai tykkääkö joku tästä lämmöstä.

48

672

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on palstalla montakin kommenttia.
      Miten tehdään lämpöiset rukkaset.
      Rukkaset, joita voi ihan rakastaakin.
      Alahan etsiä.

H.

• tulistalvijo

Eihän helteestä pidä kuin iltapäivälehtien toimittajat.

• yötnahkeita

Liika on liikaa, ihan kiva kun on silloin tällöin tavallista kuumempaakin hellettä. Tämä helle on jäänyt päälle. Kylmenemistä ei ole odotettavissakaan, kun katsoi 10 päivän sääennustetta. (Helsinki)
      Kyllä nyt ihan luonnonpuolestakin voisi jo sataa. Kasvit ja osa eläimistäkin kärsii.

• erikseensiis

Korj. Luonnon puolesta.

• OikeaKesä

Tykkään tykkään tykkään

• Psykoterapeutitar

Inhoan, inhoan, inhoan😖

• Eiolepakkasta

Kesä se on viileämikin kesä.

• Jänis.pakkasella

Sanoi ettei lämmin luita riko.ö

• Paleleeaina

Meirän muori sanoo samalla lailla.

• Tykkään tästä lämmöstä, joka Suomessa nyt on

• Kyllä on liian kuuma.
      Viime kesänä valitin ainaista sadetta, nyt valitan kuumuudesta.

• Olen viime päivien aikana jutellut kymmenen ihmisen kanssa, yhdeksän heistä tykkäsi että on liian kuumaa, yhdestä en saanut tolkkua, kun valitti muita vaivoja, ehkä ne johtuivat kuumuudesta.
      Nyt on puolipilvistä ja oikein sopiva sää istua pihakeinussa päiväkahvilla ja lukemassa.

• mimmimum-..mi

Koitetaan nyt kestää vielä tämä päivä ....Tuomiopäivän Ennustajat ....ennustavat maailman loppua tälle päivälle....kun verikuu ilmaantuu....
      Uskokoon ken tahtoo....aika monta maailman loppua on jo ennustettu ennenkin....

• Kun tarkemmin ajattelee, ei tämä niin huono asia ole, tämä helle.
        Kävin tuossa kylillä, niin kyllähän naiset kauniita on, ja kun ne näin helteellä vähentää vaatetusta, niin muodot tulevat hyvin esille. Ei niitä talvella paljon toppatakkien alta näe.
        Ja niin isorintaisia, pitäs varmaan käydä useammin kylillä :)..
        On se naisilla surkeeta, kun me miehet ollaan niin puisevia, ei meistä mitään silmäniloa saa.
        Jotkut yrittää polvihousuissa kulkea, mutta kahlaajalinnuilta ne näyttää.

• tsypy

Minulle sopivin lämpötila on 27, joten eipä tässä ole mitään valittamista kun ei ole pakko olla suorassa auringonpaahteessa.

• e.lä.mä

Tämä 34 alkaa olla liian kuumaa kun tuuli on vähäistä sisällä on 25 koneiden avulla.

• MeteOriLooki

Ens viikolla helteet vaan kovenee, katsoin just Hgin 10vrk sään Forecan sääsivuilta. Semmoset 30 astetta ja ylikin varmaan menee. Lomatkin loppuu monelta, on se varmaan mukava palailla töihin tukalassa lämpötilassa.

• Ei tämä helle nyt pahemmalta tunnu,
      ei käy henkeen, eikä ahdista,
      kylmä suihku helpottaa kun siltä tuntuu,
      päivänokoset maistuvat erityisen hyviltä,
      ihanaa kuljeskella vähissä vaatteissa,
      eli tykkään ja tykkään.

• kuinlapsuudenkesät

Jos ilmastonmuutos tarkoittaa tätä, niin antaa tulla vaan!

• Mitämuutajäänytväliin

Ikäsi? Käsityskykysi taso?

• ON-liian-kuumaa-

On liian kuuma,
      loppus jo helteet,
      kyllä suomen viilee aurikoinen kesä on parasta mitä pojosen ihminen kaipaa,
      näitä liian kuumia kesiä ei pohjolan ihminen kaipaa ollenkaan,
      näitä löytyy aina eteläeuroopan matkoilla ihan tarpeeksi,

• Ehdottomasti on. Jos minä saisin päättää, niin toukokuun alusta elokuun loppuun olisi 22-23 astetta.

• Bengalitikku

Harmittaa, kun hikoilen, vaikka olen huono hikoilemaan saunassakin.
        Hikirauhaset ovat näämmä yhtäkkiä auenneet. Poks.
        Mutta kestän kuin nainen.
        Tätä on mukava muistella. Että se oli se kesä, kun aurinko jaksoi pollottaa.

• suvenkorento123

Rajansa kaikella herkulla, oli se sitten mitä tahansa, vaikka mansikkakakkua.
        Uin tänään Päijänteessä, vesi kuin linnunmaitoa, tavallisesti korkeintaan 18 astetta. Nyt ovat kyllä maailmankirjat sekaisin.
        Ei meillä ole taloissa varauduttu tällaisten helteiden varalle, pakkasen varalle paremminkin. Pitänee muuttaa pysyvästi etelään, missä varustus tätäkin varten.

• Viileään.tahtoo

Suomessa on kohtuuttomat ilmat. Jos on pakkasta, niin sitä on järjettömästi. Jos tulee lunta, niin metrikaupalla. Jos tulee aurinko, niin läkähdyksiin asti.
      Kun viimeksi loin lunta päivätolkulla, toivoin piemeitä sateisia päiviä, enkä kertaakaan valittanut, kun niitä oli. Nyt toivon pilvistä, mieluummin viileää säätä. Jos pitää valita kahdesta huonosta niin en valitse pakkasta, lunta enkä aurinkoa.
      Entisenmiehen kaltaista ihannesäätä ei ole Suomessa olemassa kuin 1-2 vuorokautta.
      Veljeni tuli tänään mustikasta ja kertoi tällä lämmöllä olevansa parhaimmillaan. Näin sitä ollaan erilasia vaikka samaa sakkia.

• e.lä.mä

Nyt ulkona 24,4 sisällä 24,5 kaikki mahdollinen poisto sisältä ulos.

• ehdottomasti liian kuuma, ei helteitä tarvita, vaikka lämmin on mukavaa ja silloin jaksaakin paremmin. tässä nyt kaikki kärsivät ihmisten tekemistä virheistä ilmastonmuutoksen muodossa, olisi korkea aika tajuta asia ja muuttaa "suuuntaa". eikä helteet ja kuivuus toki ole ainoa seuraus ilmastonmuutoksesta, pahempiakin on, vaikka ei onneksi meillä vielä ainakaan.

• vaadimme-kunnon-asuntoja

alotukseen:
      on liian kuuma,
      nyt saa jo pelätä aivot pehmenee, heh,
      mitähän siitäki vielä seuraa,
      kohta suomen kansa on sekasi kuin ellun-kanat.

rakennus-liikkeet pikaisesti rakentamaan suomeen täysin ilmastoituja huoneistoja,

EIKÄ hyväksytä valitusta että rakentaminen tulee liian kalliksi,
      onhan johtajilla viedä miljaardeja euroja ulkomaille paratiisisaarillekki piiloon,
      ne rahat tarvitaan suomen rakaentamiseen ihmisille kunnon asuntoja EIKÄ vain hometaloja,

liian kalliiksi tulee kun ihmiset menttää terveytensä liiassa kuumuudessa,

pohjolan kansa EI sovellu trooppiseen ilmastoon
      ilman että siihen varaudutaan asiallisesti rakentamalla ilmastoituja huoneistoja,

rakentamisen kalleudesta EI hyväksytä valintuksia,
      vaadimme asiamukaisia terveitä asuntoja,
      ne maksaa VAIN RAHAA, sitä suomesta oikeesti löytyy kyllä,

• mätämunat-johdossa

Jokin on todella pahasti pielessä huoneistojen ilmastoinnissa,

ONKO rakentajilla VAIN AMATÖÖRIT
        tekemässä ilmastointeja huonestoihin,

siltiki uudet asunnot ovat ÄLYTTÖMÄN kalliita,
        vaikka ne on joku helekutin hunsvotti rakentanu,

• kyllähän taloihin ilmastointi rakennetaan, mutta ei viilentävää järjestelmää, ei pidä sekoittaa asioita.

• vaadimme-parempaa-
        tammikuu-51 kirjoitti:

kyllähän taloihin ilmastointi rakennetaan, mutta ei viilentävää järjestelmää, ei pidä sekoittaa asioita.

Hah, kyllä samalla pitää voida rakentaa ja suunitella myös kylmentävä ilmastointi,
        koska kesät alkaa olla suomessaki trooppisen kuumia,
        sitäpaitsi meillä uudehkossa taloyhtiössä on omituinen ilmastointi,
        useintulee viemrinhaju ilmastoinnin mukana huoneistoon,
        kyllä on jotenki viallinen,
        ei aniakaa ammattitaidolla ole tehty ilmastointia meidän taloyhtiöön,
        kaikki suomessa alkaa olla hunsvotti työtä, ei piitata rehellisyydestä eikä mistää enään olla huolekllisia, tehdään vain kalliita hometaloja, joissa ihmiset sairastuu,
        ja asuntojen arvo tipahtaa,

• vaadimme-parempaa- kirjoitti:

Hah, kyllä samalla pitää voida rakentaa ja suunitella myös kylmentävä ilmastointi,
        koska kesät alkaa olla suomessaki trooppisen kuumia,
        sitäpaitsi meillä uudehkossa taloyhtiössä on omituinen ilmastointi,
        useintulee viemrinhaju ilmastoinnin mukana huoneistoon,
        kyllä on jotenki viallinen,
        ei aniakaa ammattitaidolla ole tehty ilmastointia meidän taloyhtiöön,
        kaikki suomessa alkaa olla hunsvotti työtä, ei piitata rehellisyydestä eikä mistää enään olla huolekllisia, tehdään vain kalliita hometaloja, joissa ihmiset sairastuu,
        ja asuntojen arvo tipahtaa,

nimenomaan pitää suunnitella, siitähän kaikki alkaa, ellei taloon ole suunniteltu viilentävää ilmastointia sitä ei rakenneta.
        meidän taloyhtiössä toimii ilmastointi ja kaikki muukin mallikkaasti, rakennusvirheitä ei ole ilmennyt, pieniä puutteita vain, taloyhtiö rakennettu reilu kaksi vuotta sitten. turhaa yleistystä tuo että kaikki tekevät huonoa työtä, tosin kaikkien pitäisi tehdä hyvää työtä.

• otaa-ottoon-oteloon

Suomessa on mätämunat johtajia,
      kaikki jotenki pielessä,
      mitään ei tehdä kunnolla,
      ihmiset tapetaan ja sairastutetaan kuumiin huonosti rakennetuihin asuntoihin,
      kun kunnollinen kakentaminenki ON ja olisi mahdollista
      jos vain halutaan tehdä asiat oikein,

• Bengalitikku

Katsoin eilen mielenkiintoisen tallentamani dokumentin Sisiliasta. Jotenkin tuli jotain mieleen, eikä lähtenyt pois...

• ekakerrosvarjossa

Kuumaa on, mutta eipä tarvi mennä työpaikalle - enää. Mukava istuksia parvekkeella ja kahvitella, yöt ovat viileähköjä ja uni maistuu.

• Mikä_milloinkin

Työpaikassa oli erinomainen ilmastointi, joskus liiankin tehokas. Kun lähti aamulla puoli seitsemän maissa ja palasi joskus illalla, niin ei siinä hellepäivistä päässyt nauttimaan. Minä kaipaan työelämään kovasti.

Sitä olen toisinaan miettinyt, että miten sitä menneinä vuosikymmeninä pärjättiin autossa ilman ilmastointia. Toiseksi viimeisessä työpaikassani olin matkatöissä, ajoin kymmeniä tuhansia kilometrejä vuodessa. Ei ollut autoissani ilmastoinnista tietoakaan. Joskus muistelen ajaneeni levähdyspaikalle nukahtamaan hetkeksi, jos aikataulu salli. Muutoin se oli mukavaa aikaa, saattoi matkustaa eikä tarvinnut olla paikallaan. Suomi vain on turhan suuri maa, tylsiä metsätaipaleita liikaa. Me mahduttaisiin huomattavasti pienemmälle alueelle.

• Hellekesä_Mia-Liisa

Hellekesä on nyt hellinyt meitä, nautitaan nyt kun vielä on kesää jäljellä.
      Tähän on nyt sopeutunut jo, - mutta miten sitten, kun kylmä sade ja tuuli vihmoo
      vasten kasvoja pyöräillessä? Sopeutuuko siihenkin taas?

• Kuuma on, liiankin, vaan minkäs teen, ihminen? Proteiinit alkavat pian hyytyä kehossa, joten viilentyvää säätä toivon

• Korppis11

Eilen illalla alkoi palelemaan. Outettiin kuuta taivaalle. No, ei tullut kuin vilu.
      Tänään aamusta piti laittaa mökkiturkki ja nyt illalla lämpöpatteri päälle.
      Kun on tottunut lämemmäs 30 C niin 20 C tuntuu kylmältä. No, eiköhän tästäkin selevitä.

• äijä-

-aloittaja ei käytä kysymysmerkkiä, ei odota vastausta toteamukseensa, vastaan silti; ei ole liian kuuma kaikkien mielestä, mahtavaa olla shortseissa ja t-paidassa, ei ole kylmä, puhaltaa oikea uskomaton hivelevä kesätuuli, tämä on erittäin harvinaista herkkua Suomessa näin monta hellepäivää kesässä. Tänään oli n. 30 astetta, nyt juuri n.25.
      -lotossa ei tullu mitään....

• just sopiva
      ja olis parhautta jos vielä jatkuis syyskuun loppuun.

• Prrrkl

Olen alkanut mielessäni suunnittelemaan muuttoa Pohjoisnavalle.

• gdrydruyr

Oon vasta 40 mutta vastaanpa silti, tykkään lämmöstä

• äijä-

-kerrankin kunnon kesä, ei villasukkatarvetta. Vaasan torilla digimittari tasan 30 päivällä. Naapuri hyvä ystävä, vakiokävijä Goalla, sanoi tämän olevan kuin siellä.

• lomavaihtoon

On turhan kuivaa/kuumaa ulkoilmassa.
      Onneksi sain vekslattua loman syksymmälle, helpompaa olla duunissa kuin lomalla.

• KolminKertainenVerotus

"Vai tykkääkö joku tästä lämmöstä."

Varmasti! Sähkölaitokset ja verottaja!

• Jaduunatapitääkokoajan

Nyt ei todellakaan ole "liian kuuma". Nyt on sairaan lämpöistä, lämpöä on liikaa suomalaiselle ja pohjoismaalaiselle viileän ilmanalan asukkaalle.

• Porto-gali-kutsuu

Olen lähdössä Porttukaliin. Sinne on tuloillaan 50 asteen lämpö pulssi eli ISO aalto pikku saunaa.
      Koska suomessa eläke veroprosenttini on 0 euroa, lähden veropakolaiseksi. En voi sietää ettei minua veroteta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3797
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2566
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1995
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1741
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1536
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1511
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1321
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      82
      1242
    Aihe