Olemme esikoisen kanssa siivonneet mökin varastoja. Viikon saaliina, pihalla tarpeetonta tavaraa jaossa ilmaiseksi.
Kyllä romppeet kiertää kun ei ala ahnehtimaan. Samalla säästyy tavaran vieminen kierrätyskeskuksiin.
Tältä päivältä homma hanskassa. Vielä jäi huomiselle jaettavaa.
Olen saanut hyvän mielen ja hakijat ovat olleet tyytyväisiä.
Tokihan sain rahaakin. Esimerkiksi pieni retro Högforsin hella lähti eräälle Korven yrittäjälle korvausta vastaan.
Suositko rahaa vai ilmaisjakelua kierrättäessäsi nurkan täyttöjä?
Antamisen ilosta.
88
1274
Vastaukset
En pelleile.
Vien kaato-paikalle.
Kaato-paikka saa halutessaan pelleillä.
Ja kyllä siellä lapset leikkivätkin.
H.- Korppis11
Pääkaupunki seudun ongelma lie jos lapset siellä leikkivät. Kävin viemässä sitä ihteään ulkohuusin siivouksen yhteydessä kaatopaikalle. Voi jestas sitä lokkien määrää ja pask..n hajua.
Myös marjapuskien tyhjennyksessä suosin ilmaisjakelua, tosin tänäänkin sain vastalahjaksi mehevän marjapiirakan.
- Korppis11
Minulla ei ole marjanjakoa, omaan käyttöön menevät ne jotka räkliltä säästyvät.
Korppis11 kirjoitti:
Minulla ei ole marjanjakoa, omaan käyttöön menevät ne jotka räkliltä säästyvät.
Meillä on niin paljon marjapensaita, että niistä riittää satoa muillekin kuin omaan käyttöön.
Hyvä vaan etteivät marjat jää keräämättä.
Omppujakin näyttää tulevan runsaasti, jospa nekin kelpaavat ystäville.
Ilmaisjakelua ensisijaisesti, mutta voihan niistä romppeista joilla ei ole mitään merkitystä tai tunnearvoa kenellekään ottaa myös rahaa vastaan, mutta en tykkää myydä kirppiksellä. Jotkut tykkää että se tinkaaminen ja taisteleminen yhdestä tai kahdesta eurosta on kivaa, en kuulu siihen jengiin. Mieluummin annan ilmaiseksi pois.
Meidän pitäisi tehdä samanlainen operaatio varastorakennuksen vintillä jossa on kolmen huushollin jämät ja neljännestä osa. Muttakun ei jaksa.
Hirmuinen helleaalto jatkuu täälläkin ja ei edes ukkokuurot sanottavasti laske lämpötiloja. Tänäänkin on jyrähdellyt ja sadellut hiukan, mutta nyt on kosteaa ja kuumaa kuivan ja kuuman sijasta. Mutta kesäkurpitsat on turvonneet ja tänään hain kolme kohtalaisen suurta ja lisää on tulossa. Siskontyttö ja hänen miehensä Suomesta olivat käymässä. Ihania nuoria ihmisiä. He olivat kierrelleet nyt pari viikkoa lomallaan Ruotsia asuntovaunun kanssa ja lähtevät huomenaamulla Kapellskäristä takaisin. Istuimme iltaa eilen pitkään yöhön punssiverannallani, verikuu oli valitettavasti näkymättömissä pilvikerroksen takana (kaksi viikkoa sinistä taivasta yöt päivät ja sitten kun tulee tällainen upea kuunpimennys niin eikös koko taivas ole paksun pilvikerroksen peitossa Osa jengistä saunoi, osa kävi myöhäisillan dipillä Daalajoessa.- Korppis11
Kyllä on mehut imetty tästä akasta. Pakko kohta nousta ylisille. On se vaan kova homma puhdistaa nurkat. On kuopuksen kamoja kun hän vaihtoi paikkakuntaa kun lähti opiskelemaan, on omia tavaroitani, jotka muuton yhteydessä talvella tänne pulukalla vedin.
Kuopuksen varastosta siirtyi myös exän tavaroita, jotka ovat nyt jaossa. Kutsuin hänet kylään kun oli viikko sitten täällä, kutsu ei kelvannut joten en kysele perään vaan heitän roskiin tai kierrätän.
Esikoinen on siivonnut huolella poikien rakkaan leluvaraston. Hän on puhdistanut mekaanisia autoja ja ajelutti niitä kaiken touhun keskellä pitkin nurmikkoa. Teki videoita milloin mistäkin lelusta ja päivitti faceen.
Olemme kärränneet 7 säkillistä jonninjoutavaa roskiin. Vielä on puutavaraa, jotka ovat entisen omistajan perua 22-vuoden takaa. Laitan uuden ilmoituksen, jotta ketä kiinnostaa saa tyhjentää puulevyjä omiin tarpeisiin.
Puuvaja on jo nyt siistiytynyt. Saan sinne puutarhakalusteet syksyllä niin mökki pysyy järjestyksessä.
Ei näkynyt punaista kuuta vaikka taivas oli sees. Kylmäkin tuli odotellessa mokomaa. Tänään on ollut viileä päivä parhaimmillaan vain 24 C. On pitänyt lisätä vaatetusta ; )
- Mikä_milloinkin
Minä suosin sekä ilmaisjakelua että kirpputorilla myyntiä. Olen ollut aktiivinen kierrätäjä jo kymmeniä vuosia.
Itse en kutsu kierrätystavaraa romppeeksi, se on tulevien käyttäjien aliarviointia. Jos tavara on rompe, niin se on rompe myös muiden mielestä. Rompe kuuluu roskakoriin tai kaatopaikalle. Minua ihmetyttävät tämän päivän kirpputorit: niille viedään vaatteita ja muuta tavaraa, jota en kehtaisi myydä edes päissäni. No ilmankos minulla käykin aina niin hyvin kauppa: tavara on käyttökelpoista, toisinaan alihinnoiteltua ja tarkistan jatkuvasti hintoja alaspäin. Mutta on mukava antaa myös ilmaiseksi eri paikkoihin sellaista, millä vielä on käyttöä.
On mukava tunne, kun pääsee tavarasta eroon. Täytyy olla erityinen syy, jos ostan enää muuta kuin päivittäistavaraa.- Korppis11
Rompetoriksi sanotaan Pohjois-Karjalassa kierrätyskamaa. Eli se on murresana eikä se liity aliarviointiin.
Ilmaiseksi annetaan usein koiran tai kissan repimää vanhaa sohvaa tai nojatuolia ja syykin lie selvä, niistä kun pitää kierrätyskeskuksissa maksaa kierrätysmaksu.
On uskomatonta kuinka se omassa silmissä hyödytön sinun sisäistämä "rompe" kirkastuttaa jonkun hakijan silmät ja tavara vaihtaa omistajaa. Se on näet niinkin, jotta se mitä sinä tai minä pidät ehtana tavarana voikin jäädä ottamatta.
Enpä aijo itsekään enää uutta nurkan täyttöä ostaa. Sain esikoiselta hänen entisen komian ison laatu TV:n kun ne nämä nuoret enempi juoksee uutùksien perässä. - Mikä_milloinkin
Rompetoreja on muuallakin, varmaan kaikkialla Suomessa. Tuo huumorimielessä annettu nimitys onkin eri asia kuin se, että ihminen itse kutsuu hänelle hyödytöntä tavaraa romppeeksi.
Rompetoreilla myydään käsittääkseni ns. äijäkamaa, ruuveja, muttereita, käytettyjä työkaluja ja herra tietää mitä osasia, jotka voivat olla lähtöisin mistä tahansa, mutta joille kekseliäs mies keksii käyttöä. Ne on tee se itse -miehien tavarataivaita. Mikä_milloinkin kirjoitti:
Rompetoreja on muuallakin, varmaan kaikkialla Suomessa. Tuo huumorimielessä annettu nimitys onkin eri asia kuin se, että ihminen itse kutsuu hänelle hyödytöntä tavaraa romppeeksi.
Rompetoreilla myydään käsittääkseni ns. äijäkamaa, ruuveja, muttereita, käytettyjä työkaluja ja herra tietää mitä osasia, jotka voivat olla lähtöisin mistä tahansa, mutta joille kekseliäs mies keksii käyttöä. Ne on tee se itse -miehien tavarataivaita.Käsittääksesi........että vain miesten hommia.
Ystävättäreni Pohjois-Karjalassa käyttää tuota nimitystä jokavuotisesta
kierrätystoritapahtumasta. Rompetta on mulla vieläkin ja ihan päivittäiskäytössä.
Älä nyt ala hienostelemaan ; )- Mikä_milloinkin
korpikirjailija kirjoitti:
Käsittääksesi........että vain miesten hommia.
Ystävättäreni Pohjois-Karjalassa käyttää tuota nimitystä jokavuotisesta
kierrätystoritapahtumasta. Rompetta on mulla vieläkin ja ihan päivittäiskäytössä.
Älä nyt ala hienostelemaan ; )Kuule, jos sinä teet minusta hienostelijan, niin sitten et tunne minua ollenkaan. No, olihan sinulla se hymiö tekstisi perässä.
Kritisoin rompe-sanaa, koska se tuo mieleeni, että ihmisiä aliarvioidaan. Että joku ihan yksinkertaisuuttaan ostaa ihan mitä tahansa. Mutta toisaalta, jos rompe tai mikä tahansa tuo mielihyvää jollekulle.... - korppismiettii
Mikä_milloinkin kirjoitti:
Kuule, jos sinä teet minusta hienostelijan, niin sitten et tunne minua ollenkaan. No, olihan sinulla se hymiö tekstisi perässä.
Kritisoin rompe-sanaa, koska se tuo mieleeni, että ihmisiä aliarvioidaan. Että joku ihan yksinkertaisuuttaan ostaa ihan mitä tahansa. Mutta toisaalta, jos rompe tai mikä tahansa tuo mielihyvää jollekulle....Meillä täällä Kainuussa on murresanontoja, jotka poikkeavat joistain muista murresanoista.
Löylykauha/nappo. Saunavasta/-vihta.
Rompe/tavara jne.
Kieltämättä joskus murteella kirjoitettua tekstiä on vaikea ymmärtää.
No, minä kerrään nyt romppeeni ja meen saunaan. Ulkona 30 C. Pesin mattoja polvillaan laiturilla, oli polovisuojat 😊 Sitten meen ylisille maate.
vien ylimääräiset tavarat kierrätyskeskukseen ja vanhat vaatteet fidalle tai pelastusarmeijaan. en näe mitään syytä ottaa rahaa vastaan vanhoista tavaroista joita en enää itse tarvitse.
- Korppis11
Vaatesäkit veimme vaatekeräyspisteeseen.
- Hyvä.sydämen.asia
Olen kerran vuodessa touhuamassa isoa hyväntekeväisyyskirppistä. Vuoden varrella laitamme kumppanin kassa yhdessä omia, läheisten ja lähituttavapiirin tavaroita tori.fihin. Sellaista mukavaa yhteistä puuhaa valokuvata ja siirrellä kuvia. Siinä tutustumme myös uusiin ihmisiin.Tällä hetkellä on parikymmentä tavaraa myynnissä. Toiset menevät kaupaksi ja annan rahat tavaran omistajalle. Ne, jotka eivät mene kohtuuajassa kaupaksi, laitan omaan varastoon ja vien vuosikirppikselle. Kyse on vain hyvästä tavarasta. Vähän keljuttaa tavaroiden säilyttäminen, mutta kun tilaa on niin hyvä niin. Poikkeuksetta kirppiksen jälkeen on tosi hyvä mieli.
- Korppis11
Koska sen rakkaan tavaran luovuttaminen tuntuu joskus raskaalta olen kääntänyt ajatusmaailmaani ympäri. Ajattelen nyt se tavara sai uuden elämän paikassa jossa siitä pidetään huolta.
Korppis11 kirjoitti:
Koska sen rakkaan tavaran luovuttaminen tuntuu joskus raskaalta olen kääntänyt ajatusmaailmaani ympäri. Ajattelen nyt se tavara sai uuden elämän paikassa jossa siitä pidetään huolta.
juuri noin, mukava ajatella että tavaraa tarvitsee joku muu ja antaa sille uuden kodin, sensijaan kun tavara joutuisi pölyttymään tarpeettomana minun huomassani. kaikki tavarat eivät tietenkään omaa mitään tunnearvoa, mutta joskut kyllä. en yleensä helposti kiinny tavaroihin, mutta joihinkin liittyy erityisiä muistoja.
- iPhone-joku-uusi
Kertaalleen maksetusta on häpeä pyytää rahaa.
Kun jakelen, pyrin antamaan vähävaraisille.
Hiljattain annoin 4 kk vanhan älypuhelimen ( se oli halpa, noin satasen) eräälle jolla ei ollut vara ostaa puhelinta. Minulle se oli ylimääräinen varaluuri, hänelle henki ja elämä.
Jne.
Löytyisi laadukasta printteriä (2 kpl), modeemeita, vaatteitakin jne, kun ehtisi hieman kasaamaan.
Eivät ole myynnin väärtejä. Vien ehjät vaatteet joita en pidä kierrätyspisteeseen. Olen yrittänyt myydä kirppiksellä, on hankalaa ja usein turhaa, en edes ole vienyt huonokuntoista tavaraa kirppikselle, nyt olen kokonaan luopunut siitä hommasta.
Kaatopaikalle vain, aittaa siivosin alkukesässtä tuli paljon vietävää. Olisi edelleenkin, näin kuumalla en jaksa keskittyä asiaan.Min vien hyviä ja ehjiä vaatteita ja esim käyttökelpoisia rullaluistimia pelastusarmeijan keräyslaatikkoon. Kirpputorimyynti on liian vaivalloista. Tori.fi:ssä olen myynyt huonekaluja ja esim crosstrainerin ja mankelin.
Kun näitä tarinoita lukee, tuntee itsensä täydelliseksi syntisäkiksi. Minulla ei ole mitään kierrätettävää.
Minkä minä ostan, käytän sen loppuun. Mitä minä en saa käytettyä loppuun, ei se kyllä kelpaa kenellekkään.
Auton peräkärryllä oon kärrännyt romttamoon, kun olen sille tuulelle sattunut, mutta kun on parituhatta neliöö varastotilaa, niin on sitä vielä jäämäänkin. Jos varastotila loppuu, niin minä teen uutta, rakentaminen on helppoa.
Mitään kuolinsiivousta ei ole aikomustakaan tehdä, kun ei ole tarkoitus veiviä vielä heittää. Mutta jos niin kuitenkin käy, niin joku sen sitten tekee, eikä se varmaan ainakaan murheellinen ole.Myymäni Högforssin rautahella ei kulu loppuun. Hiekkapuhaltaen siitä saa uuden veroisen. Tiedän, että jotkut vanhat tavarat ovat haluttuja. Itse en enää hellaa käyttänyt. Olen myös suunnitellut tiiligrillini remppaa ja tilan uusimista käytännöllisemmäksi, joten hella sai lähteä. Varastotilani ovat rajalliset enkä kerää enää varuiksi tavaraa.
- Ikääntynyt
Paljon parempi siivota turhat atvarat pois nurkista,ettei jä suvun vaivoiksi ,kun delaa.
Aivan sama myykö tori.fi ,viekö kaatikselle vai hakeeko joku ilaiseksi tai euroilla. Siisti homma- kevyt mieli. - Turhuuden.markkinat
Torin kautta olen antanut pois tavaroita tarvitseville.Myöskin ostanut.Vaatteet menee kierrätykseen,nytkin pitäis tyhjentää mökin varastoa,olis ovia,lavereita ja kaikenlaista sälää entisiltä asukkailta.Syksyllä meni salaojaputket,retrotäkit jne.
Jotkut tuo kahvipaketin.Kun ei ole autoa,parempi antaa kuin lähteä johonkin peräkonttirumbaan seisomaan päiväksi,pyytää ekaks joku tuttava kuskaamaan,rahdata tavaroita edes takas,ei kiitos!
Pois vaan mitä et tarvitse,turha kerätä maallista mammonaa,viimeisessä paidassa ei ole taskuja.
Sen kun ottaisi ohjenuoraksi suku ja eräät tuttavanikin,ystäviä ei enää ole. Myöhäisiltaa kaikille. Kesäpihan ilmaisjakelu onnistui hyvin. Pakko myöntää, että tavarat, joille en uskonut olevan kysyntää meni heti.
Nyt kesäpiha on siistitty ja viimeisin haku oli kello 18.30 ja yhden sängyn haku on sovittu.
Isot varaston tukokset ovat saatu matkalle kohti uutta elämää ja pikkurihkama pakattu autoon ja lähtee huomenna kierrätyskeskukseen jälleen myyntiin. Minä puhdistan käteni ja alan suunnittelemaan uusia projektia.
Meillä on ollut kiva viikko esikoisen kanssa. Huomenna miniä aloittaa loman ja saapuu korpeen. On ihana olla äiti😊 Meillä synkkää esikoisen kanssa tosi hyvin.
Ostin aikoinaan pojille kalliita laatuleluja. Tänään rannassamme kiiti radio-ohjattava moottorivene, ikää noin 20-vuotta ; ).- maijuska52
En ole ikinä myynyt, enkä ostanut mitään vanhaa. Itselleni tarpeettomat noutaa eräs avustusjärjestö kotoani.
Juu, on ihanaa olla äiti ja mummu. Eräs ihminen sanoi, että pienet lapset pitävät sinut nuorena. maijuska52 kirjoitti:
En ole ikinä myynyt, enkä ostanut mitään vanhaa. Itselleni tarpeettomat noutaa eräs avustusjärjestö kotoani.
Juu, on ihanaa olla äiti ja mummu. Eräs ihminen sanoi, että pienet lapset pitävät sinut nuorena.Onko sinulla jonkin asteen trauma mummoudesta?
- Sinä.itse.sen.sanoit
Onko sinulla jonkin asteen trauma mummoudesta?
Niin, sinähän et tiedä sitä upeaa tunnetta, kun poikasi ovat joko tuhkamunia tai homoja.
et kai siitä ihanuudesta luopunu
mistä meidän jare niin kovasti tykkää.- typerä-korppis-ainakin
"Onko sinulla jonkin asteen trauma mummoudesta?
Tuo oli kyllä loukkavin kirjoitus mummille,
maijuska52.
Minä olen samaa mieltä, että lapsenlapset vasta kasvattavat meidät lopulta aikuisiksi ja pitävät meitä nuorina, jopa uudesta tietotekniikasta varttuessaan.
Mutta tuskin korppis sopeutuu tuohon mummiksi, koska hän leikkii vielä hipsteriä, koska ei jaksa seurata kuitenkaan aikaansa, että se ei ole enää muodissa.
Todella tuli perjantaina vimeisen jakson Hyasint mieleeni, että ilmiselvä korppis. Hyasinti oli saanut uutukaisen kännykän, jota ylpeänä esitteli, että voi kulkea talossaan sinnetänne, kuten korppis täällä, koska oli saanut läppärin, että voi laituriolohuoneestaan lähetellä viestejään?
Oi, mikä maailman ihme? typerä-korppis-ainakin kirjoitti:
"Onko sinulla jonkin asteen trauma mummoudesta?
Tuo oli kyllä loukkavin kirjoitus mummille,
maijuska52.
Minä olen samaa mieltä, että lapsenlapset vasta kasvattavat meidät lopulta aikuisiksi ja pitävät meitä nuorina, jopa uudesta tietotekniikasta varttuessaan.
Mutta tuskin korppis sopeutuu tuohon mummiksi, koska hän leikkii vielä hipsteriä, koska ei jaksa seurata kuitenkaan aikaansa, että se ei ole enää muodissa.
Todella tuli perjantaina vimeisen jakson Hyasint mieleeni, että ilmiselvä korppis. Hyasinti oli saanut uutukaisen kännykän, jota ylpeänä esitteli, että voi kulkea talossaan sinnetänne, kuten korppis täällä, koska oli saanut läppärin, että voi laituriolohuoneestaan lähetellä viestejään?
Oi, mikä maailman ihme?En kyllä ymmärtänyt tätäkään kilttiä mummoa. Törkyturpamummu ilmeisesti rumakin.
- maijuska52
Olen syntynyt 1952 ja nyt sain. kokea elämäni tyhmimmäm kysynyksen sinulta.
- rakastavamummu
viivatiina kirjoitti:
et kai siitä ihanuudesta luopunu
mistä meidän jare niin kovasti tykkää.Onko sinulla joku trauma, kun moista kysyt?
maijuska52 kirjoitti:
Olen syntynyt 1952 ja nyt sain. kokea elämäni tyhmimmäm kysynyksen sinulta.
Miksi et vastannut kysymykseen vaan pyörähdit puskaan tekemään tikusta asiaa. Sinullahan on tapana kommenteissasi korostaa mummona olemista.
Mummuksi tulit ehkä vasta joskus 90-luvun alussa. Samoihin aikoihin kuin minä sain kuopuksen. Eli sinun pikkuiset taitavat olla jo lapselapsenlapsia.- maijuska52
Miksi et vastannut kysymykseen vaan pyörähdit puskaan tekemään tikusta asiaa. Sinullahan on tapana kommenteissasi korostaa mummona olemista.
Mummuksi tulit ehkä vasta joskus 90-luvun alussa. Samoihin aikoihin kuin minä sain kuopuksen. Eli sinun pikkuiset taitavat olla jo lapselapsenlapsia.Sekoittaako helle pääsi?
Puskassahan minä, koska en ole rekannut tätä nikkiäni .
Kysymyksesi oli niin typerä, että se ei vaadi vastausta.
Ensimmäisen lapsenlapseni syntyi v 2009, joten arvailusi pidä itselläsi vaan.
(huomaatko mitä itse korostat) En kysynyt milloin lapsenlapsesi syntyi vaan miksi vedit herneet nenään. Huomaan mitä itse korostan.
Nuoret, opiskelkaa, opiskelun ohella vahvistakaa sitä oksaa jolle haluatte työssänne istahtaa. (opiskelun oheistyö). Ymmärtäkää, siihen elämän vaiheeseen ei kuulu lasten saattaminen maailmaan. Ummistakaa korvanne vaikka isänne ja äitinne unelmoisivatkin jälkikasvusta jatkamaan suvun geeniperimää.
Hipsterillä ja Hyasintillä ei taida olla mitään yhteistä ; )- pirremiinapas
En kysynyt milloin lapsenlapsesi syntyi vaan miksi vedit herneet nenään. Huomaan mitä itse korostan.
Nuoret, opiskelkaa, opiskelun ohella vahvistakaa sitä oksaa jolle haluatte työssänne istahtaa. (opiskelun oheistyö). Ymmärtäkää, siihen elämän vaiheeseen ei kuulu lasten saattaminen maailmaan. Ummistakaa korvanne vaikka isänne ja äitinne unelmoisivatkin jälkikasvusta jatkamaan suvun geeniperimää.
Hipsterillä ja Hyasintillä ei taida olla mitään yhteistä ; )Minulla on jo yli kaksikymppinen lapsenlapsi, ja kyllä lapsen isä on opiskellutkin ihan ok. ammatin, tehnyt ison talon, ostanut kesämökin tuosta muutaman kilsan päästä Puruvettä, eli on kerennyt muutakin kuin opiskella, harrastaa vapaa-ajalla koneremppoja lasten autoihin , mopoihin, on ostanut jokaiselle vuorollaan mopot jne.
Remppaa taloaan siinä sivussa, sillä kun talon teet työt ei lopu. - pirremiinapas
pirremiinapas kirjoitti:
Minulla on jo yli kaksikymppinen lapsenlapsi, ja kyllä lapsen isä on opiskellutkin ihan ok. ammatin, tehnyt ison talon, ostanut kesämökin tuosta muutaman kilsan päästä Puruvettä, eli on kerennyt muutakin kuin opiskella, harrastaa vapaa-ajalla koneremppoja lasten autoihin , mopoihin, on ostanut jokaiselle vuorollaan mopot jne.
Remppaa taloaan siinä sivussa, sillä kun talon teet työt ei lopu.Niin ja lapsiakin on kerennyt teettämään kolme :)
pirremiinapas kirjoitti:
Minulla on jo yli kaksikymppinen lapsenlapsi, ja kyllä lapsen isä on opiskellutkin ihan ok. ammatin, tehnyt ison talon, ostanut kesämökin tuosta muutaman kilsan päästä Puruvettä, eli on kerennyt muutakin kuin opiskella, harrastaa vapaa-ajalla koneremppoja lasten autoihin , mopoihin, on ostanut jokaiselle vuorollaan mopot jne.
Remppaa taloaan siinä sivussa, sillä kun talon teet työt ei lopu.Pitäähän sitä jo viiskymppisellä jotain ollakin.
Tämä sivuhaara alkoi kun ihmettelin mummona olon ihanuutta. Onko se Pirre ihanampaa kuin äitinä olo?
Sinä voisitkin kertoa kokemuksesta kuinka kauan nämä sinun pikkuiset (lapsenlapset) olivat mummon kultia. Isompana kai mummon kullat ottanevat etäisyyttä. Minun pojille mummo oli loppuun asti hyvin läheinen ja rakas.
Kolme lasta, eikös hän eronnut? Onko poikasi lähi- vai etävanhempi?- enkerroen
Pitäähän sitä jo viiskymppisellä jotain ollakin.
Tämä sivuhaara alkoi kun ihmettelin mummona olon ihanuutta. Onko se Pirre ihanampaa kuin äitinä olo?
Sinä voisitkin kertoa kokemuksesta kuinka kauan nämä sinun pikkuiset (lapsenlapset) olivat mummon kultia. Isompana kai mummon kullat ottanevat etäisyyttä. Minun pojille mummo oli loppuun asti hyvin läheinen ja rakas.
Kolme lasta, eikös hän eronnut? Onko poikasi lähi- vai etävanhempi?vaan yli 70-kymppisellä ei ole sitäkään.
Jaahas, kohta tulee syksy ja ketut syö happamia pihlajanmarjoja, toiset jo aiemmin. - pirremiinapas
Pitäähän sitä jo viiskymppisellä jotain ollakin.
Kolme lasta, eikös hän eronnut? Onko poikasi lähi- vai etävanhempi?On eronnut, ja silloin lapset olivat jo kaikki maailmassa ja vuoroviikoin vanhempiensa luona, he asuvat samassa kaupungissa eli se järjestely toimi oikein hyvin.
Pikkuisia lapset olivat mielestäni aina kouluikään, ja pikkumurkkuja n. 9 vuotiaasta, usein olivat silloin pieninä kylässä, nyt eivät kovin usein, ja olisihan se hassua jos sellainen 20 mies pyörisi mummilassa., kyllä he tulee jos teen ruokaa ja velvoitansilloin kaikki tulemaan. pirremiinapas kirjoitti:
On eronnut, ja silloin lapset olivat jo kaikki maailmassa ja vuoroviikoin vanhempiensa luona, he asuvat samassa kaupungissa eli se järjestely toimi oikein hyvin.
Pikkuisia lapset olivat mielestäni aina kouluikään, ja pikkumurkkuja n. 9 vuotiaasta, usein olivat silloin pieninä kylässä, nyt eivät kovin usein, ja olisihan se hassua jos sellainen 20 mies pyörisi mummilassa., kyllä he tulee jos teen ruokaa ja velvoitansilloin kaikki tulemaan.Näinhän se menee. Pikkuisena ovat mummin kultia, kunnes vierailuista tulee velvotteita. Näin olen itsekin elämää ympärilläni seuratessa huomannut.
- vuosi2018onnyt
pirremiinapas kirjoitti:
On eronnut, ja silloin lapset olivat jo kaikki maailmassa ja vuoroviikoin vanhempiensa luona, he asuvat samassa kaupungissa eli se järjestely toimi oikein hyvin.
Pikkuisia lapset olivat mielestäni aina kouluikään, ja pikkumurkkuja n. 9 vuotiaasta, usein olivat silloin pieninä kylässä, nyt eivät kovin usein, ja olisihan se hassua jos sellainen 20 mies pyörisi mummilassa., kyllä he tulee jos teen ruokaa ja velvoitansilloin kaikki tulemaan.pirre kirjoitti:"kyllä he tulee jos teen ruokaa ja velvoitansilloin kaikki tulemaan."
Kyllä silloin on pahasti pielessä, jos noin.
TÄnään on ihan toista, kuin silloin, kun me aloitimme koulutien. Tämän päivän lapset harrastaa koulunsa ohessa, matka sinne mummulaankin voi olla pitkä. Ei kaikki jää asumaan naapuritontille. Julkinen liikenne on heikkoa ja jos ei vanhemmat ehdi kuskaan, niin miten se kortiton lapsi pääsee mummulaan jne.
Tulee tunne, että niin Pirre kuin Korppiskin n pudonnut," kuin eno veneestä" tämän päivän lasten elämästä. - pirremiinapas
vuosi2018onnyt kirjoitti:
pirre kirjoitti:"kyllä he tulee jos teen ruokaa ja velvoitansilloin kaikki tulemaan."
Kyllä silloin on pahasti pielessä, jos noin.
TÄnään on ihan toista, kuin silloin, kun me aloitimme koulutien. Tämän päivän lapset harrastaa koulunsa ohessa, matka sinne mummulaankin voi olla pitkä. Ei kaikki jää asumaan naapuritontille. Julkinen liikenne on heikkoa ja jos ei vanhemmat ehdi kuskaan, niin miten se kortiton lapsi pääsee mummulaan jne.
Tulee tunne, että niin Pirre kuin Korppiskin n pudonnut," kuin eno veneestä" tämän päivän lasten elämästä.Jäi lainausmerkit velvoitan -sanasta pois, ei tarkoita mitään pakkoa, mutta kyllä he tulevat syömään jos ja kun järjestän perhe miitingin.
Kaikki, kahta lastenlasta lukuunottamatta ovat jo lähes täysi ikäisiä, nuorin "aikuinen" pääsi ripille äskettäin, olimme juhlissa jotka poikamme järjesti yhdessä exäns kanssa, ja poikamme kodissa, molemmat suvut sulassa sovussa, tunteiden tuli on sammunut, ja hyvä niin.
Seuraava ripareita juhliva tyttää 13 syksyllä, eli ei kauaakaan kun nekin juhlitaan, niin se aika kuluu ja lapset vaan vanhenee :)
p.s. miksi minun pitäisi ollakaan enää käpisemässä lapsien ja lastenlasten elämässä, ei he enää hoivaa ja hoitoa tarvitse, isojen lastenlasten kanssa ollaan kaverilinjalla, jutellaan viisaita..kaikista asioista, siinä mummi hieman ujuttaa jotain elämänkokemuksestaankin heille. - pirremiinapas
pirremiinapas kirjoitti:
Jäi lainausmerkit velvoitan -sanasta pois, ei tarkoita mitään pakkoa, mutta kyllä he tulevat syömään jos ja kun järjestän perhe miitingin.
Kaikki, kahta lastenlasta lukuunottamatta ovat jo lähes täysi ikäisiä, nuorin "aikuinen" pääsi ripille äskettäin, olimme juhlissa jotka poikamme järjesti yhdessä exäns kanssa, ja poikamme kodissa, molemmat suvut sulassa sovussa, tunteiden tuli on sammunut, ja hyvä niin.
Seuraava ripareita juhliva tyttää 13 syksyllä, eli ei kauaakaan kun nekin juhlitaan, niin se aika kuluu ja lapset vaan vanhenee :)
p.s. miksi minun pitäisi ollakaan enää käpisemässä lapsien ja lastenlasten elämässä, ei he enää hoivaa ja hoitoa tarvitse, isojen lastenlasten kanssa ollaan kaverilinjalla, jutellaan viisaita..kaikista asioista, siinä mummi hieman ujuttaa jotain elämänkokemuksestaankin heille.Lapsemme ovat tulleet Helsingin kautta kotiin, eli näille synnyin tanhuville, saivat miehet jotka tykkäävät maalla asumisesta, ostivat talot ja ovat kaikki veronmaksajia tälle muuttotappiokunnalle, poikamme on tykännyt asua täällä ilman mutkia muualla, ilm. työmatkailu riittää.
rakastavamummu kirjoitti:
Onko sinulla joku trauma, kun moista kysyt?
ei minkäänlaista traumaa
korppiksella on vaan sellanen auto joka aukeaa moneksi
tyttäreni poika ihastui siihen kun käytiin siellä
ajattelin että kun seuraavan kerran mennään on auto vielä tallella.viivatiina kirjoitti:
ei minkäänlaista traumaa
korppiksella on vaan sellanen auto joka aukeaa moneksi
tyttäreni poika ihastui siihen kun käytiin siellä
ajattelin että kun seuraavan kerran mennään on auto vielä tallella.Tänä kesänä J.n silmät olisivat naulautuneet esikoisen löytöihin.
Eilen sain kuulla, että leluvarastossamme on keräiljöiden unelmia. Täysin kunnossa olevia robottileluja, joista keräilijät olisivat valmiita maksamaan kuten muumimukesista 😊
Radio-ohjattava moottorivene pelitti täysin kun esikoinen huolsi sen.
Kohta me tytöt taas ......korpikirjailija kirjoitti:
Tänä kesänä J.n silmät olisivat naulautuneet esikoisen löytöihin.
Eilen sain kuulla, että leluvarastossamme on keräiljöiden unelmia. Täysin kunnossa olevia robottileluja, joista keräilijät olisivat valmiita maksamaan kuten muumimukesista 😊
Radio-ohjattava moottorivene pelitti täysin kun esikoinen huolsi sen.
Kohta me tytöt taas ......tää kesä on ollu työntäyteinen kuka olis uskonu
ens kesänä tullaan taas sun aarreaittaas
juu ei mee enää kauaa kun tytöt tahtoo pitää hauskaa....
Pelastusarmeija on hakenut, roskikseen olen nakannut ja kenelle on kelvannut, on mukanaan viedä saanut. Siisti ihminen siivoaa nurkkiaa
Uffin keräyspisteisiin en vie mitään, kun pelastusarmeijan tiedetään sieltä nyysivän
myyn annan vienkin
sellaiset mitkä kelpais vielä itselle
mutta mihin olen kyllästynyt
itselle kelpaamattomat poltan tai vien lasi ja metalliroskiin.
ens torstaina yks tyyppi tulee hakeen kuplan raadon
ja kuora auton taka akselin meidän pihasta ja vielä maksaa niistä
itse kyseli paikkakunnan face ryhmässä olisko kellään.Tiina @
tulin hetkeksi lepäämään kaupunkikotiin. Pistin pyykit koneeseen ja kävin suihkussa. Makoilen ja nauhin vapauden tunteesta kun jonninjoutavat on hävitetty.
Pitänee aloittaa mattopyykkiprojekti seuraavaksi.
Kirjoitin tän kommentin tänne loppuun kun kännykkä ei suostu muuhun vaihtoehtoon.
Oletko jo alkanut opettelemaan omien tarinoiden tekoa faceen. Itse laitan päivittäin uuden videon pätkän tai kuvan.
Ammattilaisen oppilaana olen oppinut yhtä sun toista viestinnän jutskaa. Yhdestäkään lelusta ei luovuttu. Odottavat uusia leikkijöitä.
Tänään lähti vanha saunan kiuas ja muuta rautaromua romunkeräämöön.
On upea tunne.
Joku kirjoitti tähän ketjuun, että mummous on upea tunne, ilmeisesti jatkuva upean olon aiheuttaja. En usko, koska mummotkin kirjoittavat tuhmia. Eihän törkyturpa mummo ole hyvä esimerkki pienelle lapselle.
Upea tunnetila on hetkittäinen, mutta mummous kestää loppuelämän.
Tunnetilana mummous on outo ilmaisu.- Mikä_milloinkin
Minkälainen tunnetila on mummous? Minä en ikääntymisestäni huolimatta ole toistaiseksi tuntenut sitä enkä sellaista kaipaakaan. Enkä isoäidiksi tuloa. Mutta mummous tunnetilana tuo mieleeni, että elämä on ohi ja voi heittää hanskat naulaan.
Ehkä parikymmentä vuotta myöhemmin.... - duodaduoda
Joku kirjoitti tähän ketjuun, et on ihana olla Äiti
- kallekorvinen
Minkälainen tunnetila on mummous? Minä en ikääntymisestäni huolimatta ole toistaiseksi tuntenut sitä enkä sellaista kaipaakaan. Enkä isoäidiksi tuloa. Mutta mummous tunnetilana tuo mieleeni, että elämä on ohi ja voi heittää hanskat naulaan.
Ehkä parikymmentä vuotta myöhemmin....Et ole ainoa, joka ei ole saanut saanut lastenlapsia, mutta koita kestää, tuon korppiksen kanssa. Voitte vaikka perustaa yhdistyksen tuon asian tiimoilta.
- Mikä_milloinkin
kallekorvinen kirjoitti:
Et ole ainoa, joka ei ole saanut saanut lastenlapsia, mutta koita kestää, tuon korppiksen kanssa. Voitte vaikka perustaa yhdistyksen tuon asian tiimoilta.
Siis minkä asian tiimoilta?
En halua lapsenlapsia. Koti- ja perheleikit on leikitty jo. - voiittu
Eikä törkyturpa äiti aikuisille pojille.
Pitänee kopsata tää ketju tuonne tv neloseen....saavat hyvät sketsiaiheen. - paavonen
Siis minkä asian tiimoilta?
En halua lapsenlapsia. Koti- ja perheleikit on leikitty jo.Toivotaan, ettei niitä tule sinulle.
Nyt meni romppeet sekaisin mummoilla. Antamisen ilosta oli kysymys.
Antamisen ilo muutti muotoaan.
"Antaminen" on ollut nuorten kouluja käymättömien sikiämisleikkejä kautta aikojen.
Kodin käytösmallit peritään.
Meillä nuoret opiskelevat, nousevat uralla eteenpäin ja kun olosuhteet ovat vakaat lapset hankitaan.
Itsekin näin tein annoin esimerkin. Olin 36 ja 42 kun sain lapseni.
Koulut oli käyty ja olin päällikkötasolla. Näin myös nyt, perinteet jatkuvat.
Köyhyyskin on periytyvää sanotaan.- eitehtaaseen
Kyllähän opiskelu kestää jos pitää välillä olla jossain suklaatehtaassa.
eitehtaaseen kirjoitti:
Moni jäi suklaatehtaaseen.
Eikös joku tuolla ylempänä kirjoittanut, että lapsenlapset opettavat mummoja. Jatkuvan oppimisen malli😊- onneksi.lähti.kauemmaksi
eitehtaaseen kirjoitti:
Ja välillä tehtävä töitä, että on varaa tiskikoneeseen, johon äiti kuskaa astiansa. Niin ja äidin auton remppoihin pitää rahaa antaa.
- eitehtaaseen
Moni jäi suklaatehtaaseen.
Eikös joku tuolla ylempänä kirjoittanut, että lapsenlapset opettavat mummoja. Jatkuvan oppimisen malli😊Enpä nähnyt tuollaista kirjoitusta, mutta tuossa naapurissa lapsenlapset käy opettamassa mummuaan tietokoneen saloihin.
eitehtaaseen kirjoitti:
Enpä nähnyt tuollaista kirjoitusta, mutta tuossa naapurissa lapsenlapset käy opettamassa mummuaan tietokoneen saloihin.
Tarkoitin tätä ja tässähän kirjoittaja ilmaisi lastenlasten opettavan hänelle henkistä kasvua ja pitävät fyysisen olemuksensa nuorena sekä opettavat uusia käden taitoja.
"Minä olen samaa mieltä, että lapsenlapset vasta kasvattavat meidät lopulta aikuisiksi ja pitävät meitä nuorina, jopa uudesta tietotekniikasta varttuessaan"
Minulle nämä asiat opettaa lapseni.- eitehtaaseen
Tarkoitin tätä ja tässähän kirjoittaja ilmaisi lastenlasten opettavan hänelle henkistä kasvua ja pitävät fyysisen olemuksensa nuorena sekä opettavat uusia käden taitoja.
"Minä olen samaa mieltä, että lapsenlapset vasta kasvattavat meidät lopulta aikuisiksi ja pitävät meitä nuorina, jopa uudesta tietotekniikasta varttuessaan"
Minulle nämä asiat opettaa lapseni.Tuo viimeinen lauseesi oli arvattavissa ja et sitä ole ainut, joka saa lapsiltaan oppia ja moni 60 ei tarvitse oppia keltään, vaan hallitsevat itse kaiken.
eitehtaaseen kirjoitti:
Tuo viimeinen lauseesi oli arvattavissa ja et sitä ole ainut, joka saa lapsiltaan oppia ja moni 60 ei tarvitse oppia keltään, vaan hallitsevat itse kaiken.
Sittenhän nämä lastenlasten mummojen opettamisteoriat eivät pädekään.
Minä en hallitse kaikkea, mutta ympärilläni oleva turvaverkko on aukoton.- eitehtaaseen
Sittenhän nämä lastenlasten mummojen opettamisteoriat eivät pädekään.
Minä en hallitse kaikkea, mutta ympärilläni oleva turvaverkko on aukoton.Mitä heevettiä sää sekoilet.
Kyllä lapsenlapset opettaa, mutta ei kaikilla ole vielä sen ikäisiä, jotka tietotekniikkaa hallitsee. Kuten jo ylempänä kerroin niin naapurissa käy lapsenlapset opettamassa (15 ja 17 vee)
Onko sinulla joku henkinen ongelma lapsenlapsista?
Yhteistä jouluammeko vuonna 2016 muistelet 😊 niin ja se vanha autokin on vaihtunut uuteen.
Niin se tuo aika rientää, et pysy perässä.
Esikoinen pesi eilen lounaan jälkeen tiskit laiturilla. Ite kuskasi astiat pesuvadissa laiturille ja sitten puhtaat takaisin keittiöön.- onneksi.lähti.kauemmaksi
Noh, kuopus otti pitkät, kun kyllästyi avustamaan iäkästä äitiään.
Ei äiti kauan pärjännyt. Muutti siipeilemään vielä iäkkäämmän huusholliin.Otti pitkät iloisesti kun pääsi haluamaansa alaa yliopistoon lukemaan. Olen niin onnellinen hänen puolestaan. Otti sen tiskikoneenkin mukaansa.
- onneksi.lähti.kauemmaksi
Otti pitkät iloisesti kun pääsi haluamaansa alaa yliopistoon lukemaan. Olen niin onnellinen hänen puolestaan. Otti sen tiskikoneenkin mukaansa.
Onneksi Petzellä on tiskikone, olisit muutoin ihan pulassa.
Onneksi kuopus sai sen opiskelupaikan tarpeeksi kaukaa ettei tarvii joka päivä olla jeesimässä. Ja mökkinaapurienkin korvat lepäävät biletyksistään. Ovatkohan jo juhannuksesta toipuneet miten lie. - viiraako.päästä
onneksi.lähti.kauemmaksi kirjoitti:
Onneksi Petzellä on tiskikone, olisit muutoin ihan pulassa.
Onneksi kuopus sai sen opiskelupaikan tarpeeksi kaukaa ettei tarvii joka päivä olla jeesimässä. Ja mökkinaapurienkin korvat lepäävät biletyksistään. Ovatkohan jo juhannuksesta toipuneet miten lie.Miksi sinua kiinnostaa Korppiksen elämä noin sairaalloisen paljon. Hankkisit oman elämän.
- onneksi.lähti.kauemmaksi
viiraako.päästä kirjoitti:
Miksi sinua kiinnostaa Korppiksen elämä noin sairaalloisen paljon. Hankkisit oman elämän.
Annan Korppikselle sitä mitä hän haluaa. Sitä hänen asioistaan kiinnostunutta. Miksi hän muuten bloggaisi tänne jopa orgasmisteistaan jollei haluaisi niitä luettavan.
- korppismiettii
Annan Korppikselle sitä mitä hän haluaa. Sitä hänen asioistaan kiinnostunutta. Miksi hän muuten bloggaisi tänne jopa orgasmisteistaan jollei haluaisi niitä luettavan.
Kiva kuulla, että olen henkilö, josta olet kiinnostunut, mutta et osaa lukea kirjoituksuani oikein. Kirjoitukseni aiheuttavat sinussa kielteisiä tunteita, jolloin perussyntimme kateus sisälläsi alkaa vääristää totuutta. Minä lähinnä huvitun, sinä ilmeisesti koet olevasi koston enkeli.
Kainuulainen neuvo.
Mitä hyöveijjää. - onneksi.lähti.kauemmaksi
korppismiettii kirjoitti:
Kiva kuulla, että olen henkilö, josta olet kiinnostunut, mutta et osaa lukea kirjoituksuani oikein. Kirjoitukseni aiheuttavat sinussa kielteisiä tunteita, jolloin perussyntimme kateus sisälläsi alkaa vääristää totuutta. Minä lähinnä huvitun, sinä ilmeisesti koet olevasi koston enkeli.
Kainuulainen neuvo.
Mitä hyöveijjää.Ehkäpä se on tarkoituksellista "väärin lukemista". Kiinnittää huomiosi siihen minkälaista tekstiä tänne kirjoitat.
P.S. Luen kaikkien tekstit ja kommentoin useamman teksteihin. Miten niihin kommentoin se riippuu siitä miten he kirjoittavat. - korppis11
Ehkäpä se on tarkoituksellista "väärin lukemista". Kiinnittää huomiosi siihen minkälaista tekstiä tänne kirjoitat.
P.S. Luen kaikkien tekstit ja kommentoin useamman teksteihin. Miten niihin kommentoin se riippuu siitä miten he kirjoittavat.Alat kuulostamaan tutulta, minne jätit vakinikin, etkö uskalla kirjoittaa asiota suoraan vaan huutelet nurkan takaa.
Eräs talollinen tuolla ylärinteellä huuteli nurkan takaa P:lle. Tapasin miehen tiekokouksessa. Kävelin hänen eteensä ja kysyin. "Mitä sinä huutelet nurkan takaa P:lle ei hän ymmärrä Suomea niin hyvin, että pystyisi huutojasi ymmärtämään.
Loppu nurkan takaa huutelu, meistä tuli hyvät kaverit.
- kylmätotuus
Aloituksesi aiheena on antamisen ilo. Sen viimeisessä virkkeessä esität kuitenkin kysymyksen: "Suositko rahaa vai ilmaisjakelua kierrättäessäsi nurkan täyttöjä?"
Minä ymmärrän niin, että antamisen iloon raha ei liity mitenkään. Kun raha astuu mukaan kuvioon, niin silloinhan käydään kauppaa. Siis ilmaiseksi antaminen voi ainoastaan tuoda antamisen iloa.
Kirjoitan nyt pätkissä kommenttiani, koska teksti voi hävitä aivan yllättäen tuntemattomuuteen.- kylmätotuus
Avauskommentissasi käsittelit tavaroihin liittyvää antamisen iloa, mutta haluan vähän laajentaa aihetta.
Antamisen iloa jokainen meistä voi tuntea esim. kuuntelemalla aidosti lähimmäistemme huolia ja murheita. Vaikka emme osaisikaan ratkaista heidän ongelmiaan, niin pelkkä läsnäolomme voi hyvinkin olla heille arvaamattoman arvokasta, mitä ei pysty rahassa mittaamaan. - kylmätotuus
Tämä viimeinen kommenttini ei varsinaisesti liity aloitukseesi, vaan sen rönsyistä syntyneisiin mielipidekirjoituksiin.
Kysehän on tietenkin isovanhemmuudesta.
Eiköhän ole kuitenkin viisainta, että annetaan mummojen ja vaarien iloita lastenlapsistaan, eikä lähdetä kyseenalaistamaan heidän lastensa tekemiä valintoja?
Sinä olet tehnyt aikoinaan omat valintasi ja asettanut arvosi ja tavoitteesi tiettyyn järjestykseen, Muitakin vaihtoehtoja on olemassa, eivätkä sinun valintasi ole suinkaan parhaita. - korppis11
kylmätotuus kirjoitti:
Tämä viimeinen kommenttini ei varsinaisesti liity aloitukseesi, vaan sen rönsyistä syntyneisiin mielipidekirjoituksiin.
Kysehän on tietenkin isovanhemmuudesta.
Eiköhän ole kuitenkin viisainta, että annetaan mummojen ja vaarien iloita lastenlapsistaan, eikä lähdetä kyseenalaistamaan heidän lastensa tekemiä valintoja?
Sinä olet tehnyt aikoinaan omat valintasi ja asettanut arvosi ja tavoitteesi tiettyyn järjestykseen, Muitakin vaihtoehtoja on olemassa, eivätkä sinun valintasi ole suinkaan parhaita.Kiitos palautteestasi jonka koin hyvänä ja rakentavana. Antaminen on laaja käsite. Rakkautta kukin antaa tavallaan. Iloa kukin tuo elämäämme laillaan.
Lapset ovat minulle tärkeintä elämässä. Lapsenlapset joillekin toisille. Olen myös valmistanut itseäni lastenlasten varalle kaavalla, jossa usein lapsenlapset vie miniän suku. Sinullakin on poika ja miniäsi tulee aikanaan vaikuttamaan poikasi valintoihin.
Se, että kirjoitan lapsistani on minun tapani kertoa onnestani. Kesä on aikaa, jolloin lapseni ovat noin kuukauden päivät luonani. Talvella reissaan omia teitäni. Lapset elävät omaa elämäänsä.
- pirremiinapas
Yksi sohva ja sänky pitäisi saada kaupattua jonnekin, ehkä ruokapöytäkin ilman tuoleja, sekä melkein uusi pyykkikone ja ihan uusi pöytäastianpesukone...olisihan tätä ylimääräistä "rompetta" , kun vaan menisi kaupaksi, saisin autotallin autolle, harmittaa talvella krapsia ikkunoita kun on olemassa suojakin ..
- korppishuomenta
Pirre@
Syksy voisi olla hyvä aika antaa/myydä huonekaluja. Samoin kevät. Kesällä ihmiset ovat lomilla ja ylimääräistä rahaa ei ole liikkeellä.
Sohvat ja nojatuolit myös sängyt ilmaisjakeluun.
Minulla oli isoksi levitettävä pöytä ilmaisjakelussa, ei tullut kauppoja. Samoin laverisänky jäi. Sen voin hyödyntää ensi kesänä timpuroimalla siitä uuden laituriolohuoneen sohvan.
Olishan täällä vielä annettavaa, mutta kaikesta en ole vielä valmis luopumaan.
Istun kuopuksen kanssa kahvilla keskipihan kahvipöydän äärellä. Tuulee lämpimästi. Ei pilviä, tulossa kaunis päivä
- flegmaatti
Ilmaista tavaraa ei arvosteta. Vuosia sitten oli paikallisessa ilmaisjakelulehdessä kysely polkupyörästä
Kysely koski perinteistä 28":n renkailla varustettua naisten pyörää.
Soitin kyselijälle ja varhaisessa keski-iässä oleva nainen tuli pakettiautolla pihaamme.
Ilmoituksessa oli maininta maksuttomuudesta.
Olimme juuri ostaneet vaimolleni hieman matalamman 7:llä rumpuvaihteella varustetun fillarin joten entinen jouti kiertoon. Pyörä oli hyväsä kunnossa rattaita, ketjuja ja laakerikartioita myöten. Renkaat olivat kelvolliset ja annoin mukaan nokian nastoitetut talvirenkaat.
Nostaessaan pyörää pakuun laukaisi mamma: Mut ku tää seisontatuki o rikki! Oli lähellä, etten kehoittanut nostamaan pyörää takaisin.
Espanjan kylällämme on hyvä käytäntö. Takaovemme lähellä on kaiken sortin jätteiden keräilykontit.Ihmiset vievät samaan kohtaan myös joutilaat vekottimet. Siitä voi kukin ottaa mitä katsoo tavitsevansa. Olen vienyt siihen 3-osaisen kirjahyllyn. Se katosia ennen seuraavaa aamua mutta seinään asennettavan kassakaapin / lokeron viemistä hieman ihmettelen. Se oli jäänyt irralleen ostaessamme asunnon ja muutaman kymmenen vuoden jälkeen kuskasin kierrätykseen.
Olen päissäni ajatellut, että jos olen voimissani siinä vaiheessa kun luovun autotallista, yli 20m2, niin poikani tarpeiden jälkeen hankin muutaman kuormalavan ja järjestän ilmaisjakelun. Jää vähemmän romikselle kuskattavaa. Samaan läjään tyhjennän ullakkohäkinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363797- 122566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311536- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 821242