Jokaiselle 65v täyttäneelle maahanmuuttajalle joka on asunut maassa kolme vuotta maksetaan TAKUUELÄKE, ihan noin vain, lasketaanko han asumiseksi bulgarian ja Romanian porukat mitkä ovat keränneet tuon kolme vuotta. Eivät siis tehneet töitä täällä ollenkaan ja siitä eläke.
MatujenEläkkeet
11
332
Vastaukset
- PientäOn
"Keskimääräinen takuueläke oli maahanmuuttajalle toukokuussa 494 euroa. "
"Huhtikuussa täyttä takuueläkettä sai 540 henkilöä"
https://www.kela.fi/-/takuuelake-parantaa-maahanmuuttajan-elaketurvaa
Eli aika pieni on tuo porukka, joka täyttä eläkettä saa.- jiajwjwjwjwj2j
Suurin osa saa kansaneläkettä takuueläkettä, jotka yhdessä vastaavat täyttä takuueläkettä.
- Helppohomma
Monet iäkkäistä mamuista saivat tuntuvan korotuksen kun pääsivät täyden takuueläkkeen piiriin eli 687,75€ ja keskimääräinen eläke on 494€ ja saavat muitakin eläkkeitä tuohon lisää. Ja takuueläkkeen piiriin kuluu 5800 henkilöä ja täysin ilmaiseksi kunnallistekniikan ja infrat lisäksi.
- Voihankoukkunokka
Helppohomma kirjoitti:
Monet iäkkäistä mamuista saivat tuntuvan korotuksen kun pääsivät täyden takuueläkkeen piiriin eli 687,75€ ja keskimääräinen eläke on 494€ ja saavat muitakin eläkkeitä tuohon lisää. Ja takuueläkkeen piiriin kuluu 5800 henkilöä ja täysin ilmaiseksi kunnallistekniikan ja infrat lisäksi.
Ja eläkkeeseen eivät vaikuta perhesuhteet puolison tulot eikä omaisuus esim öljytulot
- hauyhh22gb
Voihankoukkunokka kirjoitti:
Ja eläkkeeseen eivät vaikuta perhesuhteet puolison tulot eikä omaisuus esim öljytulot
Takuueläkkeestä ei voi lain mukaan ulosmitata senttiäkään, joten takuueläkeläisen ei välttämättä kannata maksaa terveyskeskus- ja poliklinikkamaksujaan niin omantunnon tarkasti.
- Nevernever
Ruokalippuja kelasta ei mitään eläkettä matuille!!!
- Virolaiset.wittuun
jiajwjwjwjwj2j kirjoitti:
Suurin osa saa kansaneläkettä takuueläkettä, jotka yhdessä vastaavat täyttä takuueläkettä.
VIROLAISILLE MAKSETAAN LAPSILISÄT VAIKKA PERHE EI EDES ASU SUOMESSA ETTÄ MITÄ VITTUA!!! JA NE POLKEE HALPATYÖLLÄÄN SUOMALAISET KORTISTOON ETTÄ MITÄ VITTUA TOISENKIN KERRAN!!
- rwqdsa
Paremmin saavat kuin lähtömaahan jääneet korkeasti koulutetut palkkaa .
- ettäon
onneksi niitä on lähössä pois.kukaan ja ei kenkään ymmärrä tuota.suomessa saa yrittää????mut on se vaan kuulkaa ihan täyttä topaskaa.elä millonkaa rupee pienyrittäjäksi!jos kasvat ja 1 palkkaat sillon se helvetti puhkee.et saaOMAA palkkaas.ku maksat kaikki sivukulut palkastas!!!!!!oon niin katkera.ja mulla oli hyvä tulos mut se kävel ulos.ja näitä enkä ketään lasteni anna elättää.kiitos vaan suomen herrat.ottakaa nyt niitä sopeutumiseläkkeitä.vi.........en ole kade mut tyhmä olin.
- rundilla
oot zä sukeval?
- Kurkur
Virallisesti noita takuueläkkeitä ei makseta EU-alueen ulkopuolelle. Kuitenkin todellisuudessa ei varmaan ole oikeasti vaikea järjestää asioita niin, että on kirjoilla Suomessa ja saa takuueläkettä suomalaiselle pankkitilille vaikka oikeasti asuukin Somaliassa/Irakissa. Varmaan joku eläkeläismaahanmuuttaja voi järjestellä itselleen kelan maksaman asunnon ja sitä kautta asua Suomessa paperilla. Sitten vaan tilisiirroilla rahat omaan maahan. Rupeaa vuokrataloissa olemaan haamuasukkaita ja asuntoja joissa ei koskaan käy ketään. Mutta hei mehän tienataan tällä!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748