Tahdon kuukautiset pois...

Avuton

Moikka! Oon 16-vuotias tyttö ja menkkani ovat alkaneet 14-vuotiaana. Ongelmana on se etten tunne itseäni naiseksi ja minua ahdistaa nämä asiat, kävin 15vuotiaana Tampereen taysissa puhumassa trans sukupuolisuudestani mutta he eivät alkaneet tekemään asialle mitään. Syön Yaz nimistä ehkäisy pillereitä. Hain ne koska tahdoin kivut loppuvan ja menkkojen vähentyvän. Kuitenkin menkkani alkavat milloin haluavat ja kipu on aivan sietämätön, enkä tahdo niitä. En tiedä miten saisin ne pois.. Kohdunpoisto olisi mahtava homma mutta se tehdään vain synnyttäneille ja yli 30vuotiaille, ja se olisi myös yllättävän kallis meidän tuloille.. Tietäisikö joku mitä minun kannattaisi tehdä..? Toivoisin pikaisia vastauksia koska en jaksa tätä enään, olen ahdistunut ja masentunut kehooni ja tahtoisin parantaa oloani..

6

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isomyymikki

Olet sen ikäinen, että sinulle ei tehdä mitään radikaaleja toimenpiteitä.
      Voit kuitenkin käydä ehkäisyneuvolassa juttelemassa ja saada mini- tai e-pillerit. Niitä voi syödä a.3 laattaa kerralla ja silloin jos syöt kolme laattaa peräkkäin on sulla 4 kuukautiset vuodessa, mutta kokonaan et saa niitä pois.

• 235468

Jos Yazit eivät toimi toivotulla tavalla, hakeudu lääkäriin ja pyydä resepti johonkin toiseen valmisteeseen.

Sinulla ei ilmeisesti tällä hetkellä ole mitään aktiivista hoitosuhdetta psykologille? Sitä kannattaisi myös miettiä. Tuossa on niin paljon kaikenlaista, mistä voisi olla hyvä ihan säännöllisesti käydä juttelemassa jonkun kanssa. Omaa kehoasi et voi kovin nopealla aikataululla muuttaa, mutta ajatusten kanssa voit opetella elämään ja siihen voisit tarvita vähän apua.

• Avuton

Oon käyny psykologeilla viimeset 5vuotta ja ovat tietoisia minun asioista, mutta eivät oma inho ja masennus lähde vain pois jos ei tykkää omasta kropastaan ( on täs muitaki asioita miksi näin sairastan mut yksi isoimmista asioista on tämä )

• 235468

Ok, hyvä, että hoitosuhde on kuitenkin olemassa. Huolestutti vähän vain tuo aloituksesi loppu. Nämä tosiaan eivät ole asioita, jotka eivät noin vain lähde pois, eikä niille voi lyhyellä aikavälillä tehdäkään oikein mitään. Ehkä se keskusteluapu auttaa siellä henkisellä puolella. Toivottavasti ainakin.

Mutta tosiaan hakeudu lääkäriin tuon e-pillereiden vaihtamisen takia. Yaz ei selvästikään sinulle sovi.

• Uudestaan

Jos olosi sukupuoli-identiteetin osalta jatkuu vielä esim vuoden ajan, niin kannattaa varmaan yrittää sitten päästä uudestaan transpolille. Voi olla, että siellä otetaan sitten eri tavalla huomioon kun olet vanhempi kuin viime kerralla, ja kun tuntemuksesi eivät olekaan poistuneet iän mukana.

• Avuton

Olen tuntenut näin aina ja sen vuoksi kävimme jo silloin siellä kun olin 15-vuotias. Sukulaiseni huomasivat sen jo kun olin ihan pieni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5307
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      542
      1848
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe