Onko helppokäyttöistä höyrypesuria

Tiiinamaris

ikkunanpesuun? Onko teillä kokemusta, ei onnistu enää vanhoilla syysteemeillä minulla ikkunanpesu. Mutta kun on niitä höyryjuttuja, mikä olisi kätevä niistä? Pitäisi olla varttakin kun ei ylety lyhyillä lastoilla ylösasti.Kiitos.

17

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomasin helteillä että Jää-Kaapissa kaikki höyrystyy kun avaa kaapin oven.
      Mitäs jos laittaisit kaappiisi teles-kooppi-vavan isolla, karvaisella Perholla?

H.

• Palaa-arkeen

Jos olet kuullut sanat rihkama, krääsä, petos..? Unohda mikään höyry juttu. Ei ole ikkunoita varten.
      Ei vesihöyryllä ikkunoita puhtaaksi saa! Sama kun kiehautat vettä kattilassa jonka viet ikkunoiden eteen, nostamaan höyryä ikkunoihin - se ei ole ikkunoiden pesua.

Osta kunnon välineet, aidot ammattipesimet. Toki pieni jatkokeppi ei ole pahitteeksi. Jatkokepiksi käy vaikka katuharjan varsi. Niitä saa halpa liikkeistä parilla kolmella eurolla.
      Sijoita. Pese elämäsi loppuun. Tyytyväisyys taattu.

Googlaa nimi Ettore.

(Miten niin ei onnistu vanhoilla systeemeillä?)

• tiinammariss

(Miten niin ei onnistu vanhoilla systeemeillä?) "

Siis mitä tarkoitat oikeastaan? palaa arkeen-nimimerkki

• ö-Öö

Ikkunapesuri

Höyryvehkeistä ei kokemusta, mutta itellä ainakin toimi oikein hyvin tavallinen pesukone- Kesti vuosia, akun loppuun. Kärcher-merkkinen, monia malleja, myös eri merkkejä KVG.

Tossa Kärcerissä oli paljon hyviä puolia. Etenkin erittäin nopea ja helppokäyttöinen. Omat pesuaineet, mitä lie, riitoisia eikä kovin kalliita. Parasta pian oli toi helppokäyttöisyys, ikkunat sai pesaistua pikaisesti. Ulkopuolet kun pölyyntyy jne, net pyhkäisi ikäänkuin ohimennen. Lisäks toimi hyvin kunnolla pashastenkin lasien kans. Kandee kuitennin muistaa, pokat pestävä perinteisesti.

Höyrykoneet yleisti kai oikein hyviä. Sitä en tiedä, miten ne ikkunoille toimii, toimii ne mainosten mukaan hyvin kaakeleilla. Jos satut ostamaan jonkin höyrypesimen, infoa kokemuksia palstalle, kiinnostuneita voip olla. Mutta, tavallinen ikkunanpesukone mun mielestä erinomainen.

=DW=

• entinenmiäs

Minua vähän kiusaa, kun tuosta Kärcheristä puhutaan ikkunanpesurina, sehän on vain kuivain. No, mukana tulee jonkinlainen pesinkin, aivan surkea käytössä. Itse jätin sen pois ja pesen ikkunat kunnollisella pesimellä mutta kuivaan Kärcherillä. Perinteistä kuivauslastaa en enää suostu käyttämään. Laitteen muotoilu vaan voisi olla toisenlainen, niin että sillä voisi kuivata lasin yhdellä vedolla ylhäältä alas esim. ikkunan alla olevasta kukkalaudasta huolimatta.

• minullakin oli mainitsemasi pesuri, ostin reilut parikymmentä vuotta sitten. se oli turhan painava ja akkua joutui lataamaan aina kesken pesun, mutta puhdasta tuli vähällä vedellä, mitä lie myrkkyä se koneen pesuaine. koneet varmaan noista ajoista kehittyneet ja keventyneet kovasti.
        olen ajatellut pitäisikö sellainen taas hankkia, josko sellaisen saisi pitkällä varrella.

• Kerran.vuoteen

Itellä suurin työ on muu kuin varsinainen pesu, perinteisesti lastalla käy sukkelaa.

• Bengalitikku

Perinteisesti pesen minäkin: ämpäri, vesi, pesuaine, rätti, lasta, toiseen ämpäriin huuhteluvettä. Ulkona käytän pitkävartista lastaa. Jälki ei ole aina kristallinen ja sen huomaa kun on touhunut päivän ja kaikki on omasta mielestä ok, mutta kun aurinko paistaa jossain vaiheesta toisesta kulmasta, niin näkyy ärsyttäviä juomuja.
        Minusta noista höyrypesimistä on varoiteltu, että pilaa saumaukset.
        En tiedä, kun en sellaista omaa.
        En hanki enää turhia härpäkkeitä, joiden käyttö rajoittuu muutamaan kertaan vuodessa.

• fairypesuriittää

"""""toiseen ämpäriin huuhteluvettä."""""

EI! ja Ei ja ei ei ei ei ei ei...

• ainaainaaina
        fairypesuriittää kirjoitti:

"""""toiseen ämpäriin huuhteluvettä."""""

EI! ja Ei ja ei ei ei ei ei ei...

No miksi ei??????

• Minulla on kaksi höyrypesuria, en tykkää käyttää ikkunanpesussa, on hidasta ja jälki huonompaa kuin perinteisellä tavalla.
      Veteen vähän Fairya, pesu ja kuivaus lastalla, ei tarvitse huuhtoa. Viimeistely vaikkpa Viledalla. Ei mene paljon aikaa. Minulla on Sinin ikkunanpesuvehkeet, niissä on jatkovarsi, nopeasti pesin isot ikkunat alkukesästä, pesin liian aikaisin, nyt pitäisi ottaa uusiksi, on siitepölyä ja linnun jätöksiä.

• Ikkunat.puhtaiksi

Pitäis kans pestä ikkunat. Arvaa vaan stressaako kun ei yli 10 vuoteen ole saanut auki ulkoikkunaa. Huoltomies kävi pyynnöstä katsomassa muutama vuosi sitten, ja emännöitsijän (naisisännöitsijä) kehotuksesta varmaankin käski pestä ikkunat vain sisäpuolelta:(((. Ei tyyppi viitsinyt edes ottaa mitään työkaluja mukaan että olis yrittänyt avata niitä ikkunoita. Olen sitten tyytynyt pesemään kaikkien kolmen huoneeni ikkunat vain sisäpuolelta, mutta nyt alkaa olla kärsivällisyyden koettelu täynnä!!! Ikkunoista ei enää näe kunnolla auringonpaisteella läpi.
      Olen hankkinut kaikenlaista vempainta ikkunoiden pesuun ja valmentautunut henkisesti että VAADIN kiinni juuttuneiden ikkunoiden avaamista. Se kun kuuluu taloyhtiölle. Jos joutuisin itse maksamaan, niin johan olis moneen kertaan tullut varmaan kalleimmat työmiehet avaamaan!!

Mulla on Sini ikkunanpesimen sekä pitkä että vähän lyhyempi varsi. Sitä pitempää voi käyttää lattioidenkin pesuun kun siihen sopii Sini lattianpesumopitkin. Se ikkunanpesimen sienipesin sopii kans molempiin varsiin ja niitä Sinin sieniä saa kaupoista jos vanha on mennyt huonoksi.

Tässä se lasikuituvarsi.
      https://sinituote.fi/tuote/sini-siivousvalineet/sini-varret/lasikuituvarsi-70cm/
      niitä vaihtosieniä saa esim. monesta rautakaupasta ym. Kannattaa katsoa netistä minkä kaupan valikoimiin kuuluu. Netistäkin voi tilata mutta tuntuu että postimaksut ovat enemmän kuin tilatun tuotteen hinta.
      https://sinituote.fi/tuote/sini-siivousvalineet/ikkunanpesu/ikkunanpesimet/vaihtosieni-ikkunanpesimeen/

• Ikkunat.puhtaiksi

P.S.
        Tässä vielä ikkunapesuvinkkejä. Ihmettelen vain että miksi käsketään pestä ikkunat mieluiten keväällä? Kesän aikanahan tulee siitepölyt. Ensin sataa vettä ja sitten kosteisiin ikkunoihin tarttuu männy sittepölyt. Mulla mäntyjä lähellä makuuhoneen ja olohuoneen ikkunoita ja ikkunanlaudat sisältäkin ihan keltaisena jon on pitempään ikkunat auki.

https://sinituote.fi/vinkit/pese-ikkunat-ja-nauti-kevaasta/

• mikä-huoltomies-muka

Siis huoltomies "kävi vain katsomassa"?
        Eikö se tehnyt mitään, avatakseen?
        Missä päin maailmaa sun ikkunat on ja kuinka korkealla?
        Voisin käydä näyttämässä mallia kuinka ikkunat avataan.

• Ikkunat.puhtaiksi
        mikä-huoltomies-muka kirjoitti:

Siis huoltomies "kävi vain katsomassa"?
        Eikö se tehnyt mitään, avatakseen?
        Missä päin maailmaa sun ikkunat on ja kuinka korkealla?
        Voisin käydä näyttämässä mallia kuinka ikkunat avataan.

Siis huoltomies vain kokeili avata tavallisella mun ikkunanavaajallani jolla olin jo todennut ettei aukea. Mitään työkaluja ei ollut mukana vaan jätti vain sikseen ja käski tosiaan pestä vain sisäpuolelta. Tuskin sinäkään saisit niitä auki kun ovat juuttuneet kiinni. Asun kerrostalossa 4. kerroksessa. Tämä "emännöitsijä" oli sitä mieltä että korjaaminen tulee liian kalliiksi ja että pitäis vaihtaa ikkunat ja hallituksen puheenjohtajan mielipiteen voit arvatakin kun mainitsin hänelle siitä.
        Isännöitsijä on vaihtunut ja pitäis varmaan vaatia että jostain liikkeestä tullaan avaamaan. Lika varmaan jo monen kesän jälkeen palanut ikkunoihin kiinni:(( Ei varmaan ihan helppoa puhdistaa jos ne ikkunat auki saisi. Se kolmas ikkuna on olohuoneen ikkuna joka on maalattu kiinni parvekeremontin aikana varmaan 15 vuotta sitten, ja avautuu parvekkeellepäin, mutta pitäis rassata jollain työkalulla ikkunaväli maalista auki. Sitäkään tämä tumpelo huoltommies ei tietenkään yrittänytkään avata, kun ei ollut niitä työkalujakaan. Sanoi vain että ikkuna muka putoaa alas jos hän yrittäisi avata!!! Ikkuna aukeaa kuin kirja, ja toisessa reunassa on kolme isoa saranaa joten miten muka putoaisi?? Ikkunaa en ole päässyt välistä pesemään joten en kohta näe edes ulkolämpömittarin lukemaa kun on niin harmaa liasta.
        Aivan törkeää kohtelua seniori-ikäiselle naiselle. Jos joku mies olisi käskenyt avata niin nehän olis avattu.
        Sehän vaikuttaa jo asunnon arvoonkin jos ikkunoita ei pysty pesemään. Mitähän joku ostaja tuumaisi jos huomaisi että kaikki ikkunat ovat juuttuneet kiinni eli olisivat vialliset.
        En voi itse pestä enkä palkata ketään muutakaan pesemään niitä.
        Pitää varmaan sanoa että olisin palkannut huoltoyhtiöstänne ikkunanpesijän, mutta mieli muuttui kun apu on ollut niin ala-arvoista ikkunoiden korjauksen suhteen. Tästä huoltoyhtiöstä on mahdollisuus tilata ikkunanpesijäkin mutta suolaiseen hintaan.
        Pesijä kävis varmaan tuntitolkulla sohraamassa ja yrittämässä avata ja laskuttaisi kovan hinnan ajasta joka on kulunut tuohon pesemättömien ikkunoiden nykimiseen.

• Bengalitikku

Nuo ikkunalukot voi vaihdattaa. Viime kesänä vaihdettiin firman puolesta.
        Sinähän maksat asumisesta ts. siihen liittyvistä palveluista. Hallituksen puheenjohtajaa hihasta kiinni ja tiukkana vaadit vaihtoa.
        Sitten muista kotitalousvähennys, jos joudut pesettämään dyyriistikin.
        Noista plösöistä isännöitsijöistä ja epäpätevistä hallituksista kuulee.
        Milloin voi hallituksen korvausvastuuseen laiminlyönneistä?

• ikkunat.puhtaiksi

"Tuskin sinäkään saisit niitä auki kun ovat juuttuneet kiinni. Asun kerrostalossa 4. kerroksessa. "

Se olisi ensimmäinen kerta tässä elämässä ja olen sentään avannut tuhansia ikkunoita. Kyllä. Tuhansia.

Bengali: Ikkunalukon vaihtaminen ei auta, jos raami jumittaa vähän turvonneena, tai maalattu tai lakattu umpeen. Joskus auttaa, että lyö sarana tapit irti ja vetää ikkunan auki siltä puolelta jne.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      424
      16487
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      140
      2630
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1966
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      86
      1839
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      47
      1403
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      98
      1295
    7. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      34
      1230
    8. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      290
      1224
    9. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1189
    10. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      1153
    Aihe