Viitsin lukea näitä palstoja.....
Rupean takaisin ompelijaksi, puutarhuriksi, kurkunleikkaajaksi, marjanpoimijaksi, leivontakokiksi, historioijaksi, siivoojaksi, laatoittajaksi , taiteilijaksi ja nahkuriksi jne
Miks te kirjoitatte ja luette?
Miksi alkaisitte, jos alkaisitte vai ettekö ala?
Miksi ihmeessä.
36
513
Vastaukset
Oletkos jättänyt kaiken tuon luettelemasi palstan vuoksi? Miksi ihmeessä.
- paituli
Ai miksikö luen ja miksikö kirjoitan. Niinpä. Minulla on tapana lounasta sulatellessa lueskella tarkemmin nettilehdet ja siinä ohessa hypätä palstalle. Joskus vaan vilaisen otsikot ja jos ei nappaa niin ei nappaa. Toinen vierailu on sitten illansuussa. Iltaisin en yleensä käy ollenkaan.
Nyt minulla on tuossa kimonoprojekti alkamassa. Kohta levitän kankaan lattialle leikkausta varten. Kun sitten ompelukoneen otan esiin, niin samalla korjailen muutaman vaatekappaleen. Yhestä on sauma ratkennut. Yksien housujen vyötäröä pitää kaventaa. Nyt olen vain kuronut sen vyöllä.
Aloitan sienten keruun tossa viikonlopulla. Luulen, että nyt nousee, kun on satanut ja keskiviikkona tulee hellettä.
Mukavia luku- ja kirjoitushetkiä.- MieIensäpahoittaja
Minä teen vihreää nahkaliiviä. Kävin just ostamassa ompelukoneeseen neuloja, jotta saa rauhassa niitä katkoa ja laitoin jo ruoan uuniin ja kävelytin koiran^^ Aamupäivän opiskelin nettikurssilla. ;)
Palstoiltahan löytyy elämän koko kirjo, kaikessa kauneudessaan ja kauheudessaan.
On kuin lukisi samaan aikaan Hertta-sarjaa, dekkaria, politiikan päivälehteä, terveys- ja sairauskirjaa, kuuntelisi musiikin helmiä ja saisi pikku pläjäyksen viikon vitsejä.
Ja vielä paljon muutakin, itse voi osallistua tuntemustensa mukaan.
Minä en tee mitään mitä ei ole pakko tehdä.- Bengalitikku
Hyvin kiteytit. Hymyilin ääneen.
Bengalitikku kirjoitti:
Hyvin kiteytit. Hymyilin ääneen.
Listaan voisi oikein erikseen mainiten lisätä pari kolme Sentraali-Santraa, jotka suut vaahdossa, muikeasti irvien kyttäävät toisten keskusteluja.
Ja supattelevat keskenään.
Meillähän kuitenkin on kutrit ojennuksessa, eikö vain :)- Bengalitikku
Pistetään nokat puuteriin ja peilataan sivutukat...
- Tuulettaa
Ancie kirjoitti:
Listaan voisi oikein erikseen mainiten lisätä pari kolme Sentraali-Santraa, jotka suut vaahdossa, muikeasti irvien kyttäävät toisten keskusteluja.
Ja supattelevat keskenään.
Meillähän kuitenkin on kutrit ojennuksessa, eikö vain :)Hauskasti sanottu tuo Sentraali-Santra -vertaus. Sopiihan tänne erilaiset. Tiukasti rekkautuneet voivat keskustella keskenään omissaan, muut omissaan. Kaikki eivät halua levitellä jokaista omaa asiaansa täällä.
Jopas onkin kaunis syksyinen aamu. Puhun syksystä kun on paksu sumu, jotkin puut ja köynnökset syysvärissä, aurinko värittää sumun läpi. Tuulettaa kirjoitti:
Hauskasti sanottu tuo Sentraali-Santra -vertaus. Sopiihan tänne erilaiset. Tiukasti rekkautuneet voivat keskustella keskenään omissaan, muut omissaan. Kaikki eivät halua levitellä jokaista omaa asiaansa täällä.
Jopas onkin kaunis syksyinen aamu. Puhun syksystä kun on paksu sumu, jotkin puut ja köynnökset syysvärissä, aurinko värittää sumun läpi.Tietenkin sopii hyvinkin erilaiset ja monenlaiset, mutta kun keskustelen Bengalitikun (joka ei ole rekkautunut) kanssa Cheekin konsertista, niin toisaalla supistaan meidän olevan tukkanuottasilla jonkun hunksin takia.
Jota kumpikaan meistä ei ole maininnut, eikö asioista voi vaihtaa mielipiteitä muustakin syystä.
Sellaista piikittelyä en ymmärrä ja vain siitä on kysymys, tätä ei ole syytä laajentaa mihinkään rekattujen keskinäiseen keskusteluun, eikä omien asioidensa levittelyyn.- Tuulettaa
Ancie kirjoitti:
Tietenkin sopii hyvinkin erilaiset ja monenlaiset, mutta kun keskustelen Bengalitikun (joka ei ole rekkautunut) kanssa Cheekin konsertista, niin toisaalla supistaan meidän olevan tukkanuottasilla jonkun hunksin takia.
Jota kumpikaan meistä ei ole maininnut, eikö asioista voi vaihtaa mielipiteitä muustakin syystä.
Sellaista piikittelyä en ymmärrä ja vain siitä on kysymys, tätä ei ole syytä laajentaa mihinkään rekattujen keskinäiseen keskusteluun, eikä omien asioidensa levittelyyn.Tuo mainitsemasi vertaus Cheek-kestustelusta on mennyt ohi. En yleensä ole kiinnostunut Cheekistä, mutta joku kotonakin on. Moni muukin ketju jää avaamatta.
Piikittely ihmisten erilaisuuden vuoksi muistuttaa koulukiusaamista. Miksi ihmeessä siihen pitäisi sortua 60-palstalla kun meidän ei edes ole pakko olla läheisesti tekemisissä ? Tuulettaa kirjoitti:
Tuo mainitsemasi vertaus Cheek-kestustelusta on mennyt ohi. En yleensä ole kiinnostunut Cheekistä, mutta joku kotonakin on. Moni muukin ketju jää avaamatta.
Piikittely ihmisten erilaisuuden vuoksi muistuttaa koulukiusaamista. Miksi ihmeessä siihen pitäisi sortua 60-palstalla kun meidän ei edes ole pakko olla läheisesti tekemisissä ?No en minäkään mikään Cheekin suuri fani ole, tyttäreni kävi Lahden Valot sammuu-konsertissa ja sen vuoksi otin kantaa asiaan.
Joskus näyttää siltä, että palsta on monelle läheisempi kuin kotieläin.- Bengalitikku
Ancie kirjoitti:
Tietenkin sopii hyvinkin erilaiset ja monenlaiset, mutta kun keskustelen Bengalitikun (joka ei ole rekkautunut) kanssa Cheekin konsertista, niin toisaalla supistaan meidän olevan tukkanuottasilla jonkun hunksin takia.
Sellaista piikittelyä en ymmärrä ja vain siitä on kysymys, tätä ei ole syytä laajentaa mihinkään rekattujen keskinäiseen keskusteluun, eikä omien asioidensa levittelyyn.Noo-o, samat silkkihaitulat ovat päässäni. Et ole onnistunut nyhtämään yhtäkään ja tokko siltakaan hiuksia. En koe olevamme nuottasilla. Minust jotain väärinkäsityksiä tulee ja sitten tinkaan, ettei hampaankoloihin jää.
Mielestäni en hirveästi ole omia asioita avannut, vain jotain viitteellistä.
Enempi noita mielipiteitä olen kirjoitellut. Ja kuten sanottua, saa olla erimieltä.
Koetko, että olen piikitellyt sinua?
Kirjoitat itse aika napakasti joskus. Välillä hymyilyttää.
Vaan onko niin, että tuulet tulee ja menee.
Minulla ei ole mitään sinua vastaan, jos nyt ketään. - Bengalitikku
...tokko sinultakaan on lähtenyt hiuksia...
Bengalitikku kirjoitti:
Noo-o, samat silkkihaitulat ovat päässäni. Et ole onnistunut nyhtämään yhtäkään ja tokko siltakaan hiuksia. En koe olevamme nuottasilla. Minust jotain väärinkäsityksiä tulee ja sitten tinkaan, ettei hampaankoloihin jää.
Mielestäni en hirveästi ole omia asioita avannut, vain jotain viitteellistä.
Enempi noita mielipiteitä olen kirjoitellut. Ja kuten sanottua, saa olla erimieltä.
Koetko, että olen piikitellyt sinua?
Kirjoitat itse aika napakasti joskus. Välillä hymyilyttää.
Vaan onko niin, että tuulet tulee ja menee.
Minulla ei ole mitään sinua vastaan, jos nyt ketään.Minulla on aika vahva tukka, ei hevin karvat irtoa, poika joskus testaa plaatua.
Emme ole nuottasilla, keskustelua pitääkin olla eikä pelkkää hyminää.
Kun on sanottavaa, se sanotaan suoraan, ei selän takana supisten.
Et ole piikitellyt, en ole ainakaan huomannut :)
Olen mielestäni napakoitunut vuosien mittaan, niiailut ovat jääneet vähemmälle.
Ei minullakaan ole sinua eikä ketään muitakaan vastaan mitään, kaikkien kanssa tulee toimeen, kun ei liian lähelle tuppaa.
- Hupia
Niin miksi viitsiä?
- Henkseli-heppu
Ajattelin alkaa tehdä uimasukkia, muovikasseista.
Kävinkin tuossa eteisen kaapilla, vasenpaan jalkaan sovitin Lidlin kassia ja oikeaan Alepan kassia.
Mallailin niitä peilin edessä. Sehän on räp muotia, eri paria.
Myös henkseleitä voisi punoa muovikasseista.
Kun saan mainetta, luovun kaikista palstoista ja netistä.- latapappu
Tuo oli kyllä pitkään aikaan hauska kommentti. Pääsi nauru.
- Bengalitikku
Henkseli-Hepulle vinkki. Ison Ikean kassin alla on helppo liikkua sateella.
Viikonlopulla piti. - Henkseli-heppu
Bengalitikku kirjoitti:
Henkseli-Hepulle vinkki. Ison Ikean kassin alla on helppo liikkua sateella.
Viikonlopulla piti.Kävin Ikeassa sunnuntaina. Made in Lommila.
Sadekuuron alaisena.
Mutta pakettiauto kuljetti minua ja pakettiani ovelta ovelle.
Kassia en ostanut. Noja(lepo)tuolin ostin. Samettia. 75v juhlamalli. Luki paketissa.
Älä toki ala mihinkään, mikä ei huvita.
Alkaminen on aina niin vaikeaa,
loppu joten kuten jolkottelee muitten hommien seassa.En pahoita mieltäni lukiessani. Ihan vanhasta tottumuksesta avaan sivun. Joskus vain vilkaisen onko mitään mielenkiintoista ja menen muualle.
Teen paljon muutakin, en viivy netissä päivittäin kuin vajaan tunnin yhteensä. Harvoin viitsin näitä sivuja puhelimella katsoa.
En pahoita mieltäni mistään mitä täällä lueskelen.- paituli
Huomenta vaan. Lounas on vielä edessäpäin, mutta levähdän tässä hetkosen putkosen kauppareissun jälkeen.
Olen huono tunkemaan tekstejä ketjun väliin ja menee usein väärään kohtaan.
Aloittaja onkin näemmä varsin taitava käsityöläinen. Meinaan tuo nahka ei ihan helpoimmasta päästä oleva materiaali ole. Varsinkaan jollei ole kunnon konetta. Minulla ei ole.
Sen verran silmäilin ketjuja tai otsikoita joten mainitsen noista linnuista tähän.
Pari päivää sitten oli pelto täynnään valkoposkihanheja ja eilen ne oli kadonneet. Pellon olivat valloittaneet varikset ja kyyhkyset. Kauppareissulla äskön huomasin, että hanhet olivat siirtyneet toiselle pellolle vaikka luulin niiden lähteneen kaukaisille pelloille.
Tänään upotan kimonoon hihat ja silitän saumat auki ja vyön. Se on siinä, a'vot.
Lukemisiin ja kirjoittelemisiin.- NahkaReiätön
Tai sitten aloittaja suunnitteli korjaavansa jotakin vanhaa, polkien mummonsa museokoneella, mummonsa museotuolissa istuen ja siirtyi turimaan tekelettään uudemman mallin ompelukoneen puoleen. Toistaiseksi.
Tavan mukaan tässä polen päivän aikaan, syömisen jälkeen.
Sanon sitä syömiseksi, kun en oikein tiedä onko nyt päivällinen vai luonas (lounas tarkoittaa minun mielestä ilmansuntaan). Sitten myös iltamyöhällä, kun niin monen jo nukkuvat.
En ne tämän päivän hommat niin hääppösiä ole. Ensin laakereiden ja nivelien rasvausta, kädet sotkeentuu vaseliiniin, sen jälkeen dieselinpolttamista.
Katsotaan sitten iltasella, jos vaikka huvittaa.
Pieni toive, että yritettäs pitää porukka hyvällä tuulella, vois olla kaikille mukavampaa.- Tuulettaa
Ihan hyvällä tuulella nyt ainakin täällä. Päivän hommat ovat hyvällä tolalla. Jopa ruoka tulee sukkelaan kun on esivalmistelut tehty.
Päivän lehdessä oli juttu ihmisistä jotka tarvitsevat yksinoloa. Minä taidan kuulua heihin ainakin nyt vanhoilla päivilläni. Esim. meillä joku kaipaa sitä, että aina on monta toosaa päällä yhtä aikaakin. Minä en ollenkaan. Kuinkahan pärjäämme tulevaisuudessa?
En myöskään nykyään tunne tarvetta vierailuihin alituiseen. Ennen sitä oli paljon, mutta nyt riittää yhteydenpito netin välityksellä ja silloin tällöin tapaaminen.
En tyrkytä ajatuksiani muille. Ihmiset ovat erilaisia ja se on sallittavaa.
- näinsennä
Voisin alkaa hämmentäjäksi.
- Soonhyvvää
Keitäkkö kaurapuurua?
- näinsennä
Soonhyvvää kirjoitti:
Keitäkkö kaurapuurua?
Kyllä sitäkin kerran pari viikossa ja on tosiaan aivan erinomaista ravintoa, turhaan ei kehuta, joskus nautiskelen kaurahiutaleita kypsentämättä kuohukerman kera.
- RealistiN
Useimmiten piipahdan tänne kun vaihdan työvaihetta ja haluan nollata pääni ja käteni uutta työvaihetta varten. Nyt täällä olikin monta riidatonta ketjua luettavaksi, aikaa on kulunut yli aiotun, muutama naurahduskin on kirvonnut hauskoista oivaltavista kommenteista.
- Eläke-essut-naisille
Kuinkas työvaatteiden vaihto? Työssä työvaatteet, ne pitää riisua ja vaihtaa palstavaatteet siksi aikaa kun palstalla on. Resuisetkin kelpaa tänne, ei tarvitse olla viimeisen päälle.
- paituli
Kaffe- ja tuumaustauko; ottaisko vielä ja pesisikö, heh en pesi, ikkunat.
ReijätöntäNahkaa lukiessani tuli samaistuminen. Hihoja kimonoon istuttaessa tuli tursus. Kainalon alla risteytyy saumat ja kone tökkäs siihen. Alulankaa sykkyrällä varmaan puolikas puolasta. Ei se varmaan ompelijan vika ole, koneessa , kun ei osaa tikata ;)
Kotton ei syö "lounasta" eikä vissiin osaa "levätä laakereilla", kun kerran rasvaa ne. Sanoi porukan pitämisestä hyvällä tuulella. Minä vissiin olen vähän yksoikonen, kun tästäkin ketjusta löysin monta "hyvän tuulen" ainesta. En tiijä sitten miten porukat tuumaa.
Hyvä oli tuumaustauko, en pese ikkunoita tänäänkään, alkaa hämärtää. Josko huomenissa, kun ei ole ompelutursukkeita.- Bengalitikku
Minulla on sama juttu ulkopuolelta pesun kanssa.
Suunnittelen, mistä starttaan.
Ja sitten on vielä hervottomat terassilasit.
Joku kirjoitti yksinolosta. Nautin joskus pitkin siemauksin kahvista ja rauhasta. Vaikken verstaassa työskennellyt, mutta ihmeesti ihmisistä lähtee melskettä myös.
Radion kanssa olisi opeteltava olemaan, kun täälläkin on kirjoitettu monista hyvistä ohjelmista. Vanhanaikainen Salora-putkiradio olisi hieno. Joskus näkee kirppareilla. Siinä oli miellyttävä ääni vai puhuttiinko ennen toisin?
Vai kuvittelenko vain? - Vivaldikin-oli-jees
Bengalitikku kirjoitti:
Minulla on sama juttu ulkopuolelta pesun kanssa.
Suunnittelen, mistä starttaan.
Ja sitten on vielä hervottomat terassilasit.
Joku kirjoitti yksinolosta. Nautin joskus pitkin siemauksin kahvista ja rauhasta. Vaikken verstaassa työskennellyt, mutta ihmeesti ihmisistä lähtee melskettä myös.
Radion kanssa olisi opeteltava olemaan, kun täälläkin on kirjoitettu monista hyvistä ohjelmista. Vanhanaikainen Salora-putkiradio olisi hieno. Joskus näkee kirppareilla. Siinä oli miellyttävä ääni vai puhuttiinko ennen toisin?
Vai kuvittelenko vain?Se vanhojen putkiradioiden puhdas monotoninen ääni on tuottanut valheellista harhaa hyvästä äänestä. Vasta stereoiden yleistyessä ihmisille avautui uusi äänimaailma.
No stereot ja stereot, kuunteluelämys riippui paljon kaiuttimistakin. Ja nehän eivät ole olleet missään soittimissa kovin kaksiset. Ei kyllä nykyisissä puhelimissakaan. Harvoissa tietokoneissakaan.
Aikoinaan tuli pulattua, silloin kun räkkistereot oli stereoita ja irto kaiuttimet kaiuttimia. Niillä sai jo äänimaailmaa.
Toki kalliimman puoleisissa radioissakin on jytyä jonkun verran.
Vaan eihän nyky nuoriso 15 - 40 vee tiedä hyvästä mitään. Läpsy kädessä ja napit korvissa he mielikuvittelevat kuuntelevansa tasokasta musiikkia. Musiikkihan voi olla tasokasta, kyllä. Mutta ulostulo kuin ahtaisi sinappituubia polkupyörän kumiventtiiliin. - Lievä-oikaisu
"""No stereot ja stereot, kuunteluelämys riippui paljon kaiuttimistakin. Ja nehän eivät ole olleet missään a l k u a i k o j e n soittimissa kovin kaksiset."""
- KuuntelijanElämys
Mutta se putkiradion alkulämpiämisen aikainen humina ja ääni. Ne ovat erilaiset. Ne ovat nostalgiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.42516548Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1402640- 941966
- 861849
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te481414- 981295
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2901234Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi341230Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831189Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211153