lagotto romagnolo ja allergia

ruu85

Lueskelin tossa näitä kirjoituksia ns. allergia koirista, vaikka itse uskon että kokonaan sellaista ei ole.. Olen itse hieman allerginen koirille ja elin lähes 5 vuotta sheltin kanssa, välillä nenä vuoti, mutta ei pahasti. Nyt haluaisin tietää lisää tästä lagotto Romagnolosta ja varsinkin niiltä ihmisiltä kenellä on allergiaa mutta myös tämä koira. Kävin katsomassa kuvia tästä rodusta ja täytyy sanoa että kyllä oli melkoinen nappisilmä :)!*rakastunut*

7

5017

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kati

Täällä meillä on ihana karvakuontalo lagottopoika. Meillä ei ole kukaan allerginen joten omakohtaista kokemusta ei ole. Olen kyllä kuullut muilta omistajilta että lagottoja on useassakin allergiaperheessä. Lagoton iho ei hilseile eikä karvaakkaan juuri irtoa. Tämä rotu on oikea laiskan siivojan unelma.

• lago

Meillä ei ole lagotto mitään aiheuttanut, vaikka suurin osa perheestämme on aleergisia..=)

• Harmiainen

Tädillä on 2 lagottoa joiden kanssa aina välillä käy meillä. Minun siskoni ja äitini ovat molemmat tosi allergisia (meillä 2 villakoiraa) ja eivät saa näistä lagotoista mitään oireita. Tosiaan allergisoivuus on yksilö -ja henkilö-kysymys.

• IHANA NAPPISILMÄ

lagotton on ihana nappisilmä ja olemme itsekkin harkisemassa sitä

• Anonyymi

Kirjoitan näin vuosia jälkikäteen, lähinnä siksi, että joku allerginen tätä ketjua vielä lukee. Meillä on nyt 8 kuukautta vanha lagottopoika ja minä olen vahvasti allerginen koirille, mulla on myös astma (esim. kultseista ja colliesta alan oirehtimaan heti).
      Ihan pentuna jonkin verran sylki kutitti ihoa, naskalihampaat ku maisteli kaikkea 😁 Mutta mitään hengitysoireita tai muita allergiaoireita ei ole tullut. Mutta huomaan, että toisten lagottojen rapsuttelusta voi nenä alkaa vuotamaan eli omaan olen jo siedättynyt. Paras olisi, jos voisi mennä jonnekin lagottokotiin vierailulle kokeilemaan, että tuleeko oireita.

• Anonyymi

Mukava kuulla kokemus oman koiran hankinnan jälkeen. Meidänkin allergiaperheeseen suunnitteilla koira joka aiheuttaisi vähemmän allergiaa... :)

• Allergisoimatonta rotua eri ole olemassa, on vain enemmän, tai vähemmän allergisoivia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      397
      15386
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      119
      2360
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1859
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1748
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      46
      1317
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      97
      1240
    7. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      281
      1138
    8. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      31
      1116
    9. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      82
      1104
    10. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      1073
    Aihe