tv:ssä, yksi henkilö sanoi syyksi että se on hienoa.
Minusta siinä ei ole mitään hienoa, mikäs siinä niinku voi olla sellaista?
nuuskankäytön syitä selviteltiin
14
217
Vastaukset
Ylä-Huuli pullistuu.
Ilman ruiskuja.
H.- Kunnoksieikipeydeksi
Silloin kun tiiviisti urheilua harrastavan jälkeläiseni taskusta löytyi nuuskavälineitä, niin hänen vastauksensa äidin kysymykseen miksi? oli, että täytyy jollakin konstilla palautua harkoista. Jos oikein olen käsittänyt, niin nuuska on aika yleinen urheilijoiden 'tupakoimis'tapa.
- ö-Öö
Doupinkia
Piriste se nikotiinikin on, laillinen, kuin kofeiinikin. Urheiluporukat ei kisko ämpäreittäin kahvia, ei polta ketjussa norttia. Mutta energiajuomaa ja nuuskaa kuluu. Mun oletus, nuuskan suosion eräs osatekijä on just urheiluporukoitten antama inspiraatio. Sitä tosin en usko, että energiajuomien suosion innoittaja on nörttijengi, joka elää sipseillä ja patterilla. Se muuten, nörtit ei nuuskaa, menee tietokoneet siivottomiksi, jos niitten päälle syleskellään.
Ikinä kai ei suomessa nuuskaaminen ole ollut niin suosittHyvää sikaria kyllä voi sanoa nautintoaineeksi, nuuskapussia ei.ua, kuin nykyisin. Kumma juttu kun se oli laillista suomessa, harva käytti nuuskaa. Kun se kiellettiin, jopa alkoi kulumaan. Ihmetellyt, naapurin kundi tsadissa vetää nuuskaa, ikinä ei ole käynyt ruotsissa, jostain se kamansa hankkii.
Kun suomessa kai pian pahempi salakuljetusongelma nuuskasta, kuin pötsystä. Paljon uutisoidaa kotipötsynviljelijöitten käryistä. Ikinä en ole kuullut kenenkään kasvatelleen tupakkia suomessa. Siis aikanaan juu mahorkkaa, elikkäs kessua paljonkin, mutta se ei ole nuuskavärkkiä, eikä sitä varmasti nykyisin viljellä. Vaikka olisi kai laillista ja kun tupakin hinta vaan nousee, kyllä sen kotikasvatuskin tulee jossain vaiheessa suosioon Ja silloin kai se kielletään.....
Ite tupakoin juu. Olen nuorena, vanhemmitenkin kokeillut nuuskaa. jotenkin ei mun juttu. Siistiä se ei ole, ei maukasta, ei hienoa. Ainoastaan yks keino saada nikotiinia. Tupakan miellän nautintoaineeksi, seurustelujutuksi, viihteeksikin. Nuuska mun mielestä ainoastaan nikotiinin nauttimista. Vähän, kuin kahvikupposen sijaan heittäis naamariin kofeiinipillerin.
=DW= ö-Öö kirjoitti:
Doupinkia
Piriste se nikotiinikin on, laillinen, kuin kofeiinikin. Urheiluporukat ei kisko ämpäreittäin kahvia, ei polta ketjussa norttia. Mutta energiajuomaa ja nuuskaa kuluu. Mun oletus, nuuskan suosion eräs osatekijä on just urheiluporukoitten antama inspiraatio. Sitä tosin en usko, että energiajuomien suosion innoittaja on nörttijengi, joka elää sipseillä ja patterilla. Se muuten, nörtit ei nuuskaa, menee tietokoneet siivottomiksi, jos niitten päälle syleskellään.
Ikinä kai ei suomessa nuuskaaminen ole ollut niin suosittHyvää sikaria kyllä voi sanoa nautintoaineeksi, nuuskapussia ei.ua, kuin nykyisin. Kumma juttu kun se oli laillista suomessa, harva käytti nuuskaa. Kun se kiellettiin, jopa alkoi kulumaan. Ihmetellyt, naapurin kundi tsadissa vetää nuuskaa, ikinä ei ole käynyt ruotsissa, jostain se kamansa hankkii.
Kun suomessa kai pian pahempi salakuljetusongelma nuuskasta, kuin pötsystä. Paljon uutisoidaa kotipötsynviljelijöitten käryistä. Ikinä en ole kuullut kenenkään kasvatelleen tupakkia suomessa. Siis aikanaan juu mahorkkaa, elikkäs kessua paljonkin, mutta se ei ole nuuskavärkkiä, eikä sitä varmasti nykyisin viljellä. Vaikka olisi kai laillista ja kun tupakin hinta vaan nousee, kyllä sen kotikasvatuskin tulee jossain vaiheessa suosioon Ja silloin kai se kielletään.....
Ite tupakoin juu. Olen nuorena, vanhemmitenkin kokeillut nuuskaa. jotenkin ei mun juttu. Siistiä se ei ole, ei maukasta, ei hienoa. Ainoastaan yks keino saada nikotiinia. Tupakan miellän nautintoaineeksi, seurustelujutuksi, viihteeksikin. Nuuska mun mielestä ainoastaan nikotiinin nauttimista. Vähän, kuin kahvikupposen sijaan heittäis naamariin kofeiinipillerin.
=DW="teevee"
Ihan varma en ole muistanko oikein.
Kuitenkin alle 20v. Ruotsissa ollessani, turposi Nuuskasta helposti muutakin kuin ylä-huuli.
Piipun-poltto ei turvottanut ylä-huultakaan.
-
Missään nimessä en siis sanoisi Nuuskaa Tupakoinniksi.
Siihen sopii paljon paremmin tämä Red Bull.
"Red Bullistelu" ?
H.
- ainaainaaina
nuuskankäyttö on älyttömän saastaisen näköistä touhua!
- nuuskatyyny
Nehän ovat sellaisia pieniä tyynyjä, ihan siistiä.
- ö-Öö
nuuskatyyny kirjoitti:
Nehän ovat sellaisia pieniä tyynyjä, ihan siistiä.
Syljeneritys.
Oli puristepallukka, tai pussi, nuuska lisää syljeneritystä. Vanhoissa lännenleffoissa on sylkykuppeja saluunoissa, purutupakin käyttäjiä varten, ei siis tarvinnut sulkiä lattialle.
Iteasiassa perinteinen nuuskapuru on siistinpää, kuin nykyiset pussukkanuuskat. Kas, nuuska tupakkipallukka hajoaa ja häviää nopeasti luontoon, pussukoitten hajoaminen kestää paljon kauemmin. Sama, kuin jos kopisuttaa piipputupakkakopallisen maastoon, vai heittääkö tupakintumpin.
Mutta juu, nuuska laittaa syleskelemään. Miten vaikuttanee vaikkapa jäähallien jään ulkonäköön :D
=DW= - Yöäk
Tuolta, joka sanoo nuuskan käyttöä siistiksi, kysyisin onko se "siistiä" vielä sittenkin kun kieli ja ikenet ovat täynnä reikiä? Vaan liekö suumontun kunnolla mitään mitään väliä jos aivoissa on jo ammottava aukko. Pakko olla jos käytön aloittaa.
- tehopakkaus
Eilen tv:stä vilahti korvissa, että yhdessä nuuskapussukassa on yhtä paljon nikotiinia kuin askillisessa tupakkaa - järkyttävä määrä. Kuulinko väärin?
- ö-Öö
Mnaah
Noin joku kertoo, totta kuitenkin, nuuskassa on paljon nikotiinia. Nuuskaa monnlaista, niin tupakoitakin. Miten lie, jos pieninikotiinista nuuskaa vertaisi sikaariin....
Ihme juttu, lekurit, kaikki "terveydenhoitoalan ihmiset" ,joka paikassa keuhkoaa nikotiinipurukumeista. Hö, nikotiini on nikotiinia. Kumma juttu, kukaan ei ikinä ole keuhkonnut kahvista ja sen sisältämästä kofeiinista, kofeiinin määristä jne. Ai niin, uskikset juo paljon kahvia. Ja suurinpiirtein kakki lestaatit polttaa tupakkia.
Jotenkin naurettavaakin toi fanaattisuus monissa asioissa. Aika paljon ollut polemiikkia sähkötupakoista, hö, terveysintoilijat jne alkaneet keuhkoamaan niistä. Tää on vähän samanaista, kuin alkoholiin suhtautuminen. Valtavasti "raittiustöitä", mikä ei vaikuta mihinkään, jos käyttää, käyttää, enenpi asiasta on kiinnostunut net, jotka ei käytä. Alkoholi on alkoholia, se ja sama, dokaako pilsneriä, tai pontikkaa. Sama kahvissa, nikotiinissa, pötsyssä jne.
Jotenkin tuntuu, tässäkään ketjussa ei ole monta, jotka edes tupakoineet, vielä harvempi nuuskannut. Mutta keskustelunaiheeksi käy nuuskakin. Se tavallaan kiinnostavinta koko ketjussa.
=DW= - Eisamastalaarista
Kyllä kahvin ja esim. nikotiinin terveyshaittavaikutukset ovat aivan eri luokkaa ja kaukana toisistaan, kuin itä lännestä.
Eisamastalaarista kirjoitti:
Kyllä kahvin ja esim. nikotiinin terveyshaittavaikutukset ovat aivan eri luokkaa ja kaukana toisistaan, kuin itä lännestä.
Ei Nikotiini se ongelma ole.
Ihmiset ja Lääkärit valittavat savusta.
Minä olen istunut satoja-kertoja Tervas-nuotion ääressä.
Savun-tuoksusta nauttien.
Kaski-Nauristakin tekivät.
Ensin polttivat pois puut ja Mahorkan-taimet.
H.- Einiiinnautittavaa
Joo-o, savukin on inhottavaa. Se tarttui entisinä aikoina hiuksiin ja alusvaatteisiinkin ravintolaillan aikana ja vaikkapa esim. kotakutsuilla. Savulla on varmasti myös terveysvaikutuksia, mutta oletan, että niille ei tule riippuvaiseksi kuten nikotiinille.
Olen huomannut että jälkikasvulla on nuuskaa.
Ovat urheilullisia. En ole sanonut mitään, turhaa se olisikin.
Itse en voi ymmärtää nuuskan käyttöä, vaikuttaa vastenmieliseltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.36114161Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1002141- 941809
- 831693
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te451271- 971220
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2801083Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi281044Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211033Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73997