Paras nukahtamiskeinosi

Huonouninen

Onko sinulla mitään extra uneen pääsemis kikkaa? Tässä tällaisia.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201809032201177530_we.shtml

Nuorena oli jokinhyperventiloinikikka jolla nukahdin nopeasti. Hengittelin tosi tiheään. Varmaan aiheutin itselleni jonkinlaisen paniikkikohtauksen ja pyörryin siihen:)) Pitäis varmaan taas opetella se....
Jos herään yöllä enkä saa unta niin syön banaanin ja otan 15 tippaa kauranversouutetta niin aika nopeasti uni tulee. Sitähän vois ehdollistaa jonkin syötävän johon uskoo.

http://www.adaptogeenit.com/kauranverso/

14

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikettä_niveliin

Paiskimalla töitä aamusta iltaan kehon voimaa käyttäen.

• sumujen.sillalla

Minulla on radio hiljaisella. Se sammuu itsekseen. Keskityn myös hengitykseen.
      Joskus uni ei tule millään konsteilla.

Tänään kokeilen tuota linkin metodia.

• flegmaatti

Luonnonmenetelmä.

En käytä mitään tietoista, saati vaiheistettua menetelmää.
      Mitenkään jäsentämättä rentoudun selälläni. Hengittelen rauhallisesti ajattelematta oikeastaan mitään.
      Käännyn vasemmalle kyljelleni kuunnellen elämäni sulostuttajan tuhinaa ja sammun.
      Joskus, sulostuttajan ollessa vielä hereillä, hän kertoi prosessin kestävän muutaman minuutin.

Lienen jonkin tason vaimoriippuvainen koska ollessani yksin on nukahtaminen jonkin verran hankalampaa mutta hiljaiset, yksinäiset aamut ne vasta kolkkoja ovat.
      Ilmeisesti olen unen läpi aistinut tuplatäkin nykimisen ja aamulla herään täydelliseen hiljaisuuteen.

Mierolaisvuosieni viikkojen arkivuorokaudet olivat niin työn täyteisiä, ettei tuollaiseen kinnittänyt huomiota.

• Minulle on äänikirja ehdoton unen tuoja.
      Melkein sama mitä kuuntelen kunhan ääni on matala, naisen ääni ei nukuta niin hyvin. Jos herään yöllä laitan äänikirjan uudelleen kuulumaan ja nukahdan hetkessä.

• Kukkuja.yön

Näin on. Seuraavan iltana kelaan siihen mistä en edellisenä muista mitään. Pidemmän päälle tulee yksi romaani jos toinenkin, kuunnelluksi.

• krooh.hups.heräsin

Paras!
      Nukkuu silloin kun nukuttaa, valvoo (luonnollisesti) soilloin kun ei nukuta. Ihmisillä outo, sairas, vääristynyt käsitys, että on joku virallinen vuorokausirytmi. Ei ole.

• Paras nukahtamiskeinoni on, kun nukkumaanmenoaikaan asetun sänkyyn oikealle kyljelleni ja asettelen tyynyn mukavasti juuri oikealle kohdalle. Jos jostain syystä uni ei minuutissa ole tullut, käännän kylkeä ja olen unten mailla.

• tuutulaulu

Olen kade. Nuorempana lapseni matkivat minua, kun iltauutisten aikaan sammuin sohvalle kyljelleen, ilman mitään tuutulauluja. Olin kai niin uupunut, Nyt pitää sitten Nukkumattia houkutella erilaisin menetelmin. Kun sitten uni voittaa, minua ei saa hereille täryjyrälläkään.

• W222

Laskemalla mielessäni muutaman kerran kymmeneen. Helppo konsti nukahtaa. Tutkitusti parhaista. Mitään lampaiden laskemisia ei kannata, koska suuret luvut vaikeuttaa nukahtamista.

• Bengalitikku

Tätä kokeillut itsekin. Lasken takaperin kympistä nollaan. Tässä on vitsi siinä, että hengitysrytmi muuttuu. Kuin jos tuskailee, että en nuku, en nuku, en ole nukkunut vieläkään, en ole nukkunut yhtään.
        Silttis olen sitä mieltä, että kun ihminen pötköttelee, niin kyllä hän nukahtelee, jos ei muuten, niin itseltään salaa. Joskus parin tunnin unilla on pärjännyt seuraavan päivän ja seuraavista unista voi tulla 9 - 10 tunnin mittaiset
        Noin ei pitäisi olla vakio. Semmoiset 7 tuntia on hyvä juttu.

• Numero5

Itse pidän 1h tai 30 min ikkunaa auki/raollaan vaikka olisi pakkasta ja laitan makuuhuoneen oven kiinni kun olen menossa​ nukkumaan laitan ikkunan kunnolla kiinni ja sitten nukkumaan.

• ö-Öö

Mnaaah

Luontainen rytmi, pitää nukkua, silloin kun nukuttaa, ei väkisin. Tiedetään, tiedetään, luontaista unirytmiä ei aina voi noudattaa, silloin ongelmia. Itellä keinotekoiset pakkorytmit kai aiheuttaneet nykytilanteen. Sitä en tiedä tarkemmin, kakarana nukuin kai aika tavanomaisesti. Kun koulu alkoi, se siitä. Jos ei ole aamuvirkku, ei ole. Aina väsytti, piti koittaa nukkua, kun sai. Samaahan se sitten oli työelossakin, just, kun oli päässyt uneen, kello soi. Siitä tietenkin seurasi, töitten jälkeen pakko ottaa torkut...

Eli nukun nyt luontaisesti epäsäännöllisesti, pienissä pätkissä.

Kepulikonsteja tullut kyllä kokeiltua, mitään hyötyä, sitä nukahtaa, kun nukahtaa. Unilääkkeitä en periaatteessa ole kokeillut, ei kiinnosta pillerit. Eurokossulla pääsee kyllä uneen, mutta ei sellaista voi etenkään töissä voi joka ilta vetää. Yömyssyissä vaarana, ei ala nukuttamaan, päinvastoin piristyy.

Sekin, kun yliväsynyt, uni ei sitten tule mitenkään. Aikansa kun valvoo, takuulla jossain vaiheessa nukahtaa. Ongelmana edelleen pätkäuni, sitä herää, ei pääse nukkumaan, se siitä. Vaan just pakkoherätys, kellon soittoon, se ihan helvettiä, silloin ei ole nukkunut edes minimiään.

Uniongelmat ihan yleisiä, ihmisillä konstinsa koittaa nukahtaa. Hokannut, en ainoa joka valvoo öisin jne. naapuristossa useissa ikkunoissa valot öisin. Meillä ikäänkuin oma porukka, tosin öisin ei paljoa tekemisissä olla, kuin satunnaisesti, kukin nukkuu omia aikojaan. Kemikaalit, siis unilääkkeet kai toimivin ratkaisu. Monet niitä käyttää, oma asiansa. Mun mielipide siis, jos mahdollista, kandee seurata omaa rytmiään suosiolla.

=DW=

• Yökin.on.elämää

Tässä päähuoneeni sängyssä kun käännän niskojani, viistottain on 5kerros pitkähkö talo. Kahdessa ikkunassa näkyy valo, yhdessä sininen kajo. Iso osa ikkunoista puiden lehvistöjen katveessa.
        Mutta talosta tiedän sen verran, että juurikin noissa valollisissa kämpissä asuu ei-syntymä-Finland väkeä.
        Muut ovat rehellisiä, lähes kaikki työelämässä olevia suomalaisia (suvakit, ennen kuin kommentoitte, ottakaa huikka syanidia aamukahvin piristeeksi 😜).
        Aamulla soi puhelinherätys, ei aihetta stressata, nousen ylös vaikka parin tunnin torkuilla. Viime yönä nukuin yli 8h, se on reilusti yli tapojeni, johtui pienen reissun vajaaunisuudesta, matkatuliainen.

• RealistiN

En tarvitse mitään sen kummempaa nukutuskikkaa, yleensä olen niin väsynyt nukkumaan mennessäni, että uni tulee muutamassa minuutissa. Iltapalaksi syön pari luomu kiiviä (NZ), jostin olen lukenut että niilläkin olisi positiivinen vaikutus unen saantiin. Luultavasti runsas päivittäinen liikunta edesauttaa saamaan hyvän rauhallisen yöunen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      358
      13960
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      100
      2121
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      93
      1789
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1693
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      45
      1261
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      97
      1210
    7. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      280
      1073
    8. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      28
      1024
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      1023
    10. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      987
    Aihe