ihmisen kanssa, jolla on ”kaksi puolta”! En nyt sano kaksisuuntainenmielialahäiriö, kun en tiedä onko tutkittua tietoa, mutta käyttäytyy kuitenkin erilailla eriaikoina.
On aikoja, kun puhelin soi ennenkuin edes silmänsä auki saa ja kovasti on menossa milloin minnekin ja seuraa haluaa. Ikäänkuin loukkaantuu, jos ei ole valmis lähtemään.
Nyt taas, kun on toinen mieli, niin ei soita ja ikäänkuin loukkaantuu, jos hänelle soittaa, kun hänellä on nyt niin paljon muuta miettimistä. Nytkin ilmeisesti miettii, vaikka oli sovittua tapaamista!
Miten suhtautua, kun ei koskaan tiedä, miten suhtautua?
Outo ystävyys
23
440
Vastaukset
Jukka Virtanen tietää.
Kysy häneltä.
Oikein on hän sana-valmis mies.
H.- inneborg
Sinulla näkyy olevan vastaus asiaan kuin asiaan.
inneborg kirjoitti:
Sinulla näkyy olevan vastaus asiaan kuin asiaan.
"inneborg"
Tuppaa olemaan.
"Mieheni ei olekaan juoppo, hän on hullu"
Kuka sanoi noin?
-
J.Virtanen täytti hiljakkoin 85v.
Ja eräässä IP-lehdessä oli asiasta juttu.
H.
- He-perivät-maan
Kannattaa ystävystyä vain yksinkertaisten tyyppien kanssa.
Heille ei tarvitse vääntää rautalangasta. Heitä voisi juksatakin, jos olisi aihetta, silleen höpölöpöä. Minä antaisin olla. En viitsi enää näillä kymmenillä pitää yhteyttä rasittaviin ihmisiin.
Jätän vastaamatta puhelimeen enkä myös itse soita.
Olen saanut karsittua hankalat tyypit läheltäni, kyllä vielä tervehditään, ei ole tarvinnut käyttäytyä loukkaavasti.- Mitä-roikkua-turhaan
Kyllä. Viileä, kylmä etäisyys ja jäätävä katse riittää neutraaliksi yhteys korvikkeeksi.
- kaltaisiasimonia
Eikö tylyys ole sinusta loukkaavaa? Et vastaa, et soita, ilmoita syy, miksi toimit noin. Se olis vähintä ystävällisyyttä.
kaltaisiasimonia kirjoitti:
Eikö tylyys ole sinusta loukkaavaa? Et vastaa, et soita, ilmoita syy, miksi toimit noin. Se olis vähintä ystävällisyyttä.
Ei se tarkoita että olisin tyly.
Aika vaikea on kertoa kenellekään että en halua olla tekemisissä kun hän on rasittava. Joillekin ei hienovarainen viesti mene perille.
Jos vastapuoli on sellainen että puhetta tule solkenaan, ei saa väliin sanottua mitään, tulee turhautunut olo. Tai sitten jos ainoa puheen aihe on ihmisten asiat ja juoruilu.
- Se.ystävätär
Muutaman ihmisen olen minäkin tipauttanut elämästäni. Mutta tämä tyyppi vaikuttaa sairaalta. Olisiko alkoholi mukana, ja olisi krapulaa kun soitat väärään aikaan. Ehkä minä vaan vastaisin, jos hän soittaa ja soittaisin joskus. Jos on kumminkin yksinäinen ja onneton. Etkö voisi ottaa aisaa reilusti puheeksi.
Minulla on vähän samanlainen. Hänen ongelmansa on ettei pysty päättämään mitään kahden päivänkään päähän. Kovasti haluaa lähteä, mutta ei uskalla luvata kun jää vatvomaan asiaa, lähtisikö sittenkään. Ja on harmissaan, jos yks kaks soittaa minulle, enkä minä pääse lähtemään. Päättämättömyydestä on kyllä keskusteltu, hän tunnustaa heikkoutensa, niinpä toivon voivani olla avuksi. Ei ole alkoholi kuvioissa. Joskus kuitenkin päästään yhdessä tai tavataan kauppakeskuksessa ja mennään kahville. Hän on muuten kiva ja erittäin hyvä keskustelija.
Ajattele jos olis vaikka sama tyyppi.- Twelvepoints
Tämä oli hyvä kommentti. Ihmisissä kun on monenlaisia puolia ja ulottuvuuksia, jotka vaikuttavat elämään ja varsinkin ihmissuhteisiin. Vähintäinkin ne kaksi, pimeä ja valoisa puoli löytyvät kaikilta ja silti, vaikka ei kaksisuuntaista mielialahäiriötä podekaan.
- Outoajosetole
Oikean ystävän kanssa voi puhua, jutella ja keskustella aiheesta.
- Tuulettaa
Olen samaa mieltä, jos oikeasti ystäviä ollaan niin tuosta häilyvyydestä voi puhua.
Minua ihmetyttää jotkin tuttavat, ei läheisemmät ystävät. He käyttäytyvät kahden kesken oikein mukavasti ja ystävällisesti. Jos taas on enemmän ihmisiä koolla, he ovat jotenkin meikäläistä pilkallisesti kohtelevia. Samaa oli joissakin muinoisella työpaikalla. Miksi ihmiset kohtelevat väheksyvästi jos he eivät edes paremmin tunne eikä ole tekemisissä ? Eivät he voi tietää siis mitään ihmisestä oikeasti. - Psykoterapeutitar
Ne puolet vaihtelevat jaksottain useampi kuukausi on aktiivista ja taas useampi kuukausi on välttelevää. Ei itse huomaa vaihteluita, eikä asiasta keskustele, suuttuu vain.
On toisaalta rasittavaa, mutta toisaalta ihan sama. Tilan vaihtumista ei meinaa aina huomata ja sitä sitten ihmettelee ennenkuin muistaa, että ai joo tää. Huoh! Kaikenlaista!- Bengalitikku
Aloitukseen. Mielestäni tuollaisia ihmisiä vain on. Maanis depressiivisyyttäkin löytyy suomalaisista. Ymmärrämmekö tai haluammeko ymmärtää heitä. Häiritseekö se, ettei hän ole mieleisesi? Sellainen kuin sinä haluat.
Kuten itsessämme on muissakin ärsyttäviä piirteitä. Voiko luottaa tai onko luotettava?
Ihan samaan piirteeseen olen kyllä törmännyt; toinen jopa ehdottaa, minne mennä ja peruu. Olenkin ruvennut lyömään itseni kanssa vetoa toteutuuko vai ei, enkä hössää asioiden eteen. Sillä voihan olla, että huomaamattani toimin samoin. Ne silmät ja malkat.
Mutta kommunikointivirheitä teemme. Miksi esimerkki toisesta on helpompi kertoa: koska huomaamme ja ärsyynnymme ja turhaudumme siitä.
Ystävissäni puren hammasta, kun ärsyynnyn, että tullakseen siedetyksi, on opittava sietämään muita. Tämä on arkistettu Kantin kategorinen imperstiivi. - Psykoterapeutitar
En halua kenenkään olevan sellainen, kuin minä haluan. Mitä sitten tarkoittaakaan! Ei kysymys ole luottamuksesta, vaan kahdesta aivan erilaisesta käyttäytymisestä ja minun tuntemuksiani ja kokemuksiani siihen.
- Bengalitikku
Kun pähkäilit, miten suhtautua, niin kyllä keskustelisin ja kyselisin, mikä on.
Minulla on ollut MD:llä varustettu ystävä, joten tuulia tuli ja meni.
Tuo mistä kirjoitit, ei ole siis mielestäni ainutkertaista. Olen kuullut muidenkin puhuvan tutuistaan samoin kuten sinä.
Mutta voiko olla, ettei aina toisen seurasta vain ole, sinun tai hänen.
Ensi alkuun minuakin ärsytti toisen vetämättömyys ja varsinkin kun hän moitti erästä ystäväämmä tästä samaisesta asiasta.
Kandee sitäkin tuon sietämisen osalta miettiä, että mitä kestää.
Milloin käytös muistuttaa kiusaamista, jo, jos. - Psykoterapeutitar
Hänen kausittain muuttuva käytöksensä koskee meitä kaikkia, jotka jotenkin yritämme olla hänen "ystäviään", vaikka vaikeaa se välillä on. Eikä häneltä todellakaan kysellä "depressiivisessa" vaiheessa että, "mikä on", koska käytös muuttuu silloin arvaamattomaksi.
Ihmissuhteet ovat rasittavia, jos joutuu jostain syystä moiseen pyöritykseen. Ei vain meinaa millään "viitsiä"! - Pylykerö
Psykoterapeutitar kirjoitti:
Hänen kausittain muuttuva käytöksensä koskee meitä kaikkia, jotka jotenkin yritämme olla hänen "ystäviään", vaikka vaikeaa se välillä on. Eikä häneltä todellakaan kysellä "depressiivisessa" vaiheessa että, "mikä on", koska käytös muuttuu silloin arvaamattomaksi.
Ihmissuhteet ovat rasittavia, jos joutuu jostain syystä moiseen pyöritykseen. Ei vain meinaa millään "viitsiä"!Hieno juttu, että täällä voi nykyään jutustella ilman toisten kirjoittajien sättimistä. Selvä on, että luonteet ja mielipiteet ovat erilaisia, mutta siitä ei pidä lynkata toista kirjoittelijaa.
Nyt on hyvä palsta minun mielestäni! - Bengalitikku
Psykoterapeutitar kirjoitti:
Ihmissuhteet ovat rasittavia, jos joutuu jostain syystä moiseen pyöritykseen. Ei vain meinaa millään "viitsiä"!Ymmärrän tuon "ei viitsimisen".
Ainoa syy yrittämiselleni mielestäni on ystävyys.
Ja voi se pysäyttää miettimään, onko itse riittävä.
"Tullakseen siedetyksi, on opittava sietämään muita. "
Minullakin olisi peiliin katsomisen paikka, liukenen helposti saavuttamattomiin jos joku ei miellytä.
Olen miettinyt sitäkin, mitenkähän kävisi jos joskus tuntisin itseni yksinäiseksi ja kaipaisin seuraa, niinkin voi käydä, vaikka tykkäänkin olla yksin.
Veljien perheet ovat lähellä sydäntäni ja on kumppani joka jaksaa katsella minua viikonloppuisin ja lomillaan. Tytär asuu satojen kilometrien päässä, pidämme yhteyttä joka päivä.- oma.napani
Selkäpiitä karmii ja ihoa nostattaa kananlihalle nuo Mielikki-mummon kommentit. Tunnistan niistä niin itseni.
En tiedä pitäisikö puolustella, että on raa'alla kädellä deletoinut ystäviään. Ainakin voi itselleen yrittää vakuutella, että on niinä aikoina ollut siinä elämänvaiheessa tai mielentilassa ettei ole jaksanut.
Nostan siis hattua aloittajalle, että on jaksanut pitää tämän "kaksinaista persoonaa" omaavan ystävänsä ystävälistalla. Ehkä tämä ystävä jossain tulevaisuudessa havahtuu ja ymmärtää mikä tai oikeammin ketkä häntä on kannatellut. - Seulotut-ystävät
Karmeaa hyljätä ketään. Maailmassa kaikki 6 miljardia ihmistä ovat ystäviäni.
Yli menevät deletoin.
Harmi, että puhelimeni yhteystietoihin mahtuu vain rajattu määrä.
Alle kaksikymmentä tällä hetkellä joista - - - ehkä kymmenen kanssa pidän yhteyksiä harvakseen.
Ensimmäistäkään tuuliviiriä ei ole luetteloissani. - vfihimsff
Ihmisyhteisöissa monenmoisia asioita ja aiheita - erikäislläkin omat juttunsa. Miksi monet nuoretkin valitsevat erakkouden elämäntavakseen -silläkin kai jotain tekemistä ihmisten luovuuden kanssa.
Toka juttu että kaikki ihmiset eivät ole mitään ompeluseuraihmisiä. Omaa rauhaakin monet kaipaavat -sekin lie sallittua heillekin jotka maailman rauhattomuudesta koko ikänsä joutuneet kärsimään.
Työeläkkeelle pääsy useallekin siunattu juttu jos taakse on jäänyt viidenkymmenen vuoden ankara työputki ja ihmisenäkin kremppaantunut vuosien myötä - tai joutunut vainoakin kokemaan erilaisten asioiden tiimoilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.39915650Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1202408- 941886
- 831758
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te461337- 981255
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2811158Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi341140Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831129Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211093