Päivän ilahduttavat

Tuulettaa

Laitettaisko tähän niitä pieniä tai suuria asioita jotka tänään ilahduttivat enemmän tai vähemmän ? Ei aina tarvitse olla suuri asia, vain hyvää mieltä tuottava.

Tänään luin lehdestä yleisönosastosta Kuopion linja-auto-onnettomuudessa osallisena olleen kirjoituksen. Hän kiitti monia auttajia ja Kuopion sairaalaa. Siitä tuli jotenkin hyvä tunne, hyvä kun jaksoi tehdä tuon.
Käsittämättömiä ovat ne tyypit jotka jäävät onnettomuuspaikoille vain kuvaamaan hyötymistarkoituksessa.

Toivoisin ihmisten enemmän tuottavan toisillensa jotain hyvää. Vain siten oma elämäkin muuttuu paremmaksi.

101

1559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Melkein-puoli-kuallut

Minua ilahdutti avaus.
      Että palstan henki ei olekaan kuallu.

• Tuulettaa

Kukaan ei ole ilahduttavaa löytänyt kai.
      Tämän päivän pienet ilahduttajat: Hienot ruskan värit ja uusi lintulaji (arvailu). Lintu oli aivan ikkunan takana tepastelemassa useaan kertaan. Jos on se jota epäilen, muuttomatkalla pohjoisenpaa ja vähälukuinen ylipäänsä.
      Jotain tatteja löysin taas pihalta, kauemmas en nyt voi lähteä.

• yllätys

Minä itse päätin ilahduttaa lapseni perhettä.
      Palautin heille lainaamani työkalun. Omilla avaimillani menin sisään, luvan kanssa.
      Vein kahvipaketin, leipomani kääretortun ja kukkapuskan.
      Laitoin keittiönsä nätiksi, että voivat huokaista viikon päätteeksi.

• Tuulettaa

Hieno juttu, ovat varmaan iloisia.
        Minulla ei ole tuota mahdollisuutta, mutta annoin kyllä eräälle nuorelle sukulaiselle äitini jäämistöä taannoin. Parempi kun on käytössä ja jonkun ilona.

• pojilleparasta

saanko veikata, yllätyksen kohde oli poikasi perhe?

• yllätys
        pojilleparasta kirjoitti:

saanko veikata, yllätyksen kohde oli poikasi perhe?

Huti!Väärin veikkasit. Tyttären perhe. Työkalu, jonka palautin oli vävyn.

• ö-Öö

Ilon päivä

Mauri Pekkarinen ei asetu ehdolle eduskuntavaaleissa.

Surun päivä

Mauri Pekkarinen miettii asettumista ehdolle maakuntavaaleissa.

Ilo ja suru, eikös niitten määrän sanota olevan vakioita?

=DW=

• Pirun-kettu-koko-mies

Valehteli päin tv-kameraa niin, että hyvä kun tupee pysyi paikoillaan.
        Ensin haastoi Sipilän, sitten kehtaa flöittää kirkkain silmin, että "kysyi Sipilältä luvan" voiko asettua vastaehdokkaaksi PJ äänestyksessä.

• Se.toinen.sisko

Sisko on joskus vähän känkkä. Tänään soitti ja oli oikein mukava.

• vfhimsf

Naapurilla tosi upea omenasato - sain ämpärillisen lahjaksi. Vuosia vanha krysanteemi pihassa kehittelee kukkanuppuja. Uusi lääke jotenkin auttaa jalan halvausoireeseen ja kepin kanssa kävelykin onnistuu.

• siilenämää2

Aurinkoinen syyssää. Ensin ulkoilutin koiran ja kohta äidin. San tuplasti tätä ihanuutta :).

• siilenämää2

Ni ja meinas ihan unohtua. Ostin kolome callunaa kuistille aurinkokennolamppujen alle. Kiva nähdä millainen yhdistelmä kun valot lamppuihin syttyvät.

• hytinäx1

Eilen ja miksei myös tänäänkin ilahduin kun näki laidunmaiden , puistojen ja asutusten nurmikoiden viheriöivän uudelleen niin kauniisti kesän armottoman kuumuuden ja kuivuuden jälkeen. Vielä on 20 mutta syksyn tuloa ei voi estää.

• Tuulettaa

Jotkut kesäkukat virkistyivät kun pahin paahde helpotti. Kohta on kuitenkin hankittava callunat. Minulla on vain pompulapalloja varren päässä aurinkokennovaloina. Pitää hankkia jokin erilainen vielä.
      Lääkäriin ens viikolla on mentävä tarkastukseen ja moitetta tulee, arvelen. Lääkekuurit liian vaivalloisia, joten olen laistanut. Se kostautuu. Parannan tapani talven viileydessä sitten.

Ihmettelen tässä uutisia, Enontekiö jää ilman pysyvää poliisia.

• Callunat kanervia?
      Jos niin, olen jo viikon ajat teitä edellä. Parvekkeella on, ulkorapulla on. Upeat värit syysauringossa, aamu-usvassa.
      Kasvimaa antaa edelleen ilonaiheita. Erikoinen kurkkusortti jossa on käyrä kippura pää ja pullistunut runko, pinta viirullinen ja kuori ohut ja hieman piikkinen on todella mieto ja raikas. Kuorin varovasti, viipaloin ripaus gourmet-suolaa ja leivän päälle. Kolme suurta halloween-kurpitsaani hehkuvat väriä nyt kun lehdet ovat lakastumassa. Kukkia olisi vielä vaikka kuinka paljon mutta pörriäiset ovat kadonneet, kuolleet tai menneet talvilevolle .Nojoo, tää viimeinen ei ollut ilonaihe.

• Tuulettaa

Äläs muuta sano, kasvimaa tuottaa yhä ylituotantoa. Kurkkuja ym. jaetaan kaikille vastaanottavaisille. Halloween-kurpitsaa en kasvata, mutta kesäkurpitsoita ja kurkkua ym.
        Oikeastaan syksyn tulo ei nyt tee alakuloiseksi. Paahtava helle riitti ja kuivuus oli hankaluuksia tuottava. Tervetuloa märkä syksy.

• siilenämää2

Juu kanerviksikin kutsutaan. Meillä tällä korkeudella vielä niin lämmin jotta syyskukkana pitämäni kanervat olisi vielä saanut jädä kauppaan kun kesäkukatkin vielä osittain loistossaan. Krysanteemit vielä kauåassa, ottavat kesäkukkien pakan ruukussa kunhan aika on kypsä.

• O-Orvokki

Myyntiasetelmissa kanervat ja callunat ovat esillä eri ryhminä. En ole tutkinut asiaa lähemmin, enkä tiedä, miten eroavat toisistaan.

• O-Orvokki kirjoitti:

Myyntiasetelmissa kanervat ja callunat ovat esillä eri ryhminä. En ole tutkinut asiaa lähemmin, enkä tiedä, miten eroavat toisistaan.

Oliskohan kauppiaiden keksimiä myyntikikkoja? Calluna on kanerva, tarkistin asian vielä useammallakin kielellä. Kanervastakin on jalostettu variaatioita, mutta kysymyksessä on edelleenkin kanerva, calluna vulgaris.

• narunpää

Paska Elämä

• sain tänään vihdoin uuden liukuoven makkariin, vanha meni valmistajan piikkiin, uudehkossa talossa kun asun. kiva saada asiat kotona pikkuhiljaa kuntoon rakentajan kanssa, takuukorjaukset kestäneet turhan pitkään. tänään tuli ovesta hyvä mieli, kivat "pojat" vielä asentajina, niin mikäpä tässä ollessa.

• Joka-päivä-jotakin

En edes muista.
      Oli tuhat tuhkaa tulessa.
      Tänäänkin.
      Sata sain hoidettua.

• pirmi02

Tämä syksyinen ihana raikaat ja kuulaat ilmat, ne ilahduttaa..
      Samoin huomasin, kun oikein mietin, että oon minä loppujenlopuksi aika mummo, sillä viimeisen vuoden sisällä on tapahtunut paljon, - on kolme muuttoa, kolme kiinteistö kauppaa, sitten vielä isohko remppa päälle, jonka jaloissa asuin koko ajan, öeli helmikuusta toukokuun puolelle,.. on ihan pakko vähäsen kehua itseään.. 🤗

• 😏Aika hyvää suomea tuossa alussa.. mutta haitanneeko tuo. C

• pirmi02 kirjoitti:

😏Aika hyvää suomea tuossa alussa.. mutta haitanneeko tuo. C

pirmi02

Joko ne sinun vainoajasi ovat kadoneet, vai tunnetko edelleen persuuksissa sähköiskuja?

Aivan omituisia oli kuvauksesi, kuinka sinua vainotaan, mutta otitko yhteyttä poliisiin ja mitä silloin tapahtui? Uskoivatko sinua?

Minua jäi häiritsemään sinun kokemasi tunnot, joista olit huolissasi ja syytit juoruja? Niitähän on ollut iät- ja-ajat, eikä ne lopu koskan.

• pirremiinapas
        Kristiina23 kirjoitti:

pirmi02

Joko ne sinun vainoajasi ovat kadoneet, vai tunnetko edelleen persuuksissa sähköiskuja?

Aivan omituisia oli kuvauksesi, kuinka sinua vainotaan, mutta otitko yhteyttä poliisiin ja mitä silloin tapahtui? Uskoivatko sinua?

Minua jäi häiritsemään sinun kokemasi tunnot, joista olit huolissasi ja syytit juoruja? Niitähän on ollut iät- ja-ajat, eikä ne lopu koskan.

Kiitos Kristiina, tutkinnassa on joitain asioita, niitä ei kuulemma julkaista ennen kuin jne …, mutta kaiksta muusta kertomastani huolimattta olen selvinnyt yksin, m uutoista, kauoista jne., kaikesta tästä ruljanssista, ja nyt kökötellään tässä omaishoitajan roolissa ja hyvin on onnistunut sekin pesti, tosin pientä apua ostaen ja apuvälineitä käyttäen.

• pirremiinapas kirjoitti:

Kiitos Kristiina, tutkinnassa on joitain asioita, niitä ei kuulemma julkaista ennen kuin jne …, mutta kaiksta muusta kertomastani huolimattta olen selvinnyt yksin, m uutoista, kauoista jne., kaikesta tästä ruljanssista, ja nyt kökötellään tässä omaishoitajan roolissa ja hyvin on onnistunut sekin pesti, tosin pientä apua ostaen ja apuvälineitä käyttäen.

" tosin pientä apua ostaen ja apuvälineitä käyttäen."

Kiitos, että vastasit, että nyt on jotakuinkin hyvin, mutta toivon että jatkossakin.
        Toki kovasti ihmettelin, että antamasi puh.numero ei toiminutkaan, mutta kai siihenkin oli syynsä.

• Psykoterapeutitar

Lähden ratikka-ajelulle! Ensin kasilla päättärille ja sitten ysillä päättäriltä!

• Psykoterapeutitar

Olipa kivat ratikka-ajelut! Kiva katsella ihmisiä puuhissaan ja sinne tänne kaduilla kulkevan. Mihin lienevät kaikki kulkeneet? Minä vain vaihtelin ratikassa toiseen ja kiertelin sinne sun tänne mitään tekemättä ajankuluksi. Tuli "liikuntaa" harrastettua, kun siitä on taas ollut puhetta!

• RatikallaPäseePitkälle

Olet nähnyt paljon muuttuvia maisemia.
        Asuntomessutkin olisivat olleet lähellä ja monenlaista ohjelmaa oli/on siellä tarjolla.

• Psykoterapeutitar

Kävin Jätkäsaaren asuntomessuilla, mutta alue ei nyt ihan ole mun juttu. Synkkiä piha-alueita "tuulitunneleineen" ja kovin tiheää rakentamista. Ei siinä auta tuuliset "viherkatotkaan", eikä ns. yhteisöllisyys. On vähän, kun ulkomailla olis käynyt.

• siilenämää2

Eilen illalla otin äidin pyörätuoliin istumaan ja tehtiin iltalenkki joen rannassa. Aurinko paistoi ja koivissa lehdet vielä viheriöi. Joella oli kalastajia rannalla ja veneissä. Ei uskoisi että on syyskuun puoliväli.

• Tuulettaa

Tänä vuonna en pääse mihinkään pohjoiseen, haikeaa. Toisaalta nämä vaivat vähentäisivät menointoa muutenkin. Jospa edes teatteriin ym.
      Huikean kaunis päivä taas, mutta eipä olla saatu sadetta taas pitkään aikaan. Maa on rutikuivaa ja tiet pölisevät.

• yllätys

Lämmintä 24. Kävin pitkällä pyörälenkillä. Teki hyvää ja aurinko ilahdutti mieltä.
      Päättelemässä toista paria villasukkia. Ensiviikolla alkanee sateet, joten kumppareihin sopivia sukkia.

En ole vielä syyskukkia hankkinut, ulkona ihaillut kasvimailla ja pihoilla vielä kukkivia.

• staka

Olipa ylläri kun kaukainen Ystävä soitti. Hirmu kiva oli jutella, vaikka kaikki puhutut asiat ei niin ihania olleetkaan. Elämään kun mahtuu vaikeuksia ja suruakin. Ystävät on sitä varten että huomaa ne elämän tärkeimmät asiat, jotka päivärutiineissa joskus pakkaa unohtua - ja jaksaa taas eteenpäin.

Kiitos hänelle! Vieläkin on suu hyvän makuinen :).

• Minäkin tykkään jutella kaukaisten ystävien kanssa :)

• Tänään tuli hyvä mieli kun sain klapit kuivana liiteriin ja nurmikon leikattua. Hikihän siinä virtasi, helteessä. Helteistä yleensä niin välittäisi, mutta näin jo syyskuussa tällainen yksittäinen hellepäivä tuntuu ihan mukavalta.

• ikäloppux

Kesä jatkuu ja ruotsalaisetkin ovat tulleet järkiinsä pikkuhiljaa. Meilläkin Toukon kaikki kaikille ilmaiseksi-puolue on menettänyt uskottavuutta.

• vfihims

- mun mielestä poliitikko Rinne ihan oikeassa siinä asiassa että paljon osaamista ja opittua välillä hukkaan heitetään syystä tai toisesta - elämän poluillla. varsinkin silloin jos joutunut kyyläreitten kynsiin oppimistiellään - voi vaan sanoa että ikinä ja koskaan määrättyjen ihmisten kanssa tule tutuiksi ja edes ystävikskään tämän elonsa aikana. Kaunis syyspäivä tänään.

• Tuulettaa

Mikäs Ufo tuolla Ahmakamerassa näkyy tänään ?
      Syksy tuo mukanaan paljon puuhia kun kasvattelemme jotain omaan käyttöön. Sadetta odotan hartaasti vaikka toki juurekset saa kuivina mukavammin korjattua.
      Miksihän Ruotsin vaaleista niin paljon kohistaan Suomessa ? Politiikasta en ala väitellä vaikka tämä ahneuden tuntu nykyisessä menossa kyllä huolettaa.

• Yllätyksiä-täynnä

"Miksihän Ruotsin vaaleista niin paljon kohistaan Suomessa ?"""

Jos Sipilällä ja Orpolla on uusi kuje puvuntakin hihoissa, haluavat perustaa kimppahallituksen Ruotsin kanssa. Tekihän Soinikin kätyreineen "loikkauksen".

• Rupesin loisimaan.

• Coituer

Tänään saan hiuksiini raidat. Ilahduttaa ja piristää. Toivottavasti.

• Aistilliset raidat hiuksissa ilahduttavat katsojaakin :)

• siilenämää2

Kampaamokäynti virkistää. Jollei sitten kampaaja satu olemaan sellainen joka hoidattaa itseään asiakkaalla kertoen omista vaivoistaan ja murheistaan. Ja kampaajan vaihtaminen on aina se riskikohta. Kenen vaan ei anna omaa päätänsä mennä räpelöimään kun lopputuloksesta ei tiedä. Ja se että kampaajan kanssa kemiat kohtaa on se pointti mikä tekee kampaamokäynnistä onistuneen.

• Hellien, hivelevien sormien kosketus päänahalla tuottaa varmasti myös miellyttävää hyvänolon nautintoa.

• Hyväksi havaitun kampaajan käsistä saattaa välittyä lähes henkiparantamisen oloinen vaikutus asiakkaaseen (potilaaseen).
        Voi olla ihan todellisuuttakin, tälläinen tervehdyttävä vaikuttaminen. Kampaaja/parantaja/asiakas ei välttämättä sitä itsekään niin tarkasti tiedä mitä oikein istunnon aikana tapahtuu.

• Coituer

Kokonaisvaltaista mielihyvää. Aistit herkkänä vain.

• Huomasin kesäkuumalla eläkeläisyyden autuuden.

• Tuulettaa

Olipas väsyttävää olla päivä kaupungissa eilen. Saa nähdä sitten onko uusista lääkkeistä apua.
      Sadetta lupailtiin, mutta ei ole tullut pisaraakaan ainakaan vielä. Kummallisia pilviä kun eivät ropota.

No mutta tähän piti laittaa päivää ilahduttavat, omapa on ehdotukseni. Ilahdutta kai nyt se, että aika paljon hommia on tänään hoidettu, toki on vielä puuhaa lisääkin.
      Niin ja eilen tapasin vanhoja tuttuja ja juttu luisti.

• Juuri nuo reippaat sadekuurot ilahduttivat minua tänään.
        Eilen jatkoin pihamaan korjaamista. Siinä, kun on tuo valkoapila ja oli niin pahasti kulunut, uudistin sitä. Vesisade päälle oli oikein kohdallaan.
        Nyt jo näyttää kirkkaammalta. Puolukkamehua tuossa maijalla laskin.

• Mikäet

Minua ilahduttaa sateiden myötä tuleva sienisato. Sade ilahdutti. Samoin aurinkoisina päivinä pouta. Melkein aina on hyvä sää. Satoi tai paistoi. Vieläkin on hyvä olo mahtavasta kesästä. . Sai tarpeeksi lämmitellä. Hyvä olo on kun sitä ajattelee.

• Vaikuttavat.ilon.aiheet

Ehdin nyt vasta katsomaan lauantain Vain elämää Laurin päivän. Aivan mieletön ääni ja tulkinta Ellinooralta, huonosti olen perehtynyt koko laulajaan, nyt rupeen.
      Ja toinen oli Pepe Wilberg, herttileiri että meni kylmät väreet ja kyyneleet nousi silmiin.

• no.se.mummu

Lapsenlapsi kertoi: Mummu hakee omenoita ja tuo ne takaisin hilloina. Vähän laitettiin hilloa mausteeksi kun isän kanssa tehtiin omenapiirakkaa ja puuroon. Mukavaa kuultavaa. Tytär on saanut lapsille hyvän isän, toivottavasti on yhtä hyvä siippana.

• Coituer

Ihailin vihreitä tuuheita nurmia päivällä lenkkeillessäni. Illansuussa oli aikamoinen rankkasade. Ensimmäisen kerran taisi tulla oikein lätäköitä. Viikonloppuna sienestämään.

• Tuulettaa

Sataispa täälläkin, vain pientä lyhytkestoista tihkua joka ei maata kastele syvemmältä.
      Oletteko kukaan koettanut äänestää kesäkuvaa Ylellä läppärin kautta? Eikö se onnistu kuin puhelimella tai tabletilla vai olenko vain tyhmä? Aika kumma sovellus jollei voi.

• pirremiinapas

Tänään, no ilahduttaako, mutta kummiskin - on mahtava myrsky järvellä, hieno luonnon voiman näyte.

• jaliikunnasta

Luonnosta saa paljon voimaa, silloin kun on kokenut vaikeita asioita elämässä ja oikeastaan aina.

• Suomi on iso maa, eikä olla vielä puolessavälissäkään. Rasvatyyni, vähän sataa-tihuuttaa. Ei hirveesti ilahdta, mutta menee se iltaan tämäkin päivä.

• k-kotton kirjoitti:

Suomi on iso maa, eikä olla vielä puolessavälissäkään. Rasvatyyni, vähän sataa-tihuuttaa. Ei hirveesti ilahdta, mutta menee se iltaan tämäkin päivä.

En tiedä miten se myrsky nyt tälle kohden maata sattui, mutta eihän ilmoja pidellä..ja joo kyl se iloksi muuttuu elämä aina välillä, ainakin pilkahdus pikkuinen.

• Hienoa kun nyt eläkeläisenä ennättää paneutua kunnolla rakennus ja autonasennustöihin, kelloon katsomatta.

• Tuulettaa

Hieno päivä ! Kuukausien jälkeen tuli puhelu kaukaa. Postia ei ole voinut lähettää terveytensä vuoksi.
      Nyt satoi ainakin jonkin verran.
      Missä Pirremiinapaksella myrskyää ?

• Täällä Puruveden äärellä, Kesälahdella.

Hurja tuuli jatkuu, saa nähdä pysyykö muovit oksakasojen päällä, laitoin nääs osalle kasoja peitteen, että jos tekis kunnon pääsiäistulet keväällä..

• siilenämää2

Potilasvahinkokeskuksesta tuli kielteinen päätös korvauksista, jippii ;).

• eduskunnassakin

Päivän sana: Seksuaalinen häirintä.

• Coituer

Olin n. puolisen tuntia eksyksissä metsässä. Pikkuisen pääsi ahdistamaan. Hassua, tiedän, että jokaisessa suunnassa tulee iso tie vastaan jonka tunnen.
      Yllättävän lämmin ilma vaikka tuuli onkin myrskylukemissa. Ei sada, paistaa.

• Metsästä tulin juuri äsken minäkin, en tosin pääse tuossa mäessä eksymään.
        Litran hain puolukoita.
        Samoin on täälläkin ihan lenseää, mutta puuskaista tuulta ja aurinkokin välillä kurkistelee.
        Kännyn otan aina taskuun, vaikken mene yleensä kauas, koskaan ei tiedä mitä käy.

• Coituer

Kyllä minullakin on aina kännykkä mukana. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka kompastuisi johonkin juurakkoon ja murtaisi jalkansa tai jotain.
        Herkkutatteja jonkun verran sain. Joku oli ehtinyt ensin jäljistä päätellen.

• Kävimme nappaamassa muutaman litran kanttarelleja tien toiselta puolelta metsästä. Tunti ja vartti käveltiin ja paljon oli sieniä tarjolla niille jotka poimivat muitakin sortteja. Karvarouskuja, kangasrouskuja, tatteja, haperoita….tai siis en minä edes tiedä mitä kaikkea.
      Kännykkä aina mukana ja otan kuvan saaliista jo metsässä ja laitan facebookiin. (periaatteena se että jos ei kuvaa facebookissa, asiaa ei ole tapahtunutkaan).
      Päivän ilonaihe: heräsin tietynlainen fiilis päällä etä olen "melkein" kirjailija. Sain sähköpostia että minulle oli varattu ISBN-tunnus :)

• Onneksi olkoon kirjailija :)

• Onneksi olkoon kirjailija :)

• pirmi02 kirjoitti:

Onneksi olkoon kirjailija :)

Kiitos pirmi02. Onnittelut otan vastaan sitten kun kirja tulee painosta. :))

• Onnistumisesta.iloinen

Onnittelut myös. Kaikkien ikävien, moittivien, kiittävien kommenttien jälkeen. Kaikki olivat mainosta sinulle. Hyvä! Olen itse saavuttanut kaiken, mitä olen halunnut, vaatimukseni ovat olleet kohtuulliset, omalle osaamiselleni tarkoitetut. En pystyisi kirjoittamaan kirjaa.

• mopetshow

Pääsen tänään koeajamaan kuukauden rassaamisen jälkeen mopediani. Jännitysmomentti on korkealla, Usein näistä alle satasen vehkeistä paljastuu uusia vikoja koeajon aikana. Joskus ne toimivat heti kuin enkeli. Pääsin myös viikonloppuna eroon moottoripyörästäni muutaman satasen tappiolla. Olen ilmeisesti nyt lopullisesti muuttunut vanhukseksi, kun motskari jäi nurkkaan pölyttymään ja se piti hävittää. Kun polvia kolottaa, ei se inspiroi harrastusta.

• Olisi minullakin isältäperitty 50-luvun lupun mopo, jos entisöinti-intoa löytyisi. Taatusti harvinainen ,Jupiter 220. Helposti siitä käyntikuntoisen saisi, mutta niin harvnainen, ettei puuttuvia osia helposti saa. Suurin puutos on alunperin hentoinen tavarateline, krommattua putkea. Muut kappeet saattaa löytyä, kun kaikki miljoonalaatikot penkoo.
        Aikanaan oli kevyt-moottoripyörä, nyt menisi moposta.
        http://www.motot.net/galleria/kuva12063/

• tsypy

Kourallinen tabletteja meni tänään kurkusta alas kakistelematta.

• RealistiN

Koko viikonloppu ja alkuviikko meni puolukoiden poimintaan, mehustamiseen ja hilloamiseen, enkä ehtinyt lainkaan sieneen. Vaan tänään osuin kultarinteeseen, saalina 2 ämpärillistä metsän kultaa, eli kanttarelleja :)

• Tuulettaa

Ai kun olen kateellinen! Puolukkamehu on ihanaa. Täällä päin puolukkasato on huono kuivuuden vuoksi. 2 ämpärillistä kanttarelleja... aina vaan paranee.
        Täällä vain kasvimaan tuotteita on runsaasti. Porkkanat maassa loput pärjää vielä kauan, mutta ylituotantoa kesäkurpitsoista ja kurkuista erityisesti.

• Tuulettaa

Vilkaisin Ahma-kameraa, kylläpä siellä suunnalla tuuleksii ravakasti. Yks aamu satuin näkemään Ahmankin jopa. Eilinen sade ei pottumaata paljon kastellut vaikka nyt tuli vähän enemmän vettä. Kuivaa pölyä oli kun kuokalla kuopaisi.
      Tekispä mieli sieneen, mutta nyt on vähän rajoituksia. Tatteja vain omasta ympäristöstä otan.
      Teen usein puolukasta ja punasipulista hilloketta ja laitan pakastimeen pieniin astioihin. Se on hyvää ruokien kanssa.

• mimmimum-..mi

Pieni ilahduksen pilke ....Mies löysi pullon ja sen sisällä oli henki ....se lupasi täyttää kolme toivomusta.. Mies toivoi olevansa miljonääri..pian oli iso rahatukko kourassaan...sitten toivoi Ferraria ja se tuli vierelle....ja kolmas toivomus olisi ettei yksikään nainen voisi vastustaa minua.... ja niin hän muuttui Suklaarasiaksi.....

• Ilahduttiin alkukesästä muorin kanssa kun mökiltä löytyi jonkun jättämä puoli pulloa likööriä :) Pitkään illalla pulloa katseltuamme kaadoin pullosta juomalasiin noin sentin verran ja sitten se puoliksi juotiin, maisteltiin ja massuteltiin suussa. Todella hyvän makuista likööriä :)
      Seuraavana iltana sama juttu, taas sentin verran, ja se puoliksi, hyvää :)
      Kolmantena iltana aiottiin jatkaa juopottelua mutta tuli mieleen kun olin lukenut eläkeläisistä tulevan helposti alkoholisteja! Niinpä asiaa pohdittuamme tulimme siihen tulokseen että tälläisilla hyvän makuisilla viinoilla altistetaan pahaa aavistamattomat eläkeläiset juopoiksi.
      Pulloon ei ole enään koskettu. Siellä se on ylähyllyllä muistuttamassa alkoholismin vaaroista.

• Tuulettaa

Kauheeta miten pelottelit, noh, ehkä vähän suupieli.... Ei joka päivä eikä toinenkaan, mutta tunnustan pikkuisen lasin pohjaan laittavani ja päälle paljon vettä. Varsinkin jos paljon olen puuhannut ja saanut aikaan.
        Jopas ilahduttaa kun nyt lääkkeet purevat vaivaan. Nyt saan ehkä torut, että itse aiheutettu, viittaan edelliseen kappaleeseen.

Soseutin kasvimaan antimia aamupäivällä. Sangollisesta raakoja ei sosetta paljonkaan tule, mutta hyvä niin. Monenlaista siivoilua ja kunnostusta tein, nyt kiitän itseäni.

• vfihimsf

Kaunis syyspäivä ihanaa tuulta ja aurinkoa -jos saa suvun takatukka elmereiltäkin ja heidän paasauksltaankin rauhaa elää omaa eloaan rauhassa ja tehdä omia hommiaankin rauhassa joskus - mikäs olisi
      kunniallisempaa kuntoutusta. Sais paneutua jumppaohjelmaaansakin ilman irvistelyä ja tirskujien kyyläystä.

• tomaatteja

Lintu (?) pudotti pihalleni kirsikkatomaatin siemenen. Se kasvoi ja kasteslin sitä kuivimpina aikoina. Aikanaan sai tukipuun. Nyt kerään kourallisen kirsikan kokoisia punaisia, makeita tomaatteja joka toinen päivä!!!

• Läksin alamökille. Pihassa taas huusin Niilo (kissani) mennään, mennään.
      Jokainen kerta tuo karvakaveri ilmestyy hetkessä ja yhdessä taas mennään ja myös tullaan takaisin.
      Yhteys rakkaan eläimen kanssa on iloa tuottavaa.
      Kesäisin, kun täällä on paljon noita koiraihmisiä, niidenkin kohdalla sen huomaan.

• Tuulettaa

Suomessa vähälle huomiolle joutunut elokuva Hevi-reissu on voittanut Belgiassa ! Hyvä suomalaiset, hyvä Vidgren!

• Katselin vanhoja ohjelmia, löysin jutun palkitusta leivän tekijästä, hänen Hiton HYvä Leipä oli palkittu jossain kilpailussa.

Siitä innostuin, nyt on oma juuri tulossa, tosin se on paljon keposempaa juurta, vain 24 tuntia ja huomenna pääsen jo leivät pyörittämään, reseptini on saksalainen korileipä, teen sen ilman koreja.
      Nyt jo tunnen tuoksun ja tuoreen leivän maun kielelläni.

Leivän leipominen on kaiken lisäksi mukavoo puuhoo ja se aina ilahduttaa päivää.

• Tuulettaa

Neuvo minulle, aikoihin en ole tehnyt edes sämpylöitä. Muuten kyllä ruokaa teen paljonkin.

• Tuulettaa kirjoitti:

Neuvo minulle, aikoihin en ole tehnyt edes sämpylöitä. Muuten kyllä ruokaa teen paljonkin.

Eilen laitoin kädenlämpöiseen 7 dl veteen pari teelusikallista kuivahiivaa ja musersin viisi hapankorppua ja 5dl ruisjauhoja. Tuossa uunin päällä on muhinut, 24 tuntia vähintään pitää tämän juuren käydä.
        Pian sen otan ja lisään taas pussillisen kuivahiivaa ja 1rkl suolaa ja 2 rkl öljyä ja samoin siirappia, 9 dl hiivaleipäjauhoja ja puoli litraa ruissuhtijauhoja. Ei mulla ole kuin yhdenlaisia ruisjauhoja.
        Taikina saa kohota n 1,5 tuntia

Sitten vain vaivaan ja kovakouraisesti kourin, pari leipää pyöritellään, kaksi pitkää pötköä meinaan tehdä. Pintaan piirrän ristin, niin anoppini aikoinaan neuvoi.

45 60 minuuttia.Pistän vesilautasen pellin alle , tulee leipiin rapea kuori.

Iki-ihana on hetki kun se tuore leipä on hetken jäähtynyt ja siihen veitsi pystyy,
        ja kantapalaa pääsee maistamaan. Voeta vuan piälle.

• Tuulettaa

Kiitos! Kopioin ja tallensin ohjeen. Jospa joskus kokeilis. Tein yks päivä noita jostain lehdestä kopsattuja helppoja sämpylöitä, taikina jääkaapissa yön yli, kauraa ja siemeniä muun jauhon seassa. Ehkä hiukan jäi hiivainen maku, mutta syön.

• Ilostuin kun sain postitse naapurin polttomoottori käyttöisen siimaleikkurin varaosat, varaosa myyjä oli vielä laskenut nettisivuillaan näkyviä hintoja, pyytämättä, melkein kolmanneksen.
      Sain leikkurin kuntoon ja naapurikin oli iloinen :)

• Tänään ajelin sähköpyörällä hautausmaalle, ilma karkasi kumista ja matkaa kotiin oli ainakin viisi km. Ilon aihe oli että tapasin siellä pariskunnan joka oli pakettiautolla liikkeellä, pääsin heidän kyydissään kotiin.
      Sitten keitin marjapuuroa, lisäksi tein ylivuotisista vadelmista marjapiirakan ja nyhtöpullaa netistä ottamallani reseptillä. Se on nyt uunissa saa nähdä mitä tulee.

• vfihmsf

-syksyisen luonnon uskomaton kauneus ja värien hehku -ruska-aikaa loistossaan.

• Maki

Luonnosta pystyy iloitsemaan päivittäin. Iän kanssa tuo ilo vain syvenee. Syksy on hienoa aikaa.

• Musikaalinen

Kävin Kiitoskonsertissa, ihan kyyneliin asti herkistyin. Upea ja suuritöinen kokonaisuus, kuorot, yksinlaulut ja orkesterit.

• Tuulettaa

Lähipuissa on mahtava lintujen kuhina, ne jopa laulelevat ja ääntelevät monin tavoin. Enpä ole tällaista kuhinaa ennen nähnyt. Toki parvia pysähtyy vuosittain, mutta eivät ne noin täpinöissään ole.
      Aivan upea tuo syysruska tänä vuonna.

Saa nähdä mitä uudesta sämpyläkokeilusta tulee ym. Uunissa jo ensimmäiset ruuat.

• Tuulettaa

Nyt on mainonta täällä muuttunut niin agressiiviseksi, että alanpa minäkin mainostaa omia mieltymyksiäni. Uusin Luonto-lehti vaikuttaa erinomaiselle! Paljon kiintoisia juttuja.

Yhdestä asiasta haluan purnata. Jos jollekkin järjestölle laittaa netin kautta avustusta muutaman kympin, sieltä tulee heti postissa uusi avustuspyyntö. Miksi näin ? Mieluummin joskus iloisesti lahjoittaa, mutta alituiset pyynnöt ärsyttävät pienituloista. Tätä tyyliä on monella hyväntekeväisyysjärjestöllä.

Nyt on purnattu. Hieno aamu taas. Terveys on kohentunut, olen tästä kaikesta kiitollinen.

• Ilahdun aina kun löydän lähiseudulla kasvatettua puhdasta ruokaa tai ruoka-aineita.
      Nyt löysin kaurahiutaleita, jotka on kasvatettu ja jalostettu Päijänteen jylhissä maisemissa, ihan tuossa lähinaapurissa.

On mukavaa kun tuotteella on tarina, tietää mistä se tulee ja miten kasvatettu ja kuka on työtä ja ajatusta tuotteelle antanut. Niin kuin nyt näille kauraryynille.

Lisäaineettomuus maistuu jo ajatuksenkin tasolla paremmalta ja ilman kemiallisia torjunta-aineita kasvatettu tuntuu kokemuksen mukaan jo terveellisemmältä.

Minulla on aikaa, näitä kauraryynejä joudun ehkä keittämään ja hauduttamaan hieman kauemmin kuin minuuttiryynejä, mutta kestän sen kun tiedän, että ko mylly on jalostanut viljatuotteitaan jo 1500-luvulta asti.

• Bengalitikku

Nysse on tehty! Laatat nosteltu ja asennettu kahden tunnin ähellys.
      Urakat on vähän välillä sellaisia, että siirtelee ja siirtelee minkäkin syyn varjolla.
      Oon tyytyväinen.

• KeskustaSDP

Sadun ja Antin ero. Mulle tuli hyvä mieli.

• 9833622552cx

Taiveaho löytää uuden alle aikayksikön, jos vaan yhtään haluaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      338
      12688
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      95
      1943
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      92
      1713
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1653
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      43
      1155
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      95
      1149
    7. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      957
    8. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      953
    9. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      258
      953
    10. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      27
      913
    Aihe