Luin juuri aloituksen palstan uudistumisesta ja mahdollisesta rekisteröitymispakosta. Tätähän me olemme jo pitkään toivoneet, mutta jos voi kuitenkin piilottaa rekisteröidyn nimimerkkinsä ja vastata vaikka humppilan hevosena sen sijaan että vastaisi itsenään, niin eipä siitä paljon iloa sitten olisi kuitenkaan.
Minä ehdottaisin että kaikki 60plussat kirjoittaisivat samassa huoneessa. Käyttäjämäärähän tulee supistumaan suuresti koska läheskään kaikki käyttäjät eivät tule rekkautumaan, vaikka uskonkin kohtalaisen suuren osan näin tekevän. Suoranainen häiriköinti vähentyisi, keskustelut tulisivat asiallisemmiksi ja vastuullisemmiksi.
Tuuletustahan täällä tarvitaan koska tuo sekavihannesten kuvottava haju täyttää huoneen.
Mitä mieltä olette 60 ikäluokalle tarkoitetusta keskustelufoorumista, jossa helmiportit ovat yläikäraja? Tai jos joku saa nettiyhteyden helmiporttien takaa niin mielellään saa tulla kumoamaan sen paljon toistellun väitteen että kukaan ei ole vielä tullut kertomaan onko siellä kivaa vai ei.
Me muut, kuuskytplussat, eletään tätä päivää ja tuuletetaan usein.
Uudet tuulet puhaltavat
64
1059
Vastaukset
Miksi tulit tänne nuoriin jankuttamaan?
H.Kuka sinä olet komentelemaan ketään?
Minä en ole läheskään yhtä kaavoihin ja sääntöihin kangistunut kuin esim sinä.
Haluan kuulla mielipiteitä yli kuuskymppisten palstojen yhdistämisestä; asia koskee kai tätäkin ikäryhmää ;)Paloma.se.co kirjoitti:
Kuka sinä olet komentelemaan ketään?
Minä en ole läheskään yhtä kaavoihin ja sääntöihin kangistunut kuin esim sinä.
Haluan kuulla mielipiteitä yli kuuskymppisten palstojen yhdistämisestä; asia koskee kai tätäkin ikäryhmää ;)En komentanut.
Kysyin.
H.- Niinkuootkin
Moneen otteeseen oot hunkki sanonut olevas vanha.
Niinkuootkin kirjoitti:
Moneen otteeseen oot hunkki sanonut olevas vanha.
"Niinkuootkin"
Tuota.
Vanha olen.
Joulun-nurkilla jo 69v.
Pysyttelen siis 60 .
Toistaiseksi en tunne tarvetta alkaa näytellä jotain muuta.
H.
- menen.rekisteröitymään
Kannatan ajatusta palstojen yhdistämisestä eikä mitään takaportteja kirjoittaa muuten kuin rekatullaan.
- ehkäjoo
Ajattelitko rekkautua joka viikonpäivälle eri nimimerkillä? Koska sitähän ei uudistus pysty estämään.
- kylmätotuus
Olen kanssasi täysin samaa mieltä.
- valaistuin
Tellukka kirjoitti:
Kaikkien Suomi24 palstojen yhdistämistäkö?
Minkähänlainen sekasotku siitä tulisi.Kyse taisi aloituksen mukaan olla ikäryhmien 60 ja siitä vanhempiin yhdistämisestä.
- kylmätotuus
Tellukka kirjoitti:
Kaikkien Suomi24 palstojen yhdistämistäkö?
Minkähänlainen sekasotku siitä tulisi.Syntyisi sekametelisoppa, jota näsäviisas kokkiharjoittelija hämmentäisi, kuten nytkin.
Jo vuosia harjoittelija on yrittänyt kehittää taitojaan, mutta edistystä ei vaan ole tapahtunut.
Maustevalikoima on sama, eikä laajennusta ole näköpiirissäkään.
- mimmimum-..mi
Olen myös sitä mieltä että 60 voisi olla se vaikka viimeinenkin ikäryhmä...ei se syntymäpäivä kuitenkaan sitä ihmistä muuta...kun ikää on tullut mittariin...
Haikeata kuitenkin jättää jäähyväiset ....mimmimummille...jos rek. pakko tulee... sen on jo niin ominut omakseen...Voisithan sinä rekisteröidä sen mimmimummin itsellesi, muillekin mukavaa kun heti tietäisi että se on se sama
- mimmimum-..mi
Paloma.se.co kirjoitti:
Voisithan sinä rekisteröidä sen mimmimummin itsellesi, muillekin mukavaa kun heti tietäisi että se on se sama
Sen on jo vuosia sitten kiusallaan rekattu...kolmekin kertaa eri variaatioilla...ensin tähdellä...sitten pisteillä silloin kun eri merkit olivat sallittuja...En sitten tiedä onnistuisikohan edes..
- piilonikki
Paloma.se.co kirjoitti:
Voisithan sinä rekisteröidä sen mimmimummin itsellesi, muillekin mukavaa kun heti tietäisi että se on se sama
mimmimummin tunnistaa pisteistä.
Luit siis juuri aloituksen samasta aiheesta tällä samalla sivulla.
Ja sitten päätit taas tapojesi mukaisesti näyttää, että kyllä sinä osaat tehdä aiheesta paremman aloituksen. Vai miksi se jo aiheesta tehty aloitus ei kelvannut? Eikö se ollut mielestäsi tarpeeksi hyvä?Minun aloitukseni on palstojen yhdistämisestä.
Ei rekisteröitymispakosta.
Eikö se tullut esille riittävän selvästi? Oletko taas puoliunessa?Paloma.se.co kirjoitti:
Minun aloitukseni on palstojen yhdistämisestä.
Ei rekisteröitymispakosta.
Eikö se tullut esille riittävän selvästi? Oletko taas puoliunessa?No eikö samaa palstojen parantamista kuitenkin.
Just kun olin pikkusen ylpeä, että olen ansioitunut 70 palstalle asti, niin alat ehdottamaan, että kaikkien vielä luonnostaan vaaleanpunatukkaisten pitäisi tulla perässä. Ei ja ei, kun eihän täälläkään ole kaikki edes kuuttakymmentä, niin sinnekö meidän kypsän iän saavuttaneitten palstalle räkänokat opettamaan kuinka meidän pitää olla ja elää.
Hunskiiiiiiiiiiiiiiiiii tuu vidduilemaan tellukalle kans kun sekin on väärässä karsinassa.
- äläaisanylikaki
"sekavihannesten kuvottava haju täyttää huoneen"
Ja tämäkö on sitä asiallista keskustelua, mitä täällä peräät?Hunskilainen väitti minun haisevan "vanhalle" Oliko se asiallista keskustelua? Miksi minua aina syytetään kaikesta ja muut saavat sanoa mitä sattuu? Minä osaan olla asiallinen kunhan muutkin jengit ovat.
Nyt lähden laittaan sapuskoja oman kasvimaan ekologisesti viljellyistä luomuvihanneksista. Ne tuoksuu hyvälle ;)- Suoraanselkeästi
Lainattu virke oli aloituksessa, kukaan ei ollut sanonut vielä yhtään mitään. Mutta onhan se hyvä, että paremmillekin sattuu ohareita, todellinen luonto ei malta pysyä piilossa meiltä keltään.
- jury1
En ole ennen käynyt, enkä käy jatkossakaan. Näköjään tappelette keskenänne, vanhat ihmiset.
- männäänmuualle
Hienoa!
Minäkin kirjoitan tänne ihan ensimmäistä kertaa.
Kun ei viime kerrallakaan vastattu...
- lobotti
Kylläpäs sinulla ottaa koville siirtyä ikäistesi palstalle?
Mielestäni yli 70-vuotiaiden palstat voisikin yhdistää, mutta juuri 60 täyttänyt, ei todellakaan sovi sinne. Olen samaa mieltä kuin Paloma, kaikki yli kuusikymppiset samalle palstalle.
Moni kuusikymmentä täyttänyt voi olla seniilimpi kuin virkeä kahdeksankymppinen.
Minun ikäni ei kuulu kenellekään, pidän sen omana tietonani yksitysasianani , eikä ikäänsä tarvitse muidenkaan julistaa, oli sitten 50v tai 100v.Kaikki tämän ryhmän kommentoijat eivät ole vielä eläkkeellä, vaan raskaan työn rasittamia, joillakin kai vielä teini-ikäisiä lapsiakin.
Siinä se ero meihin kypsän iän saavuttaneisiin, jotka emme ehkä halua edes kuulla sellaisesta kuin työ enää nyt.Tellukka kirjoitti:
Kaikki tämän ryhmän kommentoijat eivät ole vielä eläkkeellä, vaan raskaan työn rasittamia, joillakin kai vielä teini-ikäisiä lapsiakin.
Siinä se ero meihin kypsän iän saavuttaneisiin, jotka emme ehkä halua edes kuulla sellaisesta kuin työ enää nyt.En minäkään halua edes kuulla töihin menosta :D.
Käyn usein lukemassa 70 palstaa, ihan asiallinen. Luen myös 50 palstaa, heistä huomaa että on vielä ruuhkavuodet menossa.
Yli kuusikymppiset alkavat enimmäkseen olla kypsiä työssäkämiseen, on poikkeuksiakin.
Itse lopetin lapsen teon tasan kaksikymppisenä joten jälkikasvukin alkaa olla iäkästä.
Minäkin koin pettymyksenä tuon mahdollisuuden piilottaa rekisteröity nimimerkki keskusteluissa. Onhan toki kirjoittaja silloinkin jonkinlaisessa vastuussa kirjoituksistaan (jos haluaa säilyttää käyttöoikeutensa) ja törkykirjoittelu ehkä vähenisi mutta itse keskustelu ei siitä juuri muuksi muutu. Edelleen sama ongelma, ettei tiedä kuka on äänessä.
Minusta voisi ihan hyvin yhdistää yli kuuskymppiset palstat yhdeksi 60 palstaksi. Nuoremmillakin olisi lupa vierailla mutta kiva, jos nimimerkissä näkyisi ikä(ryhmä), pakollisena.- Haiseehomeelle
Inhoan karsinoimista, jota kaikenlainen pakonomainen ryhmittely on.
Haiseehomeelle kirjoitti:
Inhoan karsinoimista, jota kaikenlainen pakonomainen ryhmittely on.
Silloinhan ei pitäisi tunkeutua minkäänlaisiin ryhmiin inhoamaan.
- Haiseetaiei
Tunkeudun ihan omin päin ja omalla luvalla joka ikiseen ryhmään johon itse haluan ja tahdon.
- EiIkääNäkyviin
Miksikäs niin....Olet ihan mennyt mies, kyllä jaon pitäisi mennä vanhempien iän mukaan, koska sieltä se kasvatus ja lapsuudenopit tulee eikä minkään elämisvuosien iän mukaan.
EiIkääNäkyviin kirjoitti:
Miksikäs niin....Olet ihan mennyt mies, kyllä jaon pitäisi mennä vanhempien iän mukaan, koska sieltä se kasvatus ja lapsuudenopit tulee eikä minkään elämisvuosien iän mukaan.
Nyt ei oikein tahdo ymmärtää, sama rautalangasta, kiitos.
- Pysäkillejääneet
Jotkut ihmiset, aika iso porukka vieläkin, ovat sitä mieltä, että joskus nuorna opitut asiat, tavat ja tottumukset ovat ja pysyvät, niitä ei muuteta, ei kuulu muuttaa elämän aikana eikä edes miettiä, olisiko parempia tapoja ja tottumuksia olemassa. Elinikäinen oppiminen on heille utopiaa.
Luultavasti "ei ikää näkyviin" -kommentin kirjoittaja kuuluu tuohon surulliseen joukkoon, joka ei pitkän elämänsä aikana ole oppinut, huomannut eikä hokannut mitään ja hän on vuosikymmenten kuluttua kaikesta samaa mieltä kuin parikymppisenä. Pysäkillejääneet kirjoitti:
Jotkut ihmiset, aika iso porukka vieläkin, ovat sitä mieltä, että joskus nuorna opitut asiat, tavat ja tottumukset ovat ja pysyvät, niitä ei muuteta, ei kuulu muuttaa elämän aikana eikä edes miettiä, olisiko parempia tapoja ja tottumuksia olemassa. Elinikäinen oppiminen on heille utopiaa.
Luultavasti "ei ikää näkyviin" -kommentin kirjoittaja kuuluu tuohon surulliseen joukkoon, joka ei pitkän elämänsä aikana ole oppinut, huomannut eikä hokannut mitään ja hän on vuosikymmenten kuluttua kaikesta samaa mieltä kuin parikymppisenä.Elämänkoulu on tärkeä koulu, sen kun läpäisee hyvin arvosanoin, on saavuttanut paljon.
- Kukin-ko
Öööö ... Niiin mutta kuka ne hyvät arvosanat antaa / jakaa? Kuka arvioi? Kuka päättää?
- Taaspäinpois
Uudet? EI suinkaan, vaan ikivanhat ja helvetinhöngältä haisevat pöhötykset.
- bestseller
Vai, että "sekavihannekset" täällä haisee. Emme kaiketi pystyisi kommunikoimaan, jos "vihanneksia" olisimme. Sekalaista porukkaahan täällä on, se on selvä. Ettei vaan seuraavassa ikäryhmässä jo enempi ollaan naatit nuupallaan.
Hyvähän se on sieltä lahden takaa huudella miten täällä Suomessa pitäisi keskustelupalstat olla, että teikäläistä kirjailijatarta miellyttäisi. - ö-Öö
Lässynlässyn.ipä kiinnosta käyttää sitä, hitto
Ha, meitsillä rekattu nikki suoleen vuodesta 2001 helmikuu. Paljonpa kiinnostaa rekisteröityä tällaiseen täysin perceestä olevaan portaaliin. Koko portaali perustuu pashanjauhamiseen, riitelemiseen, trollaamiseen, provosointiin jne. ei täällä asiaa ole käsitelty ties kuinka pitkään aikaan. Tää on kurasanko kaikkien nettiportaalien seassa. Ihan kivaa pashaa :DD
Aikanaan tämä oli isokin portaali, hitosti käyttäjiä. Se oli siloin, aikanaan oli eehkä 400 kirjoitusta per huone, nyt ehkä kymmenen. Kilpailua on, joku fasepookki ei pieninpänä. Koko portaalin olemassa oleminen perustuu just siihen, täällä voi vituia ja provota puskista, näennäisesti anonyyminä.
Kun netin perusidea on anonyymiteetti. Vapaa sana. Siis ei personoitu pikkuklikin jauhaminen. Miten lie käynyt, nykyisin tälläkin palstalla kymmenunt jauhajaa veetuilee toisilleen päivät päkseen. Muka "anonyymeinä". Hö, samanlainen pikkuhuone tämä on, kuin joku faseryhmä. Hitto, ketään kiinnosta alkaa nykyaikana tänne rekisteröitymään. Vähätkin käyttäjäkanditaatit häviää siinä vaiheessa, kun "vakkarit" järkkäiee mehukestejään, tai kaupustelee paskoja kirjojaan :DD
Tehkööt, miyä haluavat, portaali tehnyt itsemurhaa pitkään. Rekisteröintipakon jälkeen, sä, hunkki, korppikotka kirjoittelette täällä kolmistaan. PAljonko kuvittelet portaalin sen jälkeen tienaavan sun tietojen myymisellä, tai paljonko luulet mainostajien panostavan mainoksiin, teille kolmelle kahelille?
Helluntalaisten huubatuubaa taas kerran, koko "uudistus". Mitään ei tapahdu, ei kukaan halua tehdä tappiopisnestä.
=DW= - sellaistavaan
Mikä hinku ihmisillä on kaikenlaisiin direktiiveihin,minusta tämä palsta on aika siisti.
Fiksut pärjää aina, palstalla ja muualla.
Pakko ei ole mikään, niin kuin oli Lemin pässillä.
Vapaus mennä ja tulla, rekattunakin, mikähän siinä nyt niin vaikeaa olisi.
Mahdoton tohina päällä joka kerta, kun joku muutos tulee, ehdotuskin pistää vipinää kansalaisiin.
Odotellaan tai lopetellaan, aika näyttää, nyt on mielessä muuta ohjelmaa.- Aivojen.kunnossapitoa
Luin ja otin kantaa esille tulevaan S24n ikkunassa oleviin sääntöihin. Luin myös tämän ketjun ja olen teidän toisten kanssa eri ja toisten kanssa samaa mieltä.
Kaikki ryhmät ovat mielestäni pahasta. Jokainen kirjoittakoon vain haluamiinsa aloituksiin mielipiteitään. Ei tarvitse tietää millainen ihminen kirjoituksen takana on, vain asialla on merkitys. En missään nimessä itse haluaisi kuulua johonkin poisto-, torumis- tai arvosteluryhmään. Yksittäinen henkilö voi ehdottaa sopimattoman tekstin poistamista, tekoäly voi tehdä sen myös. Suomi24ssä sitten on henkilöitä, jotka poistavat epäsovinnaiset kirjoitukset, kirjoittajista koostuva ryhmä se ei saa olla. Ilkeilläkin kirjoituksilla on tarkoituksensa, tämä voi olla jollekin ainoa kanava olla tekemisissä muiden kanssa, ahdistustaan voi purkaa kohtuullisesti. En myöskään haluaisi kuulua ryhmään, jotka tuntevat toisensa näiden kirjoitusten ulkopuolella mitenkään moittimatta niitä, jotka haluavat. Keskityn pelkkään aiheista kirjoittamiseen muistini ja aivoni virkeänä pitämiseksi. En ota spurttia jos joku on eri mieltä mielipiteistäni.- Bengalitikku
Niin. Kandeis miettiä, puhaltaisivatko todella uudet tuulet? Veikkaan, että vanhat tuulet.
Pari vuotta sitten kun täällä lueskelin, mitä omanikäiseni ajattelevat, niin kyllä hakeuduin sitten 60 sivustolle, en 50 enkä 70 sivuille. Tämähän on suurin ongelma joillekin, ei mulle. Se jatkuva selittely on niin tylsää luettavaa ja samoista jankkaaminen vaikuttaa muistisairaudelta ja itsensä tyrkyttelyltä.
Kelakortti jos olisi kriteeri ja ohjelmaan parametreihin määrittely = lue ikä, niin turhat pulinat olisivat poissa. Korkeintaan vikinää. Ohjelma heivaisi suoraan seuraavaan ikäryhmään. Ei jäisi edes sormet oven väliin. - bessie--
Bengalitikku kirjoitti:
Niin. Kandeis miettiä, puhaltaisivatko todella uudet tuulet? Veikkaan, että vanhat tuulet.
Pari vuotta sitten kun täällä lueskelin, mitä omanikäiseni ajattelevat, niin kyllä hakeuduin sitten 60 sivustolle, en 50 enkä 70 sivuille. Tämähän on suurin ongelma joillekin, ei mulle. Se jatkuva selittely on niin tylsää luettavaa ja samoista jankkaaminen vaikuttaa muistisairaudelta ja itsensä tyrkyttelyltä.
Kelakortti jos olisi kriteeri ja ohjelmaan parametreihin määrittely = lue ikä, niin turhat pulinat olisivat poissa. Korkeintaan vikinää. Ohjelma heivaisi suoraan seuraavaan ikäryhmään. Ei jäisi edes sormet oven väliin.Luulisi tyhmimmänkin ymmärtävän, että ikäryhmä xx on vain ja ainoastaan suuntaa antava opaste niille, jotka etsivät itselle sopivan tuntuista keskustelupaikkaa.
"Kelakortti jos olisi kriteeri ja ohjelmaan parametreihin määrittely = lue ikä, niin turhat pulinat olisivat poissa. Korkeintaan vikinää. Ohjelma heivaisi suoraan seuraavaan ikäryhmään. Ei jäisi edes sormet oven väliin."
Hohhoijaa taas, monellakohan nikillä sinäkin näitä typeryyksiä jankutat ja säkenöivää ajatteluasi tyrkytät? Tylsää luettavaa ja samoista asioista jankkaaminen vaikuttaa minustakin itsensä tyrkyttelyltä ja jonkinlaiselta persoonallisuushäiriöltä. - Bengalitikku
Sinähän se kimmastuit. Yksinikkinen olen laiskuuttani, enkä kovin paljoa kirjoittele. Tuosta ikäluokituksesta sun kannattaa kysyä ylläpitäjältä, miksi ovat laittaneet rajat. Jokin tarkoitushan on ollut.
Miksi se on niin vaikea ja ongelmallinen asia myöntää oma ikääntyminen.
Tämänsävyistä kirjoittelua, mitä harrastit, voisi bannata hyvin jatkossa, koska se on henkilöön käyvää.
Oletko kitisevä vanhus? - bessie--
Bengalitikku kirjoitti:
Sinähän se kimmastuit. Yksinikkinen olen laiskuuttani, enkä kovin paljoa kirjoittele. Tuosta ikäluokituksesta sun kannattaa kysyä ylläpitäjältä, miksi ovat laittaneet rajat. Jokin tarkoitushan on ollut.
Tämänsävyistä kirjoittelua, mitä harrastit, voisi bannata hyvin jatkossa, koska se on henkilöön käyvää.
Oletko kitisevä vanhus?Ensinnäkään en "kimmastunut" (hohhoijaa taas), kunhan vain provosoiduin vastaamaan typerään kirjoitukseesi.
Miksi kysyisin ylläpidolta päivänselvää asiaa? Siis minulle päivänselvää asiaa.
Mistä minä sen tietäisin, miksi "on niin vaikea ja ongelmallinen asia myöntää oma ikääntyminen"? Oma ikääntymiseni ei ole koskaan ollut, ei ole nyt, eikä tule koskaan olemaan minulle mikään ongelma, ja muiden ikääntyminen ei tietenkään sitäkään vähää. En myöskään ole täällä suuna päänä sutena hääräämässä ja iän saati oletetun iän takia syrjimässä ja tönimässä ja muille palstoille hätistelemässä.
Siitä vaan sitten bannaamaan. Pidän edelleen tuota 12:43 kirjoittamaasi kommenttia typeränä. - Sormetsyyhyten
Bengalitikku kirjoitti:
Oletko kitisevä vanhus?Minulla on lista bannattavista. Odottelen uudistusta. Bessie on bannien kärkipäässä. Se ei ole kiusaa. Se on rehellisyyttä.
Bengalitikku kirjoitti:
Kelakortti jos olisi kriteeri ja ohjelmaan parametreihin määrittely = lue ikä, niin turhat pulinat olisivat poissa. Korkeintaan vikinää. Ohjelma heivaisi suoraan seuraavaan ikäryhmään. Ei jäisi edes sormet oven väliin.Niin kauan kuin tämän ryhmän nimi ei ole 60-69v palsta, niin pidän itseäni ryhmän nimen mukaisesti yli kuuskymppisenä (=60 ).
- Bengalitikku
bessie-- kirjoitti:
Ensinnäkään en "kimmastunut" (hohhoijaa taas), kunhan vain provosoiduin vastaamaan typerään kirjoitukseesi.
Miksi kysyisin ylläpidolta päivänselvää asiaa? Siis minulle päivänselvää asiaa.
Mistä minä sen tietäisin, miksi "on niin vaikea ja ongelmallinen asia myöntää oma ikääntyminen"? Oma ikääntymiseni ei ole koskaan ollut, ei ole nyt, eikä tule koskaan olemaan minulle mikään ongelma, ja muiden ikääntyminen ei tietenkään sitäkään vähää. En myöskään ole täällä suuna päänä sutena hääräämässä ja iän saati oletetun iän takia syrjimässä ja tönimässä ja muille palstoille hätistelemässä.
Siitä vaan sitten bannaamaan. Pidän edelleen tuota 12:43 kirjoittamaasi kommenttia typeränä.Sori. Et ole kovin vakuuttava.
Katsos, kun asioista voi ajatella toisin kuin sinä.
Sekö tekee ihmisestä tyhmän ja typerän, kun ajattelee toisin kuin sinä.
Tuon ajatuksenjuoksun voit viedä - sanonko minne? - bessie--
Bengalitikku kirjoitti:
Sori. Et ole kovin vakuuttava.
Katsos, kun asioista voi ajatella toisin kuin sinä.
Sekö tekee ihmisestä tyhmän ja typerän, kun ajattelee toisin kuin sinä.
Tuon ajatuksenjuoksun voit viedä - sanonko minne?Turhaan sorittelet, en pyrkinytkään olemaan vakuuttava, kirjoitin vain oman mielipiteeni.
Huoh. Käytä nyt edes vähän järkeäsi. Nimenomaan siksi, että ajattelen asiasta toisin, vastasin sinulle alunperinkin... .
Yleensäkin minulle on itsestäänselvyys (eikä ongelma ollenkaan), että asioista voidaan olla montaa mieltä.
Se, että ihminen ajattelee toisin kuin minä, ei minun mielestäni tee ihmisestä tyhmää ja typerää, ei tietenkään hyvänen aika.
Vaikka sanoisitkin osoitteen, niin enhän minä SINUN ajatuksenjuoksuasi voi viedä mihinkään eikä kyllä yhtään kiinnostakaan.
Tämä on minun mielestäni tyhmää ajatuksenjuoksua:
"Kelakortti jos olisi kriteeri ja ohjelmaan parametreihin määrittely = lue ikä, niin turhat pulinat olisivat poissa. Korkeintaan vikinää. Ohjelma heivaisi suoraan seuraavaan ikäryhmään. Ei jäisi edes sormet oven väliin."
Muuten, ihan varmastiko lopettaisit "turhat pulinat" ja vain korkeintaan vähän vikisisit sen jälkeen kun olet kirjautunut kelakortillasi tänne? Noinkohan... - Bengalitikku
Taidat olla oman ilkeytesi vanki.
Kysehän on suomi24 muutoshankkeesta.
Mutta me tulemme varmaan saamaan joaain lähitulevaisuudessa uudet kortit, jotka korvannevat pankkiavaimet, joita nyt joudumme käyttämään eri tiedostoihin ja nimenomaan omiin tietoihin pääsemiseksi, mikä muutos olisi ihan viisas, jos näin meneteltäisiin. Omakanta, vakuutusyhtiöt, verottaja jne.
- ö-Öö
Tekoälystä
Tarkoittaaa kiellettyjä sanoja. Jos kirjoittaa "mustilainen", viesti poistuu. Jos kirjoittaa "ajurinhousuihin ja pussilakkiin pukeutunut tulevaisuustieteen asiantuntija, joka erikoistunut myös välittämään virvoitusjuomia", viesti ei poistu.
Aikanaan, kun oli "seriffit", jotka oli jotain helluntailaisia tekopyhimyksiä, oli juu tiukkaa sanasensuuria. Jos nyt joku kirjoitti ett- "paska leffa", viesti poistettiin, "pashaleffa" puolestaan oli hyvää suomenkieltä. Piti kirjoittaa "veetu" jne. Idiotismiahan se, mutta toisaalta antoi suomenkieleen uusia ulottuvuuksia.
Pitäis kai sitten hankkia elämä :D
=DW= En oikein ymmärtänyt, onko kehitteillä uusi foorumi, vai tämän entisen petraus.
Helpoin keino lienee tervejärkinen sefu, mutta kukapa siihen ryhtyy palstan isojen poikien kusitolpaksi.
En ymmärrä, mitä suunnitellunkaltainen uudistus parantaisi palstaa.
Tuosta vielä, kun täällä näitä palstavahteja näyttää olevan.Tämä ykkösvahti kulki vuosikaudet tekemässä viiskymppisiin aloituksia tyyliin, muistetaanko vielä minut, vaikka oli jo 60 , No muistiha siellä Friidu ja tämä , joka täälläkin kirjoittaa.
Että niin ne ajatukset muuttuu silloin kun itselle parhaiden sopii.- Bengalitikku
Eiköhän kyse ole tuunaamisesta.
Bengalitikku kirjoitti:
Eiköhän kyse ole tuunaamisesta.
Nyt taitaa olla jo yhdeksän votta, kun olen näillä palstoilla ollut.
Näitä tunauskeskusteluja on ollut melkein kaksi kertaa viikossa. Liian moneen oon minäkin osallistunut, vaikka suurimpaan osaan en. Sillä ankaralla ja asiantuntevalla tuunaamisella ei ole tätä tämän kummemmaksi saatu, niin en kyllä usko, että jatkossakaan se muuksi muuttuu.
Ennen oli, että rekattu pystyi poistamaan oman viestinsä, jos perässä oli häjy kirjoitus, se lähti saman tien, Ei mikään huono asia.
Ei se tosiaan käyttäjien kannalta mitään muuta, jos rekatun voi piilottaa.
En itse välitä minkä värinen nimimerkki on, mutta sitä olen sanonut, että jos samassa ketjussa jokainen käyttäisi samaa nikkiä, keskustelu olisi mielekkäämpää.
Eihän näistä uudistuksista tiedä, ennenkuin ne käytännössä käytössä ovat.
Tuota jankutusta yli- ja ali -ikäisyyksistä palstalla pidän jonninjoutavana nipotuksena.- SaaArvuutella
Surffaaminen ja vastaaminen useissa ikäryhmissä rikastuttaa kaikkia ikäpalstoja.
- kylmätotuus
Todellakaan mikään ei muuttuisi nykykäytännöstä, jos rekatun nikkinsä voisi jatkossakin piilottaa.
Sain nokkanuuskaa, kun "paljastin", että minulla on olemassa myös rekattu nimimerkki. Tuon "salaisuuden" olin kertonut jo vuosia sitten ja samalla kerroin, että käytän sitä hyvin säästeliäästi (6 kertaa lähes neljän vuoden aikana on tullut sitä käytettyä).
Tätä mustaa nikkiäni "kylmätotuus" tulen käyttämään jatkossakin.
Jos siirrytään systeemiin, että ainoastaan rekatullaan voi kirjoittaa, niin sitten otan rekatun nimimerkkini käyttöön.
En oikein jaksa uskoa, että sellainen päivä koskaan koittaa.
Tähän aloitukseen ei kuulunut se sääntömuutos, että "riittävä määrä kirjoittajia voisi poistaa kommentteja".
Anteeksi Paloma, mutta esitän tuohonkin muutokseen kantani tässä yhteydessä.
En missään tapauksessa kannata tuollaista muutosta.
Se voisi pahimmassa tapauksessa rajoittaa sananvapautta.
Palstan ylläpitäjän kuuluu poistaa asiattomat ja toisia loukkaavat kirjoitukset.
Mukavaa syksyä "eppu2"! kylmätotuus kirjoitti:
Todellakaan mikään ei muuttuisi nykykäytännöstä, jos rekatun nikkinsä voisi jatkossakin piilottaa.
Sain nokkanuuskaa, kun "paljastin", että minulla on olemassa myös rekattu nimimerkki. Tuon "salaisuuden" olin kertonut jo vuosia sitten ja samalla kerroin, että käytän sitä hyvin säästeliäästi (6 kertaa lähes neljän vuoden aikana on tullut sitä käytettyä).
Tätä mustaa nikkiäni "kylmätotuus" tulen käyttämään jatkossakin.
Jos siirrytään systeemiin, että ainoastaan rekatullaan voi kirjoittaa, niin sitten otan rekatun nimimerkkini käyttöön.
En oikein jaksa uskoa, että sellainen päivä koskaan koittaa.
Tähän aloitukseen ei kuulunut se sääntömuutos, että "riittävä määrä kirjoittajia voisi poistaa kommentteja".
Anteeksi Paloma, mutta esitän tuohonkin muutokseen kantani tässä yhteydessä.
En missään tapauksessa kannata tuollaista muutosta.
Se voisi pahimmassa tapauksessa rajoittaa sananvapautta.
Palstan ylläpitäjän kuuluu poistaa asiattomat ja toisia loukkaavat kirjoitukset.
Mukavaa syksyä "eppu2"!Kiitos, samoin Sinulle.
Rupeaa tässä nämä kesän touhut pikkuhiljaa laantumaan.
Enpä tiedä käytänkö suurempaa sananvapautta jos kirjoitan nimimerkillä maissiii vai tällä rekatullani, tuskin, samanlaista löpinää tulee. Mikä ihme silloin sananvapauteni vie.
Mutta jos puhutaan sananvapaudesta niin siihen kuuluu vastuukin, seisooko sanomistensa takana vai edessä.
Vai heittääkö vain ilkeää vihamielistä herjaa ja juuri tätä halutaan näillä muutoksilla suitsia.
En ole vastaillut ko kyselyyn, asialla ei ole mulle merkitystä.
Ja muutenkin tuntuu, että on kyse vähän muusta kuin pelkästä rekkautumisesta.
Fasebookit sun muut ovat muutostilassa ja haetaan uutta asentoa alustoille.
Jos vaaditaan rekkautumista, vaikka ei sitten puhuisikaan rekkauttulla nimimerkillä, kuitenkin alusta tietää kuka kirjoittaja on, tällä muutoksella suomi24 putsaa kätensä kaikista oikeudellisista toimista palstakirjoitusten suhteen. Syytteet nostetaan ko rekattua kohtaan.
Ha, haa tämä oli pelkkää kuvittelua.
Ne, jotka eivät halua uudistuksen jälkeen kirjoitella, ettei vaan sananvapaus mene, äänestävät jaloillaan, ei kait se sen kummempaa ole.
Mitä tuohon tietojen myyntiä mainostajille, niitä käyttää jo niin moni, joille olen yhteystietoni antanut, niinkuin nyt tämä suomi24, sivuilla voi olla vaikka sata mainosta, mutta itse kuitenkin päätän klikkaanko vai jätänkö klikkaamatta. Jätä kaikki mainokset klikkaamatta.- rekkaamaton
enpä ole asiasta huolissani, jos tänne tulee rekkautumispakko, niin silloin toisaalla laitetaan anonyymi foorumi pystyyn, sillä ihmismassoilla sitä rahaa täällä netissä kerätään
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.34413086Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951983- 931749
- 831663
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te451191- 951159
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e273996Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21983Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73967Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi27944