Millaisia paheita on 60+ ikäisillä ?

LopetetaanKessuttelut

Onko teillä paheita, vai oletteko jo onnistuneet pääsemään eroon kaikista niistä?

Millaisia paheita teillä on tai on ollut?

Miten niistä pääsee eroon?

Minä tupakoin, mutta pääsin hommasta eroon ilman mitään korvikkeita. Olin polttanut murkkuikäisestä lähtien ja yrittänyt lopettaa kerran tai pari vuosien varrella. Onnistuin vihdoin pari vuotta sitten, enkä ole vetänyt savujakaan, paitsi joskus jalkakäytävällä tupakoivien perässä kulkiessani.
Välillä mietin, että tupakointi pitäisi kieltää ulkonakin ja sallia vain merkityillä tupakointipaikoilla.

24

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla ei ole paheita.
      Tähän asti olen nauttinut kaikesta täysin sydämin.
      Pahe sanaa olen pitänyt aina kateellisten pahetteluna.
      Nautitko sinä 60-luvulla niistä punaisista pillereistä?

68v.
      H.

• mimmimum-..mi

Mitä ne punaiset pillerit ovat....itselläni vain sinisiä ja valkoisia...

• mimmimum-..mi kirjoitti:

Mitä ne punaiset pillerit ovat....itselläni vain sinisiä ja valkoisia...

"mimmimum-..mi"

Eipä ole niistä tarkkaa kuvaa.
        Saati muistoa.
        Opiskelija-talojen bileissä kun soiteltiin bändin kanssa, ei maksu aina ollut rahaa.
        Vaan ei ollut siitä pahemmin haittaakaan.
        Mitä jos emme opeta nykyisiä lapsia enenpää.
        Laittaa hän illalla Peukalon suuhunsa.
        Minä mietin sitten häntä.

H.

• mimmimum-..mi

Sitä sanotaan että paheiden summa on vakio...jotkut lopettavat alkoholin käytön...tilelle tulee liikunta addiktio...lopettaa tupakoinnin alkaa mussuttaa herkkuja...jne...

• OlenkoPaheellinen

onko liikunta pahe?

• mimmimum-..mi
        OlenkoPaheellinen kirjoitti:

onko liikunta pahe?

Liika on aina liigaa...jos siitä tulee pakkomielle niin sitten on pahe...

• Ei kai elämässäni ole paheeksi kutsuttavaa.
      Jos tykkää jostain asiasta niin siitä vain, näillä kymmenillä kannattaa elää kuten haluaa.
      Jos joku tykkää naukkailla tai savustaa keuhkojaan niin miksikäs ei, kukaan ei selviä hengissä.
      Paheeni on pullan mussuttaminen, eilenkin leivoin korvapuusteja, kaverikin tykkäsi. Onneksi pystyn hillitsemään itseni jos paino alkaa kovasti nousta. Jäätelö on toinen paheeni, nykyisin olen syönyt joka päivä tuutin tai pari, aion lopettaa senkin paheen, ainakin vähäksi aikaa.
      Kaikki arvot on hyviä, kävin kokeissa äskettäin.

• Heikunkeikku

Kovasti kraaputin päänahkaa aloitusta lukiessa.
      Kaivelin ja tuumimista suoritin.
      Kovan pohdinnan jälkeen voin vastata, että ei, ei oo paheita.

Jokainen tekeminen, jonka joku voisi mieltää paheeksi, niin mulle ne ei oo paheita.
      Sanotaan vaikka niin, että pienet paheet ovat kuin kivoja mausteita. Maustetaanhan ruokiakin pikkuruisilla pippurikipenöillä, suolankiteillä ja muulla sellaisella.

Rakastan paheitani, jotka siis eivät paheita ole, vaikka jollekin voi ollakin pahe.

• honda11

Aikuisviihde netissä ilmaiseksi. Olen pihi raha asioissa ja tiedän huijaukset.

• Sädekehäinen

Pidän alkoholin käytöstä pitkiä pausseja, silloin olen paheeton, voisi jopa sanoa päinvastoin, hyveiden perikuva. Ei ole yhtään pahetta. Ei ole juurikaan eroa käytänkö alkoholia tai en.

• Bengalitikku

Joudun varmaan kadotukseen: pähkinäsuklaata ja suitsutusta.

• e.lä.mä

Alkoholia 15 vuotiaaasta lähtien sopivasti. Suurin vaiva oli päästä pois nuuskan käytöstä oli pakko polttaa vähän sikarillos, nuuska pitäisi lailla kieltää mutta täällä Ruotsissa ollut hyvin kauan, hyvät tulot valtiolle.

• oscarsson

Jos sillä tarkoitetaan hauskanpitoa ja nautintoaineiden käyttöä,niin koko skaala jossain määrin käytössä,miksi niistä pitäisi luopua.

• e.lä.mä

Nuuska ei ole hauskanpitoa.

• 70plus

Minulla on paheita, monenlaisia. Ilman niitä tämä vanhuus olisi varsin tylsä. Paheeksi luokittelen myös sen, että selailen tätä huuhaa-palstaa lähes päivittäin.

• Olen.lomalla

Lomalla.

• On ja paljon ja niistä en halua luopua.
      Oma elämäni ilman paheita on tylsää.

Ilmeisesti aloituksessa paheilla tarkoitetaan tupakka ja viinaa,
      tupakkaa en ole koskaan polttanut , mutta viinaa...no jaa

Päivisin eletään oikein siistiä, niin siistiä elämää.
      Vapailla yökaudet nautin paheistani.
      Ainakin kehittelen uusia paheita.

Lakritsa on kielletty pahe.
      Ja yhdestä paheesta haluaisin eroon:
      liiasta innostuksesta, oppisin sanomaan ei oikeaan aikaan,
      syöksyn uusiin juttuihin liian innokkaasti,
      pitäisi opetella laskemaan ainakin kymmeneen tai parempi olisi nukkua yön yli.

• Elämä-eldankaksi

Onko elämä pahe?
      Moniko haluaisi luopua elämästään?
      Sehän sisältää kaiken joten ei ole paheita ei hyveitä.
      On kaikkea.
      On asioita joista muodostuu tapa.
      Miksi luopua jos nauttii niistä.

• puhun_itsestäni

Noh, kun panettaa.

• näin.on

En kyllä keksi mitään mikä olisi itselleni tai ympäristölleni haitaksi, pahaksi.

• Litikutileijaa

Äsken runkkasin :-*

• Ei.paha.ei.pahe

Se on hyve ja kropan ylläpitoa.

• sitku_nytku

Minulla ei ole suuremmin paheita, Alkoholia en ole koskaan käyttänyt ylettömästi, lähinnä saunaolut menee kerran viikossa ja tupakkaa ei ole tullut poltetuksi yhtä savuketta lukuun ottamatta ja senkin poltin ihan terveydellisistä syistä, joten sitäkään en pidä paheena.
      Romujen keräilyä pidän jonkin verran paheena, minulla on aika monta "sitku" projektia, eli vanhoja autoja, moottoripyöriä ym. Lentokonekin on jossain vaiheessa... Eli nuo projektit pitäisi laittaa "nytku" vaiheeseen.

• onhan.näitä.vielä

Luovuin vieraista miehistä. Eiku siitä viimeisestä.
      Ei paheita kun korkeintaan pieni konjakki jos siltä tuntuu.
      Tai yleinen laiskuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      366
      14407
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      100
      2171
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1819
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1703
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      45
      1291
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      97
      1220
    7. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      280
      1093
    8. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      28
      1054
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      1033
    10. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      74
      1005
    Aihe