Mitä olet tehnyt romantiikan eteen?

Käyköhän teillä mielessäkään, että tähän pitäisi panostaa. Ja mikäli naista/tyttöystävää ei vielä ole, sitä pitäisi edes mielessään harjoitella.

https://www.mtv.fi/viihde/televisio/artikkeli/ensitreffit-vaimo-haltioissaan-miehensa-antamasta-lahjasta-itken-vielakin/7068528#gs.U0azm54

Tässä mies esitti kitaran avustuksella oman säveltämänsä kappaleen ja sai naisen liikuttumaan kyyneliin (onnen kyyneliin) asti.

Millainen itse olisit parhaimmillasi jos tilaisuus koittaisi osoittaa vähäisiäkään tunteita?

147

2109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pillujen--asiantuntija

Rosa taitaa olla aika ahdistunut kun on mies lähellä. Veikkaan että ovat jo eronneet vaikka tuo nainen on eetulle lottovoittoakin parempi juttu. Lopulta kiltteys ja romanttisuus ei merkitse mitään ja rosa jättää miehen koska se eiole jännä vaan tylsä. Se on monesti nähty.

• En oo sillee romantikko.
      Enemmänki romantiikan tappaja. :D
      Ehkä yksi syy miksi on yksin kun ei tee mitään romantiikan eteen. (kait).
      Jos joku rupees vetää tollasen soolon mun edessä olisin vähän vain hämilläni. ;p

• Ihmisen on harjoiteltava vastaanottamista. Eihän se tietenkään missään asiassa ole helppoa; jokainen tietää, miten kiusallista on, kun vaikka isossa porukassa aletaan kehumaan, helposti vähätellään "noo enhän minä tässä nyt mitään..." Jospa vain sanoisi "kiitos"?

On harjoiteltava huomioimaan toista ja on osattava luontevasti myös vastaanottaa toiselta tullut huomionosoitus. Yhteiskunta on liian kova ja kiireinen, ja pienet tärkeät asiat unohtuvat tai niitä vähätellään.

Onnellisuuteen pitäisi uhrata edes vähän jotakin. Hyvä lisää hyvää.

Mitä tekisit jos vähänkään jonkun miehen eteen pitäisi pinnistää? :)

• misspönttöuuni kirjoitti:

Ihmisen on harjoiteltava vastaanottamista. Eihän se tietenkään missään asiassa ole helppoa; jokainen tietää, miten kiusallista on, kun vaikka isossa porukassa aletaan kehumaan, helposti vähätellään "noo enhän minä tässä nyt mitään..." Jospa vain sanoisi "kiitos"?

On harjoiteltava huomioimaan toista ja on osattava luontevasti myös vastaanottaa toiselta tullut huomionosoitus. Yhteiskunta on liian kova ja kiireinen, ja pienet tärkeät asiat unohtuvat tai niitä vähätellään.

Onnellisuuteen pitäisi uhrata edes vähän jotakin. Hyvä lisää hyvää.

Mitä tekisit jos vähänkään jonkun miehen eteen pitäisi pinnistää? :)

Ei kai toi kiitos nyt kovin hankala ole sanoa mutta joillekin se on.
        Huomiota kyllä osais kyllä antaa mutta en pakosti sillä tavalla mitä se mies haluis. :D
        Tuo onkin helvetin hyvä kysymys koska ei pahemmin ole kokemusta siitä. :P
        Musta harvemmin ees kiinnostuu kukaan nii sen takia. :D

• AinaNorsu kirjoitti:

Huomiota kyllä osais kyllä antaa mutta en pakosti sillä tavalla mitä se mies haluis. :D

Sanat näyttää menevän toistamiseksi.. :D

• AinaNorsu kirjoitti:

Toi viimenen lause on huono. Sinua on vain yksi eikä ketään toista samanlaista, totta kai on olemassa mies, joka kiinnostuu sinusta.

Sillä tavalla meidän naisten pitääkin olla liikenteessä, että nyt tässä menee semmonen timantti, että ei ole vara ohittaa. Sitten vaan rupeat tekemään ihan omanlaisia juttujasi ja kohta on ukkeli hurmaantunut niistä, että vasen kenkä on oikeassa jalassa ja toisin päin. Sitten teetkin jo niitä ihan huomaamattasi, ja ne on just niitä romanttisia tekoja.

Rakkaus saa sitä aikaan. Vahingossa saattaa keksiä jotain älytöntäkin :'D

Toi viimenen lause on huono. Sinua on vain yksi eikä ketään toista samanlaista, totta kai on olemassa mies, joka kiinnostuu sinusta.

Sillä tavalla meidän naisten pitääkin olla liikenteessä, että nyt tässä menee semmonen timantti, että ei ole vara ohittaa. Sitten vaan rupeat tekemään ihan omanlaisia juttujasi ja kohta on ukkeli hurmaantunut niistä, että vasen kenkä on oikeassa jalassa ja toisin päin. Sitten teetkin jo niitä ihan huomaamattasi, ja ne on just niitä romanttisia tekoja.

Rakkaus saa sitä aikaan. Vahingossa saattaa keksiä jotain älytöntäkin :'D

Mä oon ainakin huomannu sen että tulee sanottua väärin asioita kun on kyse rakkaudesta/ihastumisesta sit tajuu että ei hemmetti mitä taas tuli tehtyä.
        Kun ei halua loukata ketään mutta itelleni tulee naurettua kun ei osaa puhua kunnolla sinä aikana. Se on vähän kuin arvuuttelu leikkiä. Toinen saa ettii oikeaa sanaa. :D

• AinaNorsu kirjoitti:

Älä huoli, mä olen oikeastaan aika samanlainen. 10 vuotta menty sinkkuna lol ei ole kyse siitä että oisin halunnut mutta taidan olla vähän pölvästi mitä tulee rakkaus asioihin/romantiikkaan. :) Mä en tajua siitä mitään,mä en edes välttämättä tajua jos joku yrittäis flirttailla,mä vaan ajattelen"ompas ystävällinen tyyppi" ^_^
        noh,useimmat pitää mua muutenkin outona joten lailai, ehkä mä törmään humanoidiin ja se ihastuu muhun:D

• AinaNorsu kirjoitti:

Mä oon ainakin huomannu sen että tulee sanottua väärin asioita kun on kyse rakkaudesta/ihastumisesta sit tajuu että ei hemmetti mitä taas tuli tehtyä.
        Kun ei halua loukata ketään mutta itelleni tulee naurettua kun ei osaa puhua kunnolla sinä aikana. Se on vähän kuin arvuuttelu leikkiä. Toinen saa ettii oikeaa sanaa. :D

No kaikkihan sitä häkeltyessään, mutta sekin menee ohi. Lopulta voi olla oma ihana itsensä :)

Pitäis vaan olla ettei noissa tilanteissa mieti liikaa, niih.

• peppupupu kirjoitti:

Älä huoli, mä olen oikeastaan aika samanlainen. 10 vuotta menty sinkkuna lol ei ole kyse siitä että oisin halunnut mutta taidan olla vähän pölvästi mitä tulee rakkaus asioihin/romantiikkaan. :) Mä en tajua siitä mitään,mä en edes välttämättä tajua jos joku yrittäis flirttailla,mä vaan ajattelen"ompas ystävällinen tyyppi" ^_^
        noh,useimmat pitää mua muutenkin outona joten lailai, ehkä mä törmään humanoidiin ja se ihastuu muhun:D

Äläs nyt sinäkin. Ihan selvästi palstapojissakin olisi sulle jo treffityrkkääntyjiä kun vaan hekin hirviäisivät :) Täällä(kin) sais olla joku sellanen sydän-painike, että se niinku suoraan sitten ilmasis :D

Kyllä minä näen täälläkin kipinöintiä, miehille pitää vaan tarjota kättä pitempää...he ovat niin arkoja :D öh, paria lukuunottamatta.

• peppupupu kirjoitti:

En mäkään kyllä tajua jos joku flirttailee face to face tai kaikkia vihjailuja tajua.
        Siinäpä sit mennää väärinkäsityksiin :D

No kaikkihan sitä häkeltyessään, mutta sekin menee ohi. Lopulta voi olla oma ihana itsensä :)

Pitäis vaan olla ettei noissa tilanteissa mieti liikaa, niih.

Se menee ohi kun tuntee toisen paremmin ja viettää aikaa enemmän. ;D

• Ananias.Palstamäki

Puhutaanko nyt lakisääteisestä huomenlahjasta vai huomionosoituksesta ylipäänsä?

• Ylipäänsä...

Arkea ajattelin.

• Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

Ylipäänsä...

Arkea ajattelin.

Onko kyse orastavan kiinnostuksen osoittamisesta vai suhteessa huomioimisesta?

• Ananias.Palstamäki kirjoitti:

Onko kyse orastavan kiinnostuksen osoittamisesta vai suhteessa huomioimisesta?

Voi vastata molempiin. Sana on vapaa.

• Ananias.Palstamäki

Voi vastata molempiin. Sana on vapaa.

No kyllä minä kirjoittelin joskus rakkauskirjeitä ihan vain kertoakseni tunteistani, siis suhteen alkuvaiheissa.

Vaikeahan se on oikeastaan vältellä romanttisia tekoja silloin kun lempi on nuorta ja tunteet roihuaa, kaikki päätöksethän tehdään sitä silmälläpitäen että saa olla yhdessä.

Vaikeudet alkaa siinä vaiheessa kun se alkuhuuma hellittää ja siirrytään arkeen. Silloin pitää alkaa pohtimaan suhteeseen panostamistakin.

• misspönttöuuni
        Ananias.Palstamäki kirjoitti:

No kyllä minä kirjoittelin joskus rakkauskirjeitä ihan vain kertoakseni tunteistani, siis suhteen alkuvaiheissa.

Vaikeahan se on oikeastaan vältellä romanttisia tekoja silloin kun lempi on nuorta ja tunteet roihuaa, kaikki päätöksethän tehdään sitä silmälläpitäen että saa olla yhdessä.

Vaikeudet alkaa siinä vaiheessa kun se alkuhuuma hellittää ja siirrytään arkeen. Silloin pitää alkaa pohtimaan suhteeseen panostamistakin.

Mitä se panostaminen on, sitten kun kirjeet on luettu?

• Ananias.Palstamäki

Mitä se panostaminen on, sitten kun kirjeet on luettu?

Siihen aikaan panostettiin kahdenkeskiseen aikaan. Paljon yhdessäoloa ja hellyyttä, kirjeet oli vain ekstraa.

Siihen aikaan panostettiin kahdenkeskiseen aikaan. Paljon yhdessäoloa ja hellyyttä, kirjeet oli vain ekstraa.

Ja lopulta kun kaikki on maanantaista sunnuntaihin peruspullaa, niin sitten ei jaksa enää mitään?
        Kun se toinen ei ole niin jännä enää ja sen tuntee kuin omat taskunsa?

• Ananias.Palstamäki

Ja lopulta kun kaikki on maanantaista sunnuntaihin peruspullaa, niin sitten ei jaksa enää mitään?
        Kun se toinen ei ole niin jännä enää ja sen tuntee kuin omat taskunsa?

En usko että suhde olisi päättynyt ellei ruuhkavuodet olisi lisänneet vaikeuskerrointa. Vähän yhteistä aikaa ja koko aika piti suorittaa, lopulta huomattiin ettei toisesta löydy enää muuta kuin arvosteltavaa.

Loppuaikoina oli selvää ettei kumpikaan enää jaksanut tehdä työtä suhteen eteen, sen ei nähty olevan enää panostamisen arvoinen. Luulen ettei rakkaus loppunut, raskaasta suhteesta haluttiin vain eroon.

En usko että suhde olisi päättynyt ellei ruuhkavuodet olisi lisänneet vaikeuskerrointa. Vähän yhteistä aikaa ja koko aika piti suorittaa, lopulta huomattiin ettei toisesta löydy enää muuta kuin arvosteltavaa.

Loppuaikoina oli selvää ettei kumpikaan enää jaksanut tehdä työtä suhteen eteen, sen ei nähty olevan enää panostamisen arvoinen. Luulen ettei rakkaus loppunut, raskaasta suhteesta haluttiin vain eroon.

Saanko kysyä henkilökohtaisen kysymyksen?

Eihän sinun tarvitse vastata, mutta rakastatko sinä vielä tätä pitkän liiton ex-kumppania?

Jokseenkin näen, että jos parilla on ollut ainakin lapsia ja vaikka 20 vuotta yhteistä elämää, niin se rakkauden jatkuminen (jollakin tasolla) on ihan luontaista. Jopa suotavaakin. Se voi olla arvostusrakkautta, rakkautta lapsista, myötätunto- tai lähimmäisenrakkautta, rakkautta vuosista.

Ei rakkaus sillä tavalla katoakaan.

• Ananias.Palstamäki

Saanko kysyä henkilökohtaisen kysymyksen?

Eihän sinun tarvitse vastata, mutta rakastatko sinä vielä tätä pitkän liiton ex-kumppania?

Jokseenkin näen, että jos parilla on ollut ainakin lapsia ja vaikka 20 vuotta yhteistä elämää, niin se rakkauden jatkuminen (jollakin tasolla) on ihan luontaista. Jopa suotavaakin. Se voi olla arvostusrakkautta, rakkautta lapsista, myötätunto- tai lähimmäisenrakkautta, rakkautta vuosista.

Ei rakkaus sillä tavalla katoakaan.

Alkuun oli vaikea löytää toisesta mitään positiivista, mutta kyllähän sitten kun negatiivisista tuntemuksista pääsi eroon alkoi tajuamaan että se toinen oli oma pikku kulta eikä se historia koskaan muutu.

Yhteinen elämä on historiaa, mutta taipaleelle mahtui hienoja asioita. Sanoisin että ei se rakkaus jollain tasolla voi poistua koskaan, se on ollut elämässä läsnä.

Alkuun oli vaikea löytää toisesta mitään positiivista, mutta kyllähän sitten kun negatiivisista tuntemuksista pääsi eroon alkoi tajuamaan että se toinen oli oma pikku kulta eikä se historia koskaan muutu.

Yhteinen elämä on historiaa, mutta taipaleelle mahtui hienoja asioita. Sanoisin että ei se rakkaus jollain tasolla voi poistua koskaan, se on ollut elämässä läsnä.

Nyt oli kyllä sellainen vastaus, että samalla metodilla rupea vastailemaan aina. Suora puhe kunniaan.

Minä arvostan. Sitä paitsi se oli hienosti kuvattu. Siitä alusta kun pääsee etenemään, niin voi katsella vähän toisilla laseillakin kun on ottanut välimatkaa.

Jos ottaa aikuismaisen asenteen, silloin pystyy tuohon. Niin vihan sumentama ei koskaan saa olla.

(vaikuttunut vastauksesta, lukekaa muutkin).

• HattivattiEväitä

Ulkoilla voisi turvalliseksi koetussa ympäristössä, kävelylenkki, kahvilakäynti, divari, kirjasto, elokuvateatteri, tms. Tiedä vaikka puhelimella pian jo sopisi uusistakin treffeistä, ettei digitaaliseen maailmaan jää kyyhöttämään.

• Oikea kontakti. Välikädet pois niin romantiikka kukoistaa. :)

• näinminätoimin

Jos tykkään ihmisestä niin silloin halaan usein.

• Ihanaa, niin pitääkin. Haliminen on maailman parhainta ajanvietettä!

• Kaisanoasaa

Heikki se vasta romanttinen on. Haluaa varmaan kutsua exänsä kynttilä illalliselle sinä aikana kun miina on töissä. Tähyilee jo ikkunaasta onko exä kotona.

• Toivottavasti sekin oli vaan hänellä alkuhämmennystä. Joskus suusta lipsahtaa outoja kun ei ole turvallisilla vesillä ja tilanteessa...

Tiedä vaiks heistä kuin hyvä pari tulee :)

• Niin, minua aina hämmästyttää miten naiset tuollaiseen tekoromanttisen kötöstykseen sortuu, vaikka millainen ´huijari kun se vaan ulisee "rakastan rakastan" kaikki naiset on ihan lääpällään. En nyt jaksa etsiä linkkiä siihen tyyppiin joka siinä maajusseissa esitti jonkun läinäkyvän serenadin ja vappukin oli että ooh. Siitä tyypistähän oli sitten se joku is-juttu kun joku kouluaikainen exä oli että ooh. tyyppi ei käyttänyt enää alkuperäistä sukunimeään, miksiköhän? onkohan siinäkin jotain "ooh takana, tatskat vähän viittasi siihen.

Oikeasti ihan käsittämätöntä että tuollaisilla hokkuspokkkustempuilla naiset on ihan hurmaannuksissaan. En minä viitsis, ehkä kymmenen vuoden jälkeen saattaisin sanoa että rakastan, ehkä se tulis laulavalla nuotilla, en tiiä kun en oo kokeilu. Siinä vaiheessa olisin kuitenkin jo muutamaan otteeseen varmaan vaihtanut renkaat naisen autoon, ja korjannut sen oven. ehkä jokusen lampunkin vaihtanut. Ei ne varmaan naiselle riitä vaikka ne tulis kuitenkin aidosti sydämestä.

• Niin, mutta etkö sinä voisi sanoa arjessa, että rakastat? Jos oikeasti rakastat niinkin paljon, että ne renkaatkin vaihdat?

Olen monesti ihmetellyt miksi se on miehillä niin vaikeaa. Jos sen sanoo kahden kesken niin eihän sitä kuule edes kukaan muu.

Mulle on joskus aikuisessa suhteessa sanottu, että "älä viiti, teinimeininkiä, ei tollasia jaksa enää."

Sen asian arvohan vaan korostuu vuosien myötä. En mä näe miestä nolona jos sana sanotaan ääneen. Ite ainakin sanon, ja monta kertaa.

Niin, mutta etkö sinä voisi sanoa arjessa, että rakastat? Jos oikeasti rakastat niinkin paljon, että ne renkaatkin vaihdat?

Olen monesti ihmetellyt miksi se on miehillä niin vaikeaa. Jos sen sanoo kahden kesken niin eihän sitä kuule edes kukaan muu.

Mulle on joskus aikuisessa suhteessa sanottu, että "älä viiti, teinimeininkiä, ei tollasia jaksa enää."

Sen asian arvohan vaan korostuu vuosien myötä. En mä näe miestä nolona jos sana sanotaan ääneen. Ite ainakin sanon, ja monta kertaa.

Ei switä r-sanoja aleta viljelemään miten sattuu niin kuin jotkut käärmeöljykauppiaat. R-sanojen viljelijöistä tulee mieleen tuollaset tyypit ja muistanet miten hieno mies se tuokin on loppupelissä:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/parisuhdebloggaaja-sami-minkkinen-kihlasi-uuden-rakkaansa

En osaa tuollaseks tulla, se vaan on jotekin niin niljakas identiteetti ettei sovi mulle. Sen sana arvo laskee jos sitä jatkuvasti hokee, tulee mieleen että tuole sillä ei oo mitään merkitystä, se sanoo vaan mutta jos sellanen sanoo joka ei sitä viljele alvariinsa sen tietää että se tarkoittaa myös. No saa mulle sanoo toki, minä sitten kymmen vuoden päästä alan sanomaan kans :D

• Harmaaritari kirjoitti:

Ei switä r-sanoja aleta viljelemään miten sattuu niin kuin jotkut käärmeöljykauppiaat. R-sanojen viljelijöistä tulee mieleen tuollaset tyypit ja muistanet miten hieno mies se tuokin on loppupelissä:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/parisuhdebloggaaja-sami-minkkinen-kihlasi-uuden-rakkaansa

En osaa tuollaseks tulla, se vaan on jotekin niin niljakas identiteetti ettei sovi mulle. Sen sana arvo laskee jos sitä jatkuvasti hokee, tulee mieleen että tuole sillä ei oo mitään merkitystä, se sanoo vaan mutta jos sellanen sanoo joka ei sitä viljele alvariinsa sen tietää että se tarkoittaa myös. No saa mulle sanoo toki, minä sitten kymmen vuoden päästä alan sanomaan kans :D

Ei tuollaseks (joo muistan esimerkin kyllä), mutta kymmenen vuotta on liian pitkä aika. Eikö ees kaksi vuotta. Ei se kahden kesken ole "niljakasta". Nuitten jutten takia tulee monesti ero kun toinen ei sano...

Harmis, et oo tosissasi.

Ei tuollaseks (joo muistan esimerkin kyllä), mutta kymmenen vuotta on liian pitkä aika. Eikö ees kaksi vuotta. Ei se kahden kesken ole "niljakasta". Nuitten jutten takia tulee monesti ero kun toinen ei sano...

Harmis, et oo tosissasi.

No eikös se nyt kahdessa vuodessa jo nainen muutenkin ymmärrä että pakkohan sen on r..taa kun kerran vielä samoissa nurkissa pyörii? en minä ainakaan olis jos en tuntis silleen mutta en minä sitä välttämättä huutele, oletan naisen olevan niin nokkela että tajuaa ilmankin :D

No eikös se nyt kahdessa vuodessa jo nainen muutenkin ymmärrä että pakkohan sen on r..taa kun kerran vielä samoissa nurkissa pyörii? en minä ainakaan olis jos en tuntis silleen mutta en minä sitä välttämättä huutele, oletan naisen olevan niin nokkela että tajuaa ilmankin :D

Ei sitä aina tajua...

Ei sitä aina tajua...

Kyllä se pitäisi ymmärtää. itse ainakin olettaisin että jos nainen tulee asumaan niin jos se ei sano ettei tykkääkään olla täällä niin kyllä sen täytyy varmaan tykätä. No apljon tietysti vaikuttaa se oleminen sitten tietysti että jos selvästikään ei ole mukavaa niin sitten ei ehkä viihdy mutta luulen että sukupuolesta huolimatta sen viihtymisen tason kyllä näkee/vaistoaa aika helpostikin.

Kyllä se pitäisi ymmärtää. itse ainakin olettaisin että jos nainen tulee asumaan niin jos se ei sano ettei tykkääkään olla täällä niin kyllä sen täytyy varmaan tykätä. No apljon tietysti vaikuttaa se oleminen sitten tietysti että jos selvästikään ei ole mukavaa niin sitten ei ehkä viihdy mutta luulen että sukupuolesta huolimatta sen viihtymisen tason kyllä näkee/vaistoaa aika helpostikin.

"pakkohan sen on r..taa "

Varovainen sinä kyllä olet kun sitä ei voi edes kirjoittaa...
        Ihan hassu mies...Ei sitä nyt kukaan varasta sitä rakastaa-sanaa siitä :)

Pöh. Menin ihan hiljaiseksi. Jos tällaista kaavaa noudatetaan... Oh?

(tuhinaa)

"pakkohan sen on r..taa "

Varovainen sinä kyllä olet kun sitä ei voi edes kirjoittaa...
        Ihan hassu mies...Ei sitä nyt kukaan varasta sitä rakastaa-sanaa siitä :)

Pöh. Menin ihan hiljaiseksi. Jos tällaista kaavaa noudatetaan... Oh?

(tuhinaa)

Joo, no minä en vaan tuhlaa sitä sanaa niin sitten jos sen jsokus jollekin lipsahtaa niin siitä itsekin tietää olevansa oikeasti tosissaan :D No ehkä minä piilotan sitten jonkun söpöstelyjutun jonnekin mistä sen sitten kohde löytää ja missä kiertäen ilmaistaan asia, kai semmosesta jo tajuaa?

Joo, no minä en vaan tuhlaa sitä sanaa niin sitten jos sen jsokus jollekin lipsahtaa niin siitä itsekin tietää olevansa oikeasti tosissaan :D No ehkä minä piilotan sitten jonkun söpöstelyjutun jonnekin mistä sen sitten kohde löytää ja missä kiertäen ilmaistaan asia, kai semmosesta jo tajuaa?

On tuossa sinun asiassasi molempaa, hyvää ja huonoa. Se on hyvää, että pidät sitä niin tärkeänä sanana ettei se kärsi inflaatiota, mutta just noilla muilla jutuilla sun on kyllä suhteessa paikattava kun siinä rupeis pelottamaan, että toinen tulee epävarmaksi tuntemuksista, että mitä se nyt meinaa kun ei inahdakaan...

Teet sitten just jotain tuollasta korvaavaa, niin ei tarvii katsoa sitä aamua kun nainen pakkaa käsimatkatavaroitaan. :)

Voi teitä miehiä. Ihmekös minäkin olen mennyt monessa kohtaa lepikkoon...

On tuossa sinun asiassasi molempaa, hyvää ja huonoa. Se on hyvää, että pidät sitä niin tärkeänä sanana ettei se kärsi inflaatiota, mutta just noilla muilla jutuilla sun on kyllä suhteessa paikattava kun siinä rupeis pelottamaan, että toinen tulee epävarmaksi tuntemuksista, että mitä se nyt meinaa kun ei inahdakaan...

Teet sitten just jotain tuollasta korvaavaa, niin ei tarvii katsoa sitä aamua kun nainen pakkaa käsimatkatavaroitaan. :)

Niin no minähän paikkaan ja kyllä sen varmaan näkee jos en viihdy. Ja kyllä min varmaan sitten sen saan sanottua jso tuntuu ettei tämä nyt oikein toimi.

Niin no sinä oot varmaan niitä tyhjän höpöttäjiä haalinut, ei niihin voi luottaa :D

Tuolla toisessa ketjussa Ana näytti korjoittavan.

"Höpö höpö. Harmis kirjoittelee runoja Pönttöneidille, ei Ananias.

Heräsin tänä aamuna ja tajusin että tunteeni Pönttöneitiä kohtaan ovat tiessään, tämä on fakta."

Siinä(kin) sen nyt näet. Moneskohan kerta tuo oli kun niitä rakkauden tunnustuksia vedetään takaisin? Ei niihin ketkuihin ole mitään luottamista mutta jos tosiaan tällainen K&K mies runonpätkän laittaa tiedät että se on totta.

Heräsin tänä aamuna ja tajusin että tunteeni Pönttöneitiä kohtaan ovat tiessään, tämä on fakta."

Siinä(kin) sen nyt näet. Moneskohan kerta tuo oli kun niitä rakkauden tunnustuksia vedetään takaisin? Ei niihin ketkuihin ole mitään luottamista mutta jos tosiaan tällainen K&K mies runonpätkän laittaa tiedät että se on totta.

Olen jo seonnut laskuista, mutta toiset sanoivat hänen stalkkaavan palstalla ja etten minä pääsisi hänestä eroon.

No naps. Nyt homma on ratkennut ja rauha maassa(?)

Joo ja nämä "rakkaudentunnustukset" täällä. Se on palstaviihdettä. En lähtisi oikeaan parisuhteeseen vertaamaan?

Siinä jos tolleen viis kertaa viikkoon vedettäis nuottaa edes takaisin rakastaa, ei rakasta, rakastaa..., niin en rupeis.

Joo ja nämä "rakkaudentunnustukset" täällä. Se on palstaviihdettä. En lähtisi oikeaan parisuhteeseen vertaamaan?

Siinä jos tolleen viis kertaa viikkoon vedettäis nuottaa edes takaisin rakastaa, ei rakasta, rakastaa..., niin en rupeis.

No joo, toki palstaviihdettä mutta kyllä minä luulen että heijastuu myöls irl silleen että sellaiselle jolle on helppo pudotella pelkkiä sanoja kun tietää naisten niistä tykkäävän ne tosiaan on pelkkiä sanoja eivätkä mitään aitoa tunnetta. Olisi kyllä ihan hyvä jos naiset osaisivat tunnistaa tuon eron. Saisitte siten kestävämpiä littoja kun ette niin innokkaasti odottaisi niitä sanoja sellaiselta joihin niihin ei ole tuollaista taipumusta niitä helposti pudotella.

Olen jo seonnut laskuista, mutta toiset sanoivat hänen stalkkaavan palstalla ja etten minä pääsisi hänestä eroon.

No naps. Nyt homma on ratkennut ja rauha maassa(?)

"No naps. Nyt homma on ratkennut ja rauha maassa(?)"

Eiköhän viikonloppuna viimeistään ole taas ana lemmestä sekaisin :D

"No naps. Nyt homma on ratkennut ja rauha maassa(?)"

Eiköhän viikonloppuna viimeistään ole taas ana lemmestä sekaisin :D

Ei Ananias Anselmi minusta välitä pätkääkään, kyllä mulla on järki päässä (vaikkei se siltä aina vaikuttaisikaan). Näin on ollut lähtien päivästä yksi.

Mä olen hänen palstalelu.
        Jotkut herrat ovat sellaisia, ne tarvii lelun, jolla leikkiä kun siltä tuntuu.

Sisällöntuottoa.

• Ananias.Palstamäki

Ei Ananias Anselmi minusta välitä pätkääkään, kyllä mulla on järki päässä (vaikkei se siltä aina vaikuttaisikaan). Näin on ollut lähtien päivästä yksi.

Mä olen hänen palstalelu.
        Jotkut herrat ovat sellaisia, ne tarvii lelun, jolla leikkiä kun siltä tuntuu.

Sisällöntuottoa.

Älä uhriudu, se ei pue sinua. Olet palstailijoiden aatelia, sulla on hyvät jutut, mutta ei sen pohjalle rakenneta parisuhdetta tai muutakaan suhdetta.

Ihan yhtä lailla me molemmat olemme käyttäneet toisiamme "leluina", olemme viihdyttäneet kumpainenkin itseämme.

Älä uhriudu, se ei pue sinua. Olet palstailijoiden aatelia, sulla on hyvät jutut, mutta ei sen pohjalle rakenneta parisuhdetta tai muutakaan suhdetta.

Ihan yhtä lailla me molemmat olemme käyttäneet toisiamme "leluina", olemme viihdyttäneet kumpainenkin itseämme.

En minä uhriudukaan, kuka se nyt olikaan se "palstahurmaajan" uhri viimeksi.

"olemme viihdyttäneet kumpainenkin itseämme."

No näinhän se on ollut. Ne on vaan näitä kielikuvia, lelu nyt vaan sattui siihen.

• Ananias.Palstamäki

En minä uhriudukaan, kuka se nyt olikaan se "palstahurmaajan" uhri viimeksi.

"olemme viihdyttäneet kumpainenkin itseämme."

No näinhän se on ollut. Ne on vaan näitä kielikuvia, lelu nyt vaan sattui siihen.

Olin jo unohtanut palstahurmaajajutun. Olen kait tuottanut jo liikaakin sisältöä palstalle kun en muista niistä enää murto-osaakaan...

Pakko sanoa, että on sääli ettet ole asiakirjoittaja, sillä sellaisena voisit olla palstan kantava voima. Sulla oli todella hyviä aloituksia tänään, ja hyvää kommentointiakin tiettyy pisteeseen asti.

Olin jo unohtanut palstahurmaajajutun. Olen kait tuottanut jo liikaakin sisältöä palstalle kun en muista niistä enää murto-osaakaan...

Pakko sanoa, että on sääli ettet ole asiakirjoittaja, sillä sellaisena voisit olla palstan kantava voima. Sulla oli todella hyviä aloituksia tänään, ja hyvää kommentointiakin tiettyy pisteeseen asti.

Joo, ja nyt mä kuittaan ja lopetan. Enkä aio olla viikonloppuna riesana. Tämä päivä oli vain tihkusadepäivän touhuja.

Rupean pakkaamaan laukkuja, pitää matkustaa.

Mukavaa loppuiltaa, (kiva, että jaksoitte) ja hyvää yötä koko palstalle.

• Ananias.Palstamäki

Joo, ja nyt mä kuittaan ja lopetan. Enkä aio olla viikonloppuna riesana. Tämä päivä oli vain tihkusadepäivän touhuja.

Hyvää matkaa mihin ikinä lähdetkin, toivottavasti tulet viihtymään uudessa kotimaassasi.

Mukavaa syksyä sullekin.

Hyvin jaksettiin. Hyviä öitä misspönttikselle :) ota rauhallisesti reissussa kun oot vielä toipilas,

• No, minulla ei ole tyttöystävää, mutta on naisystäviä. Yhden itseäni vanhemman eteen olen tehnyt sen, että olen joskus sanonut rakastavani häntä, ostanut syntymäpäivälahjan ja kerran kävellyt jopa käsikädessä. Valitettavasti hänen kanssaan ei ole enää mahdollista suurempaan romantiikkaan, sillä hän minua vuosissa paljon vanhempi. Tapaan hänet ilmeisesti perjantaina ja sanon pitäväni hänestä ja meinaan hänet säilyttää ystävänä vielä pitkään, jos hän niin pitää. Romantiikkani hänen suhteensa se, että olen ollut vuosia hänen ystävänsä ja olen jatkossani.

Sunnuntaina tapaan Kirkkokaverin yhdessä kirkossa. Hänen suhteensa romantiikka on se, että kerron rukoilevani joka ilta hänen puolesta. Kolmen puolesta rukoilen: tulevan vaimon, entisen ihastukseni ja hänen. Hän ei ole tuleva vaimoni, mutta minulle hän on niin tärkeä, että rukoilen hänen puolestaan hyvin pitkään. Pitkän ajan haluan istua hänen vieressään kirkon penkissä, sillä hän on sydämessäni niin pitkään kuin se mahdollinen vaimo sallii. Hän on mahdollisesti vuosia kirkkokaverini ja kiva tuttava. Hän on päässyt sydämeeni ilmeisesti pysyvästi?

Kolmannen naisen tapaan keskiviikkona. Yhden kerran olen vain tavannut hänet. Aloitimme tänään keskiviikkona harrastuksen, joka yhdistää meitä. Romantiikkani on se, että olen vapaa "nuori" mies, joka voi olla hänelle hyvä kaveri harrastuksen parissa ainakin kaksi vuotta. Tämä nainen on ensimmäisen vuoden opiskelija ja ilmeisesti viime kevään ylioppilas. Hänelle voin olla kaveri vuosia ja romantiikka on se, että harrastuksen parissa meistä voisi tulla enemmänkin kuin ystäviä. En maalaile ruusuista tulevaisuutta häineen vaan mahdollisuuden ystävyydestä yhteisen harrastuksen parista. Hänellä on uudella opiskelupaikkakunnalla ihan kiva harrastuskaveri ainakin kaksi vuotta eteenpäin.

Jotain tälläistä teen romantiikan eteen kolmen naisten suhteen viikon sisällä. Häpeäkseni täytyy tunnustaa se, että en ole naistenmies ja en kovin taitava romantiikan suhteen. Yritän vain luoda rehellisen kuvan mahdollisesta kivan ystävyyssuhteen jatkumisesta vuosiksi eteenpäin. Siinä on jotain romantiikka, että näille naisille on joku mies, joka ihan oikeasti pitää heistä ja haluaa olla heidän seurassaan vuosia?

Tälläistä käytännön romantiikka suhteen jatkumisesta harrastan olematta todellinen naistenmies? Mitä sen pitäisi olla ja miten minun näitten kolmen naisten suhteen pitäisi toimia? Naiset ja miehetkin saavat neuvoa, jos haluavat! :)

• lihavihatipunen

"Romantiikkani on se, että olen vapaa "nuori" mies"

Realiteetti on kuitenkin se, että et ole nuori. Muistan joskus kehuneeni sinua fiksuksi nuoreksi mieheksi mutta silloin vielä luulin, että olet oikeasti nuori, joku vasta 25 vuotias.

• lihavihatipunen kirjoitti:

"Romantiikkani on se, että olen vapaa "nuori" mies"

Realiteetti on kuitenkin se, että et ole nuori. Muistan joskus kehuneeni sinua fiksuksi nuoreksi mieheksi mutta silloin vielä luulin, että olet oikeasti nuori, joku vasta 25 vuotias.

Sen takia sen "nuori" on lainausmerkeissä. Itse asiassa henkisesti olen nuori. Esimerkiksi marraskuussa 2016 lukion kolmasluokkalainen ihastui minuun linja-autossa. Hänen kanssaan keskustellessa olin kuin 25-vuotias tai pärstäkertoimen perusteella vähän yli 30 v.. Niinpä tämä lukiolaistyttö lähestyi minuan maaliskuussa 2017, koska oli ihastunut ja ei ollut muuta mahdollisuutta saadakseen suhteen alulle. Ei se lukiolainen minua vanhana pitänyt ja ei välttämättä henkisesti tämä lukioista vähän vanhempi nainen, jonka kanssa tänään juttelin yli tunnin. Jos syntynyt 1998 lukiolainen piti "nuorena" niin minusta tuntui siltä, että yliopiston ekavuoden 1999 piti myös "nuorena" tai jotenkin sopivana. Ei se ole kiinni pelkästään kronologisesta iästä, sillä yhtenä selityksenä on se, että olen vähän keskimääräistä paremman näköinen, mikä sai ehkä osin lukiolaisen ihastumaan. Katso profiilini kuvaa, se on tosistaan piiretty minusta, vaikka nenäni ei ole yhtä ruma, mitä piirokseen on sattunut vahingossa tulemaan. Ei se kaikki ole iästä kiinni, vaikka en mitään avioliittoa tämän ekan vuoden opiskelijan kanssa kuvittele vaan hyvää harrastustoveruussuhdetta.

• Mitä sä tollasta sanot? ?

Nyt oli kyllä jopa sinulta aika tahditonta. :(

• Äitini kuoli, kun olin 20 ja risat, joten en muista oikein äitiäni enää! Oletpas sinä epäkohtelias? :(

• Ananias.Palstamäki

Mitä sä tollasta sanot? ?

Nyt oli kyllä jopa sinulta aika tahditonta. :(

Jaha, trolli tekee taas kiusaa.

• Faith.Hope.Love kirjoitti:

Äitini kuoli, kun olin 20 ja risat, joten en muista oikein äitiäni enää! Oletpas sinä epäkohtelias? :(

Laitoin sinulle toisessa ketjussa, että nyt älä yhtään välitä, mitä Ananiakselta tulee. Se johtuu vain siitä, että olet minusta jotain hyvää sanonut. Älä ota itseesi. Ananiaksen typerä käytös, että ärsyttää minuakin!

Jätä sinä kuule FHL rauhaan. Senkus sitten trollikiusailet taas minua, mutta älä sivullisia.
        Hänellä on oikeus jutella minulle ja mulla hänelle.

Äitini kuoli, kun olin 20 ja risat, joten en muista oikein äitiäni enää! Oletpas sinä epäkohtelias? :(

Mä olen tosi pahoillani...

(kyynel)

:'(

• Ananias.Palstamäki

Jätä sinä kuule FHL rauhaan. Senkus sitten trollikiusailet taas minua, mutta älä sivullisia.
        Hänellä on oikeus jutella minulle ja mulla hänelle.

Ei tuo viesti ollut multa, se oli trollilta.

Tällä tavallako sinä yrität sitoa ihmistä? Hyökkäilet muita kohden? Älytöntä.

Ei tuo viesti ollut multa, se oli trollilta.

Nyt korjaat ite kun näit FHL:n vastauksen? Että nyt vähän kirpasee jo minuakin.

Mä olen tosi pahoillani...

(kyynel)

:'(

Kyllä sitä puolessa vuodessa pääsi ohi suurimmaksi osaksi. Yhden välivuoden pidin yliopistosta. Tulipahan asuttua Stadissa silloin ja oltua töissä. Jotain hyötyä siitä siis oli, kun etsi elämälleen uutta suuntaa. Aika parantaa haavat, vaikka ei ehkä aina aivan täydellisesti. En olisi halunnut menettää äitiäni alle 30 vuotiaana.

Ehkä romantiikkaan kuulu myös se, että lupaa olla sen rakkaimman tukena myös myötä vastamäessä. Olen joutunut joskus oleman naisen apuna, kun hänellä on mennyt heikommin ja hän on tarvinnut apua. Ihmissuhteissa tarvitaan joskus turvaverkkoja ja tunnekriiseissä. Kiitokset myötä elämisestä! :)

• Ananias.Palstamäki

Nyt korjaat ite kun näit FHL:n vastauksen? Että nyt vähän kirpasee jo minuakin.

Trolli saa korjata itse, minä en ryhdy sen sotkuja selvittämään.

Trolli saa korjata itse, minä en ryhdy sen sotkuja selvittämään.

Tee itsestäsi sininen trekattu nimimerkki niin pääset trollista eroon. Tietysti trollikin voi kirjoittaa jotain sinisenä Ananias.PaIstamäki. Tuo pa. jälkeen kirjoitin isolla i-kirjaimella, jolla voitaisiin tehdä rinnakkaismerkki tuolle nimimerkillesi jopa sinisenä.

• Ananias.Palstamäki
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

Tee itsestäsi sininen trekattu nimimerkki niin pääset trollista eroon. Tietysti trollikin voi kirjoittaa jotain sinisenä Ananias.PaIstamäki. Tuo pa. jälkeen kirjoitin isolla i-kirjaimella, jolla voitaisiin tehdä rinnakkaismerkki tuolle nimimerkillesi jopa sinisenä.

En jaksa enää rekkautua, jäähdettelen tässä palstailijana.

Jos rekkautuisin, niin se olisi trollille periksi antamista. Siihen en lähde.

Kyllä sitä puolessa vuodessa pääsi ohi suurimmaksi osaksi. Yhden välivuoden pidin yliopistosta. Tulipahan asuttua Stadissa silloin ja oltua töissä. Jotain hyötyä siitä siis oli, kun etsi elämälleen uutta suuntaa. Aika parantaa haavat, vaikka ei ehkä aina aivan täydellisesti. En olisi halunnut menettää äitiäni alle 30 vuotiaana.

Ehkä romantiikkaan kuulu myös se, että lupaa olla sen rakkaimman tukena myös myötä vastamäessä. Olen joutunut joskus oleman naisen apuna, kun hänellä on mennyt heikommin ja hän on tarvinnut apua. Ihmissuhteissa tarvitaan joskus turvaverkkoja ja tunnekriiseissä. Kiitokset myötä elämisestä! :)

Äitiä tarvitaan aina...tuki ja turva. Toivon sulle kaikkea hyvää, ja just noita turvaverkkoja ja läheisiä suhteita. Yksinään ei ihminen pärjää...

• lihavihatipunen

Sen takia sen "nuori" on lainausmerkeissä. Itse asiassa henkisesti olen nuori. Esimerkiksi marraskuussa 2016 lukion kolmasluokkalainen ihastui minuun linja-autossa. Hänen kanssaan keskustellessa olin kuin 25-vuotias tai pärstäkertoimen perusteella vähän yli 30 v.. Niinpä tämä lukiolaistyttö lähestyi minuan maaliskuussa 2017, koska oli ihastunut ja ei ollut muuta mahdollisuutta saadakseen suhteen alulle. Ei se lukiolainen minua vanhana pitänyt ja ei välttämättä henkisesti tämä lukioista vähän vanhempi nainen, jonka kanssa tänään juttelin yli tunnin. Jos syntynyt 1998 lukiolainen piti "nuorena" niin minusta tuntui siltä, että yliopiston ekavuoden 1999 piti myös "nuorena" tai jotenkin sopivana. Ei se ole kiinni pelkästään kronologisesta iästä, sillä yhtenä selityksenä on se, että olen vähän keskimääräistä paremman näköinen, mikä sai ehkä osin lukiolaisen ihastumaan. Katso profiilini kuvaa, se on tosistaan piiretty minusta, vaikka nenäni ei ole yhtä ruma, mitä piirokseen on sattunut vahingossa tulemaan. Ei se kaikki ole iästä kiinni, vaikka en mitään avioliittoa tämän ekan vuoden opiskelijan kanssa kuvittele vaan hyvää harrastustoveruussuhdetta.

"sillä yhtenä selityksenä on se, että olen vähän keskimääräistä paremman näköinen, mikä sai ehkä osin lukiolaisen ihastumaan. Katso profiilini kuvaa, se on tosistaan piiretty minusta, vaikka nenäni ei ole yhtä ruma, mitä piirokseen on sattunut vahingossa tulemaan"

En katso kun ei silleen kiinnosta. Olet ennenkin kyllä tuonut ulkonäköäsi esille, joten sinusta saa hieman itserakkaan vaikutelman...siis silleen jotenkin väärällä tavalla.

• Saatananressukka
        Ananias.Palstamäki kirjoitti:

En jaksa enää rekkautua, jäähdettelen tässä palstailijana.

Jos rekkautuisin, niin se olisi trollille periksi antamista. Siihen en lähde.

Vitun valehtelija. Jokainen kyllä tunnisti tyylistä että sinä sen kirjoitit.
        Tiedätkö että on myöhäistä rypistää persettä kun paska on jo housussa?

• lihavihatipunen kirjoitti:

"sillä yhtenä selityksenä on se, että olen vähän keskimääräistä paremman näköinen, mikä sai ehkä osin lukiolaisen ihastumaan. Katso profiilini kuvaa, se on tosistaan piiretty minusta, vaikka nenäni ei ole yhtä ruma, mitä piirokseen on sattunut vahingossa tulemaan"

En katso kun ei silleen kiinnosta. Olet ennenkin kyllä tuonut ulkonäköäsi esille, joten sinusta saa hieman itserakkaan vaikutelman...siis silleen jotenkin väärällä tavalla.

lihavihatipunen: "En katso kun ei silleen kiinnosta. Olet ennenkin kyllä tuonut ulkonäköäsi esille, joten sinusta saa hieman itserakkaan vaikutelman...siis silleen jotenkin väärällä tavalla."

Oikeastaan en niin hirvittävän hyvännäköinen ole enää, sillä en halua. Joskus olin hetken tosihyvännäköinen ja bodasin. Silloin olin ehkä vähän itserakas, mutta nyt lähinnä olen varma siitä, että yleensä olen ihan hyvännäköinen ja hyväksytty. Sen verran hyvännäköinen, että kaikki suunnilleen livenä suhtautuvat positiivisesti, mutta ei kumminkaan mikään Mister Suomi. Itserakkaan sijasta olen itsevarma. Voin olla sen tunnin keskustelun ajan sen ensimmäisen vuoden opiskelijan kanssa varma, että hän suhtautuu minuun positiivisesti ja vaikka olen vähän vanhempi niin kumminkin olen hyvännäköinen. Ei olisi ulkonäöstä kiinni se, että häneen saa ystävyyssuhteen rakennettua. Puhe tässä yhteydessä on kaveruussuhdeesta harrastuksen ympärillä. Tietysti siitä voisi vähän enemmän joskus kehittyä, mutta eihän tietystikkään rakastu minuun avioliittoon asti. Ulkonäköä on sen verran, että voi olla itsevarma, ei itserakas. Itse asiassa viime keväänä yliopistossa oli erittäin kaunis italialainen vaihto-opiskelija, jonka kanssa juttelin itsevarmana, mutta en itserakkaana kuvitellut, että saisin hänet tai olin mikään yliopiston hurmaavin mies, vaikka tämä italialainen esitti minulle yhden kauneimman hymyn, jonka olen elämässäni kokenut itseeni kohdistuvan. Itsevarmana voin mennä vaikka juttelemaan Miss Suomelle (itse asiassa olenkin yhdelle mennyt juttelemaan vuosi sitten ), mutta en kuvittele itserakkaasti hurmaavani Miss Suomea. Sekoitat nyt käsitteet itsevarma ja itserakas. Silloin olin itserakas, kun minulle joskus saattoi hymyillä kolmen kilometrin matkalla kaupunginkadulla kymmeniä naisia. Se nousi hetkeksi päähän, mutta nykyisin ulkonäkö aavistus siitä ajasta. Itserakkaus hävisi, kun en enää ollut isonmäärän naisten hymyjen kohde päivässä. Ulkoinen kauneus on katoavaista ja varhainen nuoruus sekä sen kukoistus.

Uteliaisuudesta lopetin nukkumisen ja kurkistin palstalle seuraten myös Mestarien liigan jalkapallotuloksia. Voittaako Real Madrid ja Juventus?

• Totuus-

Kyllä nuo naiset tiedetään. Ensiksi ollaa niiiiiin ihastuneita ja kaikki näytetään että menee hyvin mutta viimeisessä jaksossa kaikki eroaa. Nainen selittää ettei ollutkaan kemiaa vaikka esitti ensin että oli kiva mies mutta jännyys puuttui.

• Voisin matkia Eetua, minullahan on kitara

• Puuseppä ja kitara ja mitä kaikkea sinusta paljastuu? Me ei tiedetäkään. Ihan uusia puolia.

• Olen tehnyt romantiikan eteen vaikka sen, että olen sanonut pitäväni tämän aloittajasta. Minä pidän Misspönttöuunista - mitä romantiikkaa siinä on?

Romantiikkaan ehkä kuuluu keskustelu toisten hyväksyntä. Itse kirjoittelen netissä naisten kanssa. Yhden kanssa kirjoittelen sähköpostivälityksellä. Kerromme toisille kaikenlaista ja hyväksymme toistemme sähköpostivälityksellä. Pidämme toisistamme tämän naisen kanssa. Teoriassa se saattaisi olla tämän kaltaista ajatuksenvaihto jostain musiikista niin kuin tämän aloittajan kanssa on tapahtunut kesäkuussa (perässä). Ainoa siinä romantiikassa on jatkuvuus ja pysyvä kirjeenvaihtosuhde. Tämän nettisähköposti kaverinaisen ulkonäköä en tiedä, mutta siitä huolimatta kirjoittelen hänelle ystävällisesti kaikenlaista niin kuin misspönttöuunille. Sen lähinnä tiedän, että molemmat ovat alle 160 senttimetriä pitkiä naisia. Ehkä misspönttöuunin ja minun väillä ei ole mitään romatiikkaa, mutta toisen kanssa on sillä - hän kelpaa kaveriksi sähköpostiäänenä ilman mitään koskaan fyysisesti kohtaamista. Siksi siinä on jotain romantiikkaa - hän tulee rakastetuksi ihmisenä itsenään ilman mitään seksuaalista palkintoa, jonka mies voisi saada kasvokkaisesta suhteesta. Ihminen voi olla ihminen toiselle sähköisesti. Teoriassa, jos "misspönttöuuni" kokisi tämän kaltaiset hänen pitämisensä tärkeinä - niin siitä voisi tulla vuosien saatossa toistettuna jotain romantiikkaa - olen hyväksytty ja rakastettu netissä sellaisena kuin hän on! Itse hyväksyn ja pidän pönttiksestä niin kuin hän on. Esimerkiksi seuraavasti.

misspönttöuuni (11.6.2018 23:39)

https://www.youtube.com/watch?v=tT4d1LQy4es

Tuo Black Velvet kertoo myös kauniisti ja surullisesti englanniksi tarinaa. On ollut joskus vuonna 1990 kansainvälinen hitti. Jos katsot sanat niin voit yllättyä myös. Mutta musiikillisesti tämäkin on kiva biisi.

Mitä misspönttöuunille kuuluu?

"Aa, kiitos musiikkilaatikkoon osallistumisesta! Julmetun hyvä kappale.

Mitäpä miulle...tässähän tätä on kuristu ja suristu..välillä vedenpinnan alla ja sitten taas surffataan päällä :D

Kirjoittamista olen yrittänyt houkutella esiin kaikilla keinoilla. Ei nyt irtoo, ei se aina :)...
      Kesä on ihmisen parasta aikaa, mie nautin tästä. Pitkistä valosista öistä ja mm. soutuveneilystä, tsurr...Musiikista ja unelmista :)

https://www.youtube.com/watch?v=OTgPV5FfJTs

Muista sie tehdä samoin, ei tarvitse soutaa, mutta muut jutut! :D "

• Aika mukavasti otat kantaa. Sori kun mun vastaukset kestää, mutta inbox on ihan tukossa. Luen kyllä jokaikisen kirjoituksen :)

En ehkä ajatellut edes noin pitkälle, missä muodoissa ja millaista romantiikkaa voi olla. Virkistävä näkökulma! Aloituksessa varmaan mietin jo seurustelusuhdetta tai sinne päin.

Kiva kun tuot kokemuksiasi julki!

Aika mukavasti otat kantaa. Sori kun mun vastaukset kestää, mutta inbox on ihan tukossa. Luen kyllä jokaikisen kirjoituksen :)

En ehkä ajatellut edes noin pitkälle, missä muodoissa ja millaista romantiikkaa voi olla. Virkistävä näkökulma! Aloituksessa varmaan mietin jo seurustelusuhdetta tai sinne päin.

Kiva kun tuot kokemuksiasi julki!

Yritin tuolla aikaisemmalla viestittää, että romantiikassa saattaa olla oleellista jatkuvuus - haave onnesta, suhteesta, joka jatkuu vuosia? Myös se on sitä, että joku pitää ja tunnustaa pitävänsä?

Yritin tuolla aikaisemmalla viestittää, että romantiikassa saattaa olla oleellista jatkuvuus - haave onnesta, suhteesta, joka jatkuu vuosia? Myös se on sitä, että joku pitää ja tunnustaa pitävänsä?

Tietynlaista romantiikkaa sekin on. Mjuu. Jos jostain saa onnen tunteita, se voi olla romantiikkaa.
        Mitä enemmän sinä olet liikkeellä, kanssakäymisissä, sitä enemmän sulla sitä onkin :)

• kauankestävä

Noinhan se on. Suhteen jatkuvuus luo turvallisuuden tunteen.

Tietynlaista romantiikkaa sekin on. Mjuu. Jos jostain saa onnen tunteita, se voi olla romantiikkaa.
        Mitä enemmän sinä olet liikkeellä, kanssakäymisissä, sitä enemmän sulla sitä onkin :)

misspönttöuuni: "Mitä enemmän sinä olet liikkeellä, kanssakäymisissä, sitä enemmän sulla sitä onkin :)"

Käytännössä ongelma on se, että kun se vaimo tai vakituinen tyttöystävä tulee - niin sietääkö montaa naisystävää. Esimerkiksi hän huomaisi, että netissä on Suomi24.fi:ssä erittäin viehättävä "misspönttöuuni". Sallisiko romanttinen tosi rakkaus sen, että kirjoittelu jatkuisi pönttiksen kanssa? Moni nainen saattaisi vaatia romantiikassaan juuri omistautumista juuri hänelle. Moni nainen ei halua jakaa miestään monen kanssa edes henkisesti. Sormuksen jälkeen ei saisi vieraissa käydä ja edes Suomi24.fissä pönttiksen kanssa kirjoittelemassa. Romantiikka ja vakioparisuhde saattaisi ratkaisevasti rajoittaa suhteeksi vain yhden naisen sekä korkeintaa tutut siedetään jossain sosiaalisessa ympäristössä työpaikalla tai harrastuksissa. Teoriassa joutuisin jättämään jonkun naisen suhteen muut! Rakastuessa moni keskittyy vain siihen yhteen ainoaa vastakkaisen sukupuolen henkilöön. Joskus paras naisystävä monella naisella jää toissijaiselle huomiolle rakastumisen myötä - ja samaa itseensä keskittymistä romantiikan hengessä saattaa vaatia myös nainen mieheltään?

misspönttöuuni: "Mitä enemmän sinä olet liikkeellä, kanssakäymisissä, sitä enemmän sulla sitä onkin :)"

Käytännössä ongelma on se, että kun se vaimo tai vakituinen tyttöystävä tulee - niin sietääkö montaa naisystävää. Esimerkiksi hän huomaisi, että netissä on Suomi24.fi:ssä erittäin viehättävä "misspönttöuuni". Sallisiko romanttinen tosi rakkaus sen, että kirjoittelu jatkuisi pönttiksen kanssa? Moni nainen saattaisi vaatia romantiikassaan juuri omistautumista juuri hänelle. Moni nainen ei halua jakaa miestään monen kanssa edes henkisesti. Sormuksen jälkeen ei saisi vieraissa käydä ja edes Suomi24.fissä pönttiksen kanssa kirjoittelemassa. Romantiikka ja vakioparisuhde saattaisi ratkaisevasti rajoittaa suhteeksi vain yhden naisen sekä korkeintaa tutut siedetään jossain sosiaalisessa ympäristössä työpaikalla tai harrastuksissa. Teoriassa joutuisin jättämään jonkun naisen suhteen muut! Rakastuessa moni keskittyy vain siihen yhteen ainoaa vastakkaisen sukupuolen henkilöön. Joskus paras naisystävä monella naisella jää toissijaiselle huomiolle rakastumisen myötä - ja samaa itseensä keskittymistä romantiikan hengessä saattaa vaatia myös nainen mieheltään?

Ei moni nainen hyväksy. Se on totisinta totta. En minäkään miehelle mitään nettikirjoitteluja ellei ne tosissaan ole läpiplatonisia vaikkapa tekniikkajuttuja. Mutta ei mitään sinkut saittia.

Se on ihan oikein. Kotoa tuleva huomio pitäisi riittää. Ei toiselle saa aiheuttaa epävarmuutta ja toisekseen sitä aikaa pitää antaa.

Ei moni nainen hyväksy. Se on totisinta totta. En minäkään miehelle mitään nettikirjoitteluja ellei ne tosissaan ole läpiplatonisia vaikkapa tekniikkajuttuja. Mutta ei mitään sinkut saittia.

Se on ihan oikein. Kotoa tuleva huomio pitäisi riittää. Ei toiselle saa aiheuttaa epävarmuutta ja toisekseen sitä aikaa pitää antaa.

Misspönttöuuni: "Ei moni nainen hyväksy. Se on totisinta totta. En minäkään miehelle mitään nettikirjoitteluja ellei ne tosissaan ole läpiplatonisia vaikkapa tekniikkajuttuja. Mutta ei mitään sinkut saittia. Se on ihan oikein. Kotoa tuleva huomio pitäisi riittää. Ei toiselle saa aiheuttaa epävarmuutta ja toisekseen sitä aikaa pitää antaa."

Tuonpa takia nautin täällä kirjoittelusta ja siitä, että saan perjantaina tavata kahvilassa yhden naisen kasvotusten, toisen kirkossa sunnuntaina ja kolmannen harrastusten parissa keskiviikkona. Ehkä se vaimo hyväksyisi nämä kolme: naisen, joka voisi teoreettisesti olla äitin minua vanhempana, kirkkokaverin ja harrastustuttun. Toisaalta muut naistuttavat (esimerkiksi hurmaava misspönttöuuni) saattaisivat joutua karsinnan kohteeksi vakituisessa romanttisessa parisuhteessa. En saisi vapaasti perjantaisin ja lauantaisin höpistä sinkkupalstalle, kun minun huomioni pitäisi olla hänessä? IHANAA OLLA VIELÄ SINKKU! :) On sillä sinkkuudella hyvätkin puolensa! :)

Misspönttöuuni: "Ei moni nainen hyväksy. Se on totisinta totta. En minäkään miehelle mitään nettikirjoitteluja ellei ne tosissaan ole läpiplatonisia vaikkapa tekniikkajuttuja. Mutta ei mitään sinkut saittia. Se on ihan oikein. Kotoa tuleva huomio pitäisi riittää. Ei toiselle saa aiheuttaa epävarmuutta ja toisekseen sitä aikaa pitää antaa."

Tuonpa takia nautin täällä kirjoittelusta ja siitä, että saan perjantaina tavata kahvilassa yhden naisen kasvotusten, toisen kirkossa sunnuntaina ja kolmannen harrastusten parissa keskiviikkona. Ehkä se vaimo hyväksyisi nämä kolme: naisen, joka voisi teoreettisesti olla äitin minua vanhempana, kirkkokaverin ja harrastustuttun. Toisaalta muut naistuttavat (esimerkiksi hurmaava misspönttöuuni) saattaisivat joutua karsinnan kohteeksi vakituisessa romanttisessa parisuhteessa. En saisi vapaasti perjantaisin ja lauantaisin höpistä sinkkupalstalle, kun minun huomioni pitäisi olla hänessä? IHANAA OLLA VIELÄ SINKKU! :) On sillä sinkkuudella hyvätkin puolensa! :)

Joo ja sanonpahan tässä välissä, että älä sinä ikinä välitä tuosta Ananiaksesta, mitä tökeryyksiä se sattuu kirjottelemaan (luin yhden kommentin). Se on taas sitä, että erehdyit kirjoittamaan "hurmaava misspönttöuuni". Mitään muuta se ei ole.

Joo ja sanonpahan tässä välissä, että älä sinä ikinä välitä tuosta Ananiaksesta, mitä tökeryyksiä se sattuu kirjottelemaan (luin yhden kommentin). Se on taas sitä, että erehdyit kirjoittamaan "hurmaava misspönttöuuni". Mitään muuta se ei ole.

Minusta sinä olet hurmaava ja suosittu täällä. Ehkä Dissident ja LadyZorro saattoivat olla kokonaisuudessa lähes kaikille vastaavina suosituimpia, mutta nyt sinä olet palstan kuningatar, joka voimakkaasti on läsnä. Kenties jotkut ovat sinun huomiostasi mustasukkaisia. Ylläpito saattaa mahdollisesti poistaa hänen tekstinsä, jos ne yltyvät liian loukkaaviksi ja asiattomiksi.

• Ananias.Palstamäki

Minusta sinä olet hurmaava ja suosittu täällä. Ehkä Dissident ja LadyZorro saattoivat olla kokonaisuudessa lähes kaikille vastaavina suosituimpia, mutta nyt sinä olet palstan kuningatar, joka voimakkaasti on läsnä. Kenties jotkut ovat sinun huomiostasi mustasukkaisia. Ylläpito saattaa mahdollisesti poistaa hänen tekstinsä, jos ne yltyvät liian loukkaaviksi ja asiattomiksi.

Dissi ja ladyZorro eivät olleet yhtä suosittuja kuin Pönttöneiti.

Joku trolli teki jäynää, en minä tuollaisia kyselisi keneltäkään.

Dissi ja ladyZorro eivät olleet yhtä suosittuja kuin Pönttöneiti.

Joku trolli teki jäynää, en minä tuollaisia kyselisi keneltäkään.

Hyvä on - puhdistit maineesi, mutta siirry mieluummin Siniseen trekattuun. Minusta Dissdent ja LadyZorro olivat suositumpia, mutta voin erehtyä, sillä en täällä sinkut-palstalla niin aktiivisesti ole seurannut kirjoittelua.

Asiattomat tekstit pitää poistaa, Oli se keltä hyvään.

Asiattomat tekstit pitää poistaa, Oli se keltä hyvään.

Älä päätäsi vaivaa. Yksi kirjoitti minuna joskus samaan aikaan täällä, vaikka minulla oli sininen nimimerkki. Oli hommannut samanlaisen kuvan kuin minulla oli ja muutanut yhden kirjaimen. Näytti ihan samanlaiselta ja Dissi totesi, että kylläpä minä vauhdikkaasti kirjoitan. Sen jälkeen lopetin sillä nimimerkillä kirjoittamisen. Se oli vuonna 2016. Silloin Dissi oli nimimerkillä "Tähänsekaappi".

Hyvää yötä, sillä taidan lopetella tähän, sillä aamulla pitäisi olla kohtalaisen aikaaseen liikkeellä ja nukkua sitä ennen riittävästi.

Hyvää yötä ihanalle naiselle, joka a.palstamäen mukaan palstan suosituin vai oliko se trolli joka niin väitti?

"Se on ihan oikein. Kotoa tuleva huomio pitäisi riittää. Ei toiselle saa aiheuttaa epävarmuutta ja toisekseen sitä aikaa pitää antaa."

Niin mutta etkös toisaalla hjyväksynyt sen että dissi laittaa sp:tä? minähän sen siellä vähn tuomitsin kun minusta se on paljon intiimimpi yhteydenpitopaikka kuin tällainen julkinen foorumi koska eihän se dissin nainen voi tietää mittä kirjoittelette vaikka miten viatonta olisi.

• mitähimettä

Hyvä on - puhdistit maineesi, mutta siirry mieluummin Siniseen trekattuun. Minusta Dissdent ja LadyZorro olivat suositumpia, mutta voin erehtyä, sillä en täällä sinkut-palstalla niin aktiivisesti ole seurannut kirjoittelua.

Siis monihan ei pitänyt ladystä ja dissistä. Ei ne mitään suosittuja olleet.

Älä päätäsi vaivaa. Yksi kirjoitti minuna joskus samaan aikaan täällä, vaikka minulla oli sininen nimimerkki. Oli hommannut samanlaisen kuvan kuin minulla oli ja muutanut yhden kirjaimen. Näytti ihan samanlaiselta ja Dissi totesi, että kylläpä minä vauhdikkaasti kirjoitan. Sen jälkeen lopetin sillä nimimerkillä kirjoittamisen. Se oli vuonna 2016. Silloin Dissi oli nimimerkillä "Tähänsekaappi".

Hyvää yötä, sillä taidan lopetella tähän, sillä aamulla pitäisi olla kohtalaisen aikaaseen liikkeellä ja nukkua sitä ennen riittävästi.

Hyvää yötä ihanalle naiselle, joka a.palstamäen mukaan palstan suosituin vai oliko se trolli joka niin väitti?

Hyviä unia sinulle ja kiitos keskusteluun osallistumisesta, ja toivottavasti et noista hölmöistä mieltäsi pahoittanut...

"Se on ihan oikein. Kotoa tuleva huomio pitäisi riittää. Ei toiselle saa aiheuttaa epävarmuutta ja toisekseen sitä aikaa pitää antaa."

Niin mutta etkös toisaalla hjyväksynyt sen että dissi laittaa sp:tä? minähän sen siellä vähn tuomitsin kun minusta se on paljon intiimimpi yhteydenpitopaikka kuin tällainen julkinen foorumi koska eihän se dissin nainen voi tietää mittä kirjoittelette vaikka miten viatonta olisi.

Ai, en ole sitä nähnyt. Keskustelu jatkui siellä? Sinäkö otit kantaa?

Siis en hyväksyisi jos oma oletettava mies tekisi niin. Eikä periaatteessa muidenkaan miesten kauheasti sitä kannata harrastaa.

Mutta tuossa tapauksessa laitoin, että voi kirjoittaa ystävänä sillä halusin kuulla, että miten menee. Privana oikeasti, koska täällä kaikki sotkevat kaiken.

Jos hän on parisuhteessa, en minä tuppaudu sen enempää edes sähköpostiystävänä, mutta jos ei ole, silloinhan voi ystävänäkin/tuttuna kirjoittaa, mitä elämään kuuluu.

Mut joo en minä välikapuloita itsekään hyväksy, se on totuus. Kotoa tuleva huomio pitää edelleenkin riittää.

Ai, en ole sitä nähnyt. Keskustelu jatkui siellä? Sinäkö otit kantaa?

Siis en hyväksyisi jos oma oletettava mies tekisi niin. Eikä periaatteessa muidenkaan miesten kauheasti sitä kannata harrastaa.

Mutta tuossa tapauksessa laitoin, että voi kirjoittaa ystävänä sillä halusin kuulla, että miten menee. Privana oikeasti, koska täällä kaikki sotkevat kaiken.

Jos hän on parisuhteessa, en minä tuppaudu sen enempää edes sähköpostiystävänä, mutta jos ei ole, silloinhan voi ystävänäkin/tuttuna kirjoittaa, mitä elämään kuuluu.

Mut joo en minä välikapuloita itsekään hyväksy, se on totuus. Kotoa tuleva huomio pitää edelleenkin riittää.

Juu,, laitoin kommentin vaan. Sulla varmaan sinä oli ihan hyvä tarkoitus eikä siinä teidän keskeen mitään väärää varmaan tapahtuiskaan. Minä moralistina oikeestaan ihan dissin takia vaan huomautin kun ajattelin miltä se saattais tuntua dissin naisesta jos kovinkin innostuu naiskamuille, muillekin kuin sulle, sähköposteja laittelemaan. Hää kun ei itse välttämättä ole ihan sitlä kantilta sitä hoksaa aatella niin vaati kommentin.

Hyviä unia sinulle ja kiitos keskusteluun osallistumisesta, ja toivottavasti et noista hölmöistä mieltäsi pahoittanut...

Hyvää viikonloppua misspönttöuunille. Toivottavasti kerro itse - miten sinusta miehen pitäisi tehdä romantiikan eteen? Laulaa ja soittaa kitaraa vai mitä??

Hyvää viikonloppua misspönttöuunille. Toivottavasti kerro itse - miten sinusta miehen pitäisi tehdä romantiikan eteen? Laulaa ja soittaa kitaraa vai mitä??

Olla empaattinen.

Vaikka nakkikastiketta
        kunhan on empaattinen.

Olla empaattinen.

Vaikka nakkikastiketta
        kunhan on empaattinen.

Mitä se empaattisuus on? Miten empaattisuus sinulla liittyy romantiikkaan? Löytyisikö asiaa valaiseva esimerkki?

Mitä se empaattisuus on? Miten empaattisuus sinulla liittyy romantiikkaan? Löytyisikö asiaa valaiseva esimerkki?

Empaattisuus on empaattisuutta...noh...

tunneälyä, että tajuaa, miltä minusta tuntuu. Kykyä asettua toisen asemaan.

Jos mie olen vaikka kipeänä ei toinen voi silloin hyppiä riemusta ja lähteä bailaamaan. Sitten pitää surkutella ja voivotella, silittää päätä ja tuoda kanakeittoa jne. Se on romantiikkaa se.

Jos minnuu itkettää, voi mieskii itkeä. Tai no..niin, jotain sellaista.

Empaattisuus on empaattisuutta...noh...

tunneälyä, että tajuaa, miltä minusta tuntuu. Kykyä asettua toisen asemaan.

Jos mie olen vaikka kipeänä ei toinen voi silloin hyppiä riemusta ja lähteä bailaamaan. Sitten pitää surkutella ja voivotella, silittää päätä ja tuoda kanakeittoa jne. Se on romantiikkaa se.

Jos minnuu itkettää, voi mieskii itkeä. Tai no..niin, jotain sellaista.

Misspönttöuuni: "Jos minnuu itkettää, voi mieskii itkeä. Tai no..niin, jotain sellaista."

Entä kun miehellä testosteroni estää kyynelteen muodostumisen. Itseäni itketti äitini kuoltua. Silmiin koski kovasti ja oli paha olo, mutta ne kyyneleet tuli vasta kaksi viikkoa sen kuoleman jälkeen. Tällä vuosikymmenellä olen kaksi kertaa itkenyt naisen takia. Molemmat tapahtuivat vuonna 2015. Ensimmäisenä itkini yhtä naista, jonka kanssa olisin halunnut naimisiin, mutta hän oli eri mieltä. Itkin onnettoman rakastumisen takia aikaisemmin tapahtuneita juttuja ja tunteitani nuoreen naiseen vuosien takaa. Rakastuminen ja joku naisen suostuminen kosintaan tai rukkaset häneltä saavat miehen kyyneliin. Sitten elokuussa 2015 olin kiinnostunut yhdestä naisesta, mutta tämä ilmoitti, että enää en saa tulla hänen seuraansa juomaan kahvia. Itkin silloin torjutuksi tulemista, sillä olin tosissaan kiinnostunut hänestä. Varmaan itkisin jotain yhdessä naisen kanssa, mutta niitä kyynelijä ei aivan vähästä tule, vaikka itkettäisi. Sen voin asettautua kyllä naisen asemaan ja elää hänen tunteissaan mukanaan, mutta niitä kyyneleitä ei tule välttämättä jonkun läheisen kuoleman takia kuin vasta kaksi viikkoa myöhässä. Ei johdu tunteettomuudesta vaan mieshormoonista, joka ehkäisee kyynelien muodostumisen.

Nyt olet jo täysin tervehtynyt siitä keuhkokuumeesta?

Misspönttöuuni: "Jos minnuu itkettää, voi mieskii itkeä. Tai no..niin, jotain sellaista."

Entä kun miehellä testosteroni estää kyynelteen muodostumisen. Itseäni itketti äitini kuoltua. Silmiin koski kovasti ja oli paha olo, mutta ne kyyneleet tuli vasta kaksi viikkoa sen kuoleman jälkeen. Tällä vuosikymmenellä olen kaksi kertaa itkenyt naisen takia. Molemmat tapahtuivat vuonna 2015. Ensimmäisenä itkini yhtä naista, jonka kanssa olisin halunnut naimisiin, mutta hän oli eri mieltä. Itkin onnettoman rakastumisen takia aikaisemmin tapahtuneita juttuja ja tunteitani nuoreen naiseen vuosien takaa. Rakastuminen ja joku naisen suostuminen kosintaan tai rukkaset häneltä saavat miehen kyyneliin. Sitten elokuussa 2015 olin kiinnostunut yhdestä naisesta, mutta tämä ilmoitti, että enää en saa tulla hänen seuraansa juomaan kahvia. Itkin silloin torjutuksi tulemista, sillä olin tosissaan kiinnostunut hänestä. Varmaan itkisin jotain yhdessä naisen kanssa, mutta niitä kyynelijä ei aivan vähästä tule, vaikka itkettäisi. Sen voin asettautua kyllä naisen asemaan ja elää hänen tunteissaan mukanaan, mutta niitä kyyneleitä ei tule välttämättä jonkun läheisen kuoleman takia kuin vasta kaksi viikkoa myöhässä. Ei johdu tunteettomuudesta vaan mieshormoonista, joka ehkäisee kyynelien muodostumisen.

Nyt olet jo täysin tervehtynyt siitä keuhkokuumeesta?

.. Iso Mies.. Ja Mutuilee Mitä Sattuu.. Mistä Moinen?.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Iso Mies.. Ja Mutuilee Mitä Sattuu.. Mistä Moinen?.. ;P

Ne oli musta tuntuu juttuja, jotka tuli mieleen, kun tämä naishenkilö Misspönttöuuni puhui itkemisestä. Ilmaisin, että mies ei itke yhtä helposti kuin nainen. En muista kuin kolme kertaa tällä vuosikymmeneltä, kun olen itkenyt. Kaksi kertaa itkin vuonna 2015 ja kerran sitä aiemmin samalla vuosikymmenellä. Vettä valui kyllä tänäänkin silmistä, kun silmät olivat rasittuneita, mutta se ei ollut itkemistä. Jos kolme kertaa noin itkee vuosikymmenessä niin vähän vaikea sen naisen tunteissa itkeä mukana, kun tämä itkee. Mieshormonien takia ei tule miehellä niin helposti kyyneleitä. Jotain miehen naisen mukana itkemistä tuo pönttis empatiallaan tarkoitti? Vastasin hänelle, vaikka en ehkä taidokkaasti. Vastasinko nyt Sinun kysymykseesi?

Ne oli musta tuntuu juttuja, jotka tuli mieleen, kun tämä naishenkilö Misspönttöuuni puhui itkemisestä. Ilmaisin, että mies ei itke yhtä helposti kuin nainen. En muista kuin kolme kertaa tällä vuosikymmeneltä, kun olen itkenyt. Kaksi kertaa itkin vuonna 2015 ja kerran sitä aiemmin samalla vuosikymmenellä. Vettä valui kyllä tänäänkin silmistä, kun silmät olivat rasittuneita, mutta se ei ollut itkemistä. Jos kolme kertaa noin itkee vuosikymmenessä niin vähän vaikea sen naisen tunteissa itkeä mukana, kun tämä itkee. Mieshormonien takia ei tule miehellä niin helposti kyyneleitä. Jotain miehen naisen mukana itkemistä tuo pönttis empatiallaan tarkoitti? Vastasin hänelle, vaikka en ehkä taidokkaasti. Vastasinko nyt Sinun kysymykseesi?

"testosteroni estää kyynelteen muodostumisen".. "vasta kaksi viikkoa myöhässä.. vaan mieshormoonista, joka ehkäisee kyynelien muodostumisen."

.. Laitas Jotain Vakuuttavia Toistettavia TutkimusTuloksia Aiheesta, jotka on Todettu&Todistettu PaikkansaPitäviksi.. ;P

.. Kyllä nämä jutut johtuu PääOsin ihan Muista Jutuista.. ;P

Voiko se olla totta tuo mieshormonihomma?

Minäkään en tunne kovin montaa miestä, joka osaisi itkeä KUNNOLLA.

Ja se on outoa.

Siinä kyllä mies patoaa tunteensa.

"testosteroni estää kyynelteen muodostumisen".. "vasta kaksi viikkoa myöhässä.. vaan mieshormoonista, joka ehkäisee kyynelien muodostumisen."

.. Laitas Jotain Vakuuttavia Toistettavia TutkimusTuloksia Aiheesta, jotka on Todettu&Todistettu PaikkansaPitäviksi.. ;P

Osaako Nuuska itkeä? Vai miten se nyt on ylipäätään? Vai onko se kasvatuspohjan aiheuttamaa miehillä, että "mies ei itke", isä kun on pojille niin sanonut?

Itkekää! Siis jos siltä yhtään tuntuu. Oikeastaan se on hyvin kaunista kun näkee, että mies itkee...

niin..

Jossain lehdessä (Tiede?) oli tutkimus siitä. Itse olen ilmeisesti itkenyt tällä vuosikymmenellä 3-5 kertaa eli voi niitä olla enemmän kuin äkkiseltään muistamani kolme. Itse sen lehtiartikkelin perusteella, että se kenties johtuu testosteronista. Naiset taas itkevät enemmän hormonillisista syistä. Sitäkin on tutkittu. En jaksanut etsiä tutkimusta, mutta tuo linkki sattui ensimmäiseksi silmiin.

"Naiset itkevät yleensä enemmän kuin miehet. Syynä ovat hormonit: naisten kehossa jyllää myötätuntoon vaikuttava prolaktiini, jonka taso nousee aina ennen itkua ja itkemisen aikana. On osoitettu, että prolaktiini kasvaa myös raskausaikana pysyen korkealla vielä muutaman viikon synnytyksen jälkeen.

Miesten hormonit, erityisesti testosteroni, saattavat puolestaan estää kyyneleiden purkautumisen. Vanhemmalla iällä, jolloin testosteronin määrä kehossa on vähentynyt, miehetkin liikuttuvat herkemmin."

https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/oletko-itkupilli-tassa-syy/3202826#gs.1H8STWo

Voiko se olla totta tuo mieshormonihomma?

Minäkään en tunne kovin montaa miestä, joka osaisi itkeä KUNNOLLA.

Ja se on outoa.

Siinä kyllä mies patoaa tunteensa.

Misspönttöuuni: "Siinä kyllä mies patoaa tunteensa."

Kuten kerroin silmiin koski valtavasti ja itketti, mutta kyyneleitä ei tullut. Sen sijaan kengällä potki seinää, kun kuulin äidin kuolemasta.

Kyllä hormonit vaikuttavat. Itselläni oli myöhäinen kevät lääkärin mukaan eli miehen hormonaalinen muutos tuli myöhään. Armeijassaolo aikana tästä syystä ääneni ei ollut vielä muuttunut bassoksi. Silloin tuli itkettyä sitä, että lapsena oli erehtynyt menemään yhden siemensyöksyn kokeneena armeijaan. Varmasti olisin saanut lykkäystä, mutta silloin itketti vielä. Vuoden armeijan jälkeen jouduin menemäään hakemaan lääkäristä potenssinalennuspillereitä. Lääkäri ilmoitti, että sellaisia ei ole olemassa vaan minulla on myöhäisestä keväästä johtuva hormoninen ylituotantohäiriö. Silloin seksuaalivietti oli valtava, haaveili hirvittävästi metsästämisestä ja ei tullut kyyneleitä ollenkaan enää. Lihaksetkin kasvoivat eri tavalla. Paino nousi hetkessä noin kymmenen kiloa ilman läskiä. Maailma muuttui ja sen jälkeen ei ole paljon enää itkettänyt, mutta jonkinlaisena lapsena tai pikemmin murrosikäisenä armeijassa ollessa vielä itketti. Armeija ei opettanut, että ei saanut itkeä vaan hormonitason nousu teki itkemisestä käytännössä katsoen lopun monta kuukautta armeijan jälkeen?

Jossain lehdessä (Tiede?) oli tutkimus siitä. Itse olen ilmeisesti itkenyt tällä vuosikymmenellä 3-5 kertaa eli voi niitä olla enemmän kuin äkkiseltään muistamani kolme. Itse sen lehtiartikkelin perusteella, että se kenties johtuu testosteronista. Naiset taas itkevät enemmän hormonillisista syistä. Sitäkin on tutkittu. En jaksanut etsiä tutkimusta, mutta tuo linkki sattui ensimmäiseksi silmiin.

"Naiset itkevät yleensä enemmän kuin miehet. Syynä ovat hormonit: naisten kehossa jyllää myötätuntoon vaikuttava prolaktiini, jonka taso nousee aina ennen itkua ja itkemisen aikana. On osoitettu, että prolaktiini kasvaa myös raskausaikana pysyen korkealla vielä muutaman viikon synnytyksen jälkeen.

Miesten hormonit, erityisesti testosteroni, saattavat puolestaan estää kyyneleiden purkautumisen. Vanhemmalla iällä, jolloin testosteronin määrä kehossa on vähentynyt, miehetkin liikuttuvat herkemmin."

https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/oletko-itkupilli-tassa-syy/3202826#gs.1H8STWo

.. Jonkun/Joidenkin Pelkät HypoTeesit Eivät Ole Tutkimuksia.. Ne ovat jonkun/joidenkin Mutuja.. ;P

.. TiedeLehden Puolella ei taideta olla asiasta edes mitään Julkaistu.. Vaan Jossain keskustelussa, joku Yksittäinen AnoMuumi Henkilö on Esittänyt Oman HenkKoht Mutunsa KymmenenVuotta sitten.. ;P

.. Jos/kun Asia olisi Noin, niin se Olisi Jo Suurella TodNäköisyydellä Todistettu, koska se olisi HyvinHyvin Helppo Tutkia ja Toistaa, jos se pitäisi paikkansa.. ;P

.. Mä Näen asian Näin, että Ihmisten Välillä on Geneettisiä Eroja, kuinka vahvasti he mitäkin Tunteita Kokevat ja Millä Tavalla ja Kuinka Herkästi he mitäkin Tunteita Ilmaisevat.. Ja Kuinka Aidosti ja Mistä syystä he niitä Ilmaisevat jne., jotkut kun "voivat" PääSääntöisesti lähinnä Vain Feikata (itsekkäiden syiden takia) ja joillakin taas itsekkyydellä jne. ei ole mitään tekemistä asian kanssa.. Ja joillakin on sitten jotain tuolta väliltä.. ;P

.. Myös KasvaTukselliset, Kulttuuri, Kokemukset jne. Vaikuttaa enemmän tai vähemmän näihin(kin) juttuihin.. Riippuen Ihan Yksilöstä, että kuinka paljon kehenkin.. Samoin tietenkin esim. Hetkelliset tilat Esim. Shokki jne.. ;P

.. Näistä(kin) asioista on aika Vähän Vahvistettuja Tuloksia.. Mutta tuo väitteesi ei taida täyttää edes TieteellisenHypoteesin Kriteerejä.. ;P

http://time.com/4254089/science-crying/

https://fi.wikipedia.org/wiki/Itku

.. Noissa jotain Uudempaa juttua aiheesta, mutta aika paljon niissäkin on pelkkää Mutuilua.. ;P

.. Jonkun/Joidenkin Pelkät HypoTeesit Eivät Ole Tutkimuksia.. Ne ovat jonkun/joidenkin Mutuja.. ;P

.. TiedeLehden Puolella ei taideta olla asiasta edes mitään Julkaistu.. Vaan Jossain keskustelussa, joku Yksittäinen AnoMuumi Henkilö on Esittänyt Oman HenkKoht Mutunsa KymmenenVuotta sitten.. ;P

.. Jos/kun Asia olisi Noin, niin se Olisi Jo Suurella TodNäköisyydellä Todistettu, koska se olisi HyvinHyvin Helppo Tutkia ja Toistaa, jos se pitäisi paikkansa.. ;P

.. Mä Näen asian Näin, että Ihmisten Välillä on Geneettisiä Eroja, kuinka vahvasti he mitäkin Tunteita Kokevat ja Millä Tavalla ja Kuinka Herkästi he mitäkin Tunteita Ilmaisevat.. Ja Kuinka Aidosti ja Mistä syystä he niitä Ilmaisevat jne., jotkut kun "voivat" PääSääntöisesti lähinnä Vain Feikata (itsekkäiden syiden takia) ja joillakin taas itsekkyydellä jne. ei ole mitään tekemistä asian kanssa.. Ja joillakin on sitten jotain tuolta väliltä.. ;P

.. Myös KasvaTukselliset, Kulttuuri, Kokemukset jne. Vaikuttaa enemmän tai vähemmän näihin(kin) juttuihin.. Riippuen Ihan Yksilöstä, että kuinka paljon kehenkin.. Samoin tietenkin esim. Hetkelliset tilat Esim. Shokki jne.. ;P

.. Näistä(kin) asioista on aika Vähän Vahvistettuja Tuloksia.. Mutta tuo väitteesi ei taida täyttää edes TieteellisenHypoteesin Kriteerejä.. ;P

.. Noissa jotain Uudempaa juttua aiheesta, mutta aika paljon niissäkin on pelkkää Mutuilua.. ;P

.. Jos Joku pääsee Hesarin MaksuMuurin Läpi.. ;P

https://www.hs.fi/elama/art-2000002895024.html

.. Niin vois vaiks kopsata Tuon Tekstin tänne.. Suurin Kiinnostus kyseistä tekstiä kohtaan itsellä taitaa johtua siitä, kun tuota testiä ei pääse Lukemaan.. ;D

Osaako Nuuska itkeä? Vai miten se nyt on ylipäätään? Vai onko se kasvatuspohjan aiheuttamaa miehillä, että "mies ei itke", isä kun on pojille niin sanonut?

Itkekää! Siis jos siltä yhtään tuntuu. Oikeastaan se on hyvin kaunista kun näkee, että mies itkee...

niin..

.. Mua alkoi muuten vaivaa tuo Termi.. Se(kin) kun maistuu siltä, kuin se olisi luotu Negaation Kautta lähinnä HäpäisyTermiksi.. Kyynelehtiä/Kyynelehtiminen on PalParempi.. Neutraalimpi ja MieliKuvanakin Musta Kuvaavampi, jos/kun puhutaan KyynelKanavien Aukenemisesta Laajemmin.. Itkeminen kun on vain Yksi OsaAlue.. Ainaskin Musta.. ;P

Se ei itkeminen ja testosteroni ei ollut Internetissä vaan muistaakseni paperisessa "Tiede" lehdessä 5-15 vuotta sitten? Lähi vuosina en ole lukenut oikein Tiede-lehteä, mutta noina vuosina luin melko usein, vaikka en säännöllisesti joka kuukausi.

Oma käännös tuolla linkistä:

"1980 luvulla, biokemisti William H. Frey, tohtori, löysi, että naiset itkevät keskimäärin 5.3 kertaa kuukaudessa, samaan aikaan miehet itkevät keskimäärin 1.3 kertaa kuukautta kohden, itkun määriteltäessä mihinkä tahansa silmät kosteuttavaan..."

"Biologisesti, voi olla syy naisten itkemiselle enemmän kuin miehet: testosteroni voi estää itkemistä..."

http://www.apa.org/monitor/2014/02/cry.aspx

Naiset siis itkevät useammin ja se varmasti johtuu biologisista eroista. Arvellaan testosteronin vaikuttavan siihen. Pikahakuna en löytänyt kyllä yhtään tieteellistä tutkimusta, jossa olisi se varmasti vahvistettu. Toisaalta ei kuulu tärkeimpiin tutkimusaiheisiin ja melko yhdentekevä tieto. Itse olen ilmeisesti itkenyt noin viisi kertaa tällä vuosikymmenellä: ensimmäinen vuodelta 2010 on yksityiselämää, mutta vuodelta 2015 kahdet itkemiset johtuivat naisten pakeista: toinen oli vanha naimisiin meno haave pakkeineen ja kyseessä oli suurista tunteista. Yhden kerran ehkä olen itkenyt kauniin musiikin takia tällä vuosikymmenellä. Yhtä en muista, mutta kerran olen ehkä tänä vuonna muistaakseni itkenyt. Noin viisi kertaa ehkä tällä vuosikymmenellä, mutta oikeudessa ehkä lakikirjalla vannoessani joutuisiin myöntämään, että niitä saattoi olla vain kolme tai teoriassa jopa kymmenen itkukertaa kertaa koko vuosikymmenen aikana. En siis miehenä itke paljoa ja minusta siihen vaikutti mieheksi tuleminen, sillä lapsena itkin enemmän?

Se ei itkeminen ja testosteroni ei ollut Internetissä vaan muistaakseni paperisessa "Tiede" lehdessä 5-15 vuotta sitten? Lähi vuosina en ole lukenut oikein Tiede-lehteä, mutta noina vuosina luin melko usein, vaikka en säännöllisesti joka kuukausi.

Oma käännös tuolla linkistä:

"1980 luvulla, biokemisti William H. Frey, tohtori, löysi, että naiset itkevät keskimäärin 5.3 kertaa kuukaudessa, samaan aikaan miehet itkevät keskimäärin 1.3 kertaa kuukautta kohden, itkun määriteltäessä mihinkä tahansa silmät kosteuttavaan..."

"Biologisesti, voi olla syy naisten itkemiselle enemmän kuin miehet: testosteroni voi estää itkemistä..."

http://www.apa.org/monitor/2014/02/cry.aspx

Naiset siis itkevät useammin ja se varmasti johtuu biologisista eroista. Arvellaan testosteronin vaikuttavan siihen. Pikahakuna en löytänyt kyllä yhtään tieteellistä tutkimusta, jossa olisi se varmasti vahvistettu. Toisaalta ei kuulu tärkeimpiin tutkimusaiheisiin ja melko yhdentekevä tieto. Itse olen ilmeisesti itkenyt noin viisi kertaa tällä vuosikymmenellä: ensimmäinen vuodelta 2010 on yksityiselämää, mutta vuodelta 2015 kahdet itkemiset johtuivat naisten pakeista: toinen oli vanha naimisiin meno haave pakkeineen ja kyseessä oli suurista tunteista. Yhden kerran ehkä olen itkenyt kauniin musiikin takia tällä vuosikymmenellä. Yhtä en muista, mutta kerran olen ehkä tänä vuonna muistaakseni itkenyt. Noin viisi kertaa ehkä tällä vuosikymmenellä, mutta oikeudessa ehkä lakikirjalla vannoessani joutuisiin myöntämään, että niitä saattoi olla vain kolme tai teoriassa jopa kymmenen itkukertaa kertaa koko vuosikymmenen aikana. En siis miehenä itke paljoa ja minusta siihen vaikutti mieheksi tuleminen, sillä lapsena itkin enemmän?

.. Olet Nyt Selvästi Jämähtänyt tuohon Mutuiluusi ja et näe, etkä Kuule mitään muuta, kuin Mutuasi Vahvistavia asioita.. Ja nekin näet niin, kuin Itse Haluat ne nähdä.. ;P

.. Joku Mutuilee Jotain, eikä edes sano että asia on näin.. Vaan sanoo, että hänellä on sellainen Mutu, että asia voisi olla näin, niin sinä Näet/Kuulet, että kyseessä on Vahvistettu Totuus (Eikä Jonkun Mutu) jne.. ;P

.. Mä Voisin AnaLySoida mistä tää(kin) Johtuu, mutta jätetään nyt (ainakin vielä) Väliin.. ;P

.. Olet muuten Varmaan Kuullut VahvistuHarhasta ymv. jutuista.. ;P

.. Olet Nyt Selvästi Jämähtänyt tuohon Mutuiluusi ja et näe, etkä Kuule mitään muuta, kuin Mutuasi Vahvistavia asioita.. Ja nekin näet niin, kuin Itse Haluat ne nähdä.. ;P

.. Joku Mutuilee Jotain, eikä edes sano että asia on näin.. Vaan sanoo, että hänellä on sellainen Mutu, että asia voisi olla näin, niin sinä Näet/Kuulet, että kyseessä on Vahvistettu Totuus (Eikä Jonkun Mutu) jne.. ;P

.. Mä Voisin AnaLySoida mistä tää(kin) Johtuu, mutta jätetään nyt (ainakin vielä) Väliin.. ;P

.. Olet muuten Varmaan Kuullut VahvistuHarhasta ymv. jutuista.. ;P

Minulla lukiosta filosofia "10" ja jotain tietämistä liittyvää olen opiskellut myös yliopistossa. Täällä kirjoitettu teksti on juuri sitä mutuilua ja omien näkemyksiensä esittämistä. Täällä ei pyritä mihinkään tieteelliseen tietoon ja täyttämään tietoteorian sekä tieteen jokaista uloittuvuutta. En minään varmana tietona sitä testosteronin vaikutusta ole esittänyt vaan empiiristä havaintonani siitä, että kun armeijan jälkeen testosteronitasoni nousi niin itkemiseni loppui melkein seinään tai merkittävästi väheni. Sen jälkeen en kyllä ole tuntenut esimerkiksi mitään voimakasta kipu ja lähinnä surua äidin kuolemasta. Pettymyksiäkin on ollut vain muutamat pakit naisten taholta ja siitä itkut. Ehkä minulla ei ole niin paljon syytä itkeä muutamia kuukausia armeijasta lähtön jälkeen jolloin lääkärin mukaan minulla alkoi varsinaisesti "myöhäinen kevät" kunnolla. Se on fakta, että aiemmin minulla oli alempi testosteroni tasoa ja silloin itkin paljon enemmän.

"Itkuun liittyviä tunnetiloja ja tuntemuksia

suru; esimerkiksi läheisen ihmisen tai lemmikin kuolema tai yksinäisyyden aiheuttama suru
        voimakas kipu
        pettymys
        suuttumus
        suuri onnen tunne tai liikutus, esimerkiksi naimisiin mentäessä
        stressi ja ahdistus sekä niiden laukeamisen yhteydessä esiintyvä helpotuksen tunne
        loukkaus, joka kohdistuu itkijään"

• Noh kyllä hän se yllättäjä on😁

• Se mitään eteen tehnyt oon ollut paikalla.

• Mies on siis se yllättäjä? Hienoa! Voi teitä. :)

Millaisia romanttisia puolia?

Mies on siis se yllättäjä? Hienoa! Voi teitä. :)

Kerran se osti kukkapuskan mutta itse en osannut arvostaa sitä. Teki ruokaa heti alussa kun menin sinne. Jättää rakkaus viestejä kaikkialle kuin meni kouluun. Isi💕äiti loistaa meillä ympäriinsä aika ajoin kirjoitettuna.
        Sellainen romantikko

Mies on siis se yllättäjä? Hienoa! Voi teitä. :)

Ostaa herkkuja silloin tällöin

• valtakunta kirjoitti:

Kerran se osti kukkapuskan mutta itse en osannut arvostaa sitä. Teki ruokaa heti alussa kun menin sinne. Jättää rakkaus viestejä kaikkialle kuin meni kouluun. Isi💕äiti loistaa meillä ympäriinsä aika ajoin kirjoitettuna.
        Sellainen romantikko

Ei oo totta! Ihan todellistako? Ihanaa! Onnen tyttö Valtis, tuollainen mies kotona, sulla aina!

Oo...tuollaisesta voisi jo pyörtyä. Se RAKASTAA sinua niin.

(huokaisu)

Pitäkää yllä sitä <3

• valtakunta kirjoitti:

Ostaa herkkuja silloin tällöin

Oh...kurisee yksinään täällä...yksin pimeässä viltin alla...mikään muu ei lämmitä eikä romantisoi kuin villasukat.

Muh...

Toisilla on tuollaisia romantiikkapaketteja kotona käden ulottuvilla...

• valtakunta kirjoitti:

Sellainen romantikko

Hienoa kuulla! Tuosta tuli hyvälle tuulelle! Ilmangos Teillä jääkiekko ketjullinen määrä myös lapsia: yksi maalivahti ja viisi kenttäpelaaja! :)

Ei oo totta! Ihan todellistako? Ihanaa! Onnen tyttö Valtis, tuollainen mies kotona, sulla aina!

Oo...tuollaisesta voisi jo pyörtyä. Se RAKASTAA sinua niin.

(huokaisu)

Pitäkää yllä sitä <3

Kyllä se on sellainen romantikko

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä se on sellainen romantikko

Minusta miehet monesti pihtailevat hyviä asioita suotta, mutta sinun miehensi ei näytä tekevän niin. Kultaista.

Ja hänhän näkee sinusta, miten onnellinen sinä siitä olet.

Hienoa kuulla! Tuosta tuli hyvälle tuulelle! Ilmangos Teillä jääkiekko ketjullinen määrä myös lapsia: yksi maalivahti ja viisi kenttäpelaaja! :)

Nii kyllä se haluaa kaikki minun toiveet täyttää, mikä on realistista.

• valtakunta kirjoitti:

Nii kyllä se haluaa kaikki minun toiveet täyttää, mikä on realistista.

Parisuhde tasapainossa :)

• Ei kai sitä sanaa nyt alvariinsa tarvi viljellä. Naisethan aina korostaa että miesten pitäisi jo sanattomista vihjeistä ymmärtää milloin ollaan kiinnostunut. Sama toisiinpäin eli kyllä naisen pitäisi sanattomista teoista ymmärtää milloin rakkauden ilmoituksesta on kyse..

Mitä itseeni tulee niin ainakin siinä alkuhuumassa läheisyyden kaipuu kyllä paistaa minusta selkeästi läpi. Neljänsillä treffeillä "kiitos mukavasta illasta"-kättely suorin käsin on jo vaihtunut "mukava nähdä taas sinua" kättelyyn joka suoritetaan koukistetulla kädellä. Siitä naisen pitäisi jo tietää että ihastumisessa ollaan pitkällä.

Sitten jos ollaan parisuhteessa niin voihan noita romanttisia suosionosoituksia tehdä kunhan ensin nainen lupaa (mieluusti kirjallisena) ettei siitä asiasta juoruilla eikä ainakaan mitään tekstiä, kuvista puhumattakaan, leviä someen. Siinä loppuu meinaan kaverit kun ne tulevat sanomaan että koska teit tuollaisen jutskan niin nyt heidän vaimot/tyttöystävät odottavat heiltä vähintään samanlaista suoritusta. Sellaiseen kilpavarusteluun en kyllä ala.

• "Koukistetulla" :D Tikahdun nauruun, Hän tekee nyt tahalleen.

Ja tekstin loppuosa. Miksi sinä saat minut nauramaan ihan hervottomana :'D
        Jos olisit illan stand upissa, tulisin oitis katsomaan.

Tyyppi tekee vielä tuon niin salakavalasti ettei tajuakaan kun tässä hirnuu vesissä silmin, come on.

Tuli Kaurismäen filmit mieleen. Noi treffikohtaukset ja muka vähäeleisyys. En minä kyllä nyt usko, että sinä kättelyyn jätät

(naurua)

• Ikänenänvuosirenkaista

Nykyisellä kovalla vauhdilla olet silti liki 150 vuotias niillä neljänsillä treffeillä, joten varmasti on käsi koukistunut siihen mennessä.

• Ikänenänvuosirenkaista kirjoitti:

Nykyisellä kovalla vauhdilla olet silti liki 150 vuotias niillä neljänsillä treffeillä, joten varmasti on käsi koukistunut siihen mennessä.

Tuo on kyllä hyvä huomio, Näin siinä voi käydä. Tosin jos se oikea tulee vastaan niin neljännet treffit voi tulla melko joutuinkin. Lauantainkin jälkeen olisi ollut enää kolme vajaa jos nainen ei olisi todennut että ollaan eri tyyppisiä.

• eikiitos

En kyllä haluaisi sellaista naista joka alkaisi jostain landolan rämpyttelystä ja hoilottamisesta vollottamaan, tai odottaisi sellaista.

• Täällä palstalla aika moni on laittanut romanttisia lällyjä

• Hyvä pointti, siinä on kyllä tehty romantiikan eteen. Ei voi moittia :D

• Kiltti-Ja-Kunnollinen

Naiset on niin feikkejä että muka tykkäävät romantiikasta mutta kuitenkin naiset haluaa jännämiehen

• Romustiitinen

Nyt on somentiikka. Semantiikan voi unohtaa toritiikan puolelle. Laitanko linkin tubeen...

• Useit
    • kehtuuttaa
      • Miljooniaenemmän

Niillä on joo, oma nautinta asentonsa.

• Aamuamor

Romantiikka tulee kuin itsestään, kun sielut kohtaa. Ja sielut kohtaa, kun on pyyteetön pyrkimys tutustua toiseen läpikotaisin ja avaa itsensäkin suhteelle. Tämä tälläinen toisaalta mahdollista vaan, kun hyväksyy täysin itsensä ja luottaa siihen, että kykenee itsenäisiin päätöksiin.

Ei järki ja tunteet ole niin kaukana toisistaan kuin luullaan. Lämpimät tunteet tulee järjen äänestä ja järjen ääni vahvistaa lämpimät tunteet.

Romantiikka on hyvä ja kaunis, myös vahva ja vahvistava asia, mutta romantisointi taas syö sitä järkeä pois, mikä on kantava voima. Jää vain hattara.

• Tämä oli hyvä ja mielenkiintoinen vastaus! :) Kiitos siitä! :)

Minnekä tämän aloittaja on oikein hävinnyt, kun ei viikonloppuna kirjoittele! Kansa kaipaa misspönttöuunia tai ainakin minä kaipaan palstalle! :)

• p950412

Miksi aina miehen pitää panostaa siihen että nainen olisi suhteessa onnellinen ja saisi siltä suhteelta mitä toivoisi, miksi mies on itsekäs ja paha, jos hän vaatisi naiseltaan vastaavaa panostusta suhteeseen ja tekemään niitä asioita mitä mies suhteelta haluaisi? Miksi on oikein, että nainen on aina palveltava mutta ei koskaan palvelija, ja mies on aina palvelija mutta ei koskaan palveltava? Onko tämä tasa-arvoa?

• No koska kaikissa saippusarjoissa mies on aina se romantikko tulipunainen ruusu hampaiden välissä, lampaantalja kainalossa takkaa sytyttämässä. Sormus kiiltelee valmiina shampanjalasissa.

Siks.

Eikö se oo se totuuspohja?

• Ei. Ei ei ei.
      Tärkein kysymys kuuluu, mitä romantiikka on tehnyt MINUN eteeni?
      Ja se on kokonaan toinen tarina.

• Eiosaalaskeakuyökohta

Riittääkö vähäksi aikaa, jos löydät pari hymyä lisää. Ne oli toisessa sivussa vai sekosinko nyt laskuissa. 3 oli tänään yhteensä.

• Vettämuutensataa

Ai pitääkö romantiikan eteen jotain muka TEHDÄ? Ei minusta.

Minun mielestä romantiikka tulee. Tulee siitä, että kaksi ihmistä rakastaa toisiaan. Toki empaattisuus ja tunneälykkyys saa siitä romantisoinneista tutun ällön lällyn purppuranpunaisen hötön, mikä on imelämpi kuin hattara. Mutta ei sen eteen tarvitse tehdä mitään.

Tuntee vaan... niin iisiä.

• Tarviii!

• Vieläkinsataaropisee

Tarviii!

Höpöhöpö. Sitten ei vaan ole oikea ihminen oikean ihmisen kanssa. Ei rakkaudessa tarvitse tehdä mitään... sitä haluaa tehdä.

Mutta koska rakkaus on jokaisen oma henkilökohtainen tunne, sitä tekee sen mitä haluaisi itselleenkin. Ja meissä on eroa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8053
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5657
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5003
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4943
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3727
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2508
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe