Kansaneläkkeen maksu ulkomaille loppuu

Eriarvoiset.eläkeläiset

Suomi seuraa kaikessa hyvässä Ruotsia 20vuotta jäljessä ja pahassa heti
https://yle.fi/uutiset/3-10247912
Koskee 35 000 ulkomailla asuvaa köyhää eläkeläistä joiden kansaneläkkeen maksut loppuvat ja tämä ei koske hyvätuloisia jotka saavat työeläkettä!
Tästä ei uutisoida eikä pahemmin kerrota medioissa!!

3

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ähkäysehkäys

Abortti ei toistaiseksi ole valtiopetos.

• perska

Itse olen ollut pienellä työeläkkeellä ja saanut 301 eur kansaneläkettä noin 12 vuoden ajan yht n 860 euroa. Tänä aikana ei ole tullut juuri ollenkaan minkäänlaisia korotuksia. Tosin maailma on mennyt menojaan aikoja sitten hintojen suhteen. Tässä pitäisi tehdä iso remontti ja saattaa tämä pinten eläkkeiden maksu kokonaan työeläkkeiden kaltaiseksi ja pois hallitusten rieputuksesta. Säätää minimi alaraja eläkkeisiin ilman säätelyä. joka aiheuttaa ihmisten eriarvoisuutta ja suurta köyhyyttä. Tällä hetkellä sen pitäisi olla 1200 euroa/kk. Onko meillä varaa? Meillä todella on - maksettaviin eläkkeisiin yläraja, paljon on puhuttu noin 4000 eurosta.

• anonyymi_LVg

Mitenkä ne 35 000 on mennyt sinne ulkomaille, köyhyyttä näkemään ja laiskottelemaan. Sukulaisiani on Ruotsissa USA:ssa, Australiassa ja Kanadassa heitä ei näy köyhyys vaivaavaa. Järki käteen!
      Jos joku on ansainu 8000 € eläkkeen niin kyllä se hänelle kuuluu, 4000 € on kituutusta.
      Raja tulee olemaan 20-30 000 € ja tuskin sitä tulee ollenkaan.

Kun joutuu yksityiseen hoivakotiin 85 vuotiaana on hyvä jos on 5000 € eläke se saattaa juuri riittää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3265
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1767
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1701
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1379
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe