esim ruokaostoksia niin että tilaat kaupasta ja lähetti tuo kotiin vai käytkö ostamassa jok'ikisen maitopurkin ja tupakkiaskin itse? Nyt kun ei enää tarvitse asua edes taajamissa tai kulkuyhteyksien varrella kun lähetit ja tilausten tuojat ja viejät kiertelevät omilla kulkuneuvoillaan niin kotona viihtyvät eläkeläiset ja sairaseläkeläiset jne, pitkäaikaistyöttömät saavat vain tilaamalla netillä tai puhelimella kaikki palvelut kotiovelle.
Lääkäriinkään ei tarvi enää mennä kun voi ladata appin millä pääsee nettitohtorille joka tekee sinulle diagnoosin ja sitten ne lähettää sinulle lääkkeet nettiapteekista.
(Mietelmiä viime kesäisen suomenvierailuni jälkeen, kun siskoni joka on osa-aikaisesti palvelemassa vanhuksia kiirehti aamulla kahdeksalta töihin, kun hoidokin tupakit oli lopussa. Ei voinut odottaa yhtään.)
Me (yli seitsemänkymppiset) käymme vielä kaupassa ja kannammekin omat ostoksemme. Laboratoriokokeisiin ja lääkärille ajelemme omalla autolla. Olemmeko jotenkin aikajamaan jämähtäneitä kun emme osaa juoksuttaa muita omilla asioillamme?
Ulkoistatko asioilla käyntiä
37
567
Vastaukset
Me olemme vasta yli kuus-kymppisiä.
-70.
Joten mistäs me tietäisimme moista.
Luulenpa 80 olevan tietävänpää porukkaa sinulle.
H.Minun mielestäni juuri tuossa 60-70 vuotiaiden ryhmässä on eniten sellaisia jotka suhteellisen hyvin hallitsevat esim. näitä appeja ja tietotekniikkaa hyväkseen ja eivät häpeä käyttää liike-elämän heille tarjoamia maksullisia palveluja oman mukavuudenhalunsa johdosta. Ei aina sairauksien tai liikuntakyvyttömyyden takia, Yli 70-vuotiaat joko ovat fyysisesti (ja myös psyykisesti) vireää väkeä, yli kahdeksankymppisistä en tiedä paljoakaan, paitsi jos he ovat liikuntarajoitteisia tai sairaita ja tarvitsevat palveluita kotiin ja kodinhoitajaa joka juoksee asioilla.
Äitini käveli vielä yhdeksänkymppisenä Palomäestä Seppolan sillalle (2,5 km) ja takaisin joka päivä. Siihen saakka kun se kerran eksyi, suoraa katua kävellessä.Paloma.se.co kirjoitti:
Minun mielestäni juuri tuossa 60-70 vuotiaiden ryhmässä on eniten sellaisia jotka suhteellisen hyvin hallitsevat esim. näitä appeja ja tietotekniikkaa hyväkseen ja eivät häpeä käyttää liike-elämän heille tarjoamia maksullisia palveluja oman mukavuudenhalunsa johdosta. Ei aina sairauksien tai liikuntakyvyttömyyden takia, Yli 70-vuotiaat joko ovat fyysisesti (ja myös psyykisesti) vireää väkeä, yli kahdeksankymppisistä en tiedä paljoakaan, paitsi jos he ovat liikuntarajoitteisia tai sairaita ja tarvitsevat palveluita kotiin ja kodinhoitajaa joka juoksee asioilla.
Äitini käveli vielä yhdeksänkymppisenä Palomäestä Seppolan sillalle (2,5 km) ja takaisin joka päivä. Siihen saakka kun se kerran eksyi, suoraa katua kävellessä.Käyhän siis sinne 80 -siin.
Niin ei tarvitse enää luulotella.
H.- Turhaan
hunksz kirjoitti:
Käyhän siis sinne 80 -siin.
H.Miks kiusaat Palomaa???
hunksz kirjoitti:
Käyhän siis sinne 80 -siin.
H.Olen tällä hetkellä kiinnostunut ainoastaan TÄMÄN ikäryhmän palvelujen ulkoistamisen yleisyydestä : Kiitoksia ohjeistuksesta, taas kerran. Suksi ...suohon? :)
Turhaan kirjoitti:
Miks kiusaat Palomaa???
Koulukiusaaja osaa nää kiusaamisen kuviot. Koulussa se veti letistä kun se oikeesti halusi vain huomiota. Mutta kun sitä ei kukaan huomannut muuten...
- maijuska52
Paloma.se.co kirjoitti:
Minun mielestäni juuri tuossa 60-70 vuotiaiden ryhmässä on eniten sellaisia jotka suhteellisen hyvin hallitsevat esim. näitä appeja ja tietotekniikkaa hyväkseen ja eivät häpeä käyttää liike-elämän heille tarjoamia maksullisia palveluja oman mukavuudenhalunsa johdosta. Ei aina sairauksien tai liikuntakyvyttömyyden takia, Yli 70-vuotiaat joko ovat fyysisesti (ja myös psyykisesti) vireää väkeä, yli kahdeksankymppisistä en tiedä paljoakaan, paitsi jos he ovat liikuntarajoitteisia tai sairaita ja tarvitsevat palveluita kotiin ja kodinhoitajaa joka juoksee asioilla.
Äitini käveli vielä yhdeksänkymppisenä Palomäestä Seppolan sillalle (2,5 km) ja takaisin joka päivä. Siihen saakka kun se kerran eksyi, suoraa katua kävellessä.Voi herranjestas sentään...pitääkö sitä havetä jos käyttää maksullisia palveluita?
Mitä tulee aloitukseen, niin onko siinä jotain pahaa jos työssä käyvä ihminen menee kahdeksaan töihin? maijuska52 kirjoitti:
Voi herranjestas sentään...pitääkö sitä havetä jos käyttää maksullisia palveluita?
Mitä tulee aloitukseen, niin onko siinä jotain pahaa jos työssä käyvä ihminen menee kahdeksaan töihin?Voivoi maijuska....olet taas kerran ymmärtänyt väärin aloituksen. Kysymyshän on kartoituksesta, ei kritiikistä.
Ja se toinen juttu.... siskoni työaika on liukuva. Hän päättää itse tarpeen ja tilanteen mukaan miten sijoittaa ne ne viisi tuntia päivässä. Onnettomaksi koen tilanteen jossa nikotiinin orja ei pääse sen vertaa liikkeelle että saa ottaa myrkkyaskinsa itse vaan tarvitsee lähihoidon palveluja siihen.- maijuska52
Paloma.se.co kirjoitti:
Voivoi maijuska....olet taas kerran ymmärtänyt väärin aloituksen. Kysymyshän on kartoituksesta, ei kritiikistä.
Ja se toinen juttu.... siskoni työaika on liukuva. Hän päättää itse tarpeen ja tilanteen mukaan miten sijoittaa ne ne viisi tuntia päivässä. Onnettomaksi koen tilanteen jossa nikotiinin orja ei pääse sen vertaa liikkeelle että saa ottaa myrkkyaskinsa itse vaan tarvitsee lähihoidon palveluja siihen.Kirjoitat:"Minun mielestäni juuri tuossa 60-70 vuotiaiden ryhmässä on eniten sellaisia jotka suhteellisen hyvin hallitsevat esim. näitä appeja ja tietotekniikkaa hyväkseen ja eivät häpeä käyttää liike-elämän heille tarjoamia maksullisia palveluja oman mukavuudenhalunsa johdosta."
Mitä tulee siskoosi, niin eikö hänen työnsä edellytä vaitioloa, eikä kertoa sinulle noita asioita. - sivuraiteeltani
Paloma.se.co kirjoitti:
Voivoi maijuska....olet taas kerran ymmärtänyt väärin aloituksen. Kysymyshän on kartoituksesta, ei kritiikistä.
Ja se toinen juttu.... siskoni työaika on liukuva. Hän päättää itse tarpeen ja tilanteen mukaan miten sijoittaa ne ne viisi tuntia päivässä. Onnettomaksi koen tilanteen jossa nikotiinin orja ei pääse sen vertaa liikkeelle että saa ottaa myrkkyaskinsa itse vaan tarvitsee lähihoidon palveluja siihen.Siskosi on todennäköisesti vain seuraneiti näille vanhuksille, jos työ on liukuvaa?
- joojoovaan
maijuska52 kirjoitti:
Kirjoitat:"Minun mielestäni juuri tuossa 60-70 vuotiaiden ryhmässä on eniten sellaisia jotka suhteellisen hyvin hallitsevat esim. näitä appeja ja tietotekniikkaa hyväkseen ja eivät häpeä käyttää liike-elämän heille tarjoamia maksullisia palveluja oman mukavuudenhalunsa johdosta."
Mitä tulee siskoosi, niin eikö hänen työnsä edellytä vaitioloa, eikä kertoa sinulle noita asioita.Juu on se ihan kauheeta, että joku kehtaakin kertoa sellasta HUIPPUSALAISTA tietoa tupakkiaskin viemisestä.DDDD;)
Sinulla näkyy olevan vähän vellit ja puurot sekaisin salaisista tiedoista vai oliskohan vaan niin että haluat vi..tuilla Palomalle. maijuska52 kirjoitti:
Kirjoitat:"Minun mielestäni juuri tuossa 60-70 vuotiaiden ryhmässä on eniten sellaisia jotka suhteellisen hyvin hallitsevat esim. näitä appeja ja tietotekniikkaa hyväkseen ja eivät häpeä käyttää liike-elämän heille tarjoamia maksullisia palveluja oman mukavuudenhalunsa johdosta."
Mitä tulee siskoosi, niin eikö hänen työnsä edellytä vaitioloa, eikä kertoa sinulle noita asioita.Ei täällä ole kerrottu kuka vanhus on. Tupakoivia mummoja ja ukkoja on pilvin pimein.
Minä tykkään käydä kaupassa, nyt kun ei ole hoidettavaakaan enää saan kierrellä kaikessa rauhassa.
Autolla ajelen mökkireissut ja muut pidemmät matkat, sähköpyörä on käytössä lyhyillä matkoilla siihen asti kun sataa lumen.
Ei täällä ole mitään ikä karsinoita, kaikki halukkaat voivat kirjoittaa mille palstalle haluavat. En ole kuullut ylläpidon häätävän ketään pois mikäli käyttäytyy asiallisesti.
Aika jännää muuten, jos on ala-ikäinen palstalle niin saavat kirjoitella rauhassa, kukaan ei marise :)
Käyn lukemassa 50 , 70 , ja tänne kirjoittelen enimmäkseen.
70v on nykyisin sama kuin 50v joskus aikaisemmin, hyvin harvaa voi kutsua vanhukseksi. Eräät ovat vanhoja syntyessään, mielipiteiltään ja olemukseltaan.- maijuska52
mielikki.mummo kirjoitti:
Ei täällä ole kerrottu kuka vanhus on. Tupakoivia mummoja ja ukkoja on pilvin pimein.
Minä tykkään käydä kaupassa, nyt kun ei ole hoidettavaakaan enää saan kierrellä kaikessa rauhassa.
Autolla ajelen mökkireissut ja muut pidemmät matkat, sähköpyörä on käytössä lyhyillä matkoilla siihen asti kun sataa lumen.
Ei täällä ole mitään ikä karsinoita, kaikki halukkaat voivat kirjoittaa mille palstalle haluavat. En ole kuullut ylläpidon häätävän ketään pois mikäli käyttäytyy asiallisesti.
Aika jännää muuten, jos on ala-ikäinen palstalle niin saavat kirjoitella rauhassa, kukaan ei marise :)
Käyn lukemassa 50 , 70 , ja tänne kirjoittelen enimmäkseen.
70v on nykyisin sama kuin 50v joskus aikaisemmin, hyvin harvaa voi kutsua vanhukseksi. Eräät ovat vanhoja syntyessään, mielipiteiltään ja olemukseltaan.En ole missään maininnut, etteikö täällä saisi kirjoittaa oli ikä mikä tahansa.
maijuska52 kirjoitti:
En ole missään maininnut, etteikö täällä saisi kirjoittaa oli ikä mikä tahansa.
Anteeksi, ei ollut nuo lauseet sinulle :)
S e voi hyvinkin olla tulevaisuutta, että ruokakauppa-asioinnille käy niin kuin pankkipalveluille, joka haluaa palvelua, joutuu siitä maksamaan.
Kaupalle tulee säästöjä, kun riittää pelkkä varasto, josta lähetit kerää tavarat, ja ajavat pari kertaa päivässä määrätyn lenkin. Silloin kyllä heräteostokset jäävät vähiin.
Naiset kuitenkin tykkää hipelöidä vaatteita sun muuta, niin tuskin ajatus toteutuu aivan heti.
Nytkin marketeissa ruokatavarat on tungettu aina peränrkkaan, naistenvaatteet on liikkeessä ensimmäisenä ja hajuvedet, meikit juuri ennen kassaa.
Hyvä niin, kun meikäläinen ei ole tottunut palveltavaksi, vaivaantunut olo, kun ei tiedä, milloin pitää antaa tippiä milloin ei.
Kyllä minä sieltä peränurkasta ne ruokatavarat voin hyvin kassalle kantaa.Terveyskeskus on tavallaan ulkoistanut omat käyntini,
soittopyynnöllä saan yhteyden lääkäriin ja hän tekee diagnoosinsa ja määrää lääkkeitä jos jotain tarvitaan tai sitten jos vakavammalta näyttää, labraan ja lähetteellä eteenpäin. kerran vuoteen käyn siellä labrassa ja näytillä kun vakiopilleri pitää uusia.
Lähiruokapiiriä olen miettinyt, mutta siinäkin ne tuotteet pitää hakea tietystä paikasta, ihan sama jos käyn kaupassa ja valitsen sieltä.
Kesän ja nyt alku syksyn olen käynyt torilla vihanneksilla yms lähiviljelijän tiskillä, mutta tämän kuun jälkeen pitää etsiä uusi viljelijä, kun häneltä tuoretuotteet loppuvat.
Lähikauppa kuskaisi tilauksen mukaan tavarat kotiin jos kauppiaalta pyytää ja tekee sopimuksen, tottahan siitä kuljetuksesta saa maksaa. Mutta toisaalta kulutus on niin vähäistä, mutta jos ei esim pääsisi liikkeelle, olisi varmaan moinen sopimus pakko tehdä. Ehkä tilaus riittäisi kerran viikossa.
Kosmetiikka tulee kotiin asti, olen ruotsalaisen kosmetiikkafirman asiakas , toisin sanoen lähelläni asuu hyvä myyjä, joka pitää huolta kosmetiikastani ja tuo tilaamani jopa kolmen euron huulipunankin kotiin asti. Silloin tällöin tilaan häneltä.
Ehkä se aika, että ulkoistaa, antaa vielä odottaa. Paljon tietysti terveydestä ja kunnosta kiinni.
ikkunanpesua ja lumihommia joudun ehkä ensimmäisenä ulkoistamaan.- Bengalitikku
Vielä ei ole ollut tarvetta. Tuttuni käyttää ruokaostostoimitusta. Hienoa on, että isot ketjut aktivoituvat tässäkin palvelumuodossa. Vielä kun nivotaan kaupan kyljessä oleva apteekki, niin sekin auttaisi monia. Etäohjausta kotoa käsin.
Jos sairastuisin, enkä voisi mennä kaupoille, kyllä tilaisin ruokakassin kotiin tai jos en pääsisi liikkumaan tai se vaikeutuisi jotenkin.
Vaikka palvelu vähän maksaa, niin vaivaa ja aikaa säästyy, taksikulut ovat suuremmat.
Mutta voidakseni varmistaa omaa kykyäni hoitaa vielä asioita lähdin jumpparyhmiin pitääkseni lihaskuntoa ja liikkuvuutta yllä.
Meitä on 60 ja 70 ikäisiä. Silloin tällöin joku mieskin uskaltautuu.
Ainut konsti ulkoilun lisäksi.
Voisihan liikunta ohjeiden mukaan jumppaliikkeitä tehdä kotonakin.
Vätystelisin. - Ingopallo
Bengalitikku kirjoitti:
Vielä ei ole ollut tarvetta. Tuttuni käyttää ruokaostostoimitusta. Hienoa on, että isot ketjut aktivoituvat tässäkin palvelumuodossa. Vielä kun nivotaan kaupan kyljessä oleva apteekki, niin sekin auttaisi monia. Etäohjausta kotoa käsin.
Jos sairastuisin, enkä voisi mennä kaupoille, kyllä tilaisin ruokakassin kotiin tai jos en pääsisi liikkumaan tai se vaikeutuisi jotenkin.
Vaikka palvelu vähän maksaa, niin vaivaa ja aikaa säästyy, taksikulut ovat suuremmat.
Mutta voidakseni varmistaa omaa kykyäni hoitaa vielä asioita lähdin jumpparyhmiin pitääkseni lihaskuntoa ja liikkuvuutta yllä.
Meitä on 60 ja 70 ikäisiä. Silloin tällöin joku mieskin uskaltautuu.
Ainut konsti ulkoilun lisäksi.
Voisihan liikunta ohjeiden mukaan jumppaliikkeitä tehdä kotonakin.
Vätystelisin.Kun tarvetta tulee kokeilkaa. K-marketit toimittaa tuotteet kotiin ja laittaatarvittavat jutut jääkaapiin. 10€ hujakoilla on palvelumaksu. Kerran viikossa kaverini tilaa 80€ satsin ja on enemmän kun tyytyväinen palveluun.
- Bengalitikku
Samoin tuttuni. Välttyy impulsseilta. Mutta hyvä tieto tuo.
Odotapa kun kelit muuttuvat ja sataa venttäräntäälunta.
Oikeastaan pitäisi joskus testata.
Itsepalvelukassathan on jo hyvä edistys. - maailmanparasasia
Esim K-supermarketeilla on viikottain hyviä tarjouksia. Niitä tuotteita koko rahalla kotiin tuotuna, niin säästää vähintään toimituskulujen verran.
Minua eniten on askarruttanut terveyspalvelujen nettiin siirtyminen ja miten se vaikuttaa esim. vanhempien ihmisten haluun tai haluttomuuteen hakeutua hoitoon pienempien vaivojen tai oireilun takia. Minä en oikein osaa luottaa vielä ainakaan että joku nettitohtori osaisi tehdä minulle diagnoosin pelkän nettikontaktin perusteella.
- Bengalitikku
No tuosta olen samaa mieltä. Tuskin lääkärillä on aikaa enempi per asiakas.
Entä hoitovirheet? Väärät diagnoosit.
Nyt voi uusia reseptin sentään netissä.
Mutta tässä olisi parannettavaa. Eri lääkkeitä määrätään eri jaksoissa tai kpl-määrissä. Jos on iso lääkecoctail per päivä, niin eri lääkkeitä joutuu hakemaan useaan otteeseen tai jos lääkejakelussa on ongelmia, kuten viime vuonna Suomessa, siinä sitten asiakas/potilas veivaa taksilla monta kertaa apteekkiin ja Kelan kortti vinkuu.
Tätä pitäisi rationalisoida ja yhteiskunta säästäisi. Palo
Palvelutalossa on käytössä melkein nettitohtori.
Jos asukkaalla on vaikka haava, hoitaja kuvaa sen ja lähettää tohtorille.
Tohtori katsoo kuvan kun ehtii ja määrää hoidon, jos tarvetta on.
Hoitajat tuovat tarvittavat lääkkeet.
Tohtori tulee paikalle vain välttämättömissä asioissa.
- bessie--
Vasta viimeisen pakon edessä ulkoistan asioilla käymisen. Kaupoissa ja muissa julkisissa paikoissa pyöriminen ei ole koskaan ollut minulle vastenmielistä, päinvastoin oikeastaan. Jostain syystä sen kuitenkin lopetin melkein kokonaan, mutta nyt on mieli muuttunut.
Tarkoitukseni on ruveta käymään ruokakaupassa joka päivä. Aion myös ruveta käymään kirjastossa ja kahvilassa liki päivittäin.
Isossa kauppakeskuksessa olen koko ajan käynyt vähintään kerran viikossa ja keskustassa (Helsingin) hieman harvemmin, niin aion tehdä edelleen. - flegmaatti
Ei ole ollut tarvetta eikä syytäkään.
Viitenä viikonpäivänä kävelen päivittäiskaupan ohi mennen tullen.
Poikkean kaupassa muutaman kerran viikossa tehden lopulliset valinnat paikan päällä. Punalappuiset saattavat vaikuttaa sapuskasuunnitelmiini, tai sitten ei.
Teen usein mutkan toisen marketin kautta. Kävelyä tulee lisää pari sataa metriä.
Apteekki aiheuttaakin sitten lisäkävelyä melkein toisen mokoman eli lyhyimpään salimatkaan tulee "apteekkilisää" ehkä 300m.
Lähin yksityisklinikka on 100m:n päässä. Labraan voi kävellä sisään ilman ajan varausta. Lekuriaikaa on varauduttava odottamaan seuraavaan päivään.
Kunnallinen labra muutti kuukauden alussa 200m:n päähän. Vaimoni jo testasi sen. Kunnallinen hammashoitola on kuntosalia vastapäätä.
Sunnuntaina tuli alapuolen etuhampaaseen pieni olhkeama joka tuntui kielessä.
Soitin maanantaina hieman ennen puolta päivää. Klo13.55 minulle ilmoitettiin, että olisi aika klo14.30. Löysivät jotain muutakin puuhaa kuin vain sen pienen lohkeaman täyttämisen.
Pankkiautomaatti ja K-posti ovat salimatkan varrella kotoa katsoen parin sadan metrin päässä. Posti aiheuttaa poikkeaman sisälle. Automatti 2 x 10m sivuun.
Palvelujen ostaminen vaikuttaisi jotenkin keinotekoiselta.
Olen yrittänyt sitäkin. Siis palvelun ostamista. Kun minut kotiutettiin 7 vuotta sitten avannepussi kupeessa niin tilasimme kotisairaanhoitajan sopimaan sen pohjan vaihtamisesta. Sovittuna aikana tuli kaksi nuorehkoa tipaiitaa. Selvitimme asian ja tarpeemme.
"Hii"! Ott sie vaihtanu? En oo. En miekää.
Tuossa vaiheessa kiittelimme mielenkiinnosta ja vaimoni hoiti pohjan vaihtoon kuuluvat toimenpiteet ohjeiden mukaan 3 kuukautta.
Ei onnistunut ostelukaan.
Kun vaimo lähtee rälläämään harmaahapsiklubin reisuille niin bussipysäkki on noin 200m:n päässä. Monet eläkeläiset kokevat kaupoissa käymisen sosiaaliseksi tapahtumaksi ja mietinkin että jospa asioimisen ja ostoksien tekemisen siirtäminen nettiin ja lähettipalveluihin eristäisi vieläkin enemmän ja johtaisi suurempaan sosiaaliseen köyhtymiseen. Lego ainakin tykkää aina rupatella ihmisten kanssa kaupoissa ja vaihtaa jonkun sanan kauppojen tutumpien kassojen kanssa.
- flegmaatti
Niin, ja ne pelikoneet!
Kotiutumiseni jälkeen pelaan taskuun jääneet kolikot periaatteella 20c kerrallaan kolikon koosta riippumatta. Maksimi on siis 2€ / käynti. Jos voitan seuraavalle tasaeurolle niin lopetan.
Tänään oli koneessa viimeinen euroni jolla peslasi jokeripokeria.
En kyttää toisia mutta en voinut olla havaitsematta kun viereisen koneen mummeli, joka oli seisonut siinä jo mennessäni markettiin, syötti koneeseen 20€.
No, jos ei ole muuta tekemistä ja on runsaasti täysin hyödytöntä rahaa niin mikäs siinä.
Eihän tälläinen mummeli voi käyttää kuljetuspalveluja! flegmaatti kirjoitti:
Niin, ja ne pelikoneet!
Kotiutumiseni jälkeen pelaan taskuun jääneet kolikot periaatteella 20c kerrallaan kolikon koosta riippumatta. Maksimi on siis 2€ / käynti. Jos voitan seuraavalle tasaeurolle niin lopetan.
Tänään oli koneessa viimeinen euroni jolla peslasi jokeripokeria.
En kyttää toisia mutta en voinut olla havaitsematta kun viereisen koneen mummeli, joka oli seisonut siinä jo mennessäni markettiin, syötti koneeseen 20€.
No, jos ei ole muuta tekemistä ja on runsaasti täysin hyödytöntä rahaa niin mikäs siinä.
Eihän tälläinen mummeli voi käyttää kuljetuspalveluja!Mikä onni että meillä täällä ei ole noita peliautomaatteja kauppojen eteisessä. Usein on jonkinlainen kahvio tai ainakin kahviautomaatti ja muutama pöytä ja tuoli mihin mummot ja vaarit voivat istahtaa rupattelemaan kyytiä odottaessaan.
- pirremiinapas
Yritän käydä asioilla itse, niin kauan kun saan autolla ajaa, sitten täytyy keksiä jotain muuta jos kortti lähtee..
Toisaalta, muumioituuhan sitä aivan kotiin jos ei missään käy, vaikka vain ruoka ostoksillakaan..- pirremiinapas
Lisään, olen ajatellut tuota nettilääkäriä, aika kylmältä kontaktilta tuntuu, vaikken tietenkään ole sitä koskaan käyttänyt, joten käytännön kokemuksia minulla ei palvelusta olekaan.
Vielä noista kaupan kotiin kuljetus palveluista, silloin kun olin pienten lasten, omien ja hoito, käytin kotiin kuljetus palvelua, soitin kauppaan ja sain ostokset kotiin pienellä palvelumaksulla. Ei huvittanut ajatus lähteä kauppaan useamman ratasikäisen kanssa :)
Mieheni ei tykännyt käydä ruokaostoksilla koskaan. pirremiinapas kirjoitti:
Lisään, olen ajatellut tuota nettilääkäriä, aika kylmältä kontaktilta tuntuu, vaikken tietenkään ole sitä koskaan käyttänyt, joten käytännön kokemuksia minulla ei palvelusta olekaan.
Vielä noista kaupan kotiin kuljetus palveluista, silloin kun olin pienten lasten, omien ja hoito, käytin kotiin kuljetus palvelua, soitin kauppaan ja sain ostokset kotiin pienellä palvelumaksulla. Ei huvittanut ajatus lähteä kauppaan useamman ratasikäisen kanssa :)
Mieheni ei tykännyt käydä ruokaostoksilla koskaan.Hehe….Legolas rakastaa kaupassa käyntiä on kovasti avulias pakkaa ja kantaa kaikki kassit minä vain valitsen hyllystä mitä tarvitsemme ja haluamme.
Minulle kynnys olisi matalampi tilata kaikki sapuskat suoraan kotiin ja suunnitella ruokalistat viikoksi kahdeksi etukäteen.
- vielä.on.aikaa.itsellä
Itse en käytä, koska yhdistän kauppareissut muihin sosiaalisiin kanssakäymisiin.
Tuttapiirissäni on nuorehkoja (25-45 vuotiaista koostuvia) lapsiperheitä, jotka käyttävät "kassi ovelle" -palveluja. Suunnittelevat etukäteen ja tilaavat esim. suurempia kuiva-aine-eriä kerrallaan. Ovat kertoneet säästävän aikaa. Ura, perhe, harrastukset, lisäopinnot ja mitä kaikkea.
Olisipa tuollainen palvelu ollut silloin omien ruuhkavuosien aikaan.- flegmaatti
Meidän ruuhkavuosien palvelumme oli kotona kunnes lapsemme olivat kyllin vanhoja.
Silloinkin palvelumme varmistui osa-aika järjestelyllä.
Palvelu oli kiinni arkisin klo 17 > 20 ja lauantaisin klo 9 > 15.
Kun palvelu vielä vietti aikansa päivittäistavarakaupassa niin palvelu pelasi hienosti.
Maksoimme kuukauden yhteenvetolaskun luottokortin maksuaikaominaisuudella.
- Missä-oma-alotteisuus
Mitä enemmän palveluttaa itseään.
Sitä lähemmäksi kuolema hiipii.
Sanon minä.
Vipinää viisareihin!- ihminenoon
Sitä vipinää viisareihin saa muullakin tavalla, kuin ruokakaupassa käynnistä ja palvelut on sitä varten, että niitä käytetään.
- bessie--
ihminenoon kirjoitti:
Sitä vipinää viisareihin saa muullakin tavalla, kuin ruokakaupassa käynnistä ja palvelut on sitä varten, että niitä käytetään.
Aika monet meistä joutuvat hiukan miettimään rahojensa riittävyyttä. Jos kunto ja aika suinkin riittää kaupassa käymiseen, niin onhan se turhaa maksaa ruokatavaroiden kotiin tuomisesta. Mieluummin ostaisin (ja ostankin) silläkin rahalla muita sinänsä tarpeettomia palveluita ('hemmottelua' mm.) ja tietysti myös tarpeellisia. Itse koen kaupassa käymisen lisäävän hyvinvointiani enemmänkin saamani hyötyliikunnan kuin sosiaalisen ulottuvuuden takia, jälkimmäisen merkitystä ollenkaan väheksymättä.
- Yhteishankinta
bessie-- kirjoitti:
Aika monet meistä joutuvat hiukan miettimään rahojensa riittävyyttä. Jos kunto ja aika suinkin riittää kaupassa käymiseen, niin onhan se turhaa maksaa ruokatavaroiden kotiin tuomisesta. Mieluummin ostaisin (ja ostankin) silläkin rahalla muita sinänsä tarpeettomia palveluita ('hemmottelua' mm.) ja tietysti myös tarpeellisia. Itse koen kaupassa käymisen lisäävän hyvinvointiani enemmänkin saamani hyötyliikunnan kuin sosiaalisen ulottuvuuden takia, jälkimmäisen merkitystä ollenkaan väheksymättä.
Kun teen viikkolistan, kerään siihen aina huipputarjouksia. Nyt naapuri tulee mukaan systeemiin ja tilaamme minun osoitteeseen "ruokakuorman" jonka sitten rauhassa katsomme molempien osalta pilkuntarkasti. Rahat siirtyy tililleni saman päivän aikana, 3m päässä asuvalta kerrostalonaapurilta. Kuljetusmaksu puolittuu ja selvät ostoslistat/maksut on helppo selvittää kahvikupin ääressä. Tarjoustuotteita esim 3 juhlamokkaa 10€, lähes joka viikko tai ruodoton lohifile 12€/kg ymym.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.32111878Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4173343Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951858- 891636
- 831623
- 921111
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te411091Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73937Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21923Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e253897