ottaisin vuokralaisen

parhaatonjapysyy

uusi asia itselleni.
esittääkö vuokralainen itse luottotietonsa
vai jouvunko minä ne etsiä jostain?

20

428

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laitahan palstan etsi-laatikkoon sana-pari.
      Jesse hunksz
      Silloin sinullekin alkaa kaikki olla selvää.

H.

• TerhikkiErkkikki

Onko nuo kakkapökäleitä mitä tuossa kuvassasi on?

• Ne-ovat-leipäjonon
        TerhikkiErkkikki kirjoitti:

Onko nuo kakkapökäleitä mitä tuossa kuvassasi on?

Hunkszi käy Hurstin jonosta eilisiä silakoita.

• vuokrallaasuja

Vuokranantaja tarkistaa vuokralaisen luottotiedot...….googlettamalla löytyy tietoa kun viitsii etsiä...….terveisin vuokralainen

• Näinasiaon

Sanot sille että voitte hieroa pippeliänne yhtee nii luottotiedot on sillä selvä. Työnnä peukku sen penaaliin.

• Kyllä ainakin meillä vuokranantaja hakee luottotiedot. Voihan ne tietysti vuokralainenkin antaa.
      Minulla oli yhteen aikaan vuokralaisia, sain tarpeekseni kun eivät maksaneet vuokriaan, tuli muutenkin naapureilta jatkuvasti valituksia.
      Möin asunnot, en enää edes mieti sijoitusasunnon ostamista.
      On hyviäkin vuokralaisia, kohdalleni osui useampi kelvoton.

• https://www.iltalehti.fi/
      Tässä on karmaiseva esimerkki kauhuvuokralaisista.
      Melko hirveä sattui kerran minullekin, mutta ei ihan näin paha. Ei ehtinyt asua kuin muutaman kuukauden.

• Pikkusijoittaja

Komppaan mielikki-mummoa. Oli vuokralaisia 80-luvulta lähtien, silloin kaikki sujui hyvin. 2000-luvulla muuttui. Vuokralaiset eivät piitanneet miten elivät, tuli korjauskustannusta ja vuokraraha oli lujassa. En ketään rahattomuudesta syytä, joustin maksuajoissa, mutta se välinpitämättömyys toisen omaisuudesta on tuomittavaa. Koskaan en repinyt isoja vuokria, hyvin kohtuullisia olivat. Ei vanha jaksa enää murehtia toisen ihmisen tekemisiä. Myin asunnon ja ostin osakkeita. Riskinsä on siinäkin.
      Otin itse maksulliset vuokralaisen luottotiedot, siitä meni vuokralaiselle tieto.

• Pitäätarkistaa

Kysy vaikka pankista. Ne saa myös jos kuuluu Suomen Vuokranantajiin. Ne pitää tarkistaa. Naamataulu ei kerro mitään. Laskut voi olla amaksamatta ja ihminen ulosotossa. Vuokralaisen kanssa pitää olla tarkka.
      Vielä vuokraan yhtä asuntoa ja on ollut aina aika hyvät vuokralaiset. Oli useampikin asunto, mutta myin myös ja ostin osakkeita ja näin on parempi.
      Kai osaat tehdä vuokrasopimuksen? Sen saa netistä. Kaikki pitää olla paperilla ettei tule vaikeuksia.

• Hjjkllloy

Eipä tuohon ole lisäämistä....
      Tällä tavalla se näkyy

• Kyllänäinon1

Pysyä vain erossa näistä töpeksijöistä

Vuokraa vain asiansa hoitavalle..

• Olen asunut aikoinaan kerrostalossa, johon otettiin vain luusereita asumaan.
        Kaikilla oli maksuhäiriömerkintöjä, luottotiedot menneet aikapäiviä sitten, ratteja ja lasuja.

Asumistuet menivät Kelalta suoraan vuokranantajalle ja porukoitten osuus oli 7 % , jonka taas sossu maksoi.

Osa porukasta oli raitistuneita holisteja ja he pitivät kovaa jöötä talossa.
        Pyykkivuorot olivat sujuvia ja pyykkejä ei kähvelletty koskaan.

Porukat pitivät huolta toisistaan. Jos ei kolmeen koputukseen vastattu, mentiin vara-avaimella sisään.
        Usein kyllä vastassa oli ikiuneen nukkunut.

• Onko.60plus.asunto

Olen ollut vuokralainen ikäni.
      Parasta mitä Suomen markkinoilta löytyy.
      Koskaan ei ole ollut ongelmia vuokranantajien kanssa. Jopa kyynelsilmiä olen nähnyt erotessamme. Ammattimiehenä olen pitänyt huolta myös luukkujen eli kämppien kunnosta.
      Nyt olen kolmen asunnon loukussa, kaupunki asunto, lande luukku ja vapaa-ajan kämppä.
      Ei huolta, tilanne seestyy kuukauden - parin viiveellä.

• hyyryläiset

Mikäli paikkakunnalla tai lähimaastossa toimii jokin vuokravälittäjä, esim. Vuokraturva (https://www.vuokraturva.fi/vuokranantajalle) helpoimmalla pääsee kun antaa firman hoitaa asian.
      Välittäjä tarkistaa taustat, tekee sopimukset ja jos vuokralainen jättää vauokrat maksamatta, välitysfirma hoitaa asiat, aina häätöä myöten. Juu, eihän ko.firmat harrastuspohjalta toimi, ottavat tietyn summan vuokrasta palkkiona:)

• Pikkusijoittaja

hyyryläiset,
      mutta ei maksa jos asukas hoitaa asuntoa huonosti aiheuttaen rempan, kuten mm. minulle vuokranantajana kävi.

• hyyryläiset

Mikä firma näin huonosti hoiti asiat ??

• isoäiti_

Minulla on ollut useita vuokralaisia eikä heidän kanssaan ole ollut mitään ongelmia, mutta pariin epärehelliseen välittäjään olen törmännyt. Molemmat ovat olleet pääkaupunkiseudulta.
      Pieni vuokraehdokkaiden historiaan perehtyminen usein auttaa luottamuksen löytymisessä.

• pirremiinapas

Mieki voisin ottaa, alivuokralaisen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      181
      7504
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      265
      1833
    3. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      68
      1289
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      72
      1213
    5. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      64
      1187
    6. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      57
      1178
    7. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      93
      1112
    8. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1108
    9. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      51
      1085
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1046
    Aihe