suomi 60 +.

e.lä.mä

On nolla, voidaan poistaa heti koska kirjoittajilla ei ole aivoja.

56

1085

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipäs.huudella

Pidä mölysi siellä ruotsissa.

• e.lä.mä

Koskee koko Suomea--- Tv- lehdet jne.

• Hömpöti, pömpöti,
      täällä meillä jokaisella on oivat aivot.
      Sitä paitsi 60 on kaukana nollasta.

• Psykoterapeutitar

Se on ihan totta! Pikkuhiljaa kiinnostus esim. lehtien lukemiseen vähenee. Ei kiinnosta enää samalla tavalla politiikka tai maailman tapahtumat. Elämä pyörii pienessä piirissä, miten saa rahat riittämään ja mistää ruokaa mahdollisimman halvalla. Aikaa menee funtsatessa, miten pääsee liikkumaan julkisilla mahdollisimman edullisesti jne. jne.

Siinä ne aivot pikkuhiljaa surkastuu, kun käyttö yksipuolistuu ja vähenee!

• Lehdistöstä-huit-viis

Kyllä, puhut asiaa asian vierestä asiaa hipoen.
        Itse olen pitänyt huolen, että kiinnostukseni naisia kohtaan ei ole laantunut, että ei ole vähentynyt, ainakaan kovin merkittävästi.
        Toki kategorointi on astunut kuvaan jossain määrin.

• Psykoterapeutitar

Noh, itse en koskaan ole naisista ollut kiinnostunutkaan!

• AivotkoKatosivat

Ai, ihmiset eivät kiinnosta sinua. Surullista, jos vain miehet kiinnostivat, kunnes....

• Onko.kiire

Toimii niinkuin parhaaksi näkee ilman paineta.

• Eilinen päivä.
        Tilaa netistä Reinot.
        Vie postiin liian iso tuote.
        Katso netistä aikatauluja palvelutaloon.
        Käy kaupassa hakemassa tuomisia. Maksa kännyllä ja muista pinnit.
        Muista palvelutalon ovikoodi.
        Muista merkitä palaveriaika hoitajien kanssa.
        Sovita uutta vaatetta asukkaalle. Liian pieni, palautus postiin.
        Katso netistä edunvalvontaan liittyviä asioita.
        Muista asiakasnumeroita.
        Taksi odottaa virkistysajoon.
        Kauppakeskuksessa muista kortin pinkoodi.
        Muista mihin taksi tulee ja koska.
        Asukas takaisin palvelutaloon.
        Kotiin lähtiessä ovikoodi on melkein unohtunut.
        Kävelyä, kun bussi ehti mennä.
        Kauppaan tekemään omia ostoksia.
        Muista kännyn pinnit.
        Kotibussi lähtee.
        Älä myöhästy.

Joo kyllä muisti on mennyt 64 vuotiaana.
        Unohdin ostaa leipää.

• Otappa-vaari

Olisit hyvä omaishoitaja tuolle ruotsalaiselle e.l.ä.m.ä ukolle.
        Hänellä saattaisi olla sitä leipääkin. (Ainakin homeessa olevaan leipää jos ei muuta).

• Otappa-vaari kirjoitti:

Hänellä saattaisi olla sitä leipääkin. (Ainakin homeessa olevaan leipää jos ei muuta).

Välillä hän kirjoittaa ihan asiallisesti.
        Sitten taas on kuin toinen ihminen. Suomalaiset ovat nollia ja tyhmiä.
        Lieneeköhän alkoholilla osuutta asiaan.

• apinoiten-kuninkas

Niin se on ymmärrettävissä, että elämällä korkki aukeaa turhankin usein.
        Melkoista yksinäisyyttä siellä ruotsin maalla. Vaikka eipä moni Suomessakaan ole korkkia pahempi eikä parempi.

• Otappa-vaari kirjoitti:

Otappa
        Olen ollut kerran omaishoitaja ja se oli viimeinen kerta.
        En ikinä enää alkaisi yhteen raskaimpaan työhön, mitä olen koskaan elämässäni tehnyt.

Muuten, kun unohdin leivän kauppaan, teinpä sämpylätaikinan ja pyöräytin juustosämpylöitä.
        Onneksi en ollut unohtanut hiivan ostoa.

• 2lesken kirjoitti:

Otappa
        Olen ollut kerran omaishoitaja ja se oli viimeinen kerta.
        En ikinä enää alkaisi yhteen raskaimpaan työhön, mitä olen koskaan elämässäni tehnyt.

Muuten, kun unohdin leivän kauppaan, teinpä sämpylätaikinan ja pyöräytin juustosämpylöitä.
        Onneksi en ollut unohtanut hiivan ostoa.

Jos minulta leipä loppuu en myöskään joudu pulaan. Teen leipää tai sämpylöitä itse. Tulee edulliseksi ja ovat helppoja ja nopeita tehdä.

• mielikki.mummo kirjoitti:

Jos minulta leipä loppuu en myöskään joudu pulaan. Teen leipää tai sämpylöitä itse. Tulee edulliseksi ja ovat helppoja ja nopeita tehdä.

Lisään vielä omaishoitajuudesta, en minäkään enää alkaisi. En ole työelämässä joutunut koskaan niin koville kuin omaishoitajana.

• leipurioppilas
        mielikki.mummo kirjoitti:

Hihkun täällä innosta. Minäkin haluaisin sämpyläreseptin, kun talvella en viitsi riskeerata liukkaille teille, vaan nökötän lämpöisesstä tuvassani. Ole kiltti ja laita resepti sivulle.

• vfihimsf

Usassa kuulemma lapsilla outoja keskushermosto-oireita ja raajojen tms halvaustapauksia - poliota - johon tällä aikaa ei liene rokotteita olemassa
      asiantuntijat arvelevat että joku enterovirus saattaa olla kyseesssä.
      Ei kaikki tautia edeltävätkään flunssatkaan ihan viattomia liene . joten ikävä juttu. Itselläni sama oire piinannut jo monta viikkoa - fysioterapeutin kuntoharjoitusohjelmaa päivittäin läpi käyn - lihasvoiman ylläpitämisiksi.
      Erilaisia poliovirustyyppejä Tampereenkin jätevesistä montaa eri sorttia aikoinaan -maahanmuuttajat eivät ole läpikäyneet samoja rokotusohjelmia kuin
      sotien jälkeist sukupolvet Suomessakaan.

• K.T.USA

Salaiset tutkimukset ovat myöskin osoittaneet miten "JUURI niistä ROKOTTESTA koituu paljon parantamattomia seurauksia". Ennaltaehkäisyissä on menty yli järjellisyyden. Rahaa pitää saada vaikka väkisin repimällä. Usassa pistellään jo supermarkettien käytävillä, muka alennuksella. Kuka takaa mitä niissä pistoksissa on sisällä ??? Mihnkälaisia tappavia myrkkysekoituksia ne ovat ??? Menkää vain rauhassa pistoksille, kirkkomullassa on tilaa. Terveet elämäntavat eivät lääkityksiä kaipaa.

• flegmaatti

Olet siis syvästi uskovainen! Uskot, että Jumala on luonut taivaan ja maan sekä aivot, ne AINOAT aivot SINUN päähäsi!

• porsaitaÄidinKaikki

Luetaampas asiat uudestaan, "Alussa luoja LOI, jne,jne". LOI ne ensimmäiset kaksi ihmistä,, joiden jälkeläisiä me kaikki olemme, siis meitä ei ole luotu, vaan me olemme miehen ja naisen yhdynnän tuloksia, tuliko selväksi ? Monikaan ei ajattele asiaa tarkemmin.

• RealistiN

Kovasti erilaista ja eri-ikäistä porukkaa täällä näyttää kirjoittelevan. Itse innolla tässä jo odottelen eläkepäiviäni, vielä pitää jonkin aikaa jaksaa puurtaa. Kovasti on suunnitelmia ajalle jolloin vapaus koittaa, en olisi aiemmin uskonut sitä näin odottavani, sillä työni on ollut kovin rakasta, vaikkakin välillä raskasta.
      Nollaksi en todellakaan itseäni tunne, sillä nyt viimeisellä kolmanneksella pitää ehtiä tehdä kaikki mitä tähän mennessä ei vielä ole perhe- ja työkiireiden ohessa ehtinyt.
      Olen ajatellut aloittajan apinoiksi nimittelyn ehkä johtuvan apinoiden kuvista jotka ilmestyvät s24 etusivulle silloin kun ei pääse sivustolle?

• Olen taas miettinyt,että kun apinaksi nimitellään, se tarkoittaa, että olemme toistemme matkijoita, apinoijia.

Niinkuin todellisuudessa olemmekin monessa asiassa.

• Erottumisenpelko

Hyvä huomio. Kuten myös sopuleita ...

• Mettänpeikkonen

Älä sitten ala hosumaan, eläkkeelle päästessäsi, kiirehdi hitaasti, niin vanhenet kunniallisesti. Kokenut kaiken tietää, mutta se joka kaiken kokee, on rampa ? Vaikeinta on oppia olemaan joskus laiskanakin. Istu kannon nokkaan ja seuraa luonnon ääniä, se lisää ymmärtämystä sekä kiitollisuutta luomakunnasta, joka on annettu meille ilmaiseksi, ilman laskutusta.

• Bengalitikku

Voisitko vähän perustella?
      Millaisella kirjoittajalla Sinun mielestäsi on aivot?
      Jos suomalaiset ovat apinoita, mitä ruotsinsuomalaiset tai ruotsalaiset ovat?
      Millaisia venäläiset ovat?

Juuri nyt uutisissa sanotaan, että aivot ovat fantastiset. Niissä on 600 km ohuita verisuonia. Jos suonet laittaisi yhteen pötkyyn, niin se naru riittäisi Helsingistä Ouluun.
      Tanssi musiikin tahdissa: tästä aivot tykkää. En ole nähnyt tanssivia apinoita.

Voi, kun sulla on ikävä Suomeen.

• bobgeldof

Mielestäni aloittajan havainto on osittain paikkansapitävä. Ei tosiaankaan voi sellaista ihmistä,joka tahtoo suomenmaan täyttää joillakin kehitysmaan tulijoilla nimittää "täysijärkiseksi"
      Tämähän on henkilökohtainen mielipiteeni tietenkin,mutta arvelen että näen laajemmin asian kuin moni,joka nk.suvaitsevainen on. Ja joka tyytyy siihen "valtavirran" VALMIIKSI ajateltuun ja suunniteltuun ....yksinkertaisuuksissaan.

• Revisiitä

Itse en pidä kovinkaan täysjärkisinä niitä tyyppejä, jotka pelkäävät "kehitysmaan tulijoita", erilaisia, vieraita ihmisiä tuntemattomista kulttuureista. Se on jotenkin nurkkakuntaista ja tynnyri- / kellaritasoista ajattelua, jolla ylistetään ja korostetaan omaa yksinkertaisuutta.

• Riistäytynyt-ongelma

Ruotsissahan niitä kehitysmaiden tulijoita on yli riesaksi saakka.
        Ja niitä ei voi enää peruuttaa.

• bobgeldof
        Revisiitä kirjoitti:

Itse en pidä kovinkaan täysjärkisinä niitä tyyppejä, jotka pelkäävät "kehitysmaan tulijoita", erilaisia, vieraita ihmisiä tuntemattomista kulttuureista. Se on jotenkin nurkkakuntaista ja tynnyri- / kellaritasoista ajattelua, jolla ylistetään ja korostetaan omaa yksinkertaisuutta.

Kai nelisenkymmentä suomalaista ei älynnyt pelätä "muualta saapuneita"
        Noh,ovat nyt haudassa. Revi itse siitä.

• Mitääh

Mistä hemmetistä sinä puhut?

• Bob
        Mitääh kirjoitti:

Mistä hemmetistä sinä puhut?

Viimeisin tapaus Porissa jossa nais-ihminen tuli erotetuksi päästään. Joko käsittänet?

• Mitämuutajäänytväliin

Mitä tekemistä sillä on muualta tulleitten kanssa? Olitko mukana jos tiedät että oli? Väitätkö tosissasi, etteivät suomalaiset tee kaikenlaista tuollaista ihan yhtä lailla? Miten se on eri asia?

• Bob
        Mitämuutajäänytväliin kirjoitti:

Mitä tekemistä sillä on muualta tulleitten kanssa? Olitko mukana jos tiedät että oli? Väitätkö tosissasi, etteivät suomalaiset tee kaikenlaista tuollaista ihan yhtä lailla? Miten se on eri asia?

No ihan vertailun vuoksi: Maahansaapuneet meitä suomalaisia "rikastamaan" tulleet tälläisessa parinkymmenen vuoden jaksossa murhanneet nelisenkymmentä suomalaista,,sen sijaan matuja ei suomalaiset ainuttakaan. Tuossa näet "suhteen" joka kertoo kyllä normaalijärkiselle JOTAKIN.
        En millään muotoa pidä järkevänä haalia lisää raiskaajia ja tappajia,koska omastakin takaa on jo aivan riittävästi sekopäitä! Erikoista on,että sinulla on jäänyt "huomaamatta" näiden maahantulleiden käsittämättömän korkea osuus rikostilastoissa,vai oletko ja elelet mahdollisesti tynnyrissä? Lue vaikka seuraavasta linkistä tuosta seksirikollisuuden kasvusta:
        https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/448021-nousua-jopa-521-ulkomaalaisten-tekemat-seksirikokset-kovassa-kasvussa

• Kehity

En lue ja asenteestasi päätellen sinunkaan ei kannata lukea. Ovatko vieraiden tekoset liipanneet jotenkin läheltä omaa elämääsi vai oletko vain muuten pelkuripelle, joka rienaa aihetta omien ongelmiensa pohjalta?

• Bob
        Kehity kirjoitti:

En lue ja asenteestasi päätellen sinunkaan ei kannata lukea. Ovatko vieraiden tekoset liipanneet jotenkin läheltä omaa elämääsi vai oletko vain muuten pelkuripelle, joka rienaa aihetta omien ongelmiensa pohjalta?

Joo sinun asenteestasi kertoo tuo "En lue" suorastaan selvästi! Eipä ole ihme että jää "huomaamatta" sellaisetkin asiat kuin nyt kyseenä olevat,,Sinulla taitaa yleistiedoissa olla melkoisesti vajausta,jos et ole tietoinen esimerkiksi muslimien toisenlaisista käsityksistä ihmisarvosta tai naisen oikeudesta päättää omasta kropastaan,tai siitä onko oikein tappaa?
        Sitäpaitsi,,sata kertaa mieluummin se "pelkuripelle" kuin vähä-älyinen tolvana kuten sinä.

• Asenteesionanuksesta

Kommenttisi kertoo vain sinusta, meikästä ei mitään.

• Bob
        Asenteesionanuksesta kirjoitti:

Kommenttisi kertoo vain sinusta, meikästä ei mitään.

Kyllä se kertoo,sellaista että mieluusti työnnät pääsi pensaaseen,ja uskot että kaikki on hyvin,kunhan en vaan näe enkä kuule mitään!

• Vieläkökangesta

Näköni ja kuuloni ovat aivan mainiossa kunnossa. Enkä käytä niitä väärin.

• Sigfrid
        Vieläkökangesta kirjoitti:

Näköni ja kuuloni ovat aivan mainiossa kunnossa. Enkä käytä niitä väärin.

"Teikä" on umpipuupää.

• Pysynpinnalla

Haittaax se?

• Bob
        Pysynpinnalla kirjoitti:

Haittaax se?

Heheh,,sinussahan on selvästi ainesta,,mato-ongenkohoiksi,ei muuhun.

• Josmahdollista

Kehoitan tutkimaan omien korvien välistä tilaa.

• turhaahyrinää
        Kehity kirjoitti:

Tällä "siittolaisrakastajalla" taitaa olla huntupäinen PATJA makuukammarissaan. Jokainen vasempaan laitaan kallistuva äänestäjä saa bonuksena irtolaissiirtolaisen omakseen.

• Revisiitä

Sun kantsii käydä tutkimaan, mistä itse olet siinnyt.

• Heikunkeikku

Morkkaat Suomea, koska kaipaat tänne.
      Olet päätöksesi tehnyt ja jäänyt sinne, niin miksi ihmeessä aliarvioit niitä ihmisiä, jotka täällä asuvat?
      Minä asun täällä, koska haluan.
      En välitä, vaikka hoet nollaa. Olkoot sinun asiasi. En ole nolla oikeastaan missään asiassa. Olen siitä asiasta perin tyytyväinen.

• e.lä.mä

En kaipaa.

Näen suomen tv jo siinä näkyy hölmyys. Onni kun sinulla on onni. Näkyy kuitenkin sinussa on viisaus ja kunnioitan sitä, ei ole ollut loukata järkeviä suomalaisia.

Yleensä saada aikaan uutta koska Suomi kaikessa on vanhaa----Vain luulo olla jotain erikoista tai uutta 2018.

• e.lä.mä

Suomi on hyvä kaikessa. Ruotsista muutti yli miljoonaa USA , samoin Suomesta ja muuttoja on Suomesta ollut 60-70 luvulla paljon.

Ja miksi kun kirjoitan sattuu sydämmiin, kirjoitan vain totuutta, miksi en saisi kirjoittaa?

Suomi on tänään osa Venäjää näin on totuus, vaikeaa suomalaisille nähdä totuus.

Minulle on turha kirjoittaa mikä ei olisi totuutta.

• OnpaSurullistaHänenOsa

Miten aloittaja on mittauttanut esittämänsä faktatiedot?
      Miten aivosi ovat kadonneet tai poistettu?

• vfhimsf

Siinä varmaan olis kaikille valtakunnan tietosuojavaltuutetuille rutkasti lisähommia joo pitäisi luetteloida kaikki aivottomat sukuvihaiset, sydämettömät, mullikuonot jne.....
      Sokeripala-rokotuksista poliota vastaan aikanaan sai vapaassti kirjoittaa mutta jjos sattuikin sairastumaan ko tautiin - heti kansa reagoi nimittelemällä hulluksi ja mieltä vailla olevaks ja juopponarkki-suku oitis ryöstöretkilleen asianomaisten koteihin .
      Mitä röyhkeyttäkään kaihtamatta.

• ikäloppux

Lakkaa hyvä ihminen kirjoittamasta tänne, niin saadaan keskustelun taso palautettua 60 ryhmän tasolle.

• ärsyyntynyt.kroonisesti

Minulla on myös ärsytystä. Ei koske palstaa, koska olen vapaaehtoisesti.
      Ärsyttää: Tänään alkava "Olet mitä syöt". Siinä on lastattu pöydän täydeltä roskaruokaa. Ärsyttää, että ne menee varmaan hukkaan. Ärsyttää, että siinäkin on pari turhaa julkkista.
      Ärsyttää TV-ssä olevat julkkiksien kisa- ja visailuohjelmat.
      Ärsyttää se, että mua ärsyttää.

• pieleenMENI

Ärsykkeitä on monia. Tuore tapahtuma juuri mutama päivä sitten, ja taas Usassa paukkuvat ampuma-aseet. 11 nuorta hengiltä, erikoiskoulun käyneeltä sotilaalta, joka teki juuri sitä mihinkä hänet oli koulutettu, ampumaan ihmisiä ? Mielenvikaisuutensa perusteella siviiliin vapautettu palvelusta, ja kuitenkin paikalliset lääkärit antoivat mielenterveydestä "puhtaat paperit". Lääkärit olisi pantava seinää vasten, vastuuseen.

• Itsestäskös puhut?

• vfihimsf

ainakin ihan paskamaisten rahaan liittyvien huijausten kohteiksi osa suomalaisvanhuksista on joutunut i tahtomattaan huumevosujen toimiin liittyen tai muuhun henkeen tai terveyteen kohdistuvan vainon kohteeksi joutumisen vuoksi - onhan ihmisiä paljon menehtynytkin rtkollisten kynsiin päätyessään - afrikkalainen prinsessakin taisi olla vain määrärtyillä reiteillä liikennöivä laiva niissä kehitysmaabineksissä - ikävää asiassa että hyväuskoiset yleensä joutuu tappajien kynsiin suomen maalla.

• samakuied

Kanada valtiona on laillistanut kannabiksen käytön - tuleekohan maailmalta uusi muuttoaalto sinne suuntaan - voi olla myös mahdollista että kertomukset Kyynelten valtateistä maailmalla saa uutta tarinaa aikaan - kaikkinensa kaikille hampun syöjille ja polttajille - jos niitäkin aineita pidetään vain porttina vielä rajumpien aineiden käytölle.

• K.T.USA

Väittävät hempin auttavan momenlaisiin kipuihin ja sairauksiin, kunhan siitä on poistettu TCM, joka aiheuttaa humalan. Aion jatkaa sitä lääkitystä, koska sairaaloiden rohdot ovat voimattomia, ja kalliita, sekä aiheuttavat vakavia sivuvaikutuksia, jotka ovat pahempia kuin itse tauti. Sekin voi olla yksilöllistä, kukapa sen tietäisi. Miehet, tehkää helppo verikoe PSA arvoista, se saattaa pelastaa henkenne. Omani alkoi jo 2007, ja olen outo ilmiö syöpäosastolla, koska eivät ole vielä saaneet hengiltä. En hyväksy mitään "syöpälääkkeitä", pahoine sivuvaikutuksineen. Nyt pysyttelen vain kotona, ja pilkon takkapuita talveksi,heh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      81
      2767
    2. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      66
      1084
    3. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      199
      921
    4. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      85
      866
    5. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      4
      855
    6. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      34
      840
    7. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      39
      839
    8. Onko yhtään ikävä

Vai ei?
      Ikävä
      52
      816
    9. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      43