Kesä 2017 oli helvetin kylmä ja sateinen. Nyt oli hieman parempi ja syksykin on ollut lämmin. Silti ihmettelen virallista YLE-propagandaa, joka väittää, että Suomi voisi tehdä jotain asian hyväksi.
Olemme suosiolla siirtäneet kulutustavaroiden tuotannon Kiinaan. Erityisesti kaikki elektroniikka tehdään siellä halvalla. Kiinalaiset ja amerikkalaiset firmat työntävät valtaat määrät saastetta ja hiilidioksidia. Lentomatkailu on myös myrkkyä ilmakehälle. Intia lisää sekin väestöään rajattomasti. Miljardi intalaista lienee jo faktaa.
Mitä mieltä olette siitä, että meitä suomalaisia syyllistetään ilmaston lämpenemisestä? Pitääkö sitä toitottaa joka päivä?
Ilmasto lämpenee, uskooko joku
24
289
Vastaukset
- Muista
Äänestä vihreitä niin maailma pelastuu.
- vihreä-tieto-kone
Minulla kaikki on vihreää, sähkökin.
Kun laitan töpselin pistorasiaan, menee töpseli vihreäksi.
Kahvinkeitinkin suoltaa vihreää kahvia ja autosta lähtee vihreä pakokaasu. Käytän vihreää polttoainetta.
Vakuutuksetkin ovat vihreitä. Minulle sattuu pelkästään vihreitä vahinkoja, kuten koneellinen pyykkiä on muuttunut vihreäksi ettei seasta erotu vihreää villapaitaa - joka on myös kutistunut.
Matkoille en voi lähteä kun en ole onnistunut pongaamaan vihreää lentokonetta jossa olisi vihreä kapteeni ja perämies.
Lentoemot saisi olla vaikka posket punaisina.
- Mitämuutajäänytväliin
Ilmaston lämpenemisestä johtuvia juttuja, että silloin kun pitäisi olla lämmintä, onkin kylmää ja kun pitäisi olla jo viileää, onkin näin lämmintä. Ja samasta aiheesta johtuu, että kaikenlaiset ääri-ilmiöt lisääntyvät, kuten esim. liian kuuma viime kesä Suomessa. - Ja pitää "toitottaa joka päivä", sillä huonosti näyttää jutut jääneen sinunkin kaaliisi.
- LäpinäkyvääVaanEiKaikill
Pelkkää suomalaisten pelottelua ja syyllistämistä, jonka tavoitteena saada äänestämään vihreitä.
Tarkkaan suunniteltua ja ohjattua politiikkaa.- Lannanlämmin
Vihreät ainoa puolue suomalaisten ja koko maailman puolustaja,
Murjasta vitsiä jo näin aamusta...
LäpinäkyvääVaanEiKaikill kirjoitti:
Murjasta vitsiä jo näin aamusta...
Ihmettelin aikaisemmin miten vastauksista ei saa selvää kenelle on vastattu, mutta näköjään palstan vastaukset menee mihin sattuu.
Ehkä vastauksiin voisi liittää kenelle se on osoitettu...
Edellinen vastaukseni oli @Lannanlevittäjälle - Bengalitikku
Minulla on lämmin. Se ei johdu ilmastosta, vaan kävin jumppaamassa.
Tavallaan se oma mikroilmasto voi lämmetä syystä toisesta, jos kolmannestakin.
- ihanasti-taas-paistaa
Maapallo maailman kaikkeudessa on kuin pisara valtameressä. Ei me ihmiset täällä Suomessa voida ilmastonmuutokselle yhtään mitään se tulee ja menee ihan riippumatta siitä mitä me teemme. Mutta oman planeettamme puhtaudelle kyllä voimme jokainen tehdä osamme. Suomessa on hyvin hoidettu kierrätys ja jätehuolto, ilmakin aika puhdasta muualla kuin isoimmissa kaupungeissa, no tosin täällä maalla käryää keväisin aika sankka kakka. Vihreät nyt ajavat aina agendaa jotain millä yrittävät pysyä pinnalla ja syyllistämistä he rakastavat, siis muiden kuin itsensä. Mulle kyllä sopisi sellainen ilmastonmuutos että olisi aina aika lämmin, ei sitten tarttis lentää saastuttavilla koneilla lämpösiin maihin lämmittelemään eikä tuhlata energiaa lämmitykseen. Satokausikin pitenisi, sataa voisi joka toinen yö jonkun verran tihuuttamalla ettei tarttis itse kastella kasveja.
Pitääköhän ne vihreet sitä Toukopoukoa jossain piilossa ettei pääse munailemaan :)- ötökätjyllää
" Mulle kyllä sopisi sellainen ilmastonmuutos että olisi aina aika lämmin,..."
Sinulle kyllä kävisi mutta Suomen luonto on aivan eri mieltä;) - montaamieltä
ötökätjyllää kirjoitti:
" Mulle kyllä sopisi sellainen ilmastonmuutos että olisi aina aika lämmin,..."
Sinulle kyllä kävisi mutta Suomen luonto on aivan eri mieltä;)kyllä Suomen luonto pärjäisi vaikka olisi lämmin, ei se talvea ja pakkasta tarvitse
- 1eero
Suomen kasvusto on sopeutunut vallitsevaan olotilaan vuoden aikaisiin vaihteluihin, sopeutuvat pitkällä aikavälillä koska näin on tapahtunut aiemminkin satojen vuosien kuluessa, kovin nopeat muutokset ovat haitaksi. Lapissa viihtyvä kasvi ei hevin viihdy etelä-suomessa tai päinvastoin.
Onko ilmasto lämmennyt niinpaljon että villisika leviää suomeen, tai saimaan norpalla on pesimisvaikeuksia lumenpuutteen takia. - toukka_kaivertaa
montaamieltä kirjoitti:
kyllä Suomen luonto pärjäisi vaikka olisi lämmin, ei se talvea ja pakkasta tarvitse
Mielipiteet ja tosiasiat.....harvoin kohtaavat;)
Ota selvää mitä haittaa esim. havupuille olisi jos talvi kuluisi plussan puolella. - OtaItse
toukka_kaivertaa kirjoitti:
Mielipiteet ja tosiasiat.....harvoin kohtaavat;)
Ota selvää mitä haittaa esim. havupuille olisi jos talvi kuluisi plussan puolella."Männyn levinneisyysalue ulottuu Espanjasta Keski-Euroopan kautta Pohjoismaihin ja itäiseen Siperiaan. Se on ollut aiemmin tavallinen myös Britteinsaarilla, mutta liikahakkuiden takia jäljellä on enää hajanaisia alkuperäisesiintymiä Skotlannissa. Mänty on karujen olosuhteiden puu, joka kestää kylmää, kuivuutta ja ravinteiden niukkuutta, mutta valokasvina edellyttää paljon valoa. Levinneisyysalueen pohjoisosissa mänty kasvaa merenpinnan tasolta 1 000 metrin korkeudelle, mutta eteläosissa se on korkeiden vuoristoalueiden puu, kasvaen 1 200–2 500 metrin korkeudella.
Metsämännystä on olemassa kolme virallisesti hyväksyttyä muunnosta: var. mongolica Mongoliassa sekä läheisillä Etelä-Siperian ja Kiinan alueilla, var. hamata Balkanilla, Pohjois-Turkissa ja Kaukasuksella sekä tavallisin muunnos var. sylvestris muualla männyn levinneisyysalueella. Suomessa mänty muodostaa lähes puolet maan puustosta, ja se kasvaa kaikkialla maassa korkeimpia tuntureita ja uloimpia saaristoluotoja lukuun ottamatta. "
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mänty
- vfhimsf
Lieköhän kukaan kokaan laskenut - montako ydinvoimalaa maalman sotakentillä kosahtanut
- entisten lsäksi - ne vahvimmatkin ed sotien ydinaineksetkin viel säteilee kummasti.- Bengalitikku
Nythän kaavaillaan minivoimaloita sinne, tänne ja tuonne.
Olen miettinyt, mikä on Suomen puhtain, saasteettomin paikka, missä kalat eivät kuole, järvet sinileväköidy. Sinne tahtoisin mennä.
Ongelmajätelaitokset, kaatopaikat, ydinvoimalat ja tehtaat, mitkä päästelevät jätöksiä ilmaan tai jokiin, järviin, meriin, - kauas niistä.
Onko liikaa vaadittu.
En toki pidä siitä, että muovijätteet kipataan Thailandiin: poissa silmistä, poissa sydämestä -periaatteella. - mcpoo
Vuosina 1955 - 2011 on tapahtunut 16 ydinonnettomuudeksi laskettavaa tapausta.
Yksikään ei ole tapahtunut sodassa..
Rauhan aikana ydinasekokeissa sekä ydinaseonnettomuuksissa on sitten ihmiset saaneet säteilyä joskus aika paljonkin.
- äijä-
-kyl se on fakta et lämpenee, ei esim. lapsuuden, nuoruuden aikaisia talvia ole ollut 10-20 vuoteen enää, viikko pari korkeintaan alle 15 asteen pakkasia, vielä 80-luvulla oli jopa kuukauden päivät -25. Suomi ei voi tietenkään pelastaa koko maapalloa yksin, mut ei se ole syy olla tekemättä osaamme, mitä se sitten onkin.
- VanhuuskoVienytMuistin
lyhyt on ihmisen muisti
https://fi.wikipedia.org/wiki/Talvi_2009–2010_Suomessa
https://fi.wikipedia.org/wiki/Talvi_2010–2011_Suomessa "äijä-"
Maamme pienuus on hyvä syy olla hölmöilemättä.
Maamme on elettävä, ja eläminen vaatii halpoja hintoja.
Suomen kannattaa odottaa ensin, milloin suuret valtiot alkavat käyttäytyä siivosti.
Lehdissähän K.Isokallio ja toinen jälki-viisas totesivat:
Suomelle olisi kannattavanpaa alkaa tukea Kiinaa tuuli-myllyissään.
SE, tekisi hyvää luonnollekin.
-
Kuten vuosia olen jankuttanut.
Ja kuten nykyään minua kopioidaan.
Maa-pallonkaan ei kannata tuhlata ilmaston-muutoksen torjuntaan.
Viisaanpaa on valmistautua siihen.
H.- äijä-
hunksz kirjoitti:
"äijä-"
Maamme pienuus on hyvä syy olla hölmöilemättä.
Maamme on elettävä, ja eläminen vaatii halpoja hintoja.
Suomen kannattaa odottaa ensin, milloin suuret valtiot alkavat käyttäytyä siivosti.
Lehdissähän K.Isokallio ja toinen jälki-viisas totesivat:
Suomelle olisi kannattavanpaa alkaa tukea Kiinaa tuuli-myllyissään.
SE, tekisi hyvää luonnollekin.
-
Kuten vuosia olen jankuttanut.
Ja kuten nykyään minua kopioidaan.
Maa-pallonkaan ei kannata tuhlata ilmaston-muutoksen torjuntaan.
Viisaanpaa on valmistautua siihen.
H.-hunksz, sinua ei kukaan kopioi, itse näytät kopioivan kylläkin joitain jälkiviisaita, sen lajin viisaus onkin kivaa....
äijä- kirjoitti:
-hunksz, sinua ei kukaan kopioi, itse näytät kopioivan kylläkin joitain jälkiviisaita, sen lajin viisaus onkin kivaa....
Olen kirjautunut.
Profiilini on avoin sinullekin.
Lue sieltä.
Höpötä sitten.
H.
- Varrellavirran
-50,-60, -70,-80, -luvuilla täällä työnnettiin kaikkea paskaa niin luontoon, ilmaan kuin vesistöihin, todellisuudessa tänä päivänä on tilanne paljon parempi kuin silloin, toisin on halpamaissa
https://www.youtube.com/watch?v=URzTW2iNcWM Aina on ollut ilmastossa suuria mullistuksia. Ne ovat tulleet ja menneet ilman ihmisen panosta.
Uskon että ihminen nopeuttaa ilmastonmuutosta, me täällä olemme häviävän pieni osa ihmiskuntaa, ei paljon auta jos me täällä lopetamme mökin lämmittämisen puilla tai autoilun ym..... jos muualla eivät ole moksiskaan.
Mummojen ulkohuussi oli yhteen aikaan hampaissa, en usko että ne kovin pahasti saastuttivat ympäristöä verrattuna johonkin muuhun.
Ymmärrän toki että järven rannalle ei pidä ulkohuussia tehdä kenenkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.832804- 651088
Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.200932Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa85876Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau4855- 34840
Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti39839- 52816
- 43805
- 41788