Kun olin juuri saanut MS-diagnoosin ja olin pahenemisvaiheen jälkimainingeissa vielä sairaalassa, hoitaja toi minulle MS-taudista kertovia esitteitä, varmaan jonkun MS-yhdistyksen ja neuroliiton julasemia.
Jossain niistä esitteistä mainittiin MS-oire, jolla oli muistaakseni vierasperäinen nimi. Oire oli sellainen, että yhtäkkiä saattaa menettää tajuntansa ihan pariksi sekunniksi. Esitteessä sanottiin, ettei se ole vaarallista eikä tarvitse pelästyä, jos niin käy.
Oire ei ollut synkopee, joka tarkoittaa ihan pyörtymistä, vaan kyse oli jostain toisesta. Mikä sen oireen nimi mahtoi olla? Haluaisin etsiä siitä netistä tietoa oikealla nimellä. Olen jo heittänyt esitteet menemään.
Olen itse kerran kokenut tuon oireen. Olin marketin parkkipaikalla, menossa autoon, kun yhtäkkiä maailma musteni, silmät muljahtivat ympäri, tunsin sellaisen voimakkaan huimaukseen tunteen, ja kun taas tulin tajuihini, olin vain ehtinyt vähän repsahtaa auton ovea vasten. Kohtaus kesti vain n. 2 sekuntia.
Mikä sen yhden oireen nimi olikaan?
Kyyhkynen
1
224
Vastaukset
- msukko
Olisikohan L'hermitte?
http://mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi?num=1253439534/20
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041801
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151591- 1441559
- 1011485
- 791407
- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761188- 691061
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181034- 381002