Yritän asentaa Huawei E5785 nettiboksia Linux Mint:iin USB:n jatkoksi ja löysin ns. ratkaisun parin vuoden takaa: sudo usb_modeswitch -J -v 12d1 -p 14fe, missä 12d1 on Huawein valmistajatunnus ja 14fe on laitetunnus. Vaihdoin laitetunnuksen 15ca:ksi, jonka löysin lsusb-komennolla. Sillä ei liene ollut merkitystä, koska komento vastasi: usb_modeswitch: invalid option -- 'J'
Myöskään man usb_modeswitch ei tunne -J optiota käskyrivillä.
Mikä mahtanee olla tämä -J optio, jota Mint 17.3 ei tunne?
WiFi:n kautta tiedonsiirto koneelle kyllä onnistuu, mutta nopeudessa on toivomisen varaa.
usb_modeswitch
8
171
Vastaukset
- Turbo-Urpo1
usb_modeswitch -h
Tuolla yläpuolella olevalla help -pyynnöllä antaa tuollaisen opasteen valitsimelle -J, mutta minulla ei ole aavistustakaan mitä se tarkoittaa.
-J, --huawei-new-mode apply a special procedure Näissä jää aina odottelemaan sitä loogista etenemistä: miten sitten? Lähtikö Huawei toimimaan ilman sitä -J -valitsinta? Ilmeisesti ei. Mitä sitten tapahtui, vai tapahtuiko mitään? Herjasiko, mitä loki kertoo?
- USBnKautta
Taas kertoi, että näkyy massamuistina eikä modemina. Ei näy muualla kuin WiFi:n kautta.
~ $ lsusb
Bus 001 Device 002: ID 12d1:15ca Huawei Technologies Co., Ltd. E3131 3G/UMTS/HSPA Modem (Mass Storage Mode) - USBnKauttaTaas
Päivitin Mintin versioon 18 ja nyt
~ $ lsusb
Bus 001 Device 006: ID 12d1:1506 Huawei Technologies Co., Ltd. Modem/Networkcard
Entä sitten? Nyt se olisi oikean näköinen, mutta miten kytken yhteyden? Windows 8:ssa yhteys näkyy Ethernetinä.
- ffdddfdds
Kyl helpompi kääntää kerneli uusiksi kun alkaa leikkiin modeswitchin kanssa
Näin ainakin itse tein. Saisikohan tuolla tavalla toimimaan millä sain E5776:n?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15376889/huaweii-e5776-usb-johdolla-nettiinTuolla jotain juttua https://askubuntu.com/questions/790893/huawei-usb-4g-modem-not-detected. Mokkula reitittimellä olisi paljon helpompi. Tuossa ketjussa toimii Ubuntu 16.04 lst
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906