Tulinen järvi Jeesuksen Kristuksen ilmestyksessä

Raamatunlukijalta

Eilen täällä tarjottiin linkkiä videoblogiin, jossa opettajamaisesti käsiteltiin uskontojen, lähinnä kristinuskon, käsityksiä helvetistä.
Koska itselleni jäi siitä luennosta sellainen käsitys, että kidutushelvetin olemassaolo olisi kristinuskonkin piirissä melko kyseenalaistettu asia, niin laitan tähän muutaman lainauksen Ilmestyskirjasta.

"Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin... ...Häntä kidutetaan tulessa ja rikinkatkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen."
Ilm. 14:9-11

"Saatana... ...heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen, kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti."
Ilm. 20:10

"Kuolema ja tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi. Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen."
Ilm. 20:14,15

"Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."
Ilm. 21:8

Niin että siinäpä sitä miettimisen aihetta kuitenkin itse kullekin meistä... sanoi tästä aiheesta joku vloggaaja, tietokirjailija tai muu "asiantuntija" sitten mitä tahansa.

38

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatunlukijalta
      • Raam.luk

Onkos tämä vähän rankka aihe, kun ei kukaan kommentoi millään tavalla? Vai eikö vain kiinnosta ketään pätkän vertaa?

Kohdassa 6.51-6.59:
        "Vaikka moni kristityistä haluaisi niin uskotella, niin ajatus ikuisen tuomion helvetistä ei oo mikään selkeä raamatullinen oppi." ?

No, tällainenkin tietoisku löytyy:

https://youtu.be/VsiF_YJPmjo

• Raam.luk kirjoitti:

Onkos tämä vähän rankka aihe, kun ei kukaan kommentoi millään tavalla? Vai eikö vain kiinnosta ketään pätkän vertaa?

Kohdassa 6.51-6.59:
        "Vaikka moni kristityistä haluaisi niin uskotella, niin ajatus ikuisen tuomion helvetistä ei oo mikään selkeä raamatullinen oppi." ?

No uskonnollisissa teoksissa tietenkin on vaikka mitä.

Kyse onkin siitä, että mistä eri mytologioista ja saduista esimerkiksi helvetti kärsimyksineen on peräisin.

• Raam.luk kirjoitti:

Kohdassa 6.51-6.59:

Tässä parempaa puhetta tulisesta järvestä, 2. kuolemasta:

https://www.youtube.com/watch?v=04skwRshfKk

https://www.youtube.com/watch?v=Pl-aBVD22RM

• Raam.luk kirjoitti:

Kohdassa 6.51-6.59:

Se kirjoitus mikä on Raamatussa,tuliseta järvestä on paholaisen paikka myös niiden jotaka kääntävät selkänsä Jeesuksen kutsulle,rakastavat synnin tekoa, heidän osa on tulisessa järvessä.

• Lohdutonta jos tuo kristinuskonharhaa vanhempi satu on totta, koska kristinuskon kolmiomaista epäjumalaa palvovat joutuvat sinne auttamatta.

Noh, todennäköisyys sadun paikkaansapitävyydestä lähentelee mahdotonta.

• Hirviö

Ei kristinuskon Jumala ole kolmiomainen, vaan hirvitys on kolmepäinen ja sillä on yksi ruumi. Yksi pää on Isä, yksi pää on Poika ja yksi pää on Henki, mutta tämän kimairan ruumis on Jumala.

• varoituksen.sanoja

"Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen ansaitseekaan mielestänne se, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon henkeä! Mehän tunnemme hänet, joka on sanonut:
      - Minun on kosto, minä olen maksava, sekä myös:
      - Herra on tuomitseva kansansa.
      On kauheaa joutua elävän Jumalan käsiin."
      Hepr. 10:26-31

"Vähän aikaa vielä, vain vähän aikaa, niin tulee se, jonka on määrä tulla, eikä hän viivyttele. Kun vanhurskas palvelijani uskoo, hän saa elää, mutta jos hän luopuu, en häntä hyväksy."
      Hepr. 10: 37,38

• miksirikki

Missä tämä rikinkatkuinen tuli on.

• eriisä

No johan taas oli tekstiä Paavalilta Jumalan pojan niskaan sysättynä, joka olisi pyhitetty liiton veressä - mutta se on Paavalin lupaus teille, ei Jeesuksen, koska Jeesus on ihmisen poika, eikä hän kannattanut edes Mooseksen lakia.

Johanneksen evankeliumi:

8:5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
        8:6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
        8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
        8:8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
        8:9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
        8:10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
        8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."
        8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
        8:13 Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä."
        8:14 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
        8:15 Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
        8:16 Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
        8:17 Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
        8:18 Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt.

Jätäpä ystävällisesti Paavaleinesi Jeesus rauhaan.

• Näinseasiaon

Oppi kääntymättömien ikuisesta vaivasta helvetissä on myös evankelisluterilaisen kirkon Tunnustuskirjoihin kirjattu oppi:

"XVII Kristuksen tuomiolle tulo

Edelleen seurakuntamme opettavat, että Kristus on aikojen täyttyessä ilmestyvä tuomiolle ja herättävä kaikki kuolleet; hurskaille ja valituille hän antaa iankaikkisen elämän ja pysyvän ilon, mutta jumalattomat ihmiset ja perkeleet hän tuomitsee ikuiseen piinaan.

Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka katsovat, että tuomittujen ihmisten ja perkeleiden rangaistus on kerran saava loppunsa.

Ne tuomitsevat myös sellaiset, jotka nyt levittävät juutalaisia oppeja, joiden mukaan hurskaat tulevat saamaan herruuden maailmassa ennen kuolleiden ylösnousemusta, sen jälkeen kun jumalattomat on kaikkialla kukistettu." (Augsburgin tunnustus)

• Uskonnot ja kirkot ovat järjettömiä oppeineen.

• muuttuu

Lakien tulkinta muuttuu ajan mukana. Esimerkiksi vuonna 1927 säädettin laki epäsiveellisistä julkaisuista. Oli voimassa vuoden 1998 loppuun. Alussa lakia tulittiin niin, että lähes kaikki oli kielletty, lopulta niin, että lähes kaikki oli sallittu. Sama laki oli kuitenkin voimassa 70 vuotta.

Augsburgin tunnustus on aikansa luomus 1500-luvulta. Philipp Melanchthon kirjoitti sen erittäin suuren paineen alla, kun piti esiintyä mahdollisimman oikeaopppisena. Ruotsin kirkko sidottiin tunnustuskirjoihin lailla, mutta tulkinta on muuttunut kirjaimellisesta lain henkeä noudattavaksi.

Muuten pitäisi autuuden menettämisen uhalla uskoa, että messu tulee heprean sanasta mizbeah, alttari, vaikka kielentuntijat ovat vahvasti sitä mieltä, että se tulee latinan sanasta missa, päättynyt, hajotettu, päästetty, "ite, missa est concio", menkää, kokous on päättynyt.

• Kirjakääröt

Ilm.20:13-14 Biblia (1776) Ja meri antoi ne kuolleet, jotka hänessä oli, ja kuolema ja helvetti antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat: ja he tuomittiin jokainen töittensä jälkeen. Kuolema ja helvetti heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema.

• Obadja151cm

Asiallista ja pysäyttävää Sanaa Raamatussa. Minä en kyseenalaista Raamatun ilmoituksia.Liberaalin puheet on niin pahansuopia, että juoksen vaikka pakoon liberaalia mieluummin kuin kärsin hänen pahansuopuuttaan, Raamatun ilmoituksia vääristelevää käärmeyttään.

• jesuksenanteeksianto

Liberaalit olette te itse, muista se.

• tällaista.tänään

Nostankin tämän keskustelun esille, koska palstalla on taas hyökätty niin ärhäkästi Raamatun ilmoitusta, Raamatun ja kristinuskon Jumalan, Jeesuksen suoraa ilmoitusta vastaan.

On kyllä erikoista, että kristinuskon piirissä pyörii porukkaa, joka ei usko oikeastaan mihinkään Raamatun ilmoituksesta. Ja kuitenkin nämä pitävät itseään kristittyinä?

No, itseasiassa he kyllä vaikuttavat suorastaan vihaavan Jeesusta ja Hänen sanojaan. Osoittavat vain tämän vihansa ja halveksuntansa ja aivan käsittämättömän paheksuntansa (?) räyhäämällä sitten ilmeisesti tuomionpelon synnyttämässä silmittömässä raivossaan niille lähimmäisilleen, jotka uskovat, ja sanovat sen suoraan, mitä on selvästi kirjoitettu.

• Kuoropoika18
        tällaista.tänään kirjoitti:

Nostankin tämän keskustelun esille, koska palstalla on taas hyökätty niin ärhäkästi Raamatun ilmoitusta, Raamatun ja kristinuskon Jumalan, Jeesuksen suoraa ilmoitusta vastaan.

On kyllä erikoista, että kristinuskon piirissä pyörii porukkaa, joka ei usko oikeastaan mihinkään Raamatun ilmoituksesta. Ja kuitenkin nämä pitävät itseään kristittyinä?

No, itseasiassa he kyllä vaikuttavat suorastaan vihaavan Jeesusta ja Hänen sanojaan. Osoittavat vain tämän vihansa ja halveksuntansa ja aivan käsittämättömän paheksuntansa (?) räyhäämällä sitten ilmeisesti tuomionpelon synnyttämässä silmittömässä raivossaan niille lähimmäisilleen, jotka uskovat, ja sanovat sen suoraan, mitä on selvästi kirjoitettu.

Tämäkin on profetia jonka Jeesus ilmoitti Johanneksen meille ilmoitettavaksi lohdutukseksi, kärsivällisyydeksi, rauhaksi,uskon vahvistukseksikin joillekin , otaksun.

Seurakunnissa on lopun aikoina harhaoppisia, joita Jeesus käskee parannusta harhaopista tekemään. Tuon harhaopin tilalle saat ajatella liberaaliteologian , harhaopin, kun luet tämän. Tutkiskelevaa saarnaa monet eivät kestä kuulla jokainen totuudesta. Seurakunnissa olevat harhaoppiset ihmiset ovat Jeesuksen vihollisia, joita vastaan Jeesus sotii.

Jumala suokoon sinulle rauhaa tähän murheeseesi luopumuksen ajassa. Näin tapahtuu, ihmiset muuttuvat tästäkin moraaliltaan pahempaan suuntaan jumalattomissa mutta eletään me Kristuksen edessä anteeksiannossa, katumuksessa kun teemme syntiä, parannuksessa armon alla. Armohan nostaa meidät pelastukseen.Meillä on hyvä osa.Tehkäämme evankeliointityömme loppuun. Mielellään ilman katkeruutta, jottei saatana pääse meistä voitolle. Luopioita tulee lopunajassa.

• Kuoropoika18
        tällaista.tänään kirjoitti:

Joh.Ilm.2:15 -16

https://raamattu.fi/raamattu/KR38/REV.2/Ilmestys-2

Kirjoitukseeni mustaa valkealla.

• tananpakanat

" Seurakunnissa on lopun aikoina harhaoppisia, joita Jeesus käskee parannusta harhaopista tekemään. Seurakunnissa olevat harhaoppiset ihmiset ovat Jeesuksen vihollisia, joita vastaan Jeesus sotii. "

Missähän kohdin Jeesus mahtaa Raamatussa puhua harhaoppisista ja että ne ovat hänen vihollisensa, kun Jeesuksen oppi ei ole oikeaa, eikä harhaa, vaan psykologiaa ja filosofiaa? Hän kun ei opettanut ollenkaan uskontoa, se tehtiin vasta hänen murhastaan, joten puhut Paavalin oppia ja laitat sen Jeesuksen opiksi.

Teidän tapa on puhua Paavalista Jumalan sanankin. - Se jos mikä on harhaoppia, jota vastaan Jeesu sotii ja tulee pilvistä torvet ja pasuunat soiden kostamaan kuolemansa kaikille niille, jotka ovat käyttäneet häntä hyväkseen.

Jätä Jeesus rauhaan! (kiukkunaamahymiö)

• plääplääplää

Ihan totta - en tiedä sen suurempaa patologista valehtelijoiden joukkoa kuin onvat uskovaiset, ja se on aina yhtä härskiä. He varmaan ajattelevat, että kun heidän ajatus on heidän mielestään ihan oikea, niin se sitten pyhittää valehtelunkin. Ei pyhitä. Paitsi tietysti Lusiferilla.

• tekivätkaikenjo

Ihmeteltiin edellä, kun ei oteta osaa keskusteluun. Siirrän tähän:

" Eilen täällä tarjottiin linkkiä videoblogiin, jossa opettajamaisesti käsiteltiin uskontojen, lähinnä kristinuskon, käsityksiä helvetistä.
      Koska itselleni jäi siitä luennosta sellainen käsitys, että kidutushelvetin olemassaolo olisi kristinuskonkin piirissä melko kyseenalaistettu asia, niin laitan tähän muutaman lainauksen Ilmestyskirjasta.

"Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin... ...Häntä kidutetaan tulessa ja rikinkatkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen."

Ilm. 14:9-11

Kyllä paavi ilmoitti ihan virallisesti lehtitiedolla, ettei helvettiä olekaan ja nakkasi pätsin oven kiinni. Tämä johtuu siitä, että koko kirkko paaveineen ja lahkoineen on juuri uppoamassa tuohon tuliseen pätsijärveen kidutettavaksi ja koittavat pelastaa mitä pelastettavissa on.

Pedon merkit olikin kirkko itse yhdessä Euroopan Unionin kanssa - selitän.

13:11 Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
      13:12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani. (kirkko, paneurooppaliike, saksa)
      13:13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden. löytyy vt:stä, juutalaiset)
      13:14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi. (natsi-Saksa)
      13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.(pyhä henki, kirkko, inkvisitio)
      13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, (kaste, vihkisormus)
      13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. (ahneus)
      13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi (kuningas Salomo)

Tämä on se kristinuskon historia Euroopan Unionin kera, jonka kerron syntiensovitusoppi -ketjuissa 1-2. Kirkkohan on perustanut koko pankkitoiminnan. Kuningas Salomo - tuo ihaltu viisas, joka ensimmäisenä keksi alamaistensa verottamisen - keräsi kuusisataa kuusikymmentä kuusi tallentia kultaa kansalta veroina.

Merkki otsaan ja käteen on tietysti kaste ja vihkisormus.

Pedon kuvalle tehtiin henki, että se puhuu - kyse on tietysti Pyhästä hengestä (selitys löytyy syntien sovitusoppi-ketjuista), olen täällä ja näissä ketjuissa kuullut paljon, että miten PH puhuu. Edellä mainituissa ketjuissa sitä on yritetty oikein urakalla minulle selvittää.

PH:n lanseerasi juutalainen rabbi Paavali markkinoille syntiensovitusopillaan ja Jeesuksen murhalla.

Peto, joka oli haavoittunut, mutta virkosi ja sai avun siltä toiselta pedolta, kirkolta, on tietysti toisen maailmansodan ajan Saksa, jonka kansallissosialismiaate on nyt Euroopan Unionin jäsenvaltioille Lissabonin sopimuksella - EU:n perustuslaki - pakollinen. Sitä kutsutaan Kolmannen tien politiikaksi ja sen kehitti jo natsi-Saksalle Ludwig Erhard (viite: sotilastiedusteluraportti Red House Report).

EU on saanut nyt finanssikriisillä valmiiksi Pankkiunionin, ja meidät on määrätty velkaorjuuteen. Me maksamme viulut, jos joku sijoittaja menettää varojaan (ns. Luxemburgin rahasto). Löytyy faktaa Suomen valtiovarain ministeriön sivuilta hakusanalla Suomen velkavastuut Euroopan Unionissa. Suurin osa tästä on tehty kansalaisilta salassa, ja mediassa kaikki on väännetty täydelle mutkalle, ettei vaan kukaan ymmärrä mitään.

Karintsansarvinen peto on Pan-eurooppaliike, Euroopan Unionin ideologian isä on kreivi Coudenhove-Kalergi. Etsikää wikipediasta, että mikä on hänen ideologiansa Euroopan Unionille, niin löydätte sieltä vähän selitystä Oulunkin tapahtumille.

Puuttuuko jotakin?

• isojakuvioita

Kuningas Salomosta ja kullasta. Kun Suomi liittyi tilivaluuttana euroon vuonna 1999 (1666),niin Suomen oli luovutettava valuuttavarantonsa - 80 prosenttia omistamistaan kultaharkoista EKP:lle, Euroopan keskuspankilla. Kuinka moni teistä tietää paljonko Suomella oli kultaa? Sitä oli 52 tuhatta kiloa kultaharkkoina. Se on perua 70-luvulta, jolloin valtioiden keskuspankeissa oli oltava kultana sama määrä vastette rahalle, joka oli liikkeellä. 1973 tämä määräys purettiin, jonka jälkeen rahaa onkin sitten liikkunut vivutettujen rahakuplien muodossa mielinmäärin, eikä niille ole enää mitään vastetta.

Laitoinpa eräänä päivänä googlehakuun kaikki pedon päät ja lukumäärät tuosta Ilmestyskirjasta, ja päädyin EKP:n erääseen asiakirjaan, jossa kerrottiin, että mm. Suomen pankin johtaja oli antanut luvan. että Suomen kultavarantoa myydään - kansan omaisuutta, josta ei nuorempi sukupolvi edes tiennyt mitään. Minä ja muut aloitimme jättimäisen rumban tuon kultavarannon etsimiseen.

Ja lopputulos on tässä:

" Suomen Pankki tarkastaa jatkossa kultavarantonsa säännöllisesti "

https://yle.fi/uutiset/3-7150727

Käytännössä en tiedä, että mitä siinä tapahtu, mutta kulta löytyi joka tapauksessa. Ja nyt sormella tökkimättä, niin jokainenhan tietää, että mihin kuningas Salomo liittyy muuhunkin kuin kultaan. Euroopan keskuspankki rakennuksena - tuon Luxemburgin rahaston lisäksi - omaa kaikista suurimman syytesuojan, eikä kukaan eikä koskaan pääse sinne sisälle edes tarkastamaan sitä, jos epäilisi jotakin.

• nytsoditaan

Ai niin ja sota taivaassakin alkaa jo Ilmestyskirjan 12 tähden tähtikehällä, joka on näyssä naisen pään päällä, jolla on pukuna aurinko ja jalkojen alla puolikuu. Että sellaista. Ja se sota muuten on okkultismi vastaan mystiikka - Lusifer vastaan Jeesus arkkienkeli Mikaelin enkelijoukoin. Lusifer joukkoineen edustaa tietysti itse Paavalia ja okkultismia, koska Paavali kirosi taivaan enkelinkin.

12:1 Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
        12:2 Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää.
        12:3 Ja näkyi toinen merkki taivaassa, ja katso: suuri, tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea, ja sen päissä seitsemän kruunua;
        12:4 ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähtiä ja heitti ne maan päälle. Ja lohikäärme seisoi synnyttämäisillään olevan vaimon edessä nielläkseen hänen lapsensa, kun hän sen synnyttäisi.
        12:5 Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.
        12:6 Ja vaimo pakeni erämaahan, jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka, että häntä elätettäisiin siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.
        12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
        12:8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
        12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

Olkaahan tarkkoina näiden nyt maanpäälle heitettyjen perkeleen enkeleiden kanssa, jotka edustavat okkultismia, eli paavalilaisten. He ovat hyvin ärhäköitä nyt tässä sotatilanteessaan menettäessään valtansa.

• jumalakonstantinus

" Ai niin ja sota taivaassakin alkaa jo Ilmestyskirjan 12 tähden tähtikehällä..."

Kyseessä on Euroopan Unionin tunnus, joka tulee Pan-eurooppaliikkeen tunnuksesta, jossa se on keisari Konstantinus Suuren punaisen ristin ympärillä.

Keisari Konstantinus Suuri vaati paavia kutsumaan koolle ensimmäinen kirkolliskokouksen, jossa tehtiin kolminaisuusoppi. Hän oli myös viimeinen Rooman keisari, joka sai kuoltuaan Jumalan arvon.

• eumäärää

Myös Suomen presidentti Niinistö kuuluu Keisari Konstantinus Suuren ritarikuntaan, joka on perustettu natsien toimesta. Niinistö on tuon puhumani maattoman puolueen, joka omistaa nyt diktatuurilla Euroopan Unionin kunniapuheenjohtaja. EU-komissio ja kun Suomen lait on uudistettu toimii nyt siten, että suoraan EU-komissiolta tulee määräykset suomen hallitukselle toimeenpanokäskyinä, jotka sitten hallitus laittaa asetuksina voimaan ministeriöiden kautta. Tämä järjestelmä astui voimaan toukokuussa 2015, kun Soini sano, että kyllä he ymmärtävät, että heillä on koko file pöydällä.

Tämä näkyi juuri konkreettisena esimerkkinä, kun vuonna2017 hallitus antoi asetuksen, että Suomessa saa olla vain 12 päivystävää sairaalaa, ja aluesairaaloissa kiellettiin leikkaukset ja synnytykset, ja siellä jäi tyhjilleen nyt leikkausalit ja toimettomiksi henkilökunta, niin nyt hallitus sanoo antavansa taas asetuksen, että nämä siirretyt toimenpiteet annetanakin yskityisille globaaleille toimijoille suoritettaviksi - tehdään taas tällainen yksityisten terveysjättien verotusoikeus.

Mutta tälle ei voi mitään, koska hallitus nyt vaan tekee asetuksia ja ministereillä on diktatuurivalta. Tämä ei ole ihan vielä suomalaisille selvinnyt, kun he eivät ehdi kuin vahtimaan pakolaisia ja kivittämään homoja. Eikä suomalaisten ole tarkoitus tajutakaan, että mitä tapahtuu.

Asetus on siis laki, jonka hallitus voi suorana laittaa voimaan. Sellainen oli myös työttömien aktiivimalli. Ja vaikka kuinka paljon muuta.

• pieni.korjaus

Hölynpölyä. Helvetti odottaa niitä jotka pyrkivät tai kuvittelevat olevansa kelvollisia muita ojentelemaan. Eli, ei muuta kuin tervemenoa...

• vielä.pienempi

Jahas, ja siksi päätitkin meitä kelvollisempana tulla tänne meitä ojentamaan...?

• VajakkienTyöpajassa

Minä luotan Jumalaan aina!

Nykyisessä pahassa ajassa elää paatumuksessa jumalattomia, jotka valehtelevat Jumalaa vastaan kapinassaan. Mitään järkevänä pidettyä heidän perustiedoissaan tai perusteluissaan ei juurikaan ole, itse en muista järkevää kritiikkiä saaneeni.

Esimerkki tapaus on tuo pieni.korjaus ennen minua. Samaa älyllistä tasoa kuin uhmaikäisen lapsen kiukuttelu jos jokin ei käy ymmärrykseen taaperolla.

• pieni.korjaus

Kuinka niin ? Totuus on tuo mitä sanoin, ei pidä heittäytyä ylemmäksi, se herkästi alennetaan ainakin Raamatun mukaan.

• vielä.pienempi
        pieni.korjaus kirjoitti:

Kuinka niin ? Totuus on tuo mitä sanoin, ei pidä heittäytyä ylemmäksi, se herkästi alennetaan ainakin Raamatun mukaan.

Ja sinun totuutesi nostat nyt Raamatun ilmoittaman totuuden yläpuolelle. Kumman siis arvelet tulevan alennetuksi? Ajatteletko sinä yhtään mitään, mitä kirjoittelet?

• pieni.korjaus
        vielä.pienempi kirjoitti:

Ja sinun totuutesi nostat nyt Raamatun ilmoittaman totuuden yläpuolelle. Kumman siis arvelet tulevan alennetuksi? Ajatteletko sinä yhtään mitään, mitä kirjoittelet?

Raamatun kirjoittama on tietenkin totuus. En tietenkään nostaisi itseäni ohi sen.

• Pohdinto

Niin no ko. kohtien mielikuvituksen mukainen totuus. Kirjoittaja ei selvästikkään pidä rikin hajusta kun sen haju on näköjään niin kauheaa katkua.

Pitäisi määritellä millainen on pelkuri? Jos vähänkin pelkää jotakin, niin on pelkuri ja joutuu rikkiä haistella? Millainen ja koska on luopio? Mitkä/mikä luetaan iljetykseksi, mitä ei saa kumarrella? Mitä pidetään irstailuna? Tuolla lähi-idässähän minne nämä tarinat keskittyvät, on irtailua, jos nainen näyttää kasvonsa? Millainen on noita? Kukaan ei ole toditettavasti pystynyt mitään noitumaan? Tosin keskiajallahan kristityille riitti kun oli punainen tukka, niin poltettiin roviolla noitana. Ellei aina pysy 100% totuudessa, niin taas joutuu rikkiä haistelemaan. Voisinkin kysyä, että uskooko näihin raamatun tarinoihin joku sataprosenttisesti ja jos niin väittää, niin pysyykö sataprosenttisesti totuudessa? Jos on pienikin epäilyksen siemen, niin silloinhan on valheen orja ja tiedätte minne päätyy....

• Obadja151cm

Kristinusko ei kyseenalaista Helvettiä. Liberaaliteologia, harhaoppi ei ole kristinuskoon kuuluvaa.Liberaaliteologiaan uskovat eksytyäjät kyseenalaistavat Helvetin olemassaoloa ja sen karua todellisuutta!

Liberaaliteologialla ei ole mitään yhteistä oikean Jumalan teologian kanssa!

• CommandoHauis49cm

Juuri näin asia on.Ihmiset eksyy totuudesta kun eivät lue Raamattua tai eivät kunnioita eivätkä todellisuudessa välitä eivätkä usko lukemaansa!

Raamatulla tulee arvioida ihmisten puheet eikä ihmisten puheilla Raamattua , mitä tulee siihen kumpi on auktoriteettiasemassa.

Jumala on suvereenisti auktoriteettiasemassa ihmisiin nähden. Raamatun profetioiden toteutumisten kieltämiseen syyllistyvät paatuneimmat valehtelijat sen mukaan mitä olen huomannut ja päätellyt. Raamattu on ainoa lähde, jossa aikajärjestyksessä ovat kaikki profetiat toteutuneet, yli 80pros.

Aikajärjestyksessä jäljellä olevat profetiat mm. Psalmin 83 sodan osalta ja Gogin sodan osalta muotoutumassa.

• Anonyymi

Juuh, näitä harhaoppeja ja yksittäisiä "ajattelijoita" on tänä päivänä liikkeellä pilvin pimein eksyttämässä ja sotkemassa näitä uskonasioita.

• Eikiitosjeesus

Jep. Muinaiskansoilla oli tarinoita vulkaanisesta toiminnasta samoin kuin vettenpäälläkävelystäkin. Hyvin kelpasivat uskonnon rakennusaineeksi paremman puutteessa. Taidankin lähteä pilkille - ihmettä todistamaan.

• Anonyymi

Aloittajalta ihan hyvät nostot siitä mitä kaikkea typerää raamattuun, tuohon herkkäuskovaisten Valittuihin Paloihin onkaan kelpuutettu.
      Hyvät naurut saatiin taas. Kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      181
      7504
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      265
      1833
    3. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      68
      1289
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      72
      1213
    5. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      64
      1187
    6. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      57
      1178
    7. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      93
      1112
    8. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1108
    9. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      51
      1085
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1046
    Aihe