miten jumala loi auringon

kuuma.aurinko

Oliko jumalalla kielletyt asbesti rukkaset.

5

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieteenharrastaja

Tiedät ihan hyvin, ettei Raamatussa ole minkäänlaista mainintaa siitä, millä tavoin taivas ja maa luotiin. Avuton nokkavuutesi on siis ihan oman mielikuvituksesi tuotetta.

Sensijaan kristityillä on vapaus uskoa johtopäätöksiin, joita luomakunnasta saaduista objektiivisista havainnoista voidaan tehdä luomisen tavasta, luottaen siihen, ettei Totuuden Henki halua johdattaa niillä meitä harhaan.

• niilo8v

Tieteen kriteerein aurinkokunnan synty piti alkaa pölypilvestä jossa keskimmäinen kasautumispiste oli alkuauringon synty ja planeetat olivat sen ympärille syntyneitä massakeskuksia.
      Uloimpien planeettojen raaka-aine olisi siten kevyimmistä rakennustarpeista kasautunutta.
      Tästä ei ole kuitenkaan tiedossa mitään sellaisia todisteita jotka olisivat kiistattomia ja joiden todenperäisyys olisi loogisesti se tila jossa aurinkokuntamme on nyt.
      Tähtien välissä on kiinteää materiaalia joka ei siinä mittakaavassa OLISI MAHDOLLISTA OLLA KIINTEÄNÄ ESIINTYVÄÄ EIKÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA ESIM. KIINTEÄÄ JÄÄTÄ JOKA ON MAHDOLLISTA MUODOSTUA VAIN OLOISSA JOISSA ON ESIM. MAAPALLON PAINOVOIMA.
      Hyvänä esimerkkinä maan kivilajit joille edellytetään tietty kivikerroksen paino päälle jotta ne kivilajit voivat syntyä.
      Kun uskova itse edellyttää luonnollisen tapahtuman edellyttämiä tieteellisiä olosuhteita ja ei niitä pysty itse todistamaan kuten ei pysty todistamaan siten kuin tieteellisyys edellyttää, on aloitusviestin kysymys rujo ja rampa vailla järjen hituakaan.

• Jumala loi auringon yliluonnollisella sanallaan. "Ja Jumala sanoi: tulkoot alot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle, ja tapahtui niin."
      Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet." (1.Moos.1:14-16)

• pokpopokp

"tulkoot alot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle"

Mikä noista sanoista oli se yliluonnollinen? Vaiko kaikki?

• Jumala ei tarvitse mitään suojausta luodessaan aurinkoja ja tähtiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2143
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1454
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      934
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe