tietääkö joku minkä suurunen se on jos ei ole tehny työtä ollenkaan tai tosi vähän
työkyvyttömyys eläke
4
226
Vastaukset
- työkyvyttömyysjutut
sitä ehotettiin mullwe koska oon pitkään ollu työtön ja ikää on 26
- mullekinehotettiin
tietääkö kukaan muakin kiinostas tietää
- näinvissiin
Takuueläke turvaa Suomessa asuvalle henkilölle vähimmäiseläkkeen (775,27 e/kk), jos kaikki hänen eläkkeensä ennen verotusta ovat yhteensä enintään 768,59 e/kk. Tuloraja ja vähimmäiseläke jäävät kuitenkin tätä pienemmäksi, jos henkilö on varhennetulla vanhuuseläkkeellä.
Takuueläke vaikuttaa asumistukeen ja perheen mahdollisesti saamaan toimeentulotukeen samoin kuin muutkin eläkkeet.
- etphtepohptkoh
Takuueläkkeestä ei voi lain mukaan ulosmitata senttiäkään, joten ei ehkä niin omantunnon tarkasti kannata maksaa terveyskeskus-, poliklinikka- ja sairaalamaksujaan, jotka sitä paitsi vanhenevat 5 vuodessa. Tilanne muuttuu, jos olet mielenterveyskuntoutuja. Lääkäriäsi alkaa näet helposti vit..taa, jos et maksele sairaalamaksuja ollenkaan ja määrää sinulle edunvalvojan. Edunvalvoja puolestaan pitää kunnia-asianaan, että kaikki julkisen puolen maksut tulevat maksetuksi viimeistä senttiä myöten viimeistään eräpäivänä ja että sinulla on myös riittävä puskurirahasto tulevaisuuden yllättäviä sairaalamaksuja varten, niin ettet ikinä vaan joudu hakemaan toimeentulotukea. Kun taas jos sinulla ei ole edunvalvojaa, voit tuhlata rahojasi mielesi mukaan ja hakea aina tarvittaessa toimeentulotukea (vajaat 500 euroa pitää jäädä käteen vuokran, lääke- ym. sairausmenojen jälkeen).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748