Kyselisin vain tuosta neitokakadun äänestä. Pitääkö kovempaa ääntä kuin esim. undulaatit. Olen hankkimassa yhden neitsikan itselleni, ei kai yhdestä linnusta voi kovin pahaa ääntä lähteä!?
Saako linnun hiljaiseks jos laittaa peitteen häkin päälle väliaikaisesti siis, esim. lapsen päikkäreiden ajaksi?
Kovaääninenkö?
2
275
Vastaukset
- -N-
Neitokakadusta lähtee ihan kiitettävästi ääntä, yksinkin, jolloin sitä seuraa huudetaan. Linnulle ei ole hyväksi, jos sen valoisaa aikaa rajoitetaan pimentämällä. Ehkä ääntä saisi eristettyä pitämällä lasta ja lintua eri huoneissa päikkäreiden ajan, jos vain on mahdollista.
- ....
Huutaahan ne, ja kovaa huutavatkin - tai ainakin minulla olleet yksilöt ovat olleet todella äänekkäitä. Ja undulaatin ääni on tuohon verrattuna musiikkia korville. Kaippa noissakin on yksilöllisiä eroja, kuinka paljon juttelevat. Viltin laittaminen häkin päälle yleensä toimii, mutta eihän moinen linnuille taas ole hyväksi. Juttelemalla linnuille ja seurustelemalla niiden kanssa omani ainakin hiljenivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682570
- 622522
- 681742
- 211522
- 201470
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151332
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251066