Radiokeskustelu ennen törmäystä Norjassa

400

5

285

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylpee.Meripuseeri

Radiokeskustelusta VTS:n kanssa en mitään ymmärtänyt (en osaa Norjaa), mutta tutkakuvan persuteella sata-alus ajoi 17 solmun nopeudella toisen aluksen perään.... Taisi mennä vähän kylki edellä joten iso repeämä on varmasti tullut.

• Joakim1

Tutkakuvassa tulivat kyllä keulat vastakkain. Sota-aluksella ei ollut nimeä ja nopeutta alussa, joten ei ilmeisesti pitänyt AISia päällä. Ei myöskään ilmeisesti vastaanottanut AISia tai ainakaan välittänyt siitä. Käsittämätöntä, ettei tehnyt mitään, vaikka VTS käski väistämään selvästi ennen törmäystä.

Tuossa englanniksi asiasta, jos sitä ymmärrät paremmin: https://www.maritime-executive.com/article/wrecked-norwegian-frigate-was-warned-prior-to-collision

Aika samanlaista touhua kuin USA:n Burke-luokan kolme törmäystä lyhyen ajan sisään. AIS pois päältä, ei katsota AISia ja hienoista tutkista huolimatta ei havaita isoja suoraan ajavia laivoja, vaan ajetaan päin.

• Fregatti
    • Väistelty_ilmassakin

Tyypillistä NATO-touhua. Minä tulen nyt --- alta pois jos ehditte!

• Taas unohtui tähysytys.
      Vaikuttaa siltä että kovien sotaharjoituksien jälkeen kokenut miehistö on vetäytynyt messiin ja laivan ajo satamaan on jätetty varusmiehille. Siinä plotterin mukaan ajaessa ei olla huomattu vastaantulevaa. Siinä vaiheessa kun VTS ottanut yhteyden, sillalla on syntynyt pieni paniikki. Toivottavasti olen vääsässä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7145
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3294
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      138
      1568
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      237
      1367
    5. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    6. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1335
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1210
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1155
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1114
    Aihe