https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4157328/Yritys maksoi tyontekijoilleen 290 euroa tunnissa Paraisilla Rakennusliitto julisti saartoon
Rakennusliiton mukaan tapaus on tämän vuosikymmenen alipalkkaennätys
Rakennusliitto on julistanut saartoon elementtitehdas Betonimestarit Turku Oy:n Paraisilla.
Tehtaalla työskenteli Aalto Henkilöstöpalvelut Oy:n alihankkijana latvialainen Katana Serviss –niminen yritys.
Kun yrityksen työntekijöiden palkkasaatavia selvitettiin, palkkakuitista ilmeni, että työntekijöiden tuntipalkka oli 2,90 euroa tunnilta. Rakennusliiton mukaan kyseessä on tämän vuosikymmenen alipalkkaennätys. Työntekijöiden palkkasaatavat ovat yhä maksamatta.
Rakennusliiton tiedotteen mukaan yrityksen edustaja ilmoitti Rakennusliiton asiaa hoitavalle toimitsijalle, että se ei noudata alan työehtosopimusta työntekijöiden pyynnöstä.
Rakennusliitto kertoo, että ulkomailta lähetetyille työntekijöille maksettava alipalkka on sääntö eikä poikkeus. Yleensä tarkastuksissa esiin tulleet palkat eivät ole näin matalia.
Liiton mukaan rakennus- ja rakennustuotealalla töitä ketjutetaan erilaisten työvoimaa vuokraavien yritysten kautta.
Rakennusliiton mukaan tapaus on tämän vuosikymmenen alipalkkaennätys
TietystiParaisilla
2
121
Vastaukset
- ParasPihistelijä
No nyt löytyi ala jossa Parainen teki ennätyksen.
- Eioleihme
Tuohan alittaa jopa Rakennusliiton itsensä 1.3.2017 lanseeraaman 6 euron työkokeilupalkan. Ei ihme että Rakennusliittoa harmittaa. Rakennusliitto on kohdannut itseänsä paremman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857365- 965354
- 2454427
- 444415
- 593173
- 482626
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222308Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282281- 412144
- 312105