Kysyn, kun on tuttu henkilö, joka heittää tappouhkauksia ja on muutenkin vihamielinen. Voiko ADHD tai asperger olla asiaankuulumattoman aggressiivinen vai onko tämä jotain muuta? Mielestäni kyse ei ole siitä, etteikö henkilö itse ymmärtäisi olevansa raaka kommenteissaan. Hänellä on myös ollut psykoosi tätä ennen. Voiko liittyä johonkin muuhun mielenterveyden häiriöön?
Voiko ADHD tai asperger olla aggressiivinen?
4
163
Vastaukset
- yzrke
Paha sanoa, mutta ei ADHD tai Asperger välttämättä väkivalta riskiä lisää. Toisaalta vankilaotannoissa ADHD tavataan selvästi yleisimmin mutta kaikki vangitkaan ei ole väkivaltaisia. Kannattanee ottaa asia puheeksi henkilön kanssa että miten hän asian näkee.
- Muju
Addit voivat olla impulsiivisia ja sanoa jotain tyhmää, mutta häiriötä ei ole empatiassa tai katumuksessa. Jos kyseessä on addi - ja vain addi - niin hän on pahoillaan. Addeilla päin vastoinn onkorostunut oikeudenmukaisuuden taju.
Mikälä henkilöllä on adhd JA käytöshäiriö (antisosiaalinen häiriö), niin tilanne on tosi paha.- Monisairas
Eikö nimenomaan impulsiivinen sanallinen loukkaus tai vastaava ole Asperger-ihmiselle tyypillisempää ja korostunut oikeudenmukaisuus? Mitä oikeastaan on korostunut oikeudenmukaisuus? Tämäntyyppiset on vähän riippuvaisia keneltä kysyy.
Joo kyllä minäkin olen sitä mieltä, että aloittajan tapauksessa on jokin muu selittävä tekijä. Sinänsä uhkaavantuntuiset tappouhkaukset on jo raskaansarjan touhua, eikä niitä heitetä kevytmielisesti.
- Anonyymi
Kyllä. Kun kusetetaan alkaa vituttaa. Kun vainotaan muuttuu paranoidiksi.
Terv Mies Tamppereelta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692663
- 632614
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106