Mitä tarkoittaa takarivin Tyyne ?

takariviläinen

Ainakin luokkakuvassa olin aina takarivissä koska olin luokan pisin ja siksi istuin myös takapulpetissa. Yleisötilaisuuksissa menen taakse etten pimitä muilta näköaloja. Jonoissa en ryntää keulille koska en ole hätähousu.

73

1618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tokarivi

Palstalla se tarkoittaa taka-alalla olevia, mieluimmin vain lukevia.

• Korppis11

Mielestäni takarivin Tyyne tuo itseään esille pääsääntöisesti kykyjään vähättelemällä.

Ulkoisella olemuksellaan, onko pitkä vai lyhyt ei ole mitään tekemistä sen kanssa istuuko henkilö taka- vai eturivissä vaan sillä, että Tyyneksi itsensä "kokeva" asettuu tietoisesti korostamaan vaatimattomuuttaan takariviin.

Takarivin Tyyne, se oikea Tyyne on ujo, eikä halua huomiota osakseen. Hän vaivautuu jos häntä pyydetään antamaan esim. omia näkemyksiään käsiteltävistä asioistaan.

• suomalainen.ylpeästi

Irtiotto omasta maasta, omasta pirtin ikkunasta antaa näkemystä erilaisesta elämästä muualla. Kuten kirjoitit uudet sukupolvet johon lapsenikin kuuluvat ovat nähneet maailmaa, tutustuneet erilaisiin tapoihin ja tottumuksiin, joten heille kaikkialla kaikki uusi on normaalia. Kieltämättä itselleni on muodostunut erilainen kuva myös itsestänikin sopeutuessani toisen maan kulttuuriin.

Osallistuminen paikallisiin juhliin kuuluu kokemushakuisuuteeni. Lausuin suomalaisen lasten runon tietty suomeksi, hyvin eläytyen runon sanomaan 70-vuotisjuhlassa ja sain suntymäpäivävierailta runsaat kättentaputukset. Ihmiset ovat kiinnostuneita myös Suomen oloista ja tavoista, joita pyrin kertomaan positiivisin vertauksin. No, suomalaisuuden prototyyppi en ole sen olen monesti saanut kuulla. Hiljainen, syrjäänvetäytyvä, vaatimaton jne. ei, en ole takarivin Tyyne. 😉

Jotta pystyy sisäistymään uusiin erilaisiin olosuhteisiin se vaatii luonnollisesti ulospäinsuuntautuneisuutta, uteliaisuutta ja joustavuutta sekä kielitaitoa.

Englanti, jolla itse kommunikoin ulkomailla on riittänyt pääsemään sisään erilaisiin piireihin.

-----------

Näin sinä korpis määrittelet takarivin tyynen ja etenkin itsesi. Kuinka surullista itsellesi ettet ole suomalainen prototyyppi. Suomalaiset ov monessa kansainväliessä tutkimuksessa valittu maailman onnellisimmiksi ja rehellisimmiksi ihmisiksi, koulutuksemme ja kielitaitomme on monipuolinen. Naisemme ovat kuuluisia kauneudestaan ja naisellisuudestaan.

• Korppis11
        suomalainen.ylpeästi kirjoitti:

Irtiotto omasta maasta, omasta pirtin ikkunasta antaa näkemystä erilaisesta elämästä muualla. Kuten kirjoitit uudet sukupolvet johon lapsenikin kuuluvat ovat nähneet maailmaa, tutustuneet erilaisiin tapoihin ja tottumuksiin, joten heille kaikkialla kaikki uusi on normaalia. Kieltämättä itselleni on muodostunut erilainen kuva myös itsestänikin sopeutuessani toisen maan kulttuuriin.

Osallistuminen paikallisiin juhliin kuuluu kokemushakuisuuteeni. Lausuin suomalaisen lasten runon tietty suomeksi, hyvin eläytyen runon sanomaan 70-vuotisjuhlassa ja sain suntymäpäivävierailta runsaat kättentaputukset. Ihmiset ovat kiinnostuneita myös Suomen oloista ja tavoista, joita pyrin kertomaan positiivisin vertauksin. No, suomalaisuuden prototyyppi en ole sen olen monesti saanut kuulla. Hiljainen, syrjäänvetäytyvä, vaatimaton jne. ei, en ole takarivin Tyyne. 😉

Jotta pystyy sisäistymään uusiin erilaisiin olosuhteisiin se vaatii luonnollisesti ulospäinsuuntautuneisuutta, uteliaisuutta ja joustavuutta sekä kielitaitoa.

Englanti, jolla itse kommunikoin ulkomailla on riittänyt pääsemään sisään erilaisiin piireihin.

-----------

Näin sinä korpis määrittelet takarivin tyynen ja etenkin itsesi. Kuinka surullista itsellesi ettet ole suomalainen prototyyppi. Suomalaiset ov monessa kansainväliessä tutkimuksessa valittu maailman onnellisimmiksi ja rehellisimmiksi ihmisiksi, koulutuksemme ja kielitaitomme on monipuolinen. Naisemme ovat kuuluisia kauneudestaan ja naisellisuudestaan.

Takarivin Tyynen palsta kannaotot on vakiintuneet fraaseiksi. Kel onni on hän onnen kätkeköön. Takarivin Tyyneksi itsensä mieltävät, pitävät itseään empaattisina ja viisaina.

Määritelmä luonteestani ei ole prototyyppi suomalaisesta 1940-luvulla syntyneestä.

Esim. sinä kopioit ja liität se kuvastaa sinua. Joka vuosi valitaan onnelliset yms maat. Joka vuosi ne tuppaavat olemaan eri maita, polittisuen intressien mukaan.

Kauniita ja kielitaitoisia ovat nuoremme, mutta niin ovat monien muidenkin maiden nuoret. Siitäkin on aikaa kun suomalainen nainen valittiin miss maailma finaaliin. Oliko puoliverinen Lola vimeksi, no, en muista kun en seuraa.

• tähtiätakarivissä

Ujous ja vaatimattomuus ovat luonnekysymyksiä, ei ole kyse mitenkään huonommuudesta, päinvastoin. Hiljaisella ihmisellä on usein rikas sisäinen maailma , hän on älykkö ja mietiskelijä. Hänellä on hyvä itsetunto ja itsetuntemus , ei tarvitse pönittää olemalla koko ajan esillä ja äänessä. Hän tekee hyvää lyömättä siitä rumpua. Hän on usein myös luova ja oivaltava. Hän saattaa eräänä päivänä olla juhlittu Nobel-voittaja, mutta tuskin viihtyy niissä juhlissa, joissa kuvataan kuninkaallisten pukeutumista.

• korppis11

Takarivistä ei nouse nobelistejä. Takarivin Tyyne käsite on palstaslagia. Viisaat ja älykkäät, vaatimattomat joutuvat, joka tapauksessa luovinaan itsensä näkyville mikäli haluavat tulla valituksi kykyjään mvastaaviin työtehtäviin.. Tänä päivänä näkyvyys, esillä ole ovat ne väylät, joita pitkin noustaan eturivin vaikuttahiin.

Kansanedustuslaitoksessa, eduskunnassa on useita Takarivin tyynejä ja Toivoja, joista ei koskaan tule eturivin vaikuttajia.

Palstalla aktiivit koetaan eturivin Elsoiksi, ilman heitä palstat hiljeisivät. Eturivin esiintyjät ovat takariviin itsensä pistävien mielestä, itsekeskeisiä, itserakkaita. Itsekeskeidäsyys ja Itserakkaus ovat kaksi eri asiaa. Itserakkaus on piirre, jos et rakasta itseäsi et pysty rakastamaan ketään.

• En ole ujo, enkä vähättele itseäni.
      Mutta mieluummin olen kuuntelija takarivissä kuin esillä olija.
      Jos on hyvä puhekumppani voin olla hyvinkin sosiaalinen. Mutta mikä lie, kuitenkin pidän uudet tuttavuudet alkuun käsivarrenmitan päässä.
      Ei ole kysymys siitä että olisin olevinani, pelkään kai että saa riesan. Aika ikävästi sanottu, mutta en keksinyt muutakaan syytä.
      Hiljaiset ja ujot ihmiset usein yllättävät kun heihin tutustuu, ovat ihan erilaisia kuin ensivaikutelmasta uskoisi.

• Hiljaiset ja ujot, ne Takarivin Tyynet, ovat yleensäkin älykkäämpiä kuin ne jatkuvasti esillä olevat "tyhjät tynnyrit", jotka kolisevat kovimmin.

Sen huomasi meillä koulussa, että parhaat paperit saivat yo-tutkinnossa juuri ne Takarivin Tyynet, joitten kuviteltiin koko kouluajan olevan siellä vain taustalla housuntakamuksiaan kuluttamassa.

• ei-valonhäivää

Miksi hän pitää nämä kaikki hienoimmista hienoimmat ominaisuudet joita luettelit vain itsellään, ei jaa niitä muiden kanssa?
      Nyt omahyväiset ajatuksesi paljastui, kutsumalla halveksien muita pönittäjiksi.

• Kiinnostava aihe, kaikki on nähty, etu, taka, keski ja sivussaolijat. Tavanomainen testi kysyä mihin istut salissa jos paikkoja on mistä valita. Minä en istu koskaan ihan taakse vaan mieluummin etuosaan mutta en koskaan eteen.

• Koulussa, silloin kun sai itse valita paikkansa, niin yritin päästä niin keskelle luokkaa kuin mahdollista. Siinä oli niin hyvin turvassa opettajien katseilta, jonka olin huomannut kiertelevän ympäri luokkaa, luokan reunat, takapulpetit, useinmiten katseen tosin hypäten eturivin yli.

Siinä keskellä luokkaa pystyi puuhailemaan kaikenlaista omaa ilman että opettaja kiinnitti siihen mitään huomiota. Sai vaikka vetäistä pienet päiväunetkin ...

• Minua on kuvattu jo kouluajoista "oman tien kulkijaksi". En siis kuulu mihinkään näistä stereotyypeistä ja olen välillä aina milloin mitäkin. Olen esillä mielelläni ja sanon mielipiteeni kuuluvasti, en pelkää juuri mitään, kavereeraan sekä eturivin että takarivin kanssa, joskus vetäydyn tarkkailijaksi, kuuntelijaksi ja mielelläni dokumentoin kuulemaani ja näkemääni. En ole mikään laumasielu ja en kuulu juuri mihinkään järjestöihin tai ryhmiin, mutta minulla on syvä taipumus yhteisöllisyyteen lähipiirissä; ja miksei yleismaailmallisestikin, koska kannan huolta aivan liian monista sioista joihin en voi vaikuttaa. Kuin nimimerkkinikin antaa ymmärtää viihdyn sekä parvissa että yksin ja parina olen sopeutuvainen ja kujertelen kun minua hyvin kohdellaan. Cucurrucucucuu ;)

Koulussa istuin usein ikkunan ääressä ja haaveilin vapaudesta, kaukomaista, pääsystä pois kotikyläni ahtaasta maailmasta.

• Hupsista, mielenkiintoinen typo:
        "kannan huolta aivan liian monista sioista" korvaa sana "sioista" sanalla "asioista" :)

• Korppis11
        Paloma.se.co kirjoitti:

Hupsista, mielenkiintoinen typo:
        "kannan huolta aivan liian monista sioista" korvaa sana "sioista" sanalla "asioista" :)

Aitiopaikalta seuraan rekrytointitilaisuutta.

Tehtävään valittavalta vaaditaan paljon, yhteistyökykyä, organisointitaitoa, taloushallinnon osaamista, tulevaisuuden suunnittelua, esillä oloa, esiintymiskykyä, verkostointiosaamista jne.jne.jne

Taloushallinnon osaaminen riittäisi Tyynelle, mutta kyvyt seisoa yrityksen keulakuvana, vetää isoa organisaatiota ei siihen ei Tyynet kykenisi..

Itse olen vetänyt aktiivivuosinani isoa organisaatiota. Mikäpä hänessä työtunteja ei voi laskea kun seisoo eturivissä. On jaksettava odottaa, että takarivit tyhjenee ennen oven sulkemista.

• ainanaakka
        Korppis11 kirjoitti:

Aitiopaikalta seuraan rekrytointitilaisuutta.

Tehtävään valittavalta vaaditaan paljon, yhteistyökykyä, organisointitaitoa, taloushallinnon osaamista, tulevaisuuden suunnittelua, esillä oloa, esiintymiskykyä, verkostointiosaamista jne.jne.jne

Taloushallinnon osaaminen riittäisi Tyynelle, mutta kyvyt seisoa yrityksen keulakuvana, vetää isoa organisaatiota ei siihen ei Tyynet kykenisi..

Itse olen vetänyt aktiivivuosinani isoa organisaatiota. Mikäpä hänessä työtunteja ei voi laskea kun seisoo eturivissä. On jaksettava odottaa, että takarivit tyhjenee ennen oven sulkemista.

sinä et ole vetänyt mitään muuta kuin pikkareitasi alas että miehet pääsevät pukille koko elämäsi olet elänyt miesten siivellä joten ei kannata itseään korottaa

• Havainnoitsija
        ainanaakka kirjoitti:

sinä et ole vetänyt mitään muuta kuin pikkareitasi alas että miehet pääsevät pukille koko elämäsi olet elänyt miesten siivellä joten ei kannata itseään korottaa

TIRSK

• Korppis11
        ainanaakka kirjoitti:

Tätä mieltä on leski. No, lesken syli lie ollut lämpöinen. Pikkariton alapää ja juopot reijällä.

• Onhan niitä itsensä "oman tien kulkijoiksi" esitelleitä tälläkin palstalla niin paljon, että ovat yhtä ja samaa laumaa/massaa, siinä mielessä laumasieluja.
        Tuossa esittelyssäsi vaikutat olevan oikea tuuliviiri, jolla ei mitään omaa suoralinjaista mielipidettä ole mistään, vaan aina sopeudut ja kujertelet tilanteen mukaan ...

Kerro minulle joku, joka ei olisi instituutiossa nimeltään koulu haaveillut vapaudesta.

• uuhhuuhhuuh
        ainanaakka kirjoitti:

.....IIIHHH....TYRSK.....

• pissmissis

Alitajunta on viisas! :D))))

• pulupölöpölöpöööö

Juu, pulut on sikamaisia lintuja, paskovat ympäriinsä..

• Porkkanana

Tällä palstalla on yksi, joka ei hyökkää itseään kehumaan joka kissan ristiäisiin kuten tähän ketjuun. Mutta hän on kirkkaasti palstan paras kaikilla mittareilla mitattuna.
      Mikä on hänen nimimerkkinsä? En kerro.
      Saatte kyllä hänen nimimerkkinsä tietoonne, jos vähän tai paljon mietiskelette muutakin kuin omaa erinomaisuuttanne.

🥕

• Porkkananako?
        Miksi tehdä vertailuja nimimerkkien kesken kun kukaan ei kuitenkaan tunne ketään? Tekstien tulkinta on aina lukijan vastuulla.

• puhuitittespussiin
        Paloma.se.co kirjoitti:

Porkkananako?
        Miksi tehdä vertailuja nimimerkkien kesken kun kukaan ei kuitenkaan tunne ketään? Tekstien tulkinta on aina lukijan vastuulla.

Sinähän olet julistanut tuntevasi ja tavanneesi korppiksen ja kehunut monesti ylenpalttisesti hänet. Anna meidän täällä tehdä ihan omat johtopäätökset hänen tekstiensä perusteella. Samoin sinusta.

• Korppis11
        puhuitittespussiin kirjoitti:

Sinähän olet julistanut tuntevasi ja tavanneesi korppiksen ja kehunut monesti ylenpalttisesti hänet. Anna meidän täällä tehdä ihan omat johtopäätökset hänen tekstiensä perusteella. Samoin sinusta.

Kenen teidän...sinun, jakautuneen persoonan. Jokunen jopa saattaa kuvitella, että teitä on monta.

Eikö se tullut omilla aivoillaan ajatteleville selväksi kuka täällä huseeraa. Leski tuli ihan omalla nikillään haukkumaan meidät tarhatädin ja konkurssin tehneen kaljakapakin pitäjän ; )

• ihankukavaa
        Korppis11 kirjoitti:

Kenen teidän...sinun, jakautuneen persoonan. Jokunen jopa saattaa kuvitella, että teitä on monta.

Eikö se tullut omilla aivoillaan ajatteleville selväksi kuka täällä huseeraa. Leski tuli ihan omalla nikillään haukkumaan meidät tarhatädin ja konkurssin tehneen kaljakapakin pitäjän ; )

Tuo sinun vainoharhaituuse pahenee koko ajan, välillä on paroni välillä lesken jne. Usko lukijoita, sinä et ole pidetty kirjoittaja millään palstalla, vaan aiheutat tuollaisella itsekehumisellasi lähinnä myötähäpeää ja sääliä.

• korppis11
        ihankukavaa kirjoitti:

Tuo sinun vainoharhaituuse pahenee koko ajan, välillä on paroni välillä lesken jne. Usko lukijoita, sinä et ole pidetty kirjoittaja millään palstalla, vaan aiheutat tuollaisella itsekehumisellasi lähinnä myötähäpeää ja sääliä.

No kun sinä olett paroni ja paroni on lesken ja lesken on porkkana ja ainanaakka sekä sekä jne....kaikki tyyni samaa palstojen pohjasakkaa. No, sääli tyttö sääli 😂😂 minua.

• uskomattomia
        korppis11 kirjoitti:

No kun sinä olett paroni ja paroni on lesken ja lesken on porkkana ja ainanaakka sekä sekä jne....kaikki tyyni samaa palstojen pohjasakkaa. No, sääli tyttö sääli 😂😂 minua.

Pohjasakkaa palstalla ovat korppikotka ja tollukka, kaksi omasta mielestään väärinymmärrettyä, muiden mielestä tarpeettomia riidankylväjiä. Tulehtumaan omaan sakkaanne!

• puhuitittespussiin kirjoitti:

Nomutta.
        Tämä oli jäänyt väliin.
        Olen todella tavannut korppiksen kaksikin kertaa ja olen ollut jopa yövieraana hänen mökillään. En ole mielestäni kehunut ylenpalttisesti, mutta olen nostanut esille hänen hyviä puoliaan tällä palstalla. Hänen huonojen puolien esille otosta huolehditte erinomaisen innokkaasti (ei niinkään osuvasti) te muut. Olen todella iloinen siitä että olemme ystävystyneet ja siedämme ja hyväksymme toisissamme asiota joista emme aina ole yhtä mieltäkään.

• Tää on just se mitä minä eniten vierastan tällä palstalla. Ensin tehdään kysymys ja sitten kun vastaat ihan asiallisesti ja kerrot mihin itse sijoitut massassa, kukin oman luonteensa ja taipumuksiensa mukaan niin johan saa syytöksiä itsekeskeisyydestä ja itserakkaudesta ja niin edelleen, kun toteaa vain tosiasioita mahdollisimman objektiivisesti. Kaikki me olemme tarpeellisia ja täytämme paikkamme edessä ja takaa, niin kauan kun sen paikan on itse saanut valita ja siinä viihtyy. Paitsi ne jotka aina etsivät muissa virheitä ja moitittavaa. Heidän paikkansa on jossain muualla, en tiedä.

• Porkkanana

@Paloma.se.co

Kysymys aloituksessa on: Mitä tarkoittaa takarivin Tyyne ?

🥕

• lyckatill

Ei näytä siltä että palstoja vierastaisit. Miksi puhut massasta muiden kohdalla ? Jos on asunut osan elämäänsä muualla maailmassa, se ei vielä tee massasta helmenä erottuvaa. Pakolaisetkin etsii parempaa elämää, ei siitä kovin paljon ylistystä saa. Ei omakustanne kirjakaan vielä mitään suuresta lahjakkuudesta kerro. Ei arvostukseen tai edes uskottavuuteen riitä oma vakuuttelu, että on massan ylä tai etupuolella. Olkaa vaan ihan rauhassa vaikka eturivin enkeleitä, ei ole keneltäkään pois. Ihan hyvä kun kaksi eturiviläistä on löytänyt täällä arvoistaan seuraa. Toinen ihan suuuuren organisaation johtaja. Vai oliko se vetäjä.

• Korppis11

Paloma@ Vihdoin kotona. Taidan mennä iltapäiväköllösille. Vanha ja raihnainen, ei vaiskaa.

Porkkanan ketju on tyylipuhdas versio hänen plus 60-palstalla vetämistään ketjuista.

Aloittaja kehut huvittivat heti alkuunsa, mutta päätin leikkiä hippasta. Leikki loppu kuitenkin wc-korokkeiden asennuksiin. Aloittajan kommentit ja hyppäys puskaan haukkumaan....tuntuuko tutultä.

Ei ne malta meitä jättää 😅

• Porkkanana
        Korppis11 kirjoitti:

Paloma@ Vihdoin kotona. Taidan mennä iltapäiväköllösille. Vanha ja raihnainen, ei vaiskaa.

Porkkanan ketju on tyylipuhdas versio hänen plus 60-palstalla vetämistään ketjuista.

Aloittaja kehut huvittivat heti alkuunsa, mutta päätin leikkiä hippasta. Leikki loppu kuitenkin wc-korokkeiden asennuksiin. Aloittajan kommentit ja hyppäys puskaan haukkumaan....tuntuuko tutultä.

Ei ne malta meitä jättää 😅

@Korppis11

Unta taas näät. Luulottelujasi luulet.

• Porkkanana kirjoitti:

@Korppis11

Unta taas näät. Luulottelujasi luulet.

Kyllä me molemmat sinä ja minä valveilla ihan. Jos vain ollaan uskovinamme ihtiämme ja toisia tai yritetään edes tai näytellään, että uskotaan.

• Porkkanana
        korppis kirjoitti:

Kyllä me molemmat sinä ja minä valveilla ihan. Jos vain ollaan uskovinamme ihtiämme ja toisia tai yritetään edes tai näytellään, että uskotaan.

@korppis

En ollenkaan ymmärrä, mistä sinä ja myös @Paloma.se.co saitte tuollaisen vimman minua kohtaan.
        En kommentissani maininnut teitä kahta enkä muitakaan nimimerkkejä.
        Kommenttini oli vain yleisluontoinen harmistus. Ja tekemäni huomio tällä palstalla oloaikanani että, että palstalla on eräs suuremmoisesti käyttäytyvä, kirjoittava, joka ei pidä meteliä omasta hyvyydestään. Aivan vastikään olen tämän kirjoittajan arvon ymmärtänyt.

Minä olen minä 🥕

• Porkkanana kirjoitti:

@korppis

En ollenkaan ymmärrä, mistä sinä ja myös @Paloma.se.co saitte tuollaisen vimman minua kohtaan.
        En kommentissani maininnut teitä kahta enkä muitakaan nimimerkkejä.
        Kommenttini oli vain yleisluontoinen harmistus. Ja tekemäni huomio tällä palstalla oloaikanani että, että palstalla on eräs suuremmoisesti käyttäytyvä, kirjoittava, joka ei pidä meteliä omasta hyvyydestään. Aivan vastikään olen tämän kirjoittajan arvon ymmärtänyt.

Minä olen minä 🥕

@porkkana,
        omasta puolestani koin kommenttisi kritiikiksi minua (myös korppista) kohtaan. Ikään kuin olisi jollain tavalla väärin näkyä ja kuulua palstalla, ottaa tilaa, kertoa omista jutuistaan. Minä näen asiat toisin.
        Taidan tietää ketä palstalaista tarkoitat esimerkillisenä kirjoittajana joka ei koskaan tee numeroa itsestään. Minäkin arvostan häntä ja pidän häntä tärkeänä, tasapainottavana ja sovittelevana kirjoittajana jonka anti tälle palstalle on ollut jo vuosikausia juuri se. Hän on palstan dynamiikan kannalta tärkeä.

Jos olen ymmärtänyt sinut väärin pyydän toki anteeksi. Minä en halua asettaa palstalaisia arvojärjestykseen. Takarivin tyynet ja eturivin ellutovat kaikki tarpeellisia paikallaan ja vaatimattomuus ei ole välttämättä mikään hyve kuten ei terävät kyynärpä
        ätkään. Ja se kultainen keskitie se se vasta pahin on :)) ainakin silloin kun se ei johda muualle kuin syvemmälle pusikkoon ja suonsilmään. (Kultainen keskitie voi tosin olla ihan käyttökelpoinen, mutta liikaa mainoistettu)
        Ps. ei ole vimmaa

• Porkkanana
        Paloma.se.co kirjoitti:

@porkkana,
        omasta puolestani koin kommenttisi kritiikiksi minua (myös korppista) kohtaan. Ikään kuin olisi jollain tavalla väärin näkyä ja kuulua palstalla, ottaa tilaa, kertoa omista jutuistaan. Minä näen asiat toisin.
        Taidan tietää ketä palstalaista tarkoitat esimerkillisenä kirjoittajana joka ei koskaan tee numeroa itsestään. Minäkin arvostan häntä ja pidän häntä tärkeänä, tasapainottavana ja sovittelevana kirjoittajana jonka anti tälle palstalle on ollut jo vuosikausia juuri se. Hän on palstan dynamiikan kannalta tärkeä.

Jos olen ymmärtänyt sinut väärin pyydän toki anteeksi. Minä en halua asettaa palstalaisia arvojärjestykseen. Takarivin tyynet ja eturivin ellutovat kaikki tarpeellisia paikallaan ja vaatimattomuus ei ole välttämättä mikään hyve kuten ei terävät kyynärpä
        ätkään. Ja se kultainen keskitie se se vasta pahin on :)) ainakin silloin kun se ei johda muualle kuin syvemmälle pusikkoon ja suonsilmään. (Kultainen keskitie voi tosin olla ihan käyttökelpoinen, mutta liikaa mainoistettu)
        Ps. ei ole vimmaa

@Paloma.se.co
        Kun tämä ketju oli lähtenyt laukalle, niin olisi pitänyt jättää kommentti kirjoittamatta. Ei mitään anteeksi pyydettävää väärinkäsityksiä tulee . Itselläni ei ole mitään halua riitelyyn. Lämminhenkinen keskustelu on kivampaa.
        🥕

• Tämähän on kansakunnan ylin suomi 24 Junttilan tuomioistuin, jossa syynätään joka kärpäsen pierukin, eikä valitusmahdollisuutta ole, heh heh!

Se nääs tuottaa mielihyvää niille, joiden kieli ja mieli ei ehdi joka kerrokseen kivuta vikkelään, kuin ei oo totuttu nääs.
      . Silloin mätkästään se LEIMA peräpuoleen, ja teurastaja katsoo kenet se niistä kynii, juu
      Siivet ja räpylät on pakko pitää kunnossa,..minullakin menee puol'päivää niitä suoriessa. Vaan on ne tosi hyväks täällä voimistuneet!
      Paloma se.co ketterät on siivet näköjään sinullakin ja vieläpä ulosanti!
      Sillähän jo pitkälle ponnahtaakin!

• uhrisi

aamuisin sen huomaa sun siipiesoikomisen, mustalla nikillä käyt kommentoimassa
        ja kovasti olet jumppaamassa niitä kaiket päivät.
        hyvä kun kerrot, hypihän nyt kunnolla, jos se polveskin paranis.

• luulottelijalle
        uhrisi kirjoitti:

aamuisin sen huomaa sun siipiesoikomisen, mustalla nikillä käyt kommentoimassa
        ja kovasti olet jumppaamassa niitä kaiket päivät.
        hyvä kun kerrot, hypihän nyt kunnolla, jos se polveskin paranis.

Mikähän hermoheikko tuossa sekoo ja tarinoi,..polvissa ei toistaiseen ole ollut vikaa onneksi!

• mummo.pulassa

Kouluaikoina olin pienuuteni takia aina eturivissä, onneksi elämä ohjasi minut sinne kultaisen keskitien kulkijoihin, sain elämältä lahjaksi myös toisten ajatuksien kuuntelemisen ja kunnioittamisen taidon. Se elämänoppi on pitänyt minut tasapainoisena ihmisenä elämään kuuluvien takapakkienkin aikana. Työssäni olen joutunut/päässyt ohjailemaan monen tasoisia persoonia ja ihmisiä, miehiä ja naisia, empaattisia sekä öykkäreitä. Luonteeni avulla ole onneksi pärjännyt tilanteissa kuin tilanteissa, kiitos siitä myös kotikasvatukselle.
      Nyt saan elämäni illassa nauttia muisteluista ja ihanasta lähipiiristäni. Olen onnellinen, vaikka nimimerkkini onkin "mummo.pulassa". 😉

• Uhrille

Katselin tuossa aamukirjoituksia ja totesin jonkun kirjoittaneen klo5 jälkeen sotamuistelijalle melko suorat sanat.

Täällä olen huomannut näitä virheellisiä kuvitelmia kirjoittajista joskus! Taisit olle se sama joka vaati 2 kertaa anteeksipyyntöä aikanaan, vaikka itse erehdyit silloinkin!

Mutta mitäs pienistä, koeta pärjätä.

• Hah-hah-haaa

Eikö se ole sama asia kuin eturivin Elli ?

• ainanaakka

tai kotkottava korppis

• Tai vittuileva naakka 😨

• Tärkeähuomio

Nainen joka käyttää vidduileva sanaa ei ole sivistynyt.

• Withuilewa

Entä mieäs, joka käyttää samaa sanaa?

• tottakai
        Withuilewa kirjoitti:

Entä mieäs, joka käyttää samaa sanaa?

paremmin sopii miähen suuhun

• Osannetkoarvella

Mielestäni ei lainkaan. Sattuneesta syystä ...

• no.jokunen.on

Takarivin Tyyne on vaitelias kirjoittaja, joka siitä huolimatta huomataan.
      Hän ärtyy huomatessaan hänelle vastenmielisen aloituksen . Silloin hän innostuu kirjoittamaan pitkän puheenvuoron, jota juuri kukaan ei jaksa lukea.
      On jokunen k- ja m-alkuinen Takarivin Tyyne.

• no.siltä.näyttää

T.T. ei myöskään kaihda käyttää salonkikelvotonta kieltä. On esimerkkejä.

• en.etu.enkä.takar.tyyne

Onko sillä nimityksellä joku merkitys, tai tarkoitus.
      Täällähän se on muutamien kirjoittajien ylemmyydentunnetta JOKA ILMAISTAAN SITEN ETTEI NIILLÄ TAKAVIVIN TYYNEILLÄ OLE MITÄÄN MERKITYSTÄ.
      TIETÄÄKÖ JOKU PAREMMAN TARKOITUKSEN?

Mikä syy mokomalle panetteluun johtaneella aloituksella.
      Puraise jo porkkana poikki.

• parashyväksyä

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, selittänee osin sanonnan osuvuuden.
      Onhan takarivien pimennossa olevat myös hyökkääviä joskus, ja ilmiselvästi uusien tulokkaiden myötä voi lukea sen kuuluneen huveihinsa jo pitkään.

Ristiin rastiin seuranneiden arvailujen seassa, kokee olevansa kuin naamiaisissa, muutaman tutun mukana.

• Hallaahon.äänestäjä44

korppis 2.12.2018 23:18 Tai vittuileva naakka
      "Englanti, jolla itse kommunikoin ulkomailla on riittänyt pääsemään sisään erilaisiin piireihin"

Joo, käännät väärin, paloma seco on
      pyhä kuiva pulu, maskuliinina pyhimys

korppis etkö sinä ole juuri takarivin tyyne itse

et tiennyt mitä on hollanti mutta aloit rakastaa sitä silmittömästi
      ja englantia puhut miestystäväsi kanssa eikä teillä ole yhteistä kieltä jonka jompikumpi osaisi täydellisesti eli kommunikaatioaukko on aika valtava

Sitten: eilen en tiennyt mikä hollanti on mutta tänään olen hulluna siihen -ilmiö
      on usein uuri takarivin tyynien käsitys maailmasta

• Ihan oikeesti kun nyt tarkemmin ajattelen minussa on paljon takarivin Tyyneä. Joskin en pelkää istua eturiviin.

OIen ihminen, jolla on rikas sisäinen maailma, olen älykkö ja mietiskelijä. Minulla on hyvä itsetunto ja itsetuntemus, en pönitä. Teen hyvää lyömällä siitä rumpua. Olen luova ja oivaltava. Tehokas ja aikaansaapa. En roiku kenenkään perässä, annan jokaisen elää elämäänsä, puuttumatta siihen ; ))

Tökkään tarvittaessa tikulla iholleni tunkeutuvia.

• pysy.siellä.vaan
        korppis kirjoitti:

Ihan oikeesti kun nyt tarkemmin ajattelen minussa on paljon takarivin Tyyneä. Joskin en pelkää istua eturiviin.

OIen ihminen, jolla on rikas sisäinen maailma, olen älykkö ja mietiskelijä. Minulla on hyvä itsetunto ja itsetuntemus, en pönitä. Teen hyvää lyömällä siitä rumpua. Olen luova ja oivaltava. Tehokas ja aikaansaapa. En roiku kenenkään perässä, annan jokaisen elää elämäänsä, puuttumatta siihen ; ))

Niinkö ? Mikset anna säkenöivän älysi ja luovuutesi näkyä palstalla ?
        Jätä nyt Tyynelle ja Taunollekkin jotain tänne takariviin. Näyttää siltä että olet pyrkimässä nyt meidän iholle. Meillä on kyllä ihan oikeasti kivaa keskenämme ja ihan muualla kuin palstalla. On meissäkin lahjakkuutta , mutta annetaan muiden arvioida, on objektiivisempaa ja todellista.
        Säästetään eturivin paikat huonosti näkeville ja kuuleville sekä pienille ihmisille, muuten jäisivät toisten taakse.

• Lopeta.jo
        korppis kirjoitti:

Ihan oikeesti kun nyt tarkemmin ajattelen minussa on paljon takarivin Tyyneä. Joskin en pelkää istua eturiviin.

kyllä sinä roikut kuuskymppisten palstalaisten perässä ja se tekee ihmisenä sinusta typeryksen

• Lopeta.jo kirjoitti:

kyllä sinä roikut kuuskymppisten palstalaisten perässä ja se tekee ihmisenä sinusta typeryksen

Esimerkiksi?

• HerääPahvi
        korpikirjailija kirjoitti:

Esimerkiksi?

niin sinä kaivelet palstalaisten nimiä esiin ilman mitään logiikkaa ja syyttelet viattomia aivan kuin sinulle olisi etuoikeus haukkua kaikki lyttyyn, jos arvostusta kaipaat rupea ensin ihmiseksi ja lopeta tuollainen lapsellinen raportointi jokapäiväisistä asioista. kukaan ei kadehdi sinua eikä halua asemaasi kajaanin kylähulluna. joten lopeta päänaukominen ja muiden kirjoittajien mustamaalaaminen ja panettelu.

• Korppis11
        HerääPahvi kirjoitti:

niin sinä kaivelet palstalaisten nimiä esiin ilman mitään logiikkaa ja syyttelet viattomia aivan kuin sinulle olisi etuoikeus haukkua kaikki lyttyyn, jos arvostusta kaipaat rupea ensin ihmiseksi ja lopeta tuollainen lapsellinen raportointi jokapäiväisistä asioista. kukaan ei kadehdi sinua eikä halua asemaasi kajaanin kylähulluna. joten lopeta päänaukominen ja muiden kirjoittajien mustamaalaaminen ja panettelu.

Esimerkkejä kaipasin en kylähullun vouhotuksia. Pistä faktaa tai sulje suusi.

• HerääPahvi
        Korppis11 kirjoitti:

Esimerkkejä kaipasin en kylähullun vouhotuksia. Pistä faktaa tai sulje suusi.

Mistä lähtien sinä olet alkanut päätyä kuka täällä kirjoittaa?

• ei.ole.pahaksi
        HerääPahvi kirjoitti:

Mistä lähtien sinä olet alkanut päätyä kuka täällä kirjoittaa?

Eihän Korp... ole mitään edellä päättänyt. Hän on vain suositellut kirjoittelun lopettamista palstatoverille huomattuaan tässä suhteellisuudentajun puutetta..

Tämä palstatoveri taasen on pahoittanut mielensä siitä, että K... kuvailee kirjoituksissaan kaikenlaisia arkisia touhujaan. Ei siinä mitään pahaa pitäisi olla, jos kertoo, että aamun kuluessa on silittänyt kissaa, torunut miesystävää haisemisesta tupakalle sekä käynyt kahdesti pissalla.

Kyllä tänne sellaista saa kertoa. Sehän on arjen jokapäiväistä elämää monen kohdalla. Mitäs pahaa siinä on?

Nautittavampaa sellaista onkin lukea kuin ikävystyttäviä ja tyhjänpäiväisiä ketjuja Yhdysvaltain kauppapolitiikasta, Ranskan mellakoista tai Krimin venäläisyydestä. Niiden pituushan perustuu siihen verrattain yleiseen ilmiöön, että yksi ja sama kirjoittaja kysyy ja sitten vastaa itselleen.

Nikki HerääPahvi voisikin suunnata voimavaransa enemmänkin viimeksi mainittujen arvostelemiseen ja viime kädessä torjumiseen.

• kehuille.näyttöä
        ei.ole.pahaksi kirjoitti:

Eihän Korp... ole mitään edellä päättänyt. Hän on vain suositellut kirjoittelun lopettamista palstatoverille huomattuaan tässä suhteellisuudentajun puutetta..

Tämä palstatoveri taasen on pahoittanut mielensä siitä, että K... kuvailee kirjoituksissaan kaikenlaisia arkisia touhujaan. Ei siinä mitään pahaa pitäisi olla, jos kertoo, että aamun kuluessa on silittänyt kissaa, torunut miesystävää haisemisesta tupakalle sekä käynyt kahdesti pissalla.

Kyllä tänne sellaista saa kertoa. Sehän on arjen jokapäiväistä elämää monen kohdalla. Mitäs pahaa siinä on?

Nautittavampaa sellaista onkin lukea kuin ikävystyttäviä ja tyhjänpäiväisiä ketjuja Yhdysvaltain kauppapolitiikasta, Ranskan mellakoista tai Krimin venäläisyydestä. Niiden pituushan perustuu siihen verrattain yleiseen ilmiöön, että yksi ja sama kirjoittaja kysyy ja sitten vastaa itselleen.

Nikki HerääPahvi voisikin suunnata voimavaransa enemmänkin viimeksi mainittujen arvostelemiseen ja viime kädessä torjumiseen.

Ei niissä arkisten puuhien kertomisessa mitään pahaa ole. Mutta kun odottaisi edes joskus jotain syvällisempääkin, kun mainostaa itseään älyköksi, mietiskelijäksi ja luovaksi muitten hienojen ominaisuuksiensa lisäksi. Eturiviin usein etuillaan ja käytetään kyynärpäitä, sinne jyrää usein isokokoiset ihmiset joilla on iso massa ja iso ääni. Ei täällä olla työpaikkoja hakemassa eikä niissäkään suuret sanat eikä massiivinen koko ratkaise. Johtaviin asemiin itää olla tutkinnot, opinnäytteet, suositukset puolueettomilta tahoilta , näytöt osaamisesta ja kyky tehdä yhteistyötä, ei vain nostaa itseään esille.

• kehuille.näyttöä kirjoitti:

Ei niissä arkisten puuhien kertomisessa mitään pahaa ole. Mutta kun odottaisi edes joskus jotain syvällisempääkin, kun mainostaa itseään älyköksi, mietiskelijäksi ja luovaksi muitten hienojen ominaisuuksiensa lisäksi. Eturiviin usein etuillaan ja käytetään kyynärpäitä, sinne jyrää usein isokokoiset ihmiset joilla on iso massa ja iso ääni. Ei täällä olla työpaikkoja hakemassa eikä niissäkään suuret sanat eikä massiivinen koko ratkaise. Johtaviin asemiin itää olla tutkinnot, opinnäytteet, suositukset puolueettomilta tahoilta , näytöt osaamisesta ja kyky tehdä yhteistyötä, ei vain nostaa itseään esille.

Huomenta@

Kannattaa lukea ketju aina kun tekee johtopäätöksen. Kuvaukseni takarivin Tyynestä on poimittu erään toisen nimimerkin kirjoituksesta minkälainen hänen mielestään on takarivin tyyne. Otin sieltä joitakin itseeni sopivia määreitä. En ole tyhmä ja älykkyyttä on riittävästi. Luova olen ja mietiskelen pitkkään, harkitsen päätöksiäni. Tämä kirjoittelu nyt ei vaadi älykkyyttä tämä on luppoaikojeni harrastus. Kyynärpäiden käyttö ei ole nykyaikaa, suhteet sen sijaan työn hakemisessa menee ohi röyhkeilyn.

Joihinkin ei aina johtaviin asemiin pitää olla tutkinto. Kyllä, mutta se onkin pohjavaatimus. Mutta hiljainen ja vaatimaton taustalla viihtyvä joksi oikeastaan takarivin Tyynen miellän ei ole johtajatyyppi.

Voidaan toki vääntää kättä ja jauhaa asiasta hamaan tappiin eikä se muuta minun eikä sinun mielipidettä.

Jos pysyttäisiin asiassa. Tapanani on vastata kuten minulle vastataan. Toisekseen mitä tulee suomi24 keskustelufoorumin tasokkuuteen se on...no joo...

• no.sinnehän.se.yrittää.v
        Lopeta.jo kirjoitti:

Totta on. Mitä tekemistä vanhalla puolihöperöllä ämmällä on nuorempien virkeiden ja järjissään olevien parissa?

• lääkkeeksivoimaa
        no.sinnehän.se.yrittää.v kirjoitti:

Totta on. Mitä tekemistä vanhalla puolihöperöllä ämmällä on nuorempien virkeiden ja järjissään olevien parissa?

Ihan totta.
        Miksi ihmeessä tulet tänne selittämään.
        Kuka on typerys? Sekö joka niin toisesta sanoo, va se nuorempi typerys nuorempien virkeiden joukossa hääräävä sinä joka tuet tänne elämöimään typeryyksistä.

Kannattakohan ottaa jo aamulääke muidenkin kuin minun.
        Otin magnesiumia ja voileivän, mitä sinä jätit ottamatta kun tänne tulit ihmettelemään typeryyksiä.

• Kouluun menin 6 vuotiaana ja olin pienempi kun muut joten ekapulpetissa istuin ja jonossa nököttelin ekana. Minä kyllä nautin ykkösasemasta, sain vetää jonoa perässäni kun opettaja päästi sisälle,se oli minusta kiinni mikä oli vauhti. Vauhdista puheenollen pääsin hiihtokilpailuissa aina ikäisteni sarjaan ja siellä koin itseni vahvemmaksi, tosin en ollut mikään sprintteri, mieluummin pitkänmatkan hiihtäjä. Tästä harrastuksesta minulla onkin monia Finlandia-hiihto palkintoja, heh, onkos täällä muilla tullut hiihdettyä Finlandia hiihtoja. Tai muita pitkänmatkanhiihtoja, Terva, Pirkan?

• Paloma on kyyhky erittäin tavallinen nimenä
      se. on Ruotsin nettitunnus
      co. on Kolumbian nettitunnus.
      siihen aikaan kun rekisteröidyin minulla oli vielä tarkoitus pitää talvikoti Kolumbiassa. Kirjoittelin ulkosuomalaisissa ja päätimme laittaa maantunnukset nimimerkkien perään niin kaikki tietää mistä kirjoitellaan. Olen yrittänyt vaihtaa nimimerkkiäni pelkkään Palomaan, mutta väittävän sen olevan varattu. Onhan se. Minulle itselleni, ollut jo parikymmentä vuotta!

• no.kirjoita.vain.rauhass

Joku yllä paheksui sitä, että muuan kirjoittaja toi itseään näkyvästi esille.
      Aivan väärä periaate on tuolla arvostelijalla.
      Oman minänsä esille tuovat ovat tämän palstan suola, sen paras sisältö, aivan kuin hillo leivoksen sisällä. Ei kannata mainita kirjoittajia nimeltä, koska tämä herättäisi kateutta heitä kohtaan, korkeintaan muutaman nikin pari alkukirjainta: ri,si, ko, ma; tässä vain muutama todisteeksi.

• nynnyilypois

korppis

19.11.2018 13:26

Tässä teille nynnyille ohjeet, miten pääsette eturiviin ja piireihin !

• Nynnyilypois@

Toisen henkilön tekstien kopiointi pitää eroittaa " _____"
      jälkeenpäin itse lisätyistä lauseista.

Katsoitko linnan juhlia. Mitä mieltä olit entisen hävittäjä lentäjän puheesta ja laulusta presitenttiparille?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3817
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2586
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2005
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1751
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1556
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1511
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1331
    8. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      497
      1284
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      82