Tämä testi kertoo pohjelihasten kunnon eri ikäisillä. Olen masentunut, kun jaksoin toisella jalalla nousta varpaille 16 kertaa ja toisella vain 13 näin myöhään illalla. Ihan järkyttävää. Täytyy heti huomena alkaa treenaamaan tai koittaa josko aamutuimaan sujuisi paremmin. Onneksi sentään käsissä on voimaa. Mutta en olisi arvannut. Normalisti sentään vielä monessa asiassa päihitän nuoremmat. Per*ules kun on päässyt koivet rupsahtamaan. Saakohan tässä nyt edes unta.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005919800.html
Pohjetesti meni harakoille
23
471
Vastaukset
- Aamu-uintiin.lähdössä
Rankka testi, sain juuri ja juuri 20 (suositus ikä 60-69, 19 kertaa), mutta suoritukset eivät olleet ihan puhtaat viimeisillä nostoilla. Aika hyvä kunto hällä joka vetää kylmiltään puhtaasti joka kerta kahden varpaan varaan nousten. Mutta sen tiedän että kun harjoittelen parin päivän välein muutamia kertoja, liike menee nappiin. Näin teen. Liikun aika paljon, kiva kun tulee uusia liikkeitä.
- Matr
Helpotus, helpotus, sain nyt aamulla 20 ja toisella 24 mutta pitää harjoitella lisää. Kunto pitää pitää mahdollisimman hyvässä kunnossa. En tajunnut että se voi kintuista herpaantua. Hyvä testi kerrankin.
- kysyn.vaan
Eikös massapostaus ole kielletty. Tämähän on muillakin palstoilla.
Meillähän on täällä joku lyhyt-piippuinen voimistelija.
Häntä voit ehkä epäillä.
Tai ainakin häneltä kysellä.
H.- Matr
Jaa a, en käy täällä juurikaan, enkä pysty huomioimaan jos sama testi olikin jo postitettu. Siitä pahoitteluni palstan konstaapeleiile.
- Sievempivanhempi
Phaksu persheinen o nuori nainen ohjaaja. Miksköhän nykyähän nuoret naiset on. Kaljan juonti, siideri syy?
- Puhupukille
Pyllynsä oli vain pyöreä muodoltaan ja trikoot vielä muovailevat lisää. Jos taju riittää, niin katso vatsansa seutua - ja sitten omaasi.
- vaihtelua-jumppaan
Ylättävän raskas juttu. Tuo nainen on näyttänyt myös sen istumisen lattialle ja nousemisen seisomaan, niin ettei käsillä ota mistään apuja. Se ei onnistunut paljaalle lattialle, vaan minun pitää laittaa alle sohvatyyny, niin sitten onnistuu. Pohjetestiä pitää alkaa harjoittelemaan, vaikka juuri ja juuri lukumäärä täyttyi. Tuntuu kuitenkin aika tehokkaalta treeniltä.
- Onnistui
Lihaskunto katoaa nopeasti ja voimat samalla ellei joka päivä harjoittele ja ulkoile monta tuntia. Ja tahti senkun kiihtyy. Jossain 80 paikkeilla saa varmaan jumpata koko päivän ja silti nikamat reistailee. Ei mikään helppo testi, jalat mene hapoille nopeasti. Onneksi oli kerran nuori. Silloin olisi pystynyt tekee ton loputtomasti. Onnistui juuri ja juuri, mutta huonosti.
- rasvakasva
Vähän harmittaa, etten ole enää näkemässä kun tuo tyttö suorittaa pohjetestiään noin 70- vuotiaana, oi sitä rasvan määrää mitä siinä silloin nostellaankaan...
- Pelton
Täysin mahrotonta, 10 kertaa max.
- tsypy
Meni reippaasti yli viitearvojen kuten olentinkin, mutta kylläpä syke nousi.
- varvastreeni
Kokeilin eilen iltasella tuota varvasjumppaa ja pääsin hyvin 19 kertaa molemmilla jaloilla. Kotikenttäetuna minulla varmaankin se, että elopainoni on alle 60 kiloa.
Aamulla oli jalat vähän raskaan tuntuiset.
Taidan ottaa tämän jumpan iltaohjelmaani ennen maate menoa.
- flegmaatti
Toistojen lukumäärä ei ole ongelma. En viitsinyt nytkyttää hapoille saakka.
ongelma on muutama vuosi sitten murtuneen nilkkani liikkuvuus. Tai oieammin sanottuna sen rajallisuus verrattuna toiseen nilkkaan.
Tuota nylpyttelyä voi tehostaa käyttämällä päkiän alla jotain koroketta.Pari senttiäkin on tyjää parempi mutta useamman sentin koroke antaa liikkeelle enemmän laajuutta.
Ajatus on, että koroke on päkiän alla ja ala-asennossa kantapää laskeutuu alas lattiaan tai ainakin niin syvään kuin liikkuvuus sallii. Lähtöponnistus ylöspäin terävästi!
Liike on tehokkaampi vaikkapa lenkkarit jalassa.
Lihasvoima todella hiipuu ikääntymisen myötä vastaan hangoittelusta huolimatta.
Viimeisten 10:n vuoden aikana lihaskato ollut noin 9kg mutta onneksi se ei ole korvaantunut laardilla. Suolistosyöpäleikkaukset ja nilkan murtuma olivat sen sortin takaiskuja, etteivät ne ole täysin korvaantuneet. Murtuman lisäksi murjoontuivat jalkaterän nivelsiteet siihen kuntoon, että sitä oli teipattava vuoden päivät.
Mutta huomenna maastavetoa tai hack kyykkyä tangolla, potkukonetta sekä vatsaa. Pitkää lankkua ja rockia ( dragon flag ). - Patenen
Käyttekö muuten jossain salilla? Pitäiskö alkaa oikeasti treenamaan lihaskuntoa. Vinkkiä kiitos, siitä on apua.
- Bengalitikku
Käyn jumpassa, eri laisissa, missä nimenomaan treenataan eri lihaksia: vatsa, selkä, pakarat jne. On hikijumppaa ja hidastempoista liikuntaa.
Punttisalille en ole kiirehtinyt vaikka mahdollisuus olisi.
Sydämestäni suosittelen: oma liikkuvuus ja riippumattomuus on mun pointtini ei mikään laihduttaminen.
Ja lienee kolmas kerta, että olen itselleni vihainen, kun en aloittanut aiemmin.
Siks'toisekseen ei siellä mitään ylisosiaalista tarvitse esittää. Jokainen keskittyy omiin tekemisiinsä oman kunnon mukaan.
Mitens: hiljaa hyvää tulee..
Tuo testi voi olla vaarallinen, jos joskus on mennyt nivelsiteet ja ne ovat löystyneet eikä mitään operaatioita ole tehty. Samoin jo kotona jumppaamisessa on riskinsä. - Bengalitikku
Bengalitikku kirjoitti:
Käyn jumpassa, eri laisissa, missä nimenomaan treenataan eri lihaksia: vatsa, selkä, pakarat jne. On hikijumppaa ja hidastempoista liikuntaa.
Sydämestäni suosittelen: oma liikkuvuus ja riippumattomuus on mun pointtini ei mikään laihduttaminen.
Ja lienee kolmas kerta, että olen itselleni vihainen, kun en aloittanut aiemmin.
Siks'toisekseen ei siellä mitään ylisosiaalista tarvitse esittää. Jokainen keskittyy omiin tekemisiinsä oman kunnon mukaan.
Tuo testi voi olla vaarallinen, jos joskus on mennyt nivelsiteet ja ne ovat löystyneet eikä mitään operaatioita ole tehty. Samoin jo kotona jumppaamisessa on riskinsä.Huom. Koko paino oikeastaan 2 varpaan varassa!?
- Salille
Bengalitikku kirjoitti:
Tuo testi voi olla vaarallinen, jos joskus on mennyt nivelsiteet ja ne ovat löystyneet eikä mitään operaatioita ole tehty. Samoin jo kotona jumppaamisessa on riskinsä.Totta puhut siinä, ettei nilkat kestä tollasta varpaille nousemista. Parina päivänä koitin kyseistä hatjoitusta mutta nivelsiteet kipeytyi ja piti jäättää tuo. Täytyy koittaa jotain maltillisempaa tai olla rehkimättä liikaa.
- Nake
En v***u pääse kun 10 kertaa varpaille. On tämä niin masentavaa tämä ikääntyminen. Miksi ihmeessä lihakset ei vahvistu vaikka kuinka koittaa jumpata. Gääh.
- äijä-
-aloittajan mukavaa ironiaa ihastellen....
-joop, kaikki testit pitisi aina joka paikasta lukea ja duunata täydellisesti, muuten ei elä. Sain 40 kertaa, olisin voinut tehdä enemmän.
Pyöräily ja kuntopyöräily on varmaan auttanut.Alkuun kävi todella kipeästi pojelihaksiin.
Jatkoin vain sinnikkäästi, välillä helpotti vähän ja taas paheni.
Tein kyllä oikein, ei ole kovin helppo, olisin voinut tehdä vähän enemmänkin.
- Sellasta
Mää laittan huomena herätyskellon jo kuudelta, et ehdin jumppaa tarpeeksi. Muuten kuolema korjaa seniorin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363707- 122466
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371965Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301503- 1241458
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4811233- 771181