No niin... Tässä pari (tai kolme) viikkoa sitten tuli viesti esimieheltä, että työni eivät jatku heidän yrityksessään 6.1.2019 jälkeen. Työskentelen siis henkilökohtainen avustajan työ ja ihan 8 tunnin päiviä oon tehnyt. Kyseisellä yrityksellä on muitakin toimipisteitä, joista aion kysellä töitä. Muutaman (tai yhden) avustettavan ottaminen ei taloudellisesti kannata, koska palkasta vähennetään sitten liiton päivärahat. Pelottaa taas että jos töitä ei löydykään ja kuitenkin kaksi tutkintoa taskussa.
Kaikki alkaa alusta
3
140
Vastaukset
- Veikkoleh
Hei, jos yritys vähentää työntekijöitä on heidän käytävä YT-neuvottelut. He ei voi vain ilmoittaa sinulle, ettei töitä ole vaikka toimit henkilökohtaisena avustajana. Jos kilpailutuksen on voittanut toinen yritys, niin siinä tapauksessa tulee myös käydä YT-neuvottelut ja tilanteessa on myös todennäköisesti liikkeenluovotus kyseessä ja sinulle tulisi tarjota työtä toisesta yrityksestä. Kolmas yleinen tilanne on se että avustettava, eli asiakas päättää ottaa palvelun muualta, mutta siinäkin tapauksessa työnantajalla on ensisijaisesti työntarjoamisvelvollisuus muun asiakkaan paikasta tai toimipisteestä
Jos olet JHL:n jäsen kuten suurinosa henkilökohtaisista avustajista, niin ota välittömästi yhteyttä luottamusmieheen, meillä on todella monessa henkilökohtaisen avun yrityksessä luottamusmiehet. Jos et tiedä kuka luottamusmiehesi on, niin voit olla yhteydessä aluetoimistoon https://www.jhl.fi/jhl/aluetoimistot/ tai henkilökohtaisten avustajien omalle sivulle www.henkilökohtaisetavustajat.fi jossa voit jättää kysymyksen/yhteydenottopyynnön. Se menee suoraan liiton toimitsijoille.
Terveisin
Veikko Lehtonen / henkilökohtaisten avustajien asioista vastaava- Anonyymi
Kerropa yrtiykset, joissa käytetään muita kuin tarvittaessa töihin kutsuttavia avustajia. Otan heti heiltä palvelun.
Jee - sain sittenkin jatkaa kyseisessä firmassa mutta eri yksikössä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214