Matkailualalle hakeutuminen

Lopotin

Onko kannattavaa hakea opiskelemaan matkailualan restonomiksi? Minkälaisia työmahdollisuuksia alalla on?
Niin negatiiviset kuin positiivisestkin kokemukset ja melipiteet otetaan mielellään vastaan!

3

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Restonomi06

Itse en suosittele. Olen matkailualan restonomi ja olen toki tehnyt alalle sopivia töitä mutta en kyllä koulutusta vastaavia. Ja valmistumisesta on yli 12 vuotta. Mutta jos osaat mennä sopiviin työharjoittelupaikkoihin ja on kyynerpää taktiikkaa sun muuta kunnianhimoista asennetta ehkä voit edetäkin hyviin tehtäviin. Tiedän yhden restonomin, joka onnistui pääsemään hotellipäälliköksi. Mutta oli kyllä hyvää kokemustakin hänellä taustalla ja kovaa asennetta. Itsekin haaveilen tällä hetkellä esim. Finnairin Gate Agentin työstä mutta siihen on niin paljon hakijoita! Kolme kertaa olen hakenut enkä ole päässyt edes haastatteluun, videohaastattelu siinä on toki heti alkuun. Aikaisemmin haaveilin matkatoimistotyöstäkin mutta omassa koulutuksessa ei ollut noita varausjärjestelmiä kunnolla ollenkaan. Amadeustakin harjoiteltiin ryhmissä vain muutamalla tunnilla.

Tälläkin hetkellä olen työssä, johon ihmiset pääsee suoraan lukiopohjalta. Tietenkin olen iloinen, että on työ mutta silti vähän mietityttää mitä sitä olisi pitänyt opiskella, että olisi paremmat lähtökohdat... Niin ja ammattikoulustakinhan valmistuu matkailuvirkailijoita ja hotellivirkailijoita (vai mitä ne nimikkeet ovatkaan) Samoista paikoista kilpailee myös tradenomit ja kulttuurin tuottajat. Ja varmaan monet muutkin. Toki alalla kuin alalla kilpailua varmaan ja pitäisi olla oikeanlainen tyyppi.

• Lopotin

Voi ei:( täytyy varmaan miettiä jotain muuta, en ole erityisen kilpailunhaluinen enkä harrasta kyynärpää edellä-taktikointia. Kiitos sinulle vastauksestasi

• HarkitseMuuta

Matkailualalla on todella paljon työttömyyttä, eli harkitse jotain muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2835
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2723
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1802
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1600
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1422
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1277
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe