Punastelu ja paniikkihäiriö

Tapsa51

Olen sairastanut paniikkihäiriötä 25v.Pärjään pienellä lääkityksellä 0.5mg xanoria pv.Kovan työn takana on ollut ,että olen päässyt tähän tilanteeseen.Kuntoilu vertaisryhmä on auttanut.Mutta kärsin jatkuvasta punastumisesta sosiaalisessa tilanteessa.Tämä tekee elämästä vaikean.Olen iso mies,siksi hävettää punastuminen,tosin on tämä parempi kuin jatkuva ahdistus ja kohtaukset.Luulen että yliherkkyys ja jännittäminen on syynä moiseen.Kaiken kaikkiaan tosi haastava sairaus.

8

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihaittaayhtään

Varmasti ei ketään haittaa herkkyys miehessä yhtään, päinvastoin!

• china

Hankala ja häiritsevä vaiva ja kuormittaa turhaan. Lääkityksesi ei ehkä ole riittävä, puhu siitä lääkärillesi.

• vaikea.elämä.takana

Itsellänikin on ollut ja on yhä joissakin sos.tilanteissa. Olen jo vanha ukko. Nyt kasvoissani on jo vanhuuden vahisuuttaa suojana. Vältän yhä mm. kassoilla paniikkitilanteita.
      Otan hyllyjen välillä maksukortin tai sopivan rahamäärän valmiiksi että kassalla sujuisi jouhevasti.

Itse melkein asuin työmaalla ettei vapaa-aikaa vaan jäisi. Oli täystyöllisyyden aikaa. Ylitöitä sai tehdä niin kauan kuin jalka nousi.
      Olet pa tietysti pa-väkeä etkä voi karaista itseäsi matkustelemalla siellä täällä. Sain mentaaliapua bisnesalalta. Mielikuvaharjoitukset auttavat.

• eimeejakemuun

Mitä ihmeen väliä on punastelulla????? Onko täällä aikuispissiksiä vai mistä moinen kysymys.

• Enmyönnäsairautta

Kyllä minua hävettää punastelu. En pysty edes tutun miehen kanssa olemaan ilman koomalääkettä ettenkö muuttuisi punaiseksi.
      Haluaisin periaatteessa töihin, mutta tiedän et tää sos. Fob homma pahenisi aika nopeasti. En pysty yhtään olemaan enemmän kontaktissa muiden kanssa ettenkö alkaisi ahdistumaan tai punastelemaan.

Opetellu oon nyt eroon, mutta se punastuminen on vaan aivan armoton....

Punastelu poikien seurassa pienenä tyttönä ja teininä oli kai ihan söps. Näin naisena se on lähinnä vain todella noloa.

Eli joko oon vaan koomalääkkeissä et oon ihmisten kanssa. Tai sitten kestän paniikkikohtauksia ja armotonta Punastelu. Tai sitten vain mökittätydyn ja toivon et olis minustakin lopulta jotain hyötyä.

Muuta kuin hikoilla, panikoida ja punastella.
      poskia kuumottaa nytkin

• Hermoilija____

Tiedän tunteen. Se katoaa kun opin tuntemaan toisen henkilön paremmin. Henkilöt jotka tuntuvat kokeneemmilta tai heillä on korkeampi auktoriteetti aiheuttaa panikointia. Itseäni alempien kanssa pystyn olemaan rennosti.

• eimeejakeluun

Mielestäni on olennaista se, miten itse suhtautuu punasteluun. Jotkut voivat siitä tietysti huomauttaa. Mutta entä sitten?

Minä olen vissiin pikkukakarasta saakka punastellut silloin tällöin. Eikä se liity paniikkikohtauksiin tai ahdistuneisuuteen, vaan voi tulla ilman mitään syytä. En ole antanut sen haitata, vaan ollut ihan niin kuin olisin muutoinkin.

Ehkä punastelu haittaa sellaisia, joilla ei ole ihan todellisia ongelmia, kuten itselläni on ollut koko eliniän.

Ja jos on huono itsetunto, niin se voi pahentaa asiaa. Jos itsetunto on kohtalainen huolimatta pahoistakin mielenterveys- ja muista ongelmista, niin siinä ei pikkuasiat heivauta.

• punasteluvuodet

Harmi kun aloittaja on mies. Siinä mielessä kun naisilla voi keski-iässä selittää vaihdevuosilla, kaikki ymmärtää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3235
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1832
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1732
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1355
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe