Royal canin urinary s/o

Kuinkapitkään

Kissallani oli paha virtsatulehdus ja myös virtsakiviä. Eläinlääkäri sanoi, että nyt sitten pelkästään tuota Royal canin urinary s/o:ta. Jäi hieman epäselväksi, että miten pitkään. Olen jotenkin ymmärtänyt, että sitä saisi antaa vain kuureina? Normaalisti olen ruokkinut Urinary carella.

7

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhelintakäteen

Eikö kannattaisi kysyä kissaasi hoitaneelta eläinlääkäriltä? Jos täällä joku menisi jotain vastaamaan, niin ihanko tosissaan tekisit niin, kuin sinulle tuntematon neuvoisi kissaasi edes näkemättä?

• Kysyeläinlääkäriltänne

Soita eläinlääkärille,saat oikeat neuvot .

Ei pidä ottaa täällä neuvoja todesta,joku kissavihaaja voi jopa tarkotuksella neuvoa väärin.

• Kittykat

Hei. Omalle kollilleni tuli struviittivirtsakivet parivuotiaana ja se oli erikoisruoalla koko elämänsä. Siihen aikaan puhuttiin ylläpitoruoasta ja sulatusruoasta. Ne kivet uusivat ylläpitoruoasta huolimatta ainakin kerran. Muistaakseni vaihtelin ruokia ; kun pissaaminen tihentyi ja määrä pieneni, vaihdoin sulatusruoalle, ja tilanne normalisoitui. Ruokavalio on todella tarkka läpi elämän, mutta kissani eli yli kuusitoistavuotiaaksi ja kuoli suolistokasvaimeen. Erittäin tärkeää on tarkkailla kissan pissaamista.

• raksutvaanpois

Vilja sun muut kissan ruokavalioon kuulumattomat ainekset aiheuttaa virtsakiteitä yms. Itse jätin raksut kokonaan pois ja ruokin vain nutriman urinary care kissan märkiksellä jossa lihapitoisuus on 67% raakaalihaa märkiksen lisäksi. Nyt kissa on elänyt 7vuotta ilman pissavaivoja ja on upeassa kunnossa :) Ps. RoyalCanin on täynnä viljaa :/

• Pysyammattilaisissa

Just näitä kommentteja täältä saa, luullaan olevan fiksumpia kuin muut. Olisi hyvä aina perustella jos kertoo tämmösiä.

PS. Märkäruoka auttaa nesteytylsessä ja tukee siten virtsateitä. Tuo 67% lihaa on verratuna mihin? Eli 80g purkista on noin 20g kuivaa lihaa?

Kuivaruoassa haetaan virtsakivien hoitoon vähäistä proteiini määrää, jotta elimistö välttyisi kuivumiselta. Vikaa on vain jos et osaa juottaa kissaasi ja silloin maksat märkäruokien vedestä

Ota yhteys eläinlääkäriin...

• Soolo

Olen omistanut ja kasvattanut koiria yli 60 vuotta. Syötin niille uivamuonana rc:TÄ, JOTA AIKANAAN PIDETTIIN LAADUKKAANA RUOKANA, MUTTA NYT ON TUTKITTU,että niin ei ole. Monet pitävät sitä ihan roskaruokana.

• karmeahaju

Onhan se nyt ulkokissa. Eihän nimittäin kissan virtsaa haistele, jos tulehdus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5130
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      513
      1689
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe