Hei, miten Bank Norwegianista saadut korkotulot ilmoitetaan veroilmoituksessa? BN on ulkomainen pankki eikä korkotulosta mene lähdevero automaattisesti, kuten suomalaisissa pankeissa. Onko tulo pääomatuloa ja täytyy itse ilmoittaa veroihin? Mitä tapahtuisi, jos unohtaisi tehdä ilmotuksen?
Bank Norwegian ja veroilmoitus
5
3599
Vastaukset
- Osa-aikaeläkeläinen
Se käynee ilmoittaa veroehdotuksen palautusosassa. Minä kun vuokrasin vähän peltoa ja sain siitä muutaman kympin, joudun täyttämään myös tuon sortin tulon lomakkeen. Veronkorotuksella uhkaavat jos jää ilmoittamatta. Se korotus on muistaakseni noin 1000 €, vakiosumma siis.
- Osa-aikaeläkeläinen
Vuosia sitten saatiin ilmaiseksi Sammon osakkeita, jotka työkaverini myi eikä ilmoittanut mitään verottajalle. Siihen aikaan kutsui verottaja puheilleen. Kaveri tuli kysymään että mitenkäs nyt tehdään. Sanoin että se on nyt selityksen paikka, kun verottaja jutusta tietää. Nuhteilla kaverini selvisi, kun oli sanonut ettei tullut ajatelleeksi verotuspuolta, kun ei ollut osakkeisiin perehtynyt, ja ilmaiset osakkeet tulivat yllärinä.
Monihan noita osakkeita sai, ja myi ne käteiskaupalla jossakin raitilla. Siten ei tullut veroseuraamusta. - alkuperäinen
Kiitos vastauksesta. Olipas kaverilla hyvä tuuri :D
- Fthklö
Mulla ollut Norweigian Bankissa 2 v tili ja korot on ilmoitettu heiltä käsin automaattisesti verottajalle.
- alkuperäinen
Ahaa. Varmaankin menee sitten niin, että ilmoittavat verottajalle ja verottaja verottaa ne sitten. Eli itse ei tarvitse tehdä mitään. Menikö pääomatulona vai miten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041791
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151571- 1441529
- 991465
- 791397
- 1191239
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään201177Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2751158- 691041
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181015