Paha asenneongelma johtamistyössä

Vanha.Lähtee

On varmasti aloja, joissa työ on yksinkertaista ja työvoima helposti korvattavissa. Kellotuksella pystyy piiskaamaan parempiin tuloksiin. Porukan väsyessä vaihdetaan uudet tilalle. Palkkaakaan ei tarvitse maksaa, kun on 9 euron ja jopa ilmaisia työntekijöitä tarjolla.

Sitten on IT-ala monimutkaisine ongelmineen ja kovine ammattitaitovaatimuksineen. Jos firmassa yhtiön hallituksessa asenne on se, että palkat alas, äkkiähän ton oppii, kellotetaan scrumilla tulos tai ulos, niin metsäänhän se menee.

Valitettavasti Suomessa asian laita on useimmiten juuri näin. Tähän päälle karmeat avokonttorit, joissa keskittyminen mahdotonta. Ei ihme, että alamme olla peränpitäjiä.

Ei kai tälle mitään voi. Koko maa on henkisessä lamassa ja vajoamassa kohti pimeyttä. Byrokraatit, kello-kallet ja "kriittiset" ovat äänessä. Niitä jotka osaisivat mutta jotka lähtevät pois on aina vain enemmän.

Miksi kirjoitan tämän? Siksi että lopetan hullun touhun tämän kuun lopussa. Sitten olen vapaa. Koettakaa pärjätä, vaikka kehäteiden tieraivosta päätellen se taitaa olla yhä vaikeampaa.

2

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PomoOnHomo

Onnea!

Kurjistuminen johtuu siitä, että IT-alan ammattilaisista on ylitarjontaa ja siksi henkilöstöä voi kohdella miten sattuu. Lehdet kirjoittavat huutavasta pulasta, mutta työelämän käytännön tilanteet osoittavat asian olevan päinvastoin: tekijöitä on liikaa ja siksi palkat voi polkea alas ja pomo voi haistatella päin naamaa.

Jos yritys ajattelisi, että on onnistunut saamaan kallisarvoisen resurssin omaan käyttöönsä niin tottakai tätä kohdeltaisiin silkkihansikkain ja kompensaatiota pyrittäisiin nostamaan vuosittain ja bonukset päälle.

Mainitsemasi avokonttori devaushommissa on aivan järjetön asia. Laitettaisiin pomot avokonttoriin ja annettaisiin kaikille jokin kinkkinen Excel-tehtävä sekä tiukka määräaika. Jos ei suoriudu niin saa potkut. Sitten kaikki devaajat samaan avokonttoriin kertomaan toisilleen puujalkavitsejä ja nauramaan ja hohottamaan. Asia voisi kirkastua myös pomoille.

• ensi_syksynä_56

Aika tavalla samat fiilikset. Yli 30 vuotta on nyt it-hommia takana ja tuntuu, että ei ole kysyntää kun olen markkinoita seurannut ja parissa haastattelussa käynyt . Cv kunnossa. Ja meno työpaikoilla muuttuu entistä järjettömämmäksi.
      Senioritason kavereita on edelleen Nokian jäljiltä aivan liikaa ja kysyntä kohdistuu alle kolmekymppisiin. Härmän palkkataso lähinnä naurettava. Todennäköisesti siirryn aivan muihin hanttihommiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe