ÄKKIÄ APUA!!

(:Rihma Fani:)

Olen pitänyt 6 päivää kääpiö rihmakala koirasta kutu altaassa ja ruokkinut elävällä ja pakastekuivatulla ruoalla, näyttäisi olevan kutu kunnossa:) Naarasta olen ruokkinut samalla tavalla ja on pyöreä mädistä. Sitten tänä aamuna laitoin naaraan koiraan kanssa siihen 20 litraiseen kutualtaseen ja ovat jo kosiskelemassa. Koiras jahtaa naarasta ja ne kietoituvat toisiinsa ja tärisevät/heiluvat. Mutta on ongelma, Koiras ei ole vielä rakentanut kuplapesää..Rakentaako se koiras sen myöhemmin vai mitä ne sitten puuhaavat jos eivät kosiskele..?? Auttakaa ja vastatkaa mahdollisimman pian..!!!

4

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bettaristic

Kyllä ne sitten varmaan kutee. Hassua, yleensä kääpiörihmakalat tekee ihan järjettömän kuplapesän.

Mädin kyllä pystyy erottamaan pinnalla, se on ihan kuin pieniä ilmakuplia. Kirkkaita ja vähän alle millin halkaisijaltaan. Ne kyllä pysyy pinnalla ilman pesääkin, joten ei se ole niin kriittistä, vaikka äijä ei sitä pesää rakentanutkaan.

• (:Rihma Fani:)

Kiitti tosta.. Must kyl tuntuu et ne tekee vähän myöhemmin sen pesän ja et nää on alku leikkejä..!!:)

• kala
        (:Rihma Fani:) kirjoitti:

Kiitti tosta.. Must kyl tuntuu et ne tekee vähän myöhemmin sen pesän ja et nää on alku leikkejä..!!:)

riippuu paljon yksilöstä jotkut rihmakoiraat tekevät ensin pienen pesän ja sitten kutevat, jotkut puhaltavat vain muutaman kuplan ja kutevat ja sen jälkeen vasta puhaltavat kunnon pesän,kudun jälkeen.

tosin jos nämä ekakertalaisia voivat myös "harjoitella" ensin,seuraavassa kudussa sitten tulee pesä.

• harakka

Kääpiörihma-ukon elämäntehtävä on pesän rakentaminen. Se rakentaa sitä pesää aina ja kaiken aikaa. Hakee kasveista materiaalia, lopsottaa pinnalla ilmaa ja tekee siitä kuplia pesäänsä.
      Vedenvaihdon yhteydessä - siis viikottain se pesä hajoaa koska on tehnyt sen saniaiseen joka jää aina pinnalle vedenvaihdossa. Ja eikun uudelleen tämä sama juttu joka viikko.
      Naaras ei taas ole mitenkään pullollaan, eikä tunnu olevan järin kiinnostunut koiraan puuhista. Kyllähän ne "treffaavat" mutta mitään kieppumista pesän alla en ole havainnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe