Jumalattoman aika suorastaan juoksee ja elämä valuu läpi sormien. Äkkiarvaamatta seisoo jumalaton kuoleman edessä, tuo "kuolematon" joka pilkkasi Jumalaa ja luuli seisovansa ikuisesti!
Joka päivä Jeesuksen paluu on yhtä päivää lähempänä. Joka päivä jumalattoman kuolema on yhtä päivää lähempänä.
Aika kuluu
26
<50
Vastaukset
- tässä.ja.nyt
Ei jumalaton usko, että on kuolematon. Uskomus kuolemattomuudesta kuuluu sinun kaltaistesi hörhöilyyn.
- lemposoikoon
Jos pilkaa jotain jumalista, niin silloinhan kyseinen tyyppi uskoo Jumalaan..Olematonta ei voi pilkata.
- Johanneskalastaja
Jumala on vaikka et uskoisi. Raamattu on totuus uskoi tai ei. Jeesus on ainoa tie sovintoon Jumalan kanssa vaikka koko maailma sanoisi ettei ole. Raamattu kehoittaa kokeilemaan onko asia niin. Moni torjuu Jeesuksen vaikka sisimmässään uskoisi Evankeliumin olevan totta. On helpompi elää synnissä yleisen mielipiteen mukana kuin ottaa ristinsä ja tunnustautua Jeesukseen uskovaksi.
- InhottavaRealistiEiKirj
Jokainen meistä kuolee.
Joillekin tuntuu vain olevan vaikeaa kestää sitä. Siksi on kovasti uskoteltava itselle ja sivussa muillekin, että kouleman jälkeen tapahtuu jotakin ihanaa - kun vain uskoo niin ja huutelee uhkauksia niille, jotka eivät usko...- Näinseasiaon
Vain jumalattomien toivo vaipuu hukkaan ja joutuvat iankaikkiseen häpeään, mutta ne jotka turvavat ja luottavat Jumalaan, heille koittaa kirkas aamunkoi!
Naura siksi nyt kun tämä hetki sinulle sallitaan, mutta naurusi kestää vain lyhyen hetken ja pian itsekin seisot sielä mihin et uskonut ja minkä luotasi epäuskolla torjuit pois.
Vai otatko vaarin etsikon ajastasi? - InhottavaRealistiEiKirj
Näinseasiaon kirjoitti:
Vain jumalattomien toivo vaipuu hukkaan ja joutuvat iankaikkiseen häpeään, mutta ne jotka turvavat ja luottavat Jumalaan, heille koittaa kirkas aamunkoi!
Naura siksi nyt kun tämä hetki sinulle sallitaan, mutta naurusi kestää vain lyhyen hetken ja pian itsekin seisot sielä mihin et uskonut ja minkä luotasi epäuskolla torjuit pois.
Vai otatko vaarin etsikon ajastasi?Maailmassa on loputtomasti uskontoja.
On äärimmäisen epätodennäköistä, että juuri Sinun uskosi olisi sen todempi kuin muutkaan. Itse asiassa, sen valossa, mitä tiedän, uskosi vaikuttaa pikemminkin hyvin todennäköisesti hataralla pohjalla olevalta.
Minä en tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Sitä en usko, että tapahtumat ovat sellaisia kuin Sinä kuvittelet. Jos kuoleman jälkeen ei tapahdukaan mitään, se sopii minulle. Jos taas tapahtuu, sen näen sitten.
Jos kristinuskon Jumala pitää toisia pelottelevia ja uhkailevia ihmisiä hyvinä uskovaisina ja ihmisinä, hän ei ainakaan minussa innostusta herätä. - Näinseasiaon
InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:
Maailmassa on loputtomasti uskontoja.
On äärimmäisen epätodennäköistä, että juuri Sinun uskosi olisi sen todempi kuin muutkaan. Itse asiassa, sen valossa, mitä tiedän, uskosi vaikuttaa pikemminkin hyvin todennäköisesti hataralla pohjalla olevalta.
Minä en tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Sitä en usko, että tapahtumat ovat sellaisia kuin Sinä kuvittelet. Jos kuoleman jälkeen ei tapahdukaan mitään, se sopii minulle. Jos taas tapahtuu, sen näen sitten.
Jos kristinuskon Jumala pitää toisia pelottelevia ja uhkailevia ihmisiä hyvinä uskovaisina ja ihmisinä, hän ei ainakaan minussa innostusta herätä."Minä en tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Sitä en usko, että tapahtumat ovat sellaisia kuin Sinä kuvittelet."
En minä kuvittele mitään enkä puhu itse keksimiäni asioita vaan sitä mitä Pyhä raamattu, koko kristikunta ja evankelisluterilainen kirkkomme opettaa! Et voi kieltää etkä osoittaa etteikö asia olisi näin sillä minä olen tuonut sen esiin niin Raamatusta, kokemuksesta kuin kirkkomme päätunnustuksesta ja katekismuksistakin. Älä siis sano että minä "kuvittelen" sillä jos minä kuvittelisin, minä puhuisin itse keksimiäni asioita. - Näinseasiaon
Jos kristinuskon Jumala pitää toisia pelottelevia ja uhkailevia ihmisiä hyvinä uskovaisina ja ihmisinä, hän ei ainakaan minussa innostusta herätä."Jos kristinuskon Jumala pitää toisia pelottelevia ja uhkailevia ihmisiä hyvinä uskovaisina"
>>> Minä en ole koskaan, ikinä sanonut että Jumala pitäisi minua "hyvänä uskovana" sillä sellaista ei ole olemassakaan. On vain huonoja uskovaisia. Mutta kai tajuat että on olennainen ero sillä onko uskovainen vaiko epäuskoinen? Uskovainen on se joka tunnustaa syntinsä, epäuskoinen se joka ne salaa. Kumpi on sinusta aidompia ja poarempi?
" ja ihmisinä, hän ei ainakaan minussa innostusta herätä."
>>> Kuule, sillä mitä sinä jumalaton ja epoäuskoinen pilkkaaja ajattelet meistä, minusta tai jostain muusta Jumalan uskovasta, sillä ei ole MITÄÄN merkitystä minkään kannalta. Minä en yritä hurmata sinua sanoillani enkä liehitellä niinkuin ne jotka valhetta puhuvat ja vakuuttavat että sinun käy hyvin jos jatkat jumalanpilkkaasi ja synnissä elämistäsi, vaan minä sanon sinulle niinkuin se joka sanoo totuuden. Pidät sinä siitä tai et. On naurettavaa edes KUVITELLA että minä tai joku muu uskovainen alkaisimme liehitellä sinua tai yrittää hurmata sanoillamme.
Katso ympärillesi! Kyllä liehittelijöitä riittää! Mutta puhuvatko ne sinulle totuutta? - rakkaudestakäsin
Jos kristinuskon Jumala pitää toisia pelottelevia ja uhkailevia ihmisiä hyvinä uskovaisina ja ihmisinä, hän ei ainakaan minussa innostusta herätä.Ei uskovan tule ilkeyttään pelotella ja uhkailla ketään, vaan aidosta rakkaudesta varoittaa siitä, mitä Raamatussa kerrotaan. Uskovan tulee myös huolehtia omasta uskostaan, että ei jäisi lopulta ulkopuolelle uskon väljähdettyä tai muututtua maallistuneeksi. Me emme ole toisten tuomareita, mutta varoittaa meitä kehoitetaan jumalattomuudesta ja Jeesuksen ristintyön/sijaiskärsimyksen ohi kulkemisesta. Samalla on meillä itsellämme oltava herkkä ja puhdas omatunto Jumalamme edessä. Kaikki ilman Jeesusta olemme synneissämme Jumalan tuomion alaisia.
Näinseasiaon kirjoitti:
"Jos kristinuskon Jumala pitää toisia pelottelevia ja uhkailevia ihmisiä hyvinä uskovaisina"
>>> Minä en ole koskaan, ikinä sanonut että Jumala pitäisi minua "hyvänä uskovana" sillä sellaista ei ole olemassakaan. On vain huonoja uskovaisia. Mutta kai tajuat että on olennainen ero sillä onko uskovainen vaiko epäuskoinen? Uskovainen on se joka tunnustaa syntinsä, epäuskoinen se joka ne salaa. Kumpi on sinusta aidompia ja poarempi?
" ja ihmisinä, hän ei ainakaan minussa innostusta herätä."
>>> Kuule, sillä mitä sinä jumalaton ja epoäuskoinen pilkkaaja ajattelet meistä, minusta tai jostain muusta Jumalan uskovasta, sillä ei ole MITÄÄN merkitystä minkään kannalta. Minä en yritä hurmata sinua sanoillani enkä liehitellä niinkuin ne jotka valhetta puhuvat ja vakuuttavat että sinun käy hyvin jos jatkat jumalanpilkkaasi ja synnissä elämistäsi, vaan minä sanon sinulle niinkuin se joka sanoo totuuden. Pidät sinä siitä tai et. On naurettavaa edes KUVITELLA että minä tai joku muu uskovainen alkaisimme liehitellä sinua tai yrittää hurmata sanoillamme.
Katso ympärillesi! Kyllä liehittelijöitä riittää! Mutta puhuvatko ne sinulle totuutta?Höpön höpön. Perusteeton julistuksesi ei jatkossa tule saamaan minulta muuta kommenttia.
- Eikiitosjeesus
Mieluummin seison kuoleman edessä hyvän elämän eläneenä kuin sen uskonnoille turhaan uhranneena. Voi vain kuvitella uskin musertavaa pettymystä kun huomaa ostaneensa tyhjän taivasarvan.
- Näinseasiaon
Mutta sellainen kuolema, jos sinua kohtaa, se ei ole hyvä kuolema, vaan portti iankaikkiseen tuskaan.
- tässä.ja.nyt
Samoin minä.
- kuhkatuppi
Näinseasiaon kirjoitti:
Mutta sellainen kuolema, jos sinua kohtaa, se ei ole hyvä kuolema, vaan portti iankaikkiseen tuskaan.
Tunteeko polttoahautauksen läpikäynyt tuhkakasa jonkinlaista tuskaaa?
- Näinseasiaon
kuhkatuppi kirjoitti:
Tunteeko polttoahautauksen läpikäynyt tuhkakasa jonkinlaista tuskaaa?
Luuletko Jumalalle, joka on tyhjästä kaiken luonut, olemattomasta tehnyt olevaa, että Hänelle olisi vaikeaakaan jälleen koota se takaisin? Hänelle joka maan tomusta teki ihmisen ja puhalsi siihen elämän hengen!
Unohditko ne viisi leipää ja kaksi kalaa? Unohditko ylösnousemuksen? lasaruksen kuoleman ja heräämisen? Unohditko miten Jumala käveli vetten päällä?
Ja sinä mieletön sanot että "voiko Jumala jälleen koota polttohaudatun tuhkan takaisin?"
Voi sinua! Sinä tulet sen sinä päivänä näkemään jona polvesi notkistuvat Kaikkeuden Herran edessä! - kui2
Näinseasiaon kirjoitti:
Luuletko Jumalalle, joka on tyhjästä kaiken luonut, olemattomasta tehnyt olevaa, että Hänelle olisi vaikeaakaan jälleen koota se takaisin? Hänelle joka maan tomusta teki ihmisen ja puhalsi siihen elämän hengen!
Unohditko ne viisi leipää ja kaksi kalaa? Unohditko ylösnousemuksen? lasaruksen kuoleman ja heräämisen? Unohditko miten Jumala käveli vetten päällä?
Ja sinä mieletön sanot että "voiko Jumala jälleen koota polttohaudatun tuhkan takaisin?"
Voi sinua! Sinä tulet sen sinä päivänä näkemään jona polvesi notkistuvat Kaikkeuden Herran edessä!Jaa-a, Jumala kokoaa taas ja luo uudestaan se elävän hermoston ja kaikki vain siksi jotta ihminen voisi kokea tuskaa ikuisesti? Et sinä tuollaiseen vetoamalla saa ketään mihinkään hyvään uskomaan.
- Eikiitosjeesus
Näinseasiaon kirjoitti:
Voi sinua! Sinä tulet sen sinä päivänä näkemään jona polvesi notkistuvat Kaikkeuden Herran edessä!Minäkin kävelen vetten päällä kunhan pilkkikelit vähän paranee. Lääkärikunta parantaa ihmisiä tunnista toiseen.
Tarina viidestä leivästä ja kahdesta turskasta on ihan tavallista joukkopsykologiaa.
Noinko heppoisiin tarinoihin sinä maailmankuvasi perustat.
"Jumalattoman aika suorastaan juoksee ja elämä valuu läpi sormien."
En tiedä voiko tuota yleistää, mutta kohdallani on juuri noin. Eilen oli keskiviikko ja huomenna on jo perjantai. Vaikka torstai sanonnan mukaan on toivoa täynnä, niin mitään maailmaa pelastavaa keksintöä en onnistunut tänäänkään saamaan aikaiseksi.
Tuo kaikki on varmasti toisin jumalallisten kohdalla. Voi että käy kateeksi. Miksi ihmeessä minusta pitikin tulla ihminen, joka ei osaa pitää perusteettomia väittämiä tosina. Jos osaisin, niin tänään olisi varmaan vieläkin korkeintaan keskiviikko - uskoakseni.- Näinseasiaon
"Tuo kaikki on varmasti toisin jumalallisten kohdalla. "
En tiedä mitä ovat "jumalalliset" mutta jos tarkoitat uskovaisia niin juuri noin se asia on! Niille jotka uskovat, kuolema ei ole piste, vaan se on kaksoispiste, jonka jälkeen alkaa iankaikkinen elämä.
Jumalattomallekin tulee ruumiin ylösnousemus, hänen maatunut ruumiinsa kootaan jälleen joutuakseen ikuiseen tuleen, kadotuksen syvyyteen vailla toivoa. Raamatun sanoin se kutsutaan "TOINEN KUOLEMA!"
Ilmestyskirja 21:8:
"Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Näin opettaa myös evakelisluterilainen kirkkomme:
"XVII Kristuksen tuomiolle tulo
Edelleen seurakuntamme opettavat, että Kristus on aikojen täyttyessä ilmestyvä tuomiolle ja herättävä kaikki kuolleet; hurskaille ja valituille hän antaa iankaikkisen elämän ja pysyvän ilon, mutta jumalattomat ihmiset ja perkeleet hän tuomitsee ikuiseen piinaan.
Augsburgin tunnustus (katso evl.fi) - kui2
Näinseasiaon kirjoitti:
En tiedä mitä ovat "jumalalliset" mutta jos tarkoitat uskovaisia niin juuri noin se asia on! Niille jotka uskovat, kuolema ei ole piste, vaan se on kaksoispiste, jonka jälkeen alkaa iankaikkinen elämä.
Jumalattomallekin tulee ruumiin ylösnousemus, hänen maatunut ruumiinsa kootaan jälleen joutuakseen ikuiseen tuleen, kadotuksen syvyyteen vailla toivoa. Raamatun sanoin se kutsutaan "TOINEN KUOLEMA!"
"Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Edelleen seurakuntamme opettavat, että Kristus on aikojen täyttyessä ilmestyvä tuomiolle ja herättävä kaikki kuolleet; hurskaille ja valituille hän antaa iankaikkisen elämän ja pysyvän ilon, mutta jumalattomat ihmiset ja perkeleet hän tuomitsee ikuiseen piinaan.
Augsburgin tunnustus (katso evl.fi)Hakkaatko todella sen kätesikin pois jos se viettelee, tai revit silmän tms. - Kaipa sullakin joskus viettelyksiäkin on kun omien sanojesi mukaan ".. ei..minua "hyvänä uskovana"", mutta arvelen että jäsenesi ja silmäsi ovat yhä tallella.
Mihin sinä tuollaiset Raamatunkohdat tipautat joita Jeesus puhuu omille opetuslapsilleen - etkö sinä usko niihin? Jos et niin miksi sinä uskot konkreettiseen tulimereen.
No käden hakkaaminenhan tuottas tuskaa jo tässä elämässä eikä vaikuttas oikeen viisaltakaan ja siinä olis tulilinjalla kuka vain vaikka itse opetuslapsi, joten se aihe on hyvä jättää syrjään?
(Jeesus ei muuten ikinä vaatinut opetuslapsiaan oikeasti katkomaan käsiään tai repimään silmiään vaikka he töpeksivätkin paljon, vaikka puhui hän mitä puhui käsien katkomisista).
Enkä minä ole liioin yhdenkään uskovaisen nähnyt kuunaan niin toimivan. kauheudet ovat Oikeasti vain muita varten? Näinseasiaon kirjoitti:
Augsburgin tunnustus (katso evl.fi)"jos tarkoitat uskovaisia niin juuri noin se asia on"
Ehkä jossain fiktiokuplassa. Mutta jos nyt puhutaan reaalimaailman asioista, niin eiköhän se arki juokse teistillä ihan yhtä vikkelän tuntuisesti kuin meillä muillakin.
- hiljenny.moukka
Enpä tiedä ketään joka uskoisi olevansa kuolematon ja uskonnoton. Tuo lienee siis ihan mahdoton kombo. Valitettavasti sinä et saa sitten katsella jumalattomien kärsimystä koska oikeamieliset uskovaisethan menevät taivaaseen tai mihin paratiisiin nyt menevätkään. Noistahan ei sillai tiedä kun niitä monta versiota jos ajatellaan vaikka ihan kotimaista lestaadiolaisuutta niin heidän mukaan kaikki muut jopa sinäkin vissiin ? menet helvettiin. Tai vaikka jehovat , no eivät hekään tunnetusti ota vääräuskoisia mukaa kun hädin tuskin omiansakkaan. Puhumattakaan sitten muista uskonnoista islam, hindulaisuus...
Ajatteleppa tilannetta, että olisi käynnyt niin ikävästi, että itse olet lähtenyt vääräänkyytiin?
Muistaakseni muuten myöskin Kristus suvaitsi epäilevät mutta ei ilkku-henkiä jotka kuvittelivat itsestään liikoja.- megalomaani.se.on
"Ajatteleppa tilannetta, että olisi käynnyt niin ikävästi, että itse olet lähtenyt vääräänkyytiin?"
Näinhän siinä on käynyt, mutta uskoo tulkitsevansa raamattua erehtymättömästi.
"Muistaakseni muuten myöskin Kristus suvaitsi epäilevät mutta ei ilkku-henkiä jotka kuvittelivat itsestään liikoja."
Ilkkuu vielä muille. Eivät oikein ole asiansa kunnossa.
Se Näinseasiaon on ihan nyrjähtänyt. Se kuvittelee olevansa luterilainen, muttei tajua, että luterilaisen opin mukaan EI VOI TEHDÄ MITÄÄN pelastuksensa edistämiseksi. On silloin ihan pimeätä moittia niitä, joilla ei ole samaa uskoa kuin hänellä. Vaan innostuu välillä moittimaan niin, että armosta osaton olisi ihan typerä ja moraaliton.
Vois kuvitella, että sen sijaan kiittelisi Jumalaa, että on armosta osallinen, mutta kuitenkin sekin olisi aika härskiä, kun Jumala antaa armonsa Lutherin mukaan, kelle haluaa. Jos ei jollekin anna, mitä varten sitä pitää vielä uhkailla. Eihän se mitään auta.- yksi-ainoa-elämä
Jumalaton ja syntinen ei kuvittele elävänsä ikuisesti: hän tietää, että tämä elämä on kaikki, mitä on olemassa eikä sen jälkeen ole mitään - tietoisuus sammuu ja elämä päättyy. Ihmistä ei ole enää olemassa ja sen myös viisas Job tunnusti. (Job 14 ja 3 ja 18:17 sekä 20:7)
- R.I.P
"Joka päivä Jeesuksen paluu on yhtä päivää lähempänä."
Muuan tyttö tuli uskoon ja alkoi julistaa: "Maailmanloppu ei ole koskaan ollut niin lähellä kuin nyt." Juttu on karmeudessaan huvittava, mutta vielä karmeampi on jatko. Tyttö jäi pian auton alle ja kuoli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144