Lukekaa uusin autoBild

TheKöIe

ja haudatkaa tojokipponne jonnekin syrjäiseen paikkaan suohautaan häpeämään.
Autoteollisuus menee eteenpäin hurjaa vauhtia mm VW hybridi 1,6L/100 km.
Siihen saa tohotan patteriauto pyrkiä

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vw_jyrää

      Nytpä tuli teroille oikein olan takaa pänvaivaa kun se vw taitaa sittenkin vetää pitemmän korren ..

      • Audillakin_meni_pieleen

        Minusta päänvaivaa on eniten Vw-konsernilla.

        AUDILLE HARMITTAVA TAKAISKU

        Palstalla on keskusteltu tiiviisti jo vuosien ajan tankkauksen aikana räjähtelevistä maakaasu-Volkkarien ruosteisista kaasutankeista. Konserni onkin ottanut opikseen ja tankit ovatkin nykyisin muovi/hiilikuituvahvisteista ”lasikuitua”. Tämäkään ei näköjään ole auttanut vaan nyt räjähti Audi A3:n tankki samanlaisin seurauksin kuin terästankkien räjähtäessä. Onnea oli taas kerran matkassa sillä vieressä ollut Land Rover Discovery vaurioitui myös pahoin mutta kaikki matkustajat (5-henkinen perhe) olivat huoltamon sisällä räjähdyksen tapahtuessa. Audin omistaja loukkaantui sen sijaan vakavasti kasvoihin ja jalkoihin. Onko kyse taas huolimattomuudesta tai huonosta tuurista, on vielä tutkinnan alla. Toisaalta herää kysymys, pilaako Vw-konserni kaasuautojenkin maineen samalla tavalla kuin dieselautojenkin.


      • neitinäppärä1

        Sulta, jos kysyttäis, mitä "konetta" siis "työkonetta" olet ajanut, niin vastaisit: "Heinolassa jyrää"


    • sakujen.salaliitto

      Toyota.fi sivuilla on kerrottu absoluuttinen totuus Tojoista, muu on panettelua ja solvaamista.

    • Lataushypridi

      Mites kulutus... Chevrolet Volt tai Opel Ampera. Eipähä noissakaan kovin korkee kulutus oo.

    • Totuudentorvi2

      Joka autobildin "testejä" uskoo, uskoo myös hammaskeijuun ja joulupukkiin...
      Niin raakaa kotiinpäinvetoa, että jo ulkopuolistakin hävettää, ne jotka ovst sortuneet niksmannien vehkeisiin saavat lehdestä heikkoon itseluottamukseensa balsamia kun huoltojonoissa odottavat silmäteräänsä taas telakalta ajoon.

      • olkaammeUskossaLujia

        Juuri noin. Kyllä Toyotan asiakaslehti on se ainoa oikea ja riippumaton tietolähde aina ja ikuisesti.


      • Euroopaneläjä

        Huomiosi on totta. Saksalaisessa autolehdessä saksalainen auto ei häviä koskaan millekään muulle kuin saksalaiselle autolle joka on koottu jossain muualla. Sama koskee tyypillistä saksalaista kuluttajaa, ei natseilla ole mitään muuta vaihtoehtoa autoa ostaessa kuin saksalainen tekele. Lehdet harrastavat kyseistä aivopesua joka tasolla. Eipä silti, arvostin itsekin Mersua siihen aikaan kun Mersu vielä teki autoja jotka kestivät isältä pojalle. W123, 124 ja 126 olivat niitä malleja. Nykyiset ovat kestävyydeltään heikkoja sekä häiriöalttiita. Muut saksalaiset merkit vielä paljon huonompia.


    • Toyota_Hybrid1

      joo, seuraavat 100 km meneekin sitten perinteinen yli 8l/100km bensiiniä, siihen on volkkarin röttelöissä jo totuttukin, eipähän ruostu tankinluukun saranat kun usein käyttää. öljynkulutusta tuo sähköajo saattaa jopa penentää volkkareissa.

    • CoroIIapappa

      Miten niin kyllä Toyota on hyvä Toyota on hyvä ja pensa lisääntyy tankissa ja ylimääräisen on luvannut luottoasentajani ostaa önnnönnnööö hallajullee

    • WLTPkatastrofi

      VW Hybrid, myydäänkö niitä Suomessa jossain uutena?
      Oliko lehdessä kulutuslukemat vielä vanhan NEDC mukaisesti, kuten Suomen ulkopuolella vlelä ilmoittelevat?

    • Universaalitotuus

      Kyllä, uskon autoalan ammattilaisia ennemmin kuin jotain anonyymiä kiihkoilijaa. Tojo on toki viimeisenä myös ranskalaisissa lehdissä ja japanissakin taitaa muut merkit mennä ohi.

      • uuuuuy

        HAAAAAAAAAA.MIETTIKÄÄ TOYOTA ON MEUHKANNUT VUOSIA HYBRIDI,HYBRIDI. SITTEN TULEE MUUT AUTOMERKIT HEITTÄMÄLLÄ OHI OMILLA HYBRIDEILLÄ EIKÄ LELUILLA KUIN TOYTA.SINNE JÄI TUHNUTIN .HAAAAAAAAAAAAAA


      • Mielikuvitusmallisto
        uuuuuy kirjoitti:

        HAAAAAAAAAA.MIETTIKÄÄ TOYOTA ON MEUHKANNUT VUOSIA HYBRIDI,HYBRIDI. SITTEN TULEE MUUT AUTOMERKIT HEITTÄMÄLLÄ OHI OMILLA HYBRIDEILLÄ EIKÄ LELUILLA KUIN TOYTA.SINNE JÄI TUHNUTIN .HAAAAAAAAAAAAAA

        Haa myykö kauppias sulle sellaisen uuden hybridiwokkelon?


      • a-mobile

        Tuntuu tas harmitavan pullea poskea kun toyota hybrid olukaan se paras hybrid.Miltä se tuntuu kun muut automerkit menee ohi .Eikä tarvinut testata kymmentä vuotta niin kun tuhnu toyota teki. Harmitaako kerro miltä sinusta tuhnu hybridistä tuntuu.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


      • HybWokkelot
        a-mobile kirjoitti:

        Tuntuu tas harmitavan pullea poskea kun toyota hybrid olukaan se paras hybrid.Miltä se tuntuu kun muut automerkit menee ohi .Eikä tarvinut testata kymmentä vuotta niin kun tuhnu toyota teki. Harmitaako kerro miltä sinusta tuhnu hybridistä tuntuu.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

        Juuri niitä mielikuvitusautojasi, joita ei saa uutena kaupasta.


      • faktankertoja

    • korealaisetkin.parempia

      Ei tojo pärjää edes näiden itsensätyydyttävien hybridien vertailussa. TM:n neljän hybridin vertailussa Korealaiset veivät sijat 1. ja 2. Tojo otti sijat 3. ja 4.

      • Awink

        Toki mutta miten pärjäsi slaaviauto skodillak? Tätä tietoa jäämme odottamaan.


      • luuseritekniikkaa
        Awink kirjoitti:

        Toki mutta miten pärjäsi slaaviauto skodillak? Tätä tietoa jäämme odottamaan.

        Skodillakin fiksu veto on kaikkien eurooppalaisten tapaan olla sotkeutumatta näiden riisiritsojen välisiin divarimatseihin. Tollokin ymmärtää että näiden itsensätyydyttävien hybridien kohtalo on vaipua unholaan.
        Tojokin on yrittänyt kaupata tekniikkaansa muille jo monta vuotta, ei vaan kiinnosta ketään.


    • vw on nykyään väistyvä automerkki maailmalla, tojo vetää naruista ja vw hiipuu.

      • Audi_se_olla_pitää

      • Mullistavaa

      • Sata.sopiva
        Mullistavaa kirjoitti:

        Varmaan se toyotankin sähkäauto kohta tulee. 300km....

        Kyllä se vähempikin riittää kaupassa käyntiin. Yariksilla ajetaan 13 tkm ja Auriksilla 15 tkm vuodessa, kaupunkilaiset vähemmän.


    • Paskalla_on_tekijänsä

      Tämä VW "ladattava" hybridi kuuluu samaan sarjaan muiden huijauksien kanssa. Sillä kierretään nyt päästönormia ja saadaan autoveroa alas. Käytännössä nuo pikkuturbot kuluttaa talvella 8-12l/100km. Viimeisen viikon ajalta mitattu Tiguan 1.5 DSG keskikulutus 680km matkalla 12,2l. Lukema on todella suuri kun suurin osa tuosta oli maantieajoa.
      Siihen kun vielä lisätään se, ettei tuota ladattavaa saa ladata enää työpaikalla ilmaiseksi, vaan verottaja haluaa siitä 40€/kk.
      Kerrostaloasuja ei voi ladata tuota ladattavaansa missään niin kyse on taas suuren luokan huijauksesta. Toyotan korkean hyötysuhteen vapaastihengittävät atkinsonkiertoiset polttomoottorit käyvät 40% paremmalla hyötysuhteella kuin nämä vanhanaikaiset turbolla saastepommeiksi viritetyt Volkkarit.
      Nyt jo suurkaupungeissa puuhataan kieltoa näille pikkuturboille dieselien tapaan niiden aiheuttamien saasteiden kuten typenoksidit ja pienhiukkaset vuoksi.
      Eli tuollaisen auton hankkija tulee auton elinkaaren aikana tilanteeseen, ettei autolla saa ajaa kaikkialla. No Volkkari tuskin kestää sitä viittä vuotta jolloin tuo on säädetty lakeihin.
      Samoin on tilanne DSG vaihteistojen kohdalla, ne eivät portaallisuutensa vuoksi sovellu korkean hyötysuhteen hybridiin, jossa moottoria pyöritetään aina korkean hyötysuhteen kierroksilla ja ajonopeus säädetään portaattomalla CVT vaihteistolla jota VW:hen ei saa edes rahalla. Lisäksi on nyt huomattu, miten DSG vaihteisto tuohoaa sekä moottorin että vaihteiston. Nopea kytkeminen kiinteän vaihteiston seuraavaan vaihteeseen saa aikaan kovan inertian ja kierrosnopeuseron aiheuttaman nykäyksen jota nämä ei kestä. Tutkimuksissa VW moottori kesti CVT vaihteiston perässä 320%suuremman kilometrimäärän kuin DSG vaihteiston perässä. VW hakeekin nyt kuumeisest uutta vaihteistoa tuleviin hybrideihinsä koska nykyinen ei tule toimimaan.

      • Miettikääpäloppuun

        Jos Toyotan cvt hyvä olisi niin olisivat sen varmaan uuteen Supraankin tunkeneet. Jos ottaa ne tojolasit pois silmiltä niin voisi ymmärtää senkin tekniikan puutteet.
        Toki Toyotassa muitakin valuvikoja kun muut merkit eivät tekniikasta kiinnostuneita olleet.


      • CVT_oikeavalinta
        Miettikääpäloppuun kirjoitti:

        Jos Toyotan cvt hyvä olisi niin olisivat sen varmaan uuteen Supraankin tunkeneet. Jos ottaa ne tojolasit pois silmiltä niin voisi ymmärtää senkin tekniikan puutteet.
        Toki Toyotassa muitakin valuvikoja kun muut merkit eivät tekniikasta kiinnostuneita olleet.

        Eri käyttötarkoituksiin soveltuu usein eri tekniikat..., CVT mahdollistaa hybridin yhteydessä systeemin saumattoman toiminnan ilman nykimisiä ja on vähähäviöinen, siksi se sopii siihen erittäin hyvin.
        Supra on taas suunniteltu sporttisuuden vinkkelistä, eikä pieni kulutus ja päästöt ole olleet tärkeimpinä painotuksina, mutta huomioitava kuitenkin nykyään euroopassa.


      • VW_valehtelija
        Miettikääpäloppuun kirjoitti:

        Jos Toyotan cvt hyvä olisi niin olisivat sen varmaan uuteen Supraankin tunkeneet. Jos ottaa ne tojolasit pois silmiltä niin voisi ymmärtää senkin tekniikan puutteet.
        Toki Toyotassa muitakin valuvikoja kun muut merkit eivät tekniikasta kiinnostuneita olleet.

        Suprahan on tehty pelkästään euroopan markkinoille ja siinä on vanhanaikainen BMW moottori. BMW tulee olemaan ensimmäinen oikea hybridiauto euroopassa sillä se saa tekniikan Toyotalta.
        Tuo DSG:n surkeus on tuttu jokaiselle joka sillä on joutunut ajamaan.


      • vw.sähköautot.jyräävät

        Enpä usko että VW esittelee enää uusia ladattavia hybridejä. Ensimmäiset MEB-pohjaiset sähköautot esitellään tänä vuonna ja se tarkoittaa ettei ladattaville hybrideille ole oikein mitään tarvetta sen jälkeen.
        VW menee vuosia Toyotan edellä ja sillä on tarjota monia käyttövoima-vaihtoehtoja. Tojo on käytännössä ripustautunut 100% bensalla kulkeviin autoihin.


      • 78989789789
        VW_valehtelija kirjoitti:

        Suprahan on tehty pelkästään euroopan markkinoille ja siinä on vanhanaikainen BMW moottori. BMW tulee olemaan ensimmäinen oikea hybridiauto euroopassa sillä se saa tekniikan Toyotalta.
        Tuo DSG:n surkeus on tuttu jokaiselle joka sillä on joutunut ajamaan.

        BMWn hybridien ongelma on heikko runko. Tämä näkyy siinä että niillä ei saa vetää minkäänlaista kärryä.


      • täyttä.sontaa
        VW_valehtelija kirjoitti:

        Suprahan on tehty pelkästään euroopan markkinoille ja siinä on vanhanaikainen BMW moottori. BMW tulee olemaan ensimmäinen oikea hybridiauto euroopassa sillä se saa tekniikan Toyotalta.
        Tuo DSG:n surkeus on tuttu jokaiselle joka sillä on joutunut ajamaan.

        " BMW tulee olemaan ensimmäinen oikea hybridiauto euroopassa sillä se saa tekniikan Toyotalta."
        BMW ei ole kiinnostunut tipan vertaa toyotan höpöhybridi-tekniikasta. Siihen perustuvaa bemua ei ole suunnitteilla.
        Anna yksikin linkki jossa edes vihjattaisiin siihen suuntaan. Voin kertoa että sellaista ei ole.


      • Vw-Aina.menee.pieleen
        vw.sähköautot.jyräävät kirjoitti:

        Enpä usko että VW esittelee enää uusia ladattavia hybridejä. Ensimmäiset MEB-pohjaiset sähköautot esitellään tänä vuonna ja se tarkoittaa ettei ladattaville hybrideille ole oikein mitään tarvetta sen jälkeen.
        VW menee vuosia Toyotan edellä ja sillä on tarjota monia käyttövoima-vaihtoehtoja. Tojo on käytännössä ripustautunut 100% bensalla kulkeviin autoihin.

        Hybridienkin myyntikielto oli Vw:n kannalta karseaa ja vei viimeisenkin uskottavuuden koko valmistajalta.


      • Priimaa_pukkaa
        Miettikääpäloppuun kirjoitti:

        Jos Toyotan cvt hyvä olisi niin olisivat sen varmaan uuteen Supraankin tunkeneet. Jos ottaa ne tojolasit pois silmiltä niin voisi ymmärtää senkin tekniikan puutteet.
        Toki Toyotassa muitakin valuvikoja kun muut merkit eivät tekniikasta kiinnostuneita olleet.

        Toyotan ja Lexuksen hybridien koko voimalinja on muihin verrattuna ylivoimaisen sivistynyt ja kestävä.


    • Kyrväntö
    • Mielenrauhaa

      Toyota ei ole millänsäkään. On mallia ja näköä kohtuhintaan ja voi olla häpeilemättä ylpeä ja rentona kun ei ole hävettävää kuten tällä jo vitsiksi nousseella vwaudiseatkipposekoitus autojen ryhmässä.
      Jopa kansanedustajat luottavat Toyotaan siksi suurin osa heistä ajaakin Toyotalla. Valuvioista puhuen taitaa sellaista esiintyä ihan volkkari skoda kajakki kuskien korvien välissä on sen verran outoa kun lyövät päätänsä seinään selvissä asioissa ja nyt itkupotkuraivarin tapaisesti muita merkkejä arvostelemassa, vaikka maailmanlaajuisesti vw.n kohun myötä luulisi jo ymmärtävän että ei se kehumalla ja muita haukkumalla paremmaksi muutu. Viisas oppii virheistään tyhmä ei niistäkään. Olisiko jotain yhteistä dsg-fanittajat?

    • ei-enää-yhtäkään

      Vain köyhän tarvitsee ajaa jollakin japsitötteröllä....aikoinaan oli toyotan etupään lokasuojatkin tehty vanhoista säilykepurkeista...oli muistaakseni vuosi 76-79...enpä menisi paljon kehumaan japsilaatua....Ruostuva mutta karsea ajaa mutta kuitenkin kallis huolto...toyota.

      • Vanha_lesta

        Olet trollinakin tosi nolo.


    • VoiKunValistettavaa

      Heh vai japsitötteröllä. Salli mun nauraa. Toyota laadullaan tulee päivä päivältä valtaamaan markkinoita ja vakuuttamaan niin nykyiset kuin uudetkin asiakkaat nauttimaan luotettavista , innovatiivisista ja houkuttelevista autoistaan. Yli 20 vuoden kokemuksella Toyotista voin sanoa että rahalleen saa siinä määrin vastinetta mitä autoltaan odotti. Tehoiltaan suomen oloihin riittävä ja eri voimalähteitä saatavilla kilpailukykyiseen hintaan. Vain yksinkertainen kuvittelee että kallein on paras. Vastaavasti halvimman ei tarvitse olla huonoin. Siinäpä purtavaa.

    • faktankertoja

      "Toyota laadullaan tulee päivä päivältä valtaamaan markkinoita ja vakuuttamaan niin nykyiset kuin uudetkin asiakkaat nauttimaan luotettavista , innovatiivisista ja houkuttelevista autoistaan. "

      Teron tyhjää retoriikkaa ja toiveajattelua. Tiesitkö että tuollainen helluntaisteltan hurmoshöpinä on helppo osoittaa valheeksi 10 sekunin googlettamisella?. Kas näin. Tästä voit lukea miten tojo on jäänyt VW;n statistiksi ja VW kasvaa päivä päivältä yhä isommaksi. Toyota on menneen talven lumia.

      https://www.manufacturingglobal.com/top10/top-10-biggest-car-manufacturers-world

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

      No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

      Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

      Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

      kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1144
    Aihe