Mulla on oma kaivo ja 150-litrainen painesäiliö. Painevesilaitteistoon tuli sellainen häiriö, että pumppu alkoi käynnistyä kerran minuutissa kahdeksi sekunniksi, kun paineet niin äkkiä laskivat. Laitoin verkostoon lähtevän päähanankin kiinni, muttei vaikutusta. Sitten tyhjensin painesäiliön avaamalla sen pohjahanan ja propun yläpäästä. Kun säiliö oli tyhjentynyt, laitoin propun takaisin ja poistohanan kiinni. Sitten alkoikin siemenveden läträys. Ensin kannulla 5 ämpärillistä, jolla ei ollut mitään vaikutusta. Pumppu ei lähtenyt imemään. Lopulta oli pakko hakea kaksi 60 litran saavia ,jotka kannoin vettä täyteen ämpäreillä kaivosta. Saaviin sitten uppopumppu, jolla lykkäsin siemenvettä paineella sisään samalla käyttäen vesiautomaatin pumppua. Kun toinen saavillinen oli jo näin menossa, vasta alkoi systeemi herätä henkiin. Nelisen tuntia touhu kaikenkaikkiaan kesti, koska siemenvesi juoksi takaisin kaivoon, kun pohjaventtiili vuosi. Vasta uppopumpun aikaansaama vastapaine sulki pohjaventtiilin, jossa saattoi olla esim. hiekkaa liikkuvan osan välissä. Vesipumppu on noin 30 cm ylempänä kuin painesäiliön pohja, joten säiliön tyhjentäminen tyhjentää myös pumpun. Välissä on takaiskuventtiili, muttei se mitään auta.
Painesäiliön ilmaaminen on jumalaton savotta.
kylläsesiitä
2
86
Vastaukset
- 2000a
Laita painesäiliön päälle venttiili niin on helppo lisätä siitä ilmaa.
- Osa-aikaeläkeläinen
Pitäähän sen takaiskuventtiilin säiliöön päin vesi päästäänkin. Painepuolella se ei järin paljon haittaa. Ei siitä toki hyötyäkään ole. Pidä pohjaventtiili kunnossa, niin homma on helppo. Minulla on mökkipumpussa Makon jäljiltä sulkuventtiili ennen pumppua. Siitä on joskus hyötyäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881517
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101380- 751306
- 1151119
- 681095
- 75981
- 68915
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255910Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12841- 33823